Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Yleisömäärät kaudella 2014–2015

  • 355 716
  • 1 702

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiken järjen mukaan seurat tekevät laskelmia, käyvät läpi eri skenaarioita ja mahdollisia seurauksia, tekevät asiaan liittyviä kyselyitä asiakaskunnalta/kausikorttilaisislta sun muuta ennen tällaisia ratkaisuja.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Onkohan missään ollut mitään tutkimusta paljonko sitten keskimäärin asiakas jättää halliin per peli?

Oman arvioni mukaan tuossa on niin suuret erot jengien välillä, että oikeasti on hyvin vaikea sanoa mitään keskiarvoa tai muuta vastaavaa. Parissa hallissa jo pelkästään myyntipisteiden lukumäärä, sijoittelu ja tilat ovat sitä luokkaa, että noista ei suurta kassavirtaa saa vaikka kaikki menisi ns. omaan taskuun. Toisaalta esimerkiksi Nordiksella Restel vetää oman osuutensa myynnistä ja noista tuskin tarkkoja lukuja julkisuuteen edes saa kertoa. Päälle vielä fanimyynti sun muut, niin vaikeahan noita on lähteä arvioimaan. Lisäksi sekin on huomioitava, että tietyillä jengeillä täyttöaste (mm. HIFK, Kärpät ja JYP) on sen verran mallillaan ilman suurempiakin "aleryhmiä", että noissa ei välttämättä edes kannata oheismyynnin ehdoilla lähteä luomaan uusia hintaryhmiä tai -luokkia.

Uskoisin, että jokaisella jengillä on omat laskelmansa siitä, kuinka paljon yksi keskimääräinen kävijä(ryhmä) tuo rahaa sisälle oheismyynnin kautta hallitsevissa olosuhteissa. Suurten muuttujien ja erojen takia on kuitenkin sen verran haasteellista lähteä puuttellisin pohjatiedoin euromääriä arvioimaan, että suuntaa antavillakin laskelmilla voi mennä pahasti metsään.

Tuossa Ässien tapauksessa antaisin myös painoarvoa ihan markkinoinnillekin. Jos stondikseen olisi myyty ns. normityyliin liput, ei uutinen olisi montaakaan ihmistä tavoittanut. Nyt tästä spekuloidaan täällä ympäri maan ja pientä ns. hypeä Ässiä kohtaan on jo muodostunut. Samalla seura saa hyvissä ajoin kassavirtaa ja hyvän boostin kesän myynnille. Mitä taas itse tuotteeseen tulee, niin uskoisin seisomokausarin houkuttelevan hieman toista väkeä kuin istumapaikkojen. Esimerkiksi itse en vaihtaisi omaa mukavaa istuinta Arenalla seisomapaikkaan vaikka halvalla jälkimmäisen saisikin. Toisaalta taas seisomokatsomot, fanikatsomot ja vastaavat tuovat yleensä sen verran ääntä ja tunnelmaa halliin, että esimerkiksi itse koen Eteläpäädyn sen verran tärkeäksi osaksi tapahtumaa, että tuo on yksi syy tulla hallille kotisohvan sijaan. Kun intiimimpään tilaan isketään tuhat porilaista pitämään ääntä, niin ne perinteiset tiistain paskamatsitkin ovat varmasti tunnelmaltaan houkuttelevia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siltä osin tuo onkin varmaan toimiva saadaan hallia täydemmäksi ja tunnelmaa peliin. Saa sitten helpommin houkuteltua niille kalliimille paikoille porukkaa mistä isoimmat katteet saadaan, lisäksi irtomyyntiin saa pientä nostovaraa lipun hintaan. Lisäksi jos joukkue pääsee pudotuspeleihin niin playof kausikortteja menee hyvä kasa kaupaksi varmasti kun ainakin osa ne ostaa ja niissä lipun hinta yleensä täysi. Varmasti myös niitä uusia katsojia saadaan houkuteltua ja osa ostaa seuraavilla kausilla kalliiman kausikortin. Saisi ehkä muillakin paikkakunnilla olla vähän samanlaista reakointia näihin yleisömäärien pientämisiin. Jyväskylässä ollaan ainakin oltu hereillä ja nostettu vaan kausikorttien hintaa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkohan missään ollut mitään tutkimusta paljonko sitten keskimäärin asiakas jättää halliin per peli? jos meinataan että päästetään puoli-ilmaiseksi seisomokatsomoon joku niin paljon siitä sitten jää voittoa seuralle suurinpirtein per peli? Monesti tätä Jyväskyläläisenä miettinyt kun seisomokatsomoon maksaa se kausikortti 250 euroa ja niitä myydään ehkä se muutama kymmentä kausikorttia, mutta seisomokatsomoon täytteaste on todella huono. Edes opiskelijoille ei ole omaa kausikorttia myynissä halvemmalla.

Oman arvioni mukaan tuossa on niin suuret erot jengien välillä, että oikeasti on hyvin vaikea sanoa mitään keskiarvoa tai muuta vastaavaa. Parissa hallissa jo pelkästään myyntipisteiden lukumäärä, sijoittelu ja tilat ovat sitä luokkaa, että noista ei suurta kassavirtaa saa vaikka kaikki menisi ns. omaan taskuun.

Muistelisin nähneeni näitä oheismyyntitulovertailuja jossain. Ässät oli häntäpäässä myynnissä per katsoja, kuten olosuhteistakin voi päätellä. Halliremppa tuo toivottavasti tähän parannusta.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muistelisin nähneeni näitä oheismyyntitulovertailuja jossain. Ässät oli häntäpäässä myynnissä per katsoja, kuten olosuhteistakin voi päätellä. Halliremppa tuo toivottavasti tähän parannusta.
Varmasti remontti tulee tekemään suuren parannuksen Ässien tilanteeseen. Raumalla esimerkiksi liikevaihto on lähes tuplaantunut remontin jälkeen. Ennen meilestäni Porissa on ollut juurikin se ongelma, että jonot ovat liian pitkiä ja kulkeminen on vaikeaa erätauoilla, kun hallissa on 4500+ katsojaa. Jos kaljalle/kioskille lähtee 3-5 minuuttia ennen erän loppua, on ehtinyt hyvissä ajoin takaisin katsomon seuraavaan erään. Jos kaljajonoon lähtee erän päätyttyä, on saattanut saada kaljansa/makkaransa käteen samaan aikaan kun seuraava erä alkaa. Tuohon on nyt tulossa huomattavaa parannusta ja varmasti asiakkaan ostopäätös on helpompi. Ehkä parannus ei näy vielä ensi kaudella, mutta myynti tulee kasvamaan todennäköisesti kausi kaudelta suurinpiirtein 3-4 vuoden ajan. Näin ainakin Lukolle kävi, vaikka joukkue oli sijoilla 8-9-11 remontin jälkeisillä kausilla ja yleisökeskiarvokin kasvoi huomattavasti remontin jälkeen (3182->3768-3733-3707). Liikevaihto Lukolla kasvoi joidenkin lähteiden mukaan vuodesta 2005 vuoteen 2009, 3,2 miljoonasta 6,5 miljoonaan. Ässillä tämä ei välttämättä tule tuplaantumaan, mutta varmasti kasvamaan päin tulee olemaan reilusti, ja remontin jälkeenhän hallisa voisi järjestää myös muitakin yleisötapahtumia, kuten Lukkokin tekee (Rauma Rock, pikkujouluja jne.)
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Onkohan missään ollut mitään tutkimusta paljonko sitten keskimäärin asiakas jättää halliin per peli? jos meinataan että päästetään puoli-ilmaiseksi seisomokatsomoon joku niin paljon siitä sitten jää voittoa seuralle suurinpirtein per peli?
Tästä on tehty muutamia perusteellisia tutkimuksia, joissa tutkittiin oheismyyntiä eri tapahtumissa. Oheismyynti oli huipussaan kun tapahtuman hinta tiputettiin normaalista yli 70%.Tähän johti huomattavasti kasvanut kävijämäärä, sekä psykologinen vaikutus -> ilmainen tapahtuma -> runsas rahankäyttö oheistuotteisiin.
Sama ilmiö esiintyy Tallinnan viinanhakureissuilla. Halpaa alkoholia, 4 laatikkoa olutta, 5 pulloa kirkasta. Kokonaiskustannukset matkoineen, ruokineen, päiväkänneineen 800 euroa. Kannattavaa?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Hieman laittaa huolestuttamaan tuo Pelicansin ja Ässien agressiivinen kauskorttimyynti jo tässä vaiheessa.
Ässillä on seisomaan toki löysää kapasiteettia, mutta hei oikeesti, 99€/kausi!

Pelicansilla yleisömäärät oli vapaapudotuksessa, joten jotain oli toki tehtäväkin ja tuotetta ei näemmä uskalleta tarpeeksi parantaa, mutta että lähdettiin ensimmäisenä alennuskoria tyrkkäämään. Ei saatana pojat. Saadaanhan tällä toki yleisömääriä mairittelevammalle tasolle, mutta ei tuo kyllä kestävällä pohjalla ole, esim. Ässillä neljä random katsojaa tuo saman about neljässä istumapaikkaottelussa.
Ajatus oli varmaan uudessa hallissa ja parantuneilla olosuhteilla kompensoida tuota oheismyynnin paranemisella, mutta onko tästä yhtään mitään varmuutta?? Epäilen!

Hyvää tuossa on toki se, että kausikortin ostanut saadaan yleensä sitotutuneemmaksi asiakkakksi seuraavillekin kausille, mutta ei tätäkään tapahdu, jos ensi kaudella puolestaan normalisoidaan tuo kausikorttihinta. Moni kokee sen puolestaan agressiiviseksi hinnankorotukseksi ja jättää käyttämättä. Osa jopa loukkaantuu.

Kun taas kausikortti on lähes ilmainen (Ässien tapauksessa 3.3€/ottelu) on hellpo jättää sitä hyödyntämättä ja saapumatta jokaiseen otteluun, koska ei häviä niin paljoa per ottelu.

Pelicansilla puolestaan nuo 200€/kausikorttti tässä tilanteessa ovat tätäkin huolestuttavempia. Suhde on sama, kuin Ässillä, mutta jos itse tuote ei ole kunnossa (millä rahalla se laitetaan kuntoon?), voi seuraamukset olla vieläkin kohtalokkaampia.

Kummassakin tapauksessa saattaa olla hyvinkin todennäköistä "Blues syndrooma", eli uusia naamoja ei juurikaan saada kiinnitettyä, vaan kalliimman kausikortin ennen ostaneet siirtyvätkin jatkossa houkuttelevemman, edullisemman kausikortin piiriin. Milläs vitulla kehität tuotetta sen jälkeen? 99€ neljäs osa Ässien katsojista / kausi. Jostain muualta on kupattava ja valtavasti. Tässä yleisessä taloudellisessa tilanteessa ei tunnu kovinkaan luontevalta.

Toivottavasti astun pelossani isosti paskaan, mutta tämä kannattaisi amatöörien siellä toimistollakin tiedostaa. No, virhe on jo tapahtunut ainakin Porissa, jossa myytiin se tuhat kausikorttia kiimassa päivässä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kummassakin tapauksessa saattaa olla hyvinkin todennäköistä "Blues syndrooma", eli uusia naamoja ei juurikaan saada kiinnitettyä, vaan kalliimman kausikortin ennen ostaneet siirtyvätkin jatkossa houkuttelevemman, edullisemman kausikortin piiriin. Milläs vitulla kehität tuotetta sen jälkeen? 99€ neljäs osa Ässien katsojista / kausi. Jostain muualta on kupattava ja valtavasti. Tässä yleisessä taloudellisessa tilanteessa ei tunnu kovinkaan luontevalta.

Toivottavasti astun pelossani isosti paskaan, mutta tämä kannattaisi amatöörien siellä toimistollakin tiedostaa. No, virhe on jo tapahtunut ainakin Porissa, jossa myytiin se tuhat kausikorttia kiimassa päivässä.

Empiiristen havaintojen perusteella PLF on täysin hakoteillä. Useampi yritys on ostanut halpoja seisomakortteja jaettavaksi työntekijöilleen. Samoin moni istumakortin omistava osti kortteja oman paikkansa lisäksi, jotta voi sitten ottaa lapsia, lapsenlapsia ja heidän kavereitaan peliin. Näiden korttien myynnin ympärillä on ollut Porissa ainoastaan positivista pöhinää. Aikaisemmin 300 seisomakausikorttia, nyt +1000.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tohon firmojen seisomakausikorttimyyntiin. Tähän on loogisempikin vaihtoehto, jota varmaan teilläkin harjoitetaan(?).
Eli annetaan firmalle x määrä lippuja, joita se jakaa henkilöstölleen. Seura puolestaan laskuttaa firmaa käytettyjen lippujen mukaan. Tällä maksimoidaan kävijät, toisin, kuin puoli-ilmaisilla ja mahdollisesti nurkissa pölyyntyvillä kausikorteilla. "Jos mä en käy, kiinnostaako sua tää mun lippu käyttää?" Esim. Faktana Vaasa ja ABB yli 3000 lippua / kausi ja normi hinta ABB:lta per laskutettu lippu = 3000 x 12€ = 36.000€. Ainoastaan 37% käytetyistä lipuista kattaisi jo tuon koko 1000 myytyä kausikortti.

Tohon toiseen sä et usko edes itsekään. Mä en esim ottais pieniä lapsiani millään juoksemaan jonnekin toisaalle, ilman että pystyn edes yhtään kontrolloimaan heitä ja itse otteluun keskittyen. Myöskään ystävät ei paljo tossta ilahdu. Jos eivät omin avuin hallille jaksa rehautia, miksi stondaan jonnekin kaverista kauas yksi? Ainakaan meilläpäin tuota ei sanota seurusteluksi.

Paska puhetta ja hätähuuo sanon mä, mutta miksi jo tässä vaiheessa kevättä? Ei näytä hyvältä!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tottahan per-c-aukiset härmäläiset puoli-ilmaista ilolla vastaan ottavat. Onko se kannattavaa hieman mietityttää.

Ovat laittaneet hinta-laatusuhteen kohdilleen. Ei tuosta moni enempääkään maksaisi.

Tämä voi olla totta case Pelicans, mutta eikös Padalla käynyt ihan kohtuullisesti väkeä? Vai, liekö jettu vaan niin saatanasti ilmaislippuja?

E: padan keskiyleisömäärä / ottelu oli näemmä 3988 x 30 x vaikka vaan 10€/lippu = ~ 1.2m€.
Tuleva kausi vaikka 20% vaihtaa halvempaan ja 80% on uusia tekee: 3190 x 30 x 10 = 957.000€ + 1000 x 99€ = 99.000€ = total: 1.15m€. Tappiota 0,5milj. jonka oheismyynti toki saattaa kompata.


Missä tuotta vs riski? Vai pelätäänkö ettei tuote olea kunnossa?

E2: vielä rautalangasta. Ässät myy siis ottelua hintaan 3.3€/ ottelu ja odottaa koko 1000 kausikorttia olevan pelkästään uusia, okei! Hurja on tuotto tyhjästä, vaikkei Jorma saapuisikaan otteluun. Kokonaiset 3.3€.

Jos tämä Jorma päättää ostaa kausikortin, kun halvalla saa, on myös oletus, että hän on ollut ilmeisesti ennenkin kiekkomatsissa, mutta randomisti. Ei siis joka ottelussa. Kun "tappio" on ainoastaan 3.3€/ottelu, tuskin tuo hirveästi edelleenkään sitouttaa joka ottelussa käymään ja siellä oheismyyntiin kuluttamaan. Mikä on siis tuotto vs riski? Mä väitän, että ihan järkyttävä. Jos noista tuhannesta onkin 700 vaikka niitä, jotka joka tapauksessa ostaisivatkin kausarin ja jos normi hinta on vaikka 300€. Tällöin Ässien pitää paikata aiheutunut tappio 700 x 200€ = 140.000€ muulla myynnillä. Mistäs tuo?

Jorma voi siis edelleen olla uusi asiakas ja kausikortti on hyväsitouttaja, mutta jos Jormalle ilmeisesti tuo 300€ normi hinta on ennen ollut kynnys, miten hän reagoi, jos hinnat normalisoituu seuraavalle kaudella ja siis kolminkertaistuu? Hän voi pahimmassa tapauksessa jopa suuttua siitä ja jättää randomkäynnitkin väliin. Riksi vs. Tuotta on siis hirmuinen sekä lyhyellä että jopa pitkällä aikavälillä.

1000 x 99€ kausikortti ei edes tee, kuin 99.000€, eli yhden keskivertopelaajan palkan vuodessa tt-maksuineen, ehkä ei edes sitä. Kanntaaako siis tässä vaiheessa kevättä reagoida näin? Mielestäni ei, tai sitten Ässien myynti on ollut poikkeukselllisen heikkoa ja on ollut pakko.

Ilmaiset liput kelpaa aina, joten vastaanotto on aivan varmasti ollut positiivinen.
Näillä volyymeillä ei vaan yksinkertaisesti voida tehdä Ikeoita, eli halvalla enemmän. Volyymi ei kata tappioita, koska niin pieni. Ei ainakaan tuo tuottoa.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1000 x 99€ kausikortti ei edes tee, kuin 99.000€, eli yhden keskivertopelaajan palkan vuodessa tt-maksuineen, ehkä ei edes sitä. Kanntaaako siis tässä vaiheessa kevättä reagoida näin? Mielestäni ei, tai sitten Ässien myynti on ollut poikkeukselllisen heikkoa ja on ollut pakko.

Kannattaa toki muistaa että ennen myytiin se reilut 300 kausikorttia vain, eli nyt päästään suurinpirtein samaan kokonaismyyniltä, mutta saadaan vielä oheismyynit näiltä 700 ihmiseltä. Vaikka osa olisikin vaihtanut kalliiman kausikortin halvempaan niin aina on myös näitä jotka olisi jokatapauksessa luopunut kausikortista, joko rahan takia tai parantuneen TV-palvelun takia. Eli osa saadaan houkuteltua takaisin.

Sekin pitää muistaa että jos joku luovuttaa paikkansa hyvältä kausikorttipaikalta niin eiköhän sen nappaa joku halvemman kausikortin omistava tai saadaan loistavalle paikalle irtomyyntiin lippuja joka tuo myös rahaa kassaan. Monella seuralla on isoin pulma juuri ettei hyville paikoille vapaita paikkoja. Itseasiassa jopa saattaisi seuralle olla hyväkin asia että osa hyvän paikan omistavista tulisikin sen halvemman kausikortin omistajaksi, saadaan täyttöaste näille huonoilla paikoille kovaksi ja sitten vielä myytyä ne hyvätkin paikat uudestaan toiselle.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Halvoilla kausareilla seisomokatsomo täyteen. Täysi seisomokatsomo huutaa ja möykkää, luo tunnelmaa koko halliin. Istumapaikoillakin aistittavissa parempi tunnelma. Istumapaikat myyvät paremmin.

Ei tämä ole niin vaikeaa. Ongelmaksi on muodostunut se, miten saada ihmiset tv:n äärestä halliin. "Ottelutapahtumaa parantamalla" sanotaan, mutta ei mitkään erätaukoshow't tai musiikkivalinnat ole ratkaisevia. Tunnelma, pelissä mukana eläminen ja yhteisöllisyys on se juttu, jonka saat hallilla muttet kotisohvalla. Siihen kohtaan Ässät iskee halvoilla seisomakausareilla. Erinomainen peliliike.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicans myy 200 eurolla paikkoja ns. vieraspäädyn 1-3 riveiltä, kyseessä on hallin paskimmat paikat ja mielestäni on hienoa myydä tuohon hintaan niitä pois. Kilahtaahan tuosta kirstuun enemmän rahaa kuin myymättömästä lipusta kyseisille paikoille. Mielestäni tässä ei ole kyseessä mikään hätähuuto.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tätä saa Ässien kannalta kyllä mitenkään negativiseksi tai hölmöksi linjaukseksi. Kukaanhan ei sitä tiedä, tuoko tämä suoraan oheismyynnin kautta lisää rahaa, tai tuleeko edes yleisömäärä katsomoissa tästä nousemaan.

Tämä on Ässien ja olisi varmaan monen muunkin kannalta järkevää hinnoittelua. Nyt lähes kaikilla on mahdollisuus mennä hallille, enää se ei ole rahasta kiinni. Ja siellä hallilla voi sitten kuluttaa sen verran kuin omissa rahkeissa on. Väitän myös, että nämä 1000 kausikortin omistajaa tulevat mainostamaan Ässiä ja ruinaamaan ystäviään peleihin mukaan :)

Niinkuin @Zorba tuossa edellä ansiokkaasti veistelee, että ottelutapahtuma saadaan tunnelmalliseksi ja vakuuttavaksi, ensimmäinen tehtävä on; TÄYTÄ HALLI. Siinä on aika iso ero, lähteekö se katsoja hallista ajatuksissaan, olipahan meininkiä ja tiivis tunnelma vai olipahan taas paljon tyhjää, mitenhän tämänkin seuran mahtaa käydä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Patille voisi kommentoida samaan tyyliin, että erään vaasalaisjoukkueen osakemyynti ties keille tahvotommeille ei ole kovin kestävällä pohjalla, mieti, reippaalla satasella saat osan lätkäjoukkuetta vs. satasella pääset suosikki joukkueesi kaikkiin kotipeleihin. See the point?

Harvoin Ässät on mediapelissä onnistunut, mutta nyt oli kerrankin se hetki. Yleisömäärät nousee, oheismyynti nousee varsinkin kun tilat paranee potenssiin sata ja suurin lajennus tulee nimenomaan tuonne stondiksen taakse = väki uskaltaa erätauolla johonkin lähteäkin.

Itse olen n. vuodesta 96-97 ollut ässäfani, en kertaakaan kausikortin omistaja, nyt olen.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Halvoilla kausareilla seisomokatsomo täyteen. Täysi seisomokatsomo huutaa ja möykkää, luo tunnelmaa koko halliin. Istumapaikoillakin aistittavissa parempi tunnelma. Istumapaikat myyvät paremmin.
Niinpä kun eipä se seisomakatsomo ole missään hallissa yleensä ollut täynnä ja kaiken lisäksi ne ovat niitä lippuja jotka myydään viimeisenä loppuun.
Jos nyt saadaan myytyä seisomapaikoille kausikortteja esim. Ässien tapauksessa kolminkertaisesti entiseen verrattuna niin kyllä tuo lipuista saamatta jäänyt raha tulee oheismyyneistä takaisin ainakin osittain ja ei tuo tarjous vaikuta niin paljoa seisomapaikkojen myyntiin kuitenkaan.
Kyllähän KalPakin myy ensi kauden seisomapaikkakausikorttia halvalla kun sen saa halvimmillaan 139€(kausari 119€+mustan verkoston jäsenyys 20€) hintaan ja tuossa on laskettu se etteivät nuo seisomapaikat ole olleet täynnä kuin parissa pelissä kauden aikana jos silloinkaan, istumapaikat on taas myyty loppuun useissa peleissä.

Ei tämä ole niin vaikeaa. Ongelmaksi on muodostunut se, miten saada ihmiset tv:n äärestä halliin. "Ottelutapahtumaa parantamalla" sanotaan, mutta ei mitkään erätaukoshow't tai musiikkivalinnat ole ratkaisevia. Tunnelma, pelissä mukana eläminen ja yhteisöllisyys on se juttu, jonka saat hallilla muttet kotisohvalla. Siihen kohtaan Ässät iskee halvoilla seisomakausareilla. Erinomainen peliliike.
Niin seuran kannalta on helpompi houkutella kotiin jääviä halliin halvemmilla lipuila kuin nykyisillä istumapaikkahinnoilla.
Jokainen euro noista on kuitenkin seuralla plussaa ja se kotiin jäävä asiakas ei ainakaan tuota suoraan seuralle mitään, mutta jos kyseinen asiakas käy katsomassa kotipelit niillä halvoilla lipuilla ja vieraspelit katsoo maksu-tv:n kautta niin seuran kassa tykkää.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Lippujen hinnoittelusta kiinnostuneiden kannattaa lukaista Aaltoyliopiston mikrotaloustieteen professorin ja tutkijan Marko Terviön blogikirjoitus aiheesta.

http://blog.hse-econ.fi/?p=4577
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Patille voisi kommentoida samaan tyyliin, että erään vaasalaisjoukkueen osakemyynti ties keille tahvotommeille ei ole kovin kestävällä pohjalla, mieti, reippaalla satasella saat osan lätkäjoukkuetta vs. satasella pääset suosikki joukkueesi kaikkiin kotipeleihin. See the point?
Tuo erään Vaasalaisjoukkueen annissaoleva osakepotti on 11,9% - 21.4% koko potista. Pääomistajuus pysyy visusti edelleen pääomistajien taskuissa ja hekin ovat ottaneet itse antiin osaa.

Tämähän on vain ja ainoastaan positiivista, että saadaan kerättyä "piensijoittajilta" ilmaista rahaa pois.

Kyllä tuo Ässien tempaus on kaikesta selittelystä huolimatta hölmöilyä. Miksi ihmeessä se piti lykätä nyt keväällä tulille?
Olisivat vaan rauhassa rahastaneet nykyisiltä ja todennäköisesti normihinnalla ostavilta rahat pois ja vasta syksyllä, vaikkapa muutaman pelin pelattua lyöneet tuon tulille. Tällöin siihen olisivat reagoineet ne, jotka tuskin muutoin olisivat ostaneet kausikorttia. See the point?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo erään Vaasalaisjoukkueen annissaoleva osakepotti on 11,9% - 21.4% koko potista. Pääomistajuus pysyy visusti edelleen pääomistajien taskuissa ja hekin ovat ottaneet itse antiin osaa.

Tämähän on vain ja ainoastaan positiivista, että saadaan kerättyä "piensijoittajilta" ilmaista rahaa pois.

Kyllä tuo Ässien tempaus on kaikesta selittelystä huolimatta hölmöilyä. Miksi ihmeessä se piti lykätä nyt keväällä tulille?
Olisivat vaan rauhassa rahastaneet nykyisiltä ja todennäköisesti normihinnalla ostavilta rahat pois ja vasta syksyllä, vaikkapa muutaman pelin pelattua lyöneet tuon tulille. Tällöin siihen olisivat reagoineet ne, jotka tuskin muutoin olisivat ostaneet kausikorttia. See the point?
Itsekin tuota pohdin, mutta tällä alalla asiakassuhteet on niin pitkiä, että tuollainen kantisten "kusettaminen" tulee pikässä juoksussa kalliiksi. Monet seurat tekee tätä hommaa ihan liian lyhyellä tähtäimellä ja mun mielestä näät seurat tekee vaan hidasta itsemurhaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
....Kyllä tuo Ässien tempaus on kaikesta selittelystä huolimatta hölmöilyä. Miksi ihmeessä se piti lykätä nyt keväällä tulille?
Olisivat vaan rauhassa rahastaneet nykyisiltä ja todennäköisesti normihinnalla ostavilta rahat pois ja vasta syksyllä, vaikkapa muutaman pelin pelattua lyöneet tuon tulille. Tällöin siihen olisivat reagoineet ne, jotka tuskin muutoin olisivat ostaneet kausikorttia. See the point?

Ässät ajatteli markkinoinnissaan hieman nokkaansa pidemmälle ja antoivat kaikille faneille mahdollisuuden halvan kausikortin ostamiseen. Hyvin harva istumapaikka kausikortin haltija vaihtaa paikkansa halvempaan, mutta elokuussa toimiston puhelimet olisivat tukkeutuneet valituksista. Kyse ei ole pelkästään kausikortti myynnistä vaan Ässien markkinoinnista. Nyt Ässistä puhutaan, toivottavasti markkinointikoneisto tekee töitä samalla innolla.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä tuo Ässien tempaus on kaikesta selittelystä huolimatta hölmöilyä. Miksi ihmeessä se piti lykätä nyt keväällä tulille?
Olisivat vaan rauhassa rahastaneet nykyisiltä ja todennäköisesti normihinnalla ostavilta rahat pois ja vasta syksyllä, vaikkapa muutaman pelin pelattua lyöneet tuon tulille. Tällöin siihen olisivat reagoineet ne, jotka tuskin muutoin olisivat ostaneet kausikorttia. See the point?
310€ kausarin ostaneet olisivat varmasti olleet mielissään, kun kauden alla huomaavat 99€ tarjouksen. Tuo se vasta megahölmöilyä olisi ollut.

Täyden seisomakatsomon tunnelma ja imago on parasta mahdollista markkinointia Ässille. Jos ja kun Ässät tällä taittaa seisomakatsomon viime vuosien täyttöasteen laskevan trendin, niin kausarin hinnan alennuksiin uhratut eurot tulevat moninkertaisina takaisin. Heijastusvaikutukset ulottuvat laajalle.
 

Nynoamous

Jäsen
Kyllä tuo Ässien tempaus on kaikesta selittelystä huolimatta hölmöilyä. Miksi ihmeessä se piti lykätä nyt keväällä tulille?
Olisivat vaan rauhassa rahastaneet nykyisiltä ja todennäköisesti normihinnalla ostavilta rahat pois ja vasta syksyllä, vaikkapa muutaman pelin pelattua lyöneet tuon tulille. Tällöin siihen olisivat reagoineet ne, jotka tuskin muutoin olisivat ostaneet kausikorttia. See the point?
Joo. Ensiksi on porukka ostellut kesän mittaan hitaasti mutta varmasti kausikortteja normihintaan, kuten muinakin vuosina (oletettavasti), ja sitten lätkästään sen jälkeen nämä huipputarjoukset pihalle ja kustaan näiden jo kausikorttinsa ostaneiden tosifanien muroihin. Vaasalaista logiikkaa. Omasta mielestäni nyt oli paras mahdollinen ajankohta, hatunnosto Ässille.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Huvittavinta tämän vaasalaisen kiihkoilussa on logiikka, tai oikeammin sen puute. Vuoden aikavälillä hintojen nostaminen voi suututtaa asiakkaita, ja täten johtaa pitkällä tähtäimellä myynnin tippumiseen. Mutta tätä samaa riskiä ei ole tilanteessa, missä ensin myydään normaalihintaisia kausareita ja sitten vedetään kanina hatusta kolmasosahintainen kausikortti. Ihan mieletöntä ajatuksenjuoksua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös