Minun mielestäni suomalaisten keihäänheittäjien valintamenettely arvokisoihin heijastelee valitsijoiden vastuunpakoilua. Tämä "XXX Kisan voittaja valitaan kisoihin" antaa valitsijoille tilaisuuden pestä kätensä heittäjien menestymismahdollisuuksien arvioinnista. Keihäs on vuosikausia ollutkin ainoa laji missä suurkisakelpoisia olisi enemmän kuin kiintiöt sallivat ja eri kuppikuntien eturistiriidat tuntuvat ahdistavan urheilupomoja.
Vaikeita valintatilanteita on syntynyt myös silloin, kun joku on huhti-toukokuussa paiskannut sen liki ysikymppisen ja pysynyt sen turvin tilastokärjessä, pääsemättä lähellekään samoja lukemia myöhemmin kesällä. Tai sitten joku on astunut haamuheiton niukasti yli...
Minulla ei ole esittää parempaa menetelmää oikeudenmukaisiin valintoihin, kunhan jupisen.
Vaikeita valintatilanteita on syntynyt myös silloin, kun joku on huhti-toukokuussa paiskannut sen liki ysikymppisen ja pysynyt sen turvin tilastokärjessä, pääsemättä lähellekään samoja lukemia myöhemmin kesällä. Tai sitten joku on astunut haamuheiton niukasti yli...
Minulla ei ole esittää parempaa menetelmää oikeudenmukaisiin valintoihin, kunhan jupisen.