Omassa pienessä päässäni olen miettinyt tuota tv-tuotteen vaikutusta niin, että se on vienyt halleilta niitä ihmisiä, jotka ovat aiemmin käyneet enemmän hallilla. Mutta ongelmana on se, että nähdäkseen telkkarista pelejä pitää ostaa (tavallaan kuitenkin kallis) paketti. Eli "suuri yleisö" ehkä on menettänyt hiukan kiinnostustaan Liigaan, kun se ei ole enää ilmaisella puolella niin paljon esillä, ja enemmän jääkiekosta/Liigasta kiinnostuneet sitten ovat ostaneet telkkaripaketteja ja kun se kerran on maksettu, jäävät mieluummin kotiin.
Siksi ihmettelenkin, että Nelonen näyttää niin harvoin pelejä ilmaispuolella. Luulisi, että se ennemminkin toimisi mainoksena noille kanavapaketeille, kun vaikka peräti yksi ottelu viikossa tulisi Nelosen pääkanavalta ilmaiseksi -> mielenkiinto tuotetta kohtaan voisi nousta, eikä se varmaan hirveästi olisi pois, kun käytännössä tietyn joukkueen peli sitten tulisi n. kahden kuukauden välein telkkarista. Uskoisin, että kannattaisi sekä Liigan että Nelosen itsensä kannalta, kun Liiga yleensäkin kiinnostaisi enemmän. En ehkä kaipaa oransseja pikkutakkeja, mutta jotain sellaista. Ja ehkä sitten sellaisetkin ihmiset, jotka eivät niin aktiivisesti seuraa, voisivat innostua. En nimittäin usko että noita kattavimpia paketteja ihan pertti perussohvaperuna ostaa maksupalveluna ihan suoraan. Toki voisi vaikuttaa sitten sen televisioitavan pelin yleisömäärään, mutta voisi sitten välillisesti kasvattaa muiden pelien yleisömäärää.
Toki televisio mediana yleensäkin on sirpaloitunut, silloin ennen vanhaan Hockey Nightin aikaan kun oli vain muutama kanava, niin näkyvyyskin oli erilainen. Mutta jos miettii millaista ohjelmaa Nelosella on lauantaina siihen aikaan kun pelit ovat, niin... Eiköhän katsojamäärätkin olisi parempia.
Siksi ihmettelenkin, että Nelonen näyttää niin harvoin pelejä ilmaispuolella. Luulisi, että se ennemminkin toimisi mainoksena noille kanavapaketeille, kun vaikka peräti yksi ottelu viikossa tulisi Nelosen pääkanavalta ilmaiseksi -> mielenkiinto tuotetta kohtaan voisi nousta, eikä se varmaan hirveästi olisi pois, kun käytännössä tietyn joukkueen peli sitten tulisi n. kahden kuukauden välein telkkarista. Uskoisin, että kannattaisi sekä Liigan että Nelosen itsensä kannalta, kun Liiga yleensäkin kiinnostaisi enemmän. En ehkä kaipaa oransseja pikkutakkeja, mutta jotain sellaista. Ja ehkä sitten sellaisetkin ihmiset, jotka eivät niin aktiivisesti seuraa, voisivat innostua. En nimittäin usko että noita kattavimpia paketteja ihan pertti perussohvaperuna ostaa maksupalveluna ihan suoraan. Toki voisi vaikuttaa sitten sen televisioitavan pelin yleisömäärään, mutta voisi sitten välillisesti kasvattaa muiden pelien yleisömäärää.
Toki televisio mediana yleensäkin on sirpaloitunut, silloin ennen vanhaan Hockey Nightin aikaan kun oli vain muutama kanava, niin näkyvyyskin oli erilainen. Mutta jos miettii millaista ohjelmaa Nelosella on lauantaina siihen aikaan kun pelit ovat, niin... Eiköhän katsojamäärätkin olisi parempia.