Roger Moore
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Ei amerikkalaiset puhu ruotsia kovin hyvin.Miksei Armandia haastatella ruotsiksi?
Ei amerikkalaiset puhu ruotsia kovin hyvin.Miksei Armandia haastatella ruotsiksi?
Sellanen huomio että Petra on haastatellut ruotsalaisia Ståhlia ja Duplantista ja kumpaakaan ei tarvitse haastatella ruotsiksi.
Osaako Duplantis edes puhua ruotsia?Sellanen huomio että Petra on haastatellut ruotsalaisia Ståhlia ja Duplantista ja kumpaakaan ei tarvitse haastatella ruotsiksi.
Duplantis puhuu nykyään ihan sujuvaa ruotsia ja antanut Ylellekin haastatteluja sillä.Osaako Duplantis edes puhua ruotsia?
Khaddilla kiva skånelaismurre myös.Huomenna Johan Wissman voisi päättää lähetyksen muistellessaan parhaimpia voittoja Suomesta oikein paksulla Skånen murteella.
Okei, no sitten. On sekin paremmin kuin Sandra Erikssonin suomen kielen taito.Duplantis puhuu nykyään ihan sujuvaa ruotsia ja antanut Ylellekin haastatteluja sillä.
Huono vertaus koska Eriksson on suomenruotsalainen ja se on ihan luonnollista että äidinkieli on ruotsi ja suomea ei osata. Ruotsi on kuitenkin Suomen virallinen kieli. Duplantis kuitenkin on ruotsalainen mutta puhuu silti englantia, olkoonkin että nyt on sen ruotsin opetellut.Okei, no sitten. On sekin paremmin kuin Sandra Erikssonin suomen kielen taito.
Tästä olen vähän eri mieltä. Kyllä itse edellyttäisin Suomessa asuvalta, Suomen maajoukkuetta edustavalta huippu-urheilijalta myös suomen kielen taitoa, vaikka ruotsi toinen virallinen kieli onkin. Ruotsin kieli on niin marginaalisessa asemassa Suomessa, että sillä ei kovin pitkälle ainakaan oman suppean yhteisönsä ulkopuolella pötki.Huono vertaus koska Eriksson on suomenruotsalainen ja se on ihan luonnollista että äidinkieli on ruotsi ja suomea ei osata. Ruotsi on kuitenkin Suomen virallinen kieli. Duplantis kuitenkin on ruotsalainen mutta puhuu silti englantia, olkoonkin että nyt on sen ruotsin opetellut.
Ihan hyvinhän tuo Eriksson on pötkinyt omassa lajissaan Suomessa ;)Tästä olen vähän eri mieltä. Kyllä itse edellyttäisin Suomessa asuvalta, Suomen maajoukkuetta edustavalta huippu-urheilijalta myös suomen kielen taitoa, vaikka ruotsi toinen virallinen kieli onkin. Ruotsin kieli on niin marginaalisessa asemassa Suomessa, että sillä ei kovin pitkälle ainakaan oman suppean yhteisönsä ulkopuolella pötki.
Riippuu paljon paikkakunnasta. Itse PK-seutulaisena tunnen lukuisia ruotsia äidinkielenään puhuvia, joilta suomi luonnistuu siinä määrin, ettei ruotsinkielinen tausta tulisi edes mieleen, mutta sitten on näitä Korsnäsin ja Öjan kasvatteja.Ihan hyvinhän tuo Eriksson on pötkinyt omassa lajissaan Suomessa ;)
En mä nyt sinänsä ehkä täysin eri mieltä ole, mutta ymmärrän tavallaan sen että suomenruotsalaiset ei kuitenkaan herkästi sitä suomea opi. Eiköhän nuo pääasiassa liiku niissä ympyröissä missä ruotsi riittää.
Jaloillahan sitä juostaankin, eikä kieliä puhumalla.Ihan hyvinhän tuo Eriksson on pötkinyt omassa lajissaan Suomessa ;)
Juu ja sitten Pohjanmaalla, mistä Eriksson on kotoisin, niin siellä puolet taitaa olla äidinkieleltä ruotsinkielisiä. Eriksson on Uusikaarlepyystä ja sieltä peräti 85% on ruotsinkielisiä.Riippuu paljon paikkakunnasta. Itse PK-seutulaisena tunnen lukuisia ruotsia äidinkielenään puhuvia, joilta suomi luonnistuu siinä määrin, ettei ruotsinkielinen tausta tulisi edes mieleen, mutta sitten on näitä Korsnäsin ja Öjan kasvatteja.
Siellä on pienet piirit. Närpiön murre on kuulemma sellaista, että edes riikinruotsalaiset eivät sitä kunnolla ymmärrä.Juu ja sitten Pohjanmaalla, mistä Eriksson on kotoisin, niin siellä puolet taitaa olla äidinkieleltä ruotsinkielisiä. Eriksson on Uusikaarlepyystä ja sieltä peräti 85% on ruotsinkielisiä.
Täytyy sanoa, että onhan Richardson yhtä aikaa kerrassaan mielenkiintoinen sekä viehättävä tapaus kaikkine "ongelmineen" ja, mikä tärkeintä on aivan huippu urheilija. Tuo mukavasti väriä naisten pikamatkoille. ;)
Tässähän onkin se ero, että PK-seudulla on pääkielenä suomi. Turussakin suomenruotsalaiset puhuvat hyvää suomea, mutta saaristossa(missä suomea puhuvat turistit ja mökkiläiset) asuvat jo paljon huonommin.Riippuu paljon paikkakunnasta. Itse PK-seutulaisena tunnen lukuisia ruotsia äidinkielenään puhuvia, joilta suomi luonnistuu siinä määrin, ettei ruotsinkielinen tausta tulisi edes mieleen, mutta sitten on näitä Korsnäsin ja Öjan kasvatteja.
Ei kannata katsoa käynnissä olevia koripallon mm-kisoja siis.Suomen maajoukkuetta edustavalta huippu-urheilijalta myös suomen kielen taitoa
@Niilo tiedätkö?
Veikkaanpa että jää melko vähiin niiden katsominen ainakin ensimmäisen pelin jälkeen.Ei kannata katsoa käynnissä olevia koripallon mm-kisoja siis.