Onkohan missään ollut mitään tutkimusta paljonko sitten keskimäärin asiakas jättää halliin per peli?
Onkohan missään ollut mitään tutkimusta paljonko sitten keskimäärin asiakas jättää halliin per peli? jos meinataan että päästetään puoli-ilmaiseksi seisomokatsomoon joku niin paljon siitä sitten jää voittoa seuralle suurinpirtein per peli? Monesti tätä Jyväskyläläisenä miettinyt kun seisomokatsomoon maksaa se kausikortti 250 euroa ja niitä myydään ehkä se muutama kymmentä kausikorttia, mutta seisomokatsomoon täytteaste on todella huono. Edes opiskelijoille ei ole omaa kausikorttia myynissä halvemmalla.
Oman arvioni mukaan tuossa on niin suuret erot jengien välillä, että oikeasti on hyvin vaikea sanoa mitään keskiarvoa tai muuta vastaavaa. Parissa hallissa jo pelkästään myyntipisteiden lukumäärä, sijoittelu ja tilat ovat sitä luokkaa, että noista ei suurta kassavirtaa saa vaikka kaikki menisi ns. omaan taskuun.
Varmasti remontti tulee tekemään suuren parannuksen Ässien tilanteeseen. Raumalla esimerkiksi liikevaihto on lähes tuplaantunut remontin jälkeen. Ennen meilestäni Porissa on ollut juurikin se ongelma, että jonot ovat liian pitkiä ja kulkeminen on vaikeaa erätauoilla, kun hallissa on 4500+ katsojaa. Jos kaljalle/kioskille lähtee 3-5 minuuttia ennen erän loppua, on ehtinyt hyvissä ajoin takaisin katsomon seuraavaan erään. Jos kaljajonoon lähtee erän päätyttyä, on saattanut saada kaljansa/makkaransa käteen samaan aikaan kun seuraava erä alkaa. Tuohon on nyt tulossa huomattavaa parannusta ja varmasti asiakkaan ostopäätös on helpompi. Ehkä parannus ei näy vielä ensi kaudella, mutta myynti tulee kasvamaan todennäköisesti kausi kaudelta suurinpiirtein 3-4 vuoden ajan. Näin ainakin Lukolle kävi, vaikka joukkue oli sijoilla 8-9-11 remontin jälkeisillä kausilla ja yleisökeskiarvokin kasvoi huomattavasti remontin jälkeen (3182->3768-3733-3707). Liikevaihto Lukolla kasvoi joidenkin lähteiden mukaan vuodesta 2005 vuoteen 2009, 3,2 miljoonasta 6,5 miljoonaan. Ässillä tämä ei välttämättä tule tuplaantumaan, mutta varmasti kasvamaan päin tulee olemaan reilusti, ja remontin jälkeenhän hallisa voisi järjestää myös muitakin yleisötapahtumia, kuten Lukkokin tekee (Rauma Rock, pikkujouluja jne.)Muistelisin nähneeni näitä oheismyyntitulovertailuja jossain. Ässät oli häntäpäässä myynnissä per katsoja, kuten olosuhteistakin voi päätellä. Halliremppa tuo toivottavasti tähän parannusta.
Tästä on tehty muutamia perusteellisia tutkimuksia, joissa tutkittiin oheismyyntiä eri tapahtumissa. Oheismyynti oli huipussaan kun tapahtuman hinta tiputettiin normaalista yli 70%.Tähän johti huomattavasti kasvanut kävijämäärä, sekä psykologinen vaikutus -> ilmainen tapahtuma -> runsas rahankäyttö oheistuotteisiin.Onkohan missään ollut mitään tutkimusta paljonko sitten keskimäärin asiakas jättää halliin per peli? jos meinataan että päästetään puoli-ilmaiseksi seisomokatsomoon joku niin paljon siitä sitten jää voittoa seuralle suurinpirtein per peli?
...Kummassakin tapauksessa saattaa olla hyvinkin todennäköistä "Blues syndrooma", eli uusia naamoja ei juurikaan saada kiinnitettyä, vaan kalliimman kausikortin ennen ostaneet siirtyvätkin jatkossa houkuttelevemman, edullisemman kausikortin piiriin. Milläs vitulla kehität tuotetta sen jälkeen? 99€ neljäs osa Ässien katsojista / kausi. Jostain muualta on kupattava ja valtavasti. Tässä yleisessä taloudellisessa tilanteessa ei tunnu kovinkaan luontevalta.
Toivottavasti astun pelossani isosti paskaan, mutta tämä kannattaisi amatöörien siellä toimistollakin tiedostaa. No, virhe on jo tapahtunut ainakin Porissa, jossa myytiin se tuhat kausikorttia kiimassa päivässä.
....Paska puhetta ja hätähuuo sanon mä, mutta miksi jo tässä vaiheessa kevättä? Ei näytä hyvältä!
Ovat laittaneet hinta-laatusuhteen kohdilleen. Ei tuosta moni enempääkään maksaisi.Ässillä on seisomaan toki löysää kapasiteettia, mutta hei oikeesti, 99€/kausi!
Ovat laittaneet hinta-laatusuhteen kohdilleen. Ei tuosta moni enempääkään maksaisi.
1000 x 99€ kausikortti ei edes tee, kuin 99.000€, eli yhden keskivertopelaajan palkan vuodessa tt-maksuineen, ehkä ei edes sitä. Kanntaaako siis tässä vaiheessa kevättä reagoida näin? Mielestäni ei, tai sitten Ässien myynti on ollut poikkeukselllisen heikkoa ja on ollut pakko.
Niinpä kun eipä se seisomakatsomo ole missään hallissa yleensä ollut täynnä ja kaiken lisäksi ne ovat niitä lippuja jotka myydään viimeisenä loppuun.Halvoilla kausareilla seisomokatsomo täyteen. Täysi seisomokatsomo huutaa ja möykkää, luo tunnelmaa koko halliin. Istumapaikoillakin aistittavissa parempi tunnelma. Istumapaikat myyvät paremmin.
Niin seuran kannalta on helpompi houkutella kotiin jääviä halliin halvemmilla lipuila kuin nykyisillä istumapaikkahinnoilla.Ei tämä ole niin vaikeaa. Ongelmaksi on muodostunut se, miten saada ihmiset tv:n äärestä halliin. "Ottelutapahtumaa parantamalla" sanotaan, mutta ei mitkään erätaukoshow't tai musiikkivalinnat ole ratkaisevia. Tunnelma, pelissä mukana eläminen ja yhteisöllisyys on se juttu, jonka saat hallilla muttet kotisohvalla. Siihen kohtaan Ässät iskee halvoilla seisomakausareilla. Erinomainen peliliike.
Tuo erään Vaasalaisjoukkueen annissaoleva osakepotti on 11,9% - 21.4% koko potista. Pääomistajuus pysyy visusti edelleen pääomistajien taskuissa ja hekin ovat ottaneet itse antiin osaa.Patille voisi kommentoida samaan tyyliin, että erään vaasalaisjoukkueen osakemyynti ties keille tahvotommeille ei ole kovin kestävällä pohjalla, mieti, reippaalla satasella saat osan lätkäjoukkuetta vs. satasella pääset suosikki joukkueesi kaikkiin kotipeleihin. See the point?
Itsekin tuota pohdin, mutta tällä alalla asiakassuhteet on niin pitkiä, että tuollainen kantisten "kusettaminen" tulee pikässä juoksussa kalliiksi. Monet seurat tekee tätä hommaa ihan liian lyhyellä tähtäimellä ja mun mielestä näät seurat tekee vaan hidasta itsemurhaa.Tuo erään Vaasalaisjoukkueen annissaoleva osakepotti on 11,9% - 21.4% koko potista. Pääomistajuus pysyy visusti edelleen pääomistajien taskuissa ja hekin ovat ottaneet itse antiin osaa.
Tämähän on vain ja ainoastaan positiivista, että saadaan kerättyä "piensijoittajilta" ilmaista rahaa pois.
Kyllä tuo Ässien tempaus on kaikesta selittelystä huolimatta hölmöilyä. Miksi ihmeessä se piti lykätä nyt keväällä tulille?
Olisivat vaan rauhassa rahastaneet nykyisiltä ja todennäköisesti normihinnalla ostavilta rahat pois ja vasta syksyllä, vaikkapa muutaman pelin pelattua lyöneet tuon tulille. Tällöin siihen olisivat reagoineet ne, jotka tuskin muutoin olisivat ostaneet kausikorttia. See the point?
....Kyllä tuo Ässien tempaus on kaikesta selittelystä huolimatta hölmöilyä. Miksi ihmeessä se piti lykätä nyt keväällä tulille?
Olisivat vaan rauhassa rahastaneet nykyisiltä ja todennäköisesti normihinnalla ostavilta rahat pois ja vasta syksyllä, vaikkapa muutaman pelin pelattua lyöneet tuon tulille. Tällöin siihen olisivat reagoineet ne, jotka tuskin muutoin olisivat ostaneet kausikorttia. See the point?
310€ kausarin ostaneet olisivat varmasti olleet mielissään, kun kauden alla huomaavat 99€ tarjouksen. Tuo se vasta megahölmöilyä olisi ollut.Kyllä tuo Ässien tempaus on kaikesta selittelystä huolimatta hölmöilyä. Miksi ihmeessä se piti lykätä nyt keväällä tulille?
Olisivat vaan rauhassa rahastaneet nykyisiltä ja todennäköisesti normihinnalla ostavilta rahat pois ja vasta syksyllä, vaikkapa muutaman pelin pelattua lyöneet tuon tulille. Tällöin siihen olisivat reagoineet ne, jotka tuskin muutoin olisivat ostaneet kausikorttia. See the point?
Joo. Ensiksi on porukka ostellut kesän mittaan hitaasti mutta varmasti kausikortteja normihintaan, kuten muinakin vuosina (oletettavasti), ja sitten lätkästään sen jälkeen nämä huipputarjoukset pihalle ja kustaan näiden jo kausikorttinsa ostaneiden tosifanien muroihin. Vaasalaista logiikkaa. Omasta mielestäni nyt oli paras mahdollinen ajankohta, hatunnosto Ässille.Kyllä tuo Ässien tempaus on kaikesta selittelystä huolimatta hölmöilyä. Miksi ihmeessä se piti lykätä nyt keväällä tulille?
Olisivat vaan rauhassa rahastaneet nykyisiltä ja todennäköisesti normihinnalla ostavilta rahat pois ja vasta syksyllä, vaikkapa muutaman pelin pelattua lyöneet tuon tulille. Tällöin siihen olisivat reagoineet ne, jotka tuskin muutoin olisivat ostaneet kausikorttia. See the point?