Kyllä kai hän ainakin teoriassa on ollut dopingtestauksen piirissä vähintään vuodesta 2016, jolloin juoksi satasen 10,23 ja oli pituudessa Italian mestari.Uskomaton tuo Jacobsin tapaus. Hän oli siis ennen olympialaisia ollut urallaan niin hidas ettei kuulunut doping-testauksen piiriin. Sitten juoksee olympiakultaa euroopanennätyksellä 9,80 ja johdattaa ITALIAN viestikultaan.
Purolalta aika tyhjentävä kommentti piikkareiden hyödystä.
1987. Tuija Helander-Kuusiston kkk oli tuolloin 52,99.Viivi Lehikoinen kilpaili Sveitsissä ja juoksi 400m aikaan 53.79. Vaikka onkin Viivin ennätys, aika ei ole mitenkään järisyttävän kova. On kuitenkin neljäs suomalaisnainen joka alitti 54 sekunnin ajan tämän kauden aikana, milloinkahan viimeksi suomalaiset ovat kyenneet vastaavaan.
Yleisurheilu on hiihdosta poiketen tulosurheilua, jossa tuloksien ainakin minun mielestäni pitäisi olla vertailukelpoisia vuodesta toiseen. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa, jos ratakierroksella lähtee sekunti ajasta piikkareilla. Ja onko kaikilla samat piikkarit käytössä? Nytkin valmistajat antoivat parhaat tossut ensin tähtiurheilijoilleen. Ei minusta kuulu yleisurheiluun sellainen.Itse en ihan ymmärrä tätä keskustelua. Jos teknologia mahdollistaa nopeampien piikkareiden kehittämisen, niin miksi niin ei saisi tehdä? Pitäisikö hiihdossakin palata vanhoihin puusuksiin? Ja mikä kehityksen taso on se, mihin piikkareiden, suksien ja muiden väleineiden pitää nykytasosta laskeutua?
Yleisurheilu on hiihdosta poiketen tulosurheilua, jossa tuloksien ainakin minun mielestäni pitäisi olla vertailukelpoisia vuodesta toiseen. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa, jos ratakierroksella lähtee sekunti ajasta piikkareilla. Ja onko kaikilla samat piikkarit käytössä? Nytkin valmistajat antoivat parhaat tossut ensin tähtiurheilijoilleen. Ei minusta kuulu yleisurheiluun sellainen.
Nytkin valmistajat antoivat parhaat tossut ensin tähtiurheilijoilleen.
Yleisurheilu on hiihdosta poiketen tulosurheilua, jossa tuloksien ainakin minun mielestäni pitäisi olla vertailukelpoisia vuodesta toiseen. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa, jos ratakierroksella lähtee sekunti ajasta piikkareilla. Ja onko kaikilla samat piikkarit käytössä? Nytkin valmistajat antoivat parhaat tossut ensin tähtiurheilijoilleen. Ei minusta kuulu yleisurheiluun sellainen.
Onko jopa Frankie-boyn kenttäennätys vaarassa torstaina?
Ja sama hommahan se on hiihdossakin, suksimerkin tähtimiehet saa parhaat parit ja sitten vähän heikommat hiihtäjät sen, mitä on jäljellä. Ei sielläkään välineiden osalta todellakaan 100% tasapuolinen tilanne ole, edes saman tallin sisällä hiihtävien kesken
Edelleen täällä dissataan 2010-luvun parasta suomalaista nais-yleisurheilijaa ja uran parhaita vuosia 28-vuotiaana lähestyvää Kristiina Mäkelää. Antaisin!