Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 278 890
  • 28 700

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Meneekö tämä ghe..eiku parakkikylä lokkiluodon rakentamisen edelle?

Kyllähän tuo varmasti lisää monikulttuurista värinää ja basaarikujamaista tunnelmaa. Johanna Sumuvuori avajaisbileiden suunnittelijaksi. #streetlifehelsinki
N. Johanna Sumuvuori ‏@sumuvuori 23. syyskuuta
Mitä Helsingin yliopistolle nyt tapahtuu? Yhdistelläänkö tiedekuntia ja mitä tiedekuntia? Tuleeko jättitiedekunta? Kuka tietää? #AlmaMater

Taitaa mennä jo peukkua suuhun ihmetellessä. #wehaveadream
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohtuullisen mielenkiintoista tekstiä, varsinkin sinulta. Suurin osa omista tekseistäsi keskittyy muiden kirjoittelijoiden haukkumiseen ja itsesi jalustalle nostamiseen.





Rakentavaa ja älykästä keskustelua nääs.

Myönnän haukkuvani näitä ihmisiä joita olin noissa lainaamissasi viesteissä kommentoinut. Ja sehän on oikeastaan se koko pointti asiassa, ei heidän kanssaan edes voi keskustella. Noita ihmisiä ylemmäksi itseni ehdottomasti nostan, en ikinä pysty samaistumaan tuollaiseen ulkomaalaisvihaan ja typeryyteen mitä he tuovat kirjoituksissaan esille.
 
Tummensin mielestäni ongelmallisen kohdan. Eikö sinulle ole koulussa opetettu, että ihmisiin kuuluu viitata hän- ja he-pronomineilla? Se- ja ne-pronomineja käytetään puhuttaessa eläimistä, asioista ja olioista. Vertaatko sinä siis näitä hädänalaisia ihmisiä eläimiin ja elottomiin objekteihin? Kuulostaa nimittäin aika rasistiselta.

Tämä on erittäin hyvä huomautus. Kyllä koulussa opetettiin, että ihmiseen viitataan pronominilla "hän". Kuitenkin puhuessani useimmiten viittaan ihmiseen (ihan etniseen taustaan katsomatta) pronominilla "se". Joskus teen näin myös kirjoittaessani, mutta tällä kertaa olisi ehdottomasti pitänyt käyttää asiallisempaa kieltä. Vaikka sanavalintani tarkoitusperät eivät missään nimessä olleet rasistiset tai muutenkaan syrjivät, ymmärrän että sellainen vaikutelma saattaa syntyä. Siitä olen hyvin pahoillani ja häpeissäni ja yritän jatkossa petrata tässä suhteessa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Hyysäri= henkilö joka haluaa "hädänalaisia" suomeen ja ummistaa silmänsä kaikelta negatiiviselta.

Voit lisätä wikipediaan jos haluat.

Myöskin tämä: Hyysäri= henkilö, joka ei joka ikinen hetki ole tuomitsemassa maahanmuuttajien tekemiä rikoksia ja joskus sanoo positiivisen sanan maahanmuuttajista. Tämänkin voi lisätä wikipediaan.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Myönnän haukkuvani näitä ihmisiä joita olin noissa lainaamissasi viesteissä kommentoinut. Ja sehän on oikeastaan se koko pointti asiassa, ei heidän kanssaan edes voi keskustella. Noita ihmisiä ylemmäksi itseni ehdottomasti nostan, en ikinä pysty samaistumaan tuollaiseen ulkomaalaisvihaan ja typeryyteen mitä he tuovat kirjoituksissaan esille.

Varmaan jossain syvällä sisimmässäsi aavistat, miten typerältä tuo ylläoleva kuulostaa.

No, mutta sähän olet kuitenkin oikeassa.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Etkö sä nyt millään tajua mitä JypFabu yrittää sanoa tuosta ruoasta?! Tottahelevetissä, jos on lakto, maitopohjaiset sörsselit pistävät mahan sekaisin ja melkoisiin kipuihin. Siitä saakin valittaa, vai luuletko ettei tuolla seudulla, josta pakolaiset tulevat, ole laktoja?

Lässynlässyn. Kyseisen mestan ruokahuollosta vastaava taho on kertonut, että kaikki ruuat ovat olleet laktoosittomia, joten tuohonkin ollaan varauduttu etukäteen.
 
Lässynlässyn. Kyseisen mestan ruokahuollosta vastaava taho on kertonut, että kaikki ruuat ovat olleet laktoosittomia, joten tuohonkin ollaan varauduttu etukäteen.

Oli miten oli, kyllä tässä nyt Suomen maine on saanut taas kovan kolauksen. Olemme kansainvälisessä viitekehyksessä jälleen askeleen lähempänä Venäjää ja muita ihmisoikeuksia polkevia valtioita. Jokohan The New York Times on uutisoinut oululaisten tarjoilemasta luokattomasta puurosta? Ja miten Suomen edustajat YK:ssa tämän asian kollegoilleen selittävät?

Onneksi en itse ole nyt muutamaan kuukauteen lähdössä ulkomaille. Kyllä hävettäisi selitellä siellä ihmisille, että miksi Suomessa tarjotaan sotaa pakeneville ihmisille koiranruokaa.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan jossain syvällä sisimmässäsi aavistat, miten typerältä tuo ylläoleva kuulostaa.

No, mutta sähän olet kuitenkin oikeassa.

Ei nyt ole kysymys siitä, että onko joku oikeassa. Vaan siitä miten typerää kieltä täällä käytetään ja vihataan ihmisiä. Äsken haukkumani @Markoolio kirjoitti pitkän vastauksen, jossa hän perusteli kantaansa ja sitä mitä mieltä on asioista. Vaikka ollaan edelleen tietyistä asioista eri mieltä, niin tuollainen perusteltu kriittisyys on sellaista fiksua tapaa väitellä asioista.
Vaikka minutkin on leimattu suvakiksi ja hyysääjäksi, niin tietenkin suhtaudun kriittisesti mm. siihen, että tänne ei pidä tulla huijareita jotka eivät ole oikeasti hädässä, tai jos tänne tulijat tekevät törkeitä rikoksia, niin siihen pitää suhtautua erittäin vakavasti. Mutta itse en esimerkiksi kategorisoi pakolaista iän tai sukupuolen mukaan, enkä halua olla kertomassa kenellä on oikeasti hätä ja kenellä ei. Se on valitettavaa, että ne kaikista köyhimmät eivät omaa mahdollisuutta edes lähteä karkuun kokemansa pahuutta, mutta kyllä tänne tulleilla nuorilla miehilläkin voi olla oikeasti tarve paeta kokemaansa kohtaloa kotimaassaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruokaprotesti sai jatkoa Oulussa - aikuiset kieltäytyivät päivällisestä

"– Ruoka on pahaa, sängyt ovat huonot. Katsokaa näitä oloja. Me emme mene syömään, tulkkaa irakilainen Mohammed.

Majoitusyksikössä vallitsee kiihtynyt, mutta ei aggressiivinen tunnelma. Median edustajia lähestytään huonolla englannilla ja pyydetään kiivaasti katsomaan kurjia oloja.

– Tulkaa Suomen hallitus ja katsokaa, millaisissa oloissa me olemme. Antakaa meille rahaa sen verran, että voimme ostaa ruokaa ja laittaa sitä itse, Mohammed tiivistää.

Hätämajoituskeskuksessa ei ole ilmennyt järjestyshäiriöitä, mutta lapsia lukuun ottamatta ruokapalvelun tuoma ruoka ei maistu tällä hetkellä kenellekään."


Ruoka on paskaa ja sängytkin huonoja. Ei mulla muuta.
Eiköhän Orpo ja loput bändistä kohta lupaa pakolaisille 50 euroa puhtaana käteen per päivä, jotta voivat "vaalia" omaa kulttuuriaan.
 

Judge Dredd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ruokaprotesti sai jatkoa Oulussa - aikuiset kieltäytyivät päivällisestä

"– Ruoka on pahaa, sängyt ovat huonot. Katsokaa näitä oloja. Me emme mene syömään, tulkkaa irakilainen Mohammed.

Majoitusyksikössä vallitsee kiihtynyt, mutta ei aggressiivinen tunnelma. Median edustajia lähestytään huonolla englannilla ja pyydetään kiivaasti katsomaan kurjia oloja.

– Tulkaa Suomen hallitus ja katsokaa, millaisissa oloissa me olemme. Antakaa meille rahaa sen verran, että voimme ostaa ruokaa ja laittaa sitä itse, Mohammed tiivistää.

Hätämajoituskeskuksessa ei ole ilmennyt järjestyshäiriöitä, mutta lapsia lukuun ottamatta ruokapalvelun tuoma ruoka ei maistu tällä hetkellä kenellekään."


Ruoka on paskaa ja sängytkin huonoja. Ei mulla muuta.
Eiköhän Orpo ja loput bändistä kohta lupaa pakolaisille 50 euroa puhtaana käteen per päivä, jotta voivat "vaalia" omaa kulttuuriaan.
Eikö kyse olekkaan enää maitopohjaisista ruuista?
 
Ruokaprotesti sai jatkoa Oulussa - aikuiset kieltäytyivät päivällisestä
...........
Ruoka on paskaa ja sängytkin huonoja. Ei mulla muuta.
Eiköhän Orpo ja loput bändistä kohta lupaa pakolaisille 50 euroa puhtaana käteen per päivä, jotta voivat "vaalia" omaa kulttuuriaan.

Nyt YK:ssa herätys ja Suomelle kunnon moitteet asiasta. Valtion tulisi palkata ainakin 200 irakilaista kokkia, jotta irakilaiset saavat haluamaansa "äidinruokaa".

Tässä alkaa jo mietityttää, mitä sitten tapahtuu, jos loppuvuodesta Suomessa on se 30000-40000 irakilaita erilaisissa joukkomajoitustiloissa. Jos ekan parin viikon jälkeen ei enää ruoat kelpaa, niin miltäköhän pohjoisen talvi ja kaamos tuntuvat, kun puistohengailu ei enää oikein ole mahdollista.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Ruoka on paskaa ja sängytkin huonoja. Ei mulla muuta.
.
Olen kuullut kantistenkin valittavan sängyistään, mutta niillä on sentään mahdollisuus valita Tempur tai Hästens, näille hepuille ei anneta sitä mahdollisuutta.
 
Voi ei! Mitä ne meistä nyt ajattelee? Alankin heti kutomaan villasukkia ja paistamaan pullaa nälkään nääntyville lapsiraukoille!

Oikeesti. Helvetisti paremmalta toi menu näyttää kun mun koulumenu 90-luvulla. Selvisin silti kuin ihmeen kaupalla valittamatta hengissä toisin kuin nämä luoteja väistelleet ja sotaa paenneet sekä matkalla näköjään nöyryyttä oppineet mamman pikku partasuut.
Tulkaa nyt vihervasemmisto tai YLE selittämään tää homma oikein mulle. Eiväthän nuo söpöt sotalapset voi näin negatiivisia olla?
 
Eiköhän Orpo ja loput bändistä kohta lupaa pakolaisille 50 euroa puhtaana käteen per päivä, jotta voivat "vaalia" omaa kulttuuriaan.

Minun mielestäni tässä olisi Orpolla ja Sipilällä hyvä paikka harjoittaa vahan hyvän mielen PR-toimintaa. He voisivat ottaa lennon Ouluun, viedä turvapaikanhakijat ravintolaan syömään ja pahoitella oululaisten suurtalouskeittäjien surkeaa työn laatua. Siitä saisi kansainväliseen mediaankin hyviä kuvia, joilla voitaisiin ehkä saada säilytettyä ne rippeet, jotka Suomen maineesta vielä tässä vaiheessa on jäljellä.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Ruokaprotesti sai jatkoa Oulussa - aikuiset kieltäytyivät päivällisestä
Antakaa meille rahaa sen verran, että voimme ostaa ruokaa ja laittaa sitä itse, Mohammed tiivistää.
.


Tämä kertoo kaiken, antakaa meille rahaa. Varsinaiset sotapakolaiset, toiset yrittävät auttaa mutta apu ei kelpaa vaan itketään että antakaa rahaa. Menisivät takaisin sinne mistä ovat tulleetkin, kukaan ei heitä ole suomeen pyytänyt tulemaan. Ei tulisi ikävä ei todellakaan. Kyllä rupeaa keittämään tuollainen röyhkeys. Mokomakin roskasakki (anteeksi alatyylinen ilmaisu mutta rajansa kaikella). Rahaa rahaa rahaa. Jos on varaa maksaa salakuljettajille kymppitonni ja varaa soitella iPhonella kotiin niin kaivaisivat sitten rahansa ihan omasta taskustaan ja menisivät vaikka kebab kioskille.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
– Tulkaa Suomen hallitus ja katsokaa, millaisissa oloissa me olemme. Antakaa meille rahaa sen verran, että voimme ostaa ruokaa ja laittaa sitä itse, Mohammed tiivistää.

Beds bad...I want money...want make food...give me money...bad food...sönkötisönköti...

Lähtekää nyt heinäsirkat vittuun täältä vaatimasta ja itkemästä.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Pakko se on oma lusikkansa tähänkin soppaan tuotava. On kyllä melko höyrypäistä kiihkoa monissa viesteissä. Surutta yleistetään kaikki, eikä olemassa ole muuta kuin ääripäät. Olet joko suvakki tai rasisti. Tämä uusi trendisana "suvakki" varsinkin on kovaa vauhtia nousemassa inhokkisanojen listalla jopa korkeammalla kuin "vihervassaripuunhalaaja"... Mitenkään inho ei siis kohdistu ideologiaan vaan ainoastaan tuohon termiin ja lokerointiin.

Hallitsematon maahanmuutto on saatava tietenkin pysähtymään ja kielteinen päätös niille joille se kuuluu. Suomi ei kuitenkaan voi vetäytyä vastuusta tai tietenkin voi, jos haluaa eristäytyä entisestään.

Tässä trolliarmeijan unelmaketjussa näyttää valitettavan moni kävelevän suoraan miinaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös