Siis ymmärsinkö oikein että Alanen jäi Kalevan kisoissa karsintaan, mutta oli nyt EM-kisoissa? Ei voinut olla näin.
Naisten keihäässä tuntuu monesti jostain woman cavesta kaivautuvan sen 60m tai yli heittäjä. Taso on harvalla pitänyt.
Siis ymmärsinkö oikein että Alanen jäi Kalevan kisoissa karsintaan, mutta oli nyt EM-kisoissa? Ei voinut olla näin.
No linja oli, että kaikki valintakelpoiset matkaan. Mm Alasen kohdalla voidaan keskustella, kuinka järkevää tuollainen on. Oma mielipide on, että hieman tiukempi seula pitäisi olla. Ymmärrän, että haetaan kokemusta, mutta eivät nämä sentään mitkään piirikunnalliset kisat ole.
Alasella on ollut vaikea kausi fyysisten ja käsittääkseni myös henkisten vammojen vuoksi. Yleensä olen aina sen puolella, että urheilija kannattaa lähettää arvokisaan jos on sinne paikkansa ansainnut, mutta toisaalta kun muistetaan takavuosilta Sanni Utriaisen arvokisareissut ja mitä niistä seurasi, niin ehkä Alasen tukijoukoissa olisi asiaa voinut miettiä toiseltakin kantilta.
Jos vittuili niin Simon pisteet nousi heti.Vittuiluko Simo äsken Päivi Alafrantin Vuoden urheilija -valinnasta?
Areenasta YLE Puheen radiolähetys eilisillalta soimaan. Ihan tässä jännittää, että miten Wilman käy!
Kyllä tämä kisa olisi ennemmin Mauri Myllymäkeä huutanut.Voi kun tässäkin kisassa olisi päässyt kuulemaan Mertsiä.
Muistaakseni Salonenko sieltä SUL:n viskaaleista kommentoi, että vaikka Suomen sisäänottolinja kisoihin on hyvin löyhä, niin "näyttöjä kauden kunnosta vaaditaan kyllä", mutta olen edelleen sitä mieltä, että Ruotsin tiukempaa linjaa voisi hyvin soveltaa. Opintomatkat ovat tärkeitä ja joskus niistä on tullut jälkeenpäin hienoja tarinoita, mutta kuinka moni opintomatkalainen oikeasti olisi hyötynyt hyvästä treenirupeamasta kotisuomessa?Edelleenkin olen sitä mieltä, että kisoihin valinta vaatisi vähän vankemman pohjan kuin sen, että kerran kesässä heitto lähtee putkeen ja vaadittava saadaan. Vaikka puhutaankin vain EM-kisoista.
Miten nuo ei nää noita yliastuttuja. Itse pystyy TV kuvan perusteella jo aika hyvin arvioimaan onko yliastuttu vai ei niin Simo siellä hehkuttaa hyppyjä
Muistaakseni Salonenko sieltä SUL:n viskaaleista kommentoi, että vaikka Suomen sisäänottolinja kisoihin on hyvin löyhä, niin "näyttöjä kauden kunnosta vaaditaan kyllä", mutta olen edelleen sitä mieltä, että Ruotsin tiukempaa linjaa voisi hyvin soveltaa. Opintomatkat ovat tärkeitä ja joskus niistä on tullut jälkeenpäin hienoja tarinoita, mutta kuinka moni opintomatkalainen oikeasti olisi hyötynyt hyvästä treenirupeamasta kotisuomessa?
Katsoin Tiina Lillakin, Päivi Alafrantin ja Heli Rantasen noita parhaita arvokisaheittoja ja yhdistävä tekijä on se heillä, että vauhtijuoksu kiihtyy loppua kohden ja nopeus säilyy hyvin lantion pysyessä juoksussa ns. "ylhäällä". Tämä on mielestäni isoin tekijä nyt näihin 53 metrin kaariin. Vauhtia pitää kerätä ja jos sitä ei ole, niin erittäin vaikea on pelkällä kädellä ja ylävartalolla repiä yli 60 metrin.
Seppo sanoo moi.
Alanen oli selvästi valmis Petran Grilliin. Ei häkeltynyt yhtään. Pakko arvostaa.