Yleisurheilukausi 2025

• 4 609
  • 29

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Voisi tietysti pohtia paljonko loikat pitenevät jos lisätään kaksi vauhtiaskelta ja ajoitukset ovat kohdallaan. Lienee yksilöllistä mutta onko asiasta mitään tutkimustietoa? Salminenhan sanoi lisäksi että juoksu ei ole vielä parhaimmillaan.
Kysäisin mainitsemaani asiaa ihan vain huvin vuoksi tekoälyltä joka vastasi mm seuraavaa
Itse olen joskus miettinyt, että saavutetaanko tuolla jatkuvalla lyhyellä vauhdilla kisaamisella toivottua valmiutta täyden vauhdin kisaamiseen? Olisiko parempi kisata aina vakiovauhdilla eikä niin, että kerran pari kaudessa tärkeimmissä kisoissa yllätytään miten kovaa juoksu kulkeekaan eikä löydetä lankulle?

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Blomqvist juoksi 3000m:n halli-SE:n.

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
Maininnan arvoinen on myös Eino Vuoren eilinen 60 metrin aika 6,62. Menee Suomen kautta aikojen -tilastossa neloseksi, tuohon aikaan taikka tuota nopeammin on suomalainen kyennyt viimeksi vuonna 2007.

Minulle Vuori on jäänyt mieleen satasen kotimaiseen kärkiporukkaan kuuluvana nuorena lupauksena mutta ei kai hänkään iän kaiken voi olla nuori lupaus? Vuori täyttää ensi kesänä 23 vuotta. Vuoren tuloskehitys on ollut tuskallisen hidasta: kesällä 2021 satanen taittui aikaan 10,43 ja nykyinen ennätys 10,38 on viime kesältä. Lisäksi minulla on jäänyt Vuoresta mielikuva juoksijana joka lähtee aina hyvin ja on kärjessä vielä puolimatkassa mutta 100 metriä näyttäisi olevan hänelle aivan liian pitkä matka. No ehkäpä ensi kesänä Vuorelta nähdään kovia suorituksia ja huomattavaakin ennätysparannusta? Jotenkin voisi ajatella että jo tuo 6,62 kertoo siitä että jos satasen aika ei mene vähintäänkin alle 10,30 niin kyseessä on pettymys.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Hagi

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
Tänään on hallikisa Jyväskylässä joka näytetään TV2:ssa. Alkaen klo 18:00, reilun kahden tunnin lähetys. Tapahtumasta on juttu tuolla: Neziri odottaa tasaisen kovaa aitakisaa: "Täytyy juosta alle 8 sekunnin, jos haluaa voittaa" – Aiturit ja pikajuoksijat kärkirooleissa Jyväskylässä – Yleisurheilu.fi

Tulee varmastikin katsottua mutta mitään erityisen suuria odotuksia ei ole. Omissa ajatuksissani kärkinimi lienee Eino Vuori 60 metrillä, ties jos mies vaikka pystyisi parantamaan varsin kovaa ennätystulostaan. Saara Keskitalo voisi kenties kyetä alittamaan kahdeksan sekunnin rajan, Nezirikin kenties. Joonas Rinne voipi olla oivassa kunnossa mutta 200 metrin radalla hirmu hyvää aikaa lienee turha toivoa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy