Odotan etenkin tuota keihäskisaa, Pitkämäeltä toivoisin yli 88metristä leiskautusta, eli se piikki heitoista saisi löytyä. Wirkkalan olisi hyvä heittää myös pitkää kaarta, kun kerta Olympiakoneessakin nyt on. Järvenpäältä myös semmoinen yli 85metriä ja yhtä kovia sijoituksia kun aiemmissa kultaisen liigan kisoissa niin olen tyytyväinen.
Kovat ovat odotuksesi meidän keihäsmiehiltä, mutta toisaalta niin ne pitää tässä vaiheessa kautta ollakin. Pitkämäen kohdalla olisin tyytyväinen yli 87 metrin heitosta, Järvenpäältä odotan tällä kertaa piikkiä sarjaansa joka jäi keihäskarnevaaleilla uupumaan (eli yli 85 metriä) ja Wirkkalakin saisi vähitellen lunastaa niitä odotuksia, joita olen häneen kohdistanut viimeiset pari vuotta.
Ja niinkun edellä kerrottu, taitaa olla ihan kovaa tasoa luvassa, Isinbajevan ulkoratojen kauden avaus kiinnostaa toki myös. Keskitalo saattaisi kovassa joukossa rypistää kauden parasta aikaansa paremmaksi.
Taitaa kuitenkin kyseessä olla Keskisalo, eikä Keskitalo. :) Ilmeisesti kirjoittajalle on tullut pieni ajatuskatkos tuossa, mutta itsekin odotan mielenkiinnolla Jukan edesottamuksia. Kauden paras on 8.27 ja risat, joten jonkin verran tuosta ajasta pitäisi saada tässä vaiheessa pois. Keskisalo on koko kevään ja alkukesän puhunut, että Roomassa on tarkoitus tehdä ensimmäistä kertaa tälle kaudelle kunnollista tulosta, joten 8.20:n alitus lienee realistinen tavoite. Itse olen varsin tyytyväinen jos tämän kauden parhaasta saadaan nipistettyä muutamakin sekunti, mutta hyvässä juoksuseurassa kaikki on mahdollista.
Muita odotuksia/toivomuksia illan kisoille tulee tässä. Toivoisin, että Powell saisi juoksunsa kuntoon ja alittaisi ainakin 9,90. Toivoisin myös, että jamaikalaiset sekä yhdysvaltalaiset jatkaisivat hyviä suorituksia samaan tapaan kuin maidensa mestaruuskisoissa viikko-pari sitten. Toivoisin myös, että tuo naapurimaan ihastuttava tyttö, Susanna Kallur, löytäisi samaa vauhtia, mitä hänellä oli hallikaudella ja uusi ennätys näkisi päivänvalon. Tässä nyt joitain pohdintoja, toivotaan että tulee hyvät kisat.