Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 256 157
  • 28 700

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Mutta tähän liittyen myöskin Mamut omaavat rasistista asennetta.

Mutku-tsetti?

Kuvottavaan suuntaa tää maa on menossa. Jotain vitun KKK-larppaajia, rakastavia perheen isiä face-videoillaan ja jurrisia uunoja Jutilan paidoissaan. Ei ihme, että jotkut tekevät käsijarrukäännöksen rajalla.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mutku-tsetti?

Kuvottavaan suuntaa tää maa on menossa. Jotain vitun KKK-larppaajia, rakastavia perheen isiä face-videoillaan ja jurrisia uunoja Jutilan paidoissaan. Ei ihme, että jotkut tekevät käsijarrukäännöksen rajalla.
?
Siis väitätkö että osa lähi-idän maista ei harrasta rasismia?
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Jännästi suvaitsevaiset vieläkin näissä kaapuäijän ja pullonheittäjän tapauksissa vetoavat siihen, että "kyllä asiat pitäisi ratkaista keskustelemalla". Hallitus ja maahanmuuttovirastohan nimen omaan ovat linjanneet, että suomalaisten kanssa EI KESKUSTELLA yhtää mistään, vaan VOK perustetaan just sinne minne halutaan. Ja vielä ratkaisuja salaillaan viime hetkeen asti. Kumma juttu, eikös maahanmuuton ja monikulttuurisuuden pitänyt olla rikkaus? Miksei sitä mainosteta oikein hulluna? Miksi salaillaan? Olisiko se sittenkin sen lähelle joutuville (pl. sillä itselleen taloudellista hyötyä saavat kuten SPR) juuri sitä paskaa, mitä sen voi ilman tuhtia vasemmistoideologiakuorrutusta olettaakin olevan?

Itse ainakin ymmärrän hyvin, miksi joku päätyy heittämään pulloa tai pukeutumaan kaapuun, enkä ketään lähden tämän takia tuomitsemaan. Maahanmuuttovirasto on tuonut helvetin ihmisten kotien viereen salassa eikä suostu mihinkään keskusteluun. Onko tuo nyt joku ihme, jos epätoivoiset ihmiset epätoivoisessa tilanteessa tekevät epätoivoisia ratkaisuja?

Väitän, että käytännössä kaikki pullonheiton tapaiset tapaukset saataisiin ehkäistyä, jos maahanmuuttovirasto suostuisi käymään keskustelua suomalaisten kanssa => sitouduttaisiin siihen, että kunnan ja kuntalaisten kantaa kysytään aina hyvissä ajoin ennen VOKin perustamista ja jos kanta on kielteinen, ei VOKia ko. kuntaan perusteta laisinkaan. Miksei tämä kävisi? Ai niin, unohdin voisi jäädä osa pikavoitoista saamatta poliitikoilta ja heidän kavereiltaan.
Tähän liittyen niin mitkä ovat nuo businesstuotot tässä? Tuollahan on vanhoja kyläkouluja myytävänä hur mycket. Onko kenelläkään tietoa mitä migri näistä maksaa kun yllättäen yrittäjiä tähän on yhtäkkiä löytynyt.
 
Itse ainakin ymmärrän hyvin, miksi joku päätyy heittämään pulloa tai pukeutumaan kaapuun

Niin ymmärrän minäkin. Kun aikuisella ihmisellä ei ole koulutusta, ammattitaitoa eikä tulevaisuudennäkymiä, hän voi ajautua mukaan tuollaisiin hölmöilyihin. Syy siihen omaan pahaan ja tyhjään oloon on kuitenkin jossain ihan muualla kuin turvapaikanhakijoissa, vaikka turvapaikanhakijat voivat tarjota hyvän tekosyyn lähteä purkamaan sitä pahaa oloa riehumiseen.

Maahanmuuttovirasto on tuonut helvetin ihmisten kotien viereen salassa

Vai että oikein helvetin? Mä asuin lapsuuteni vajaan kilometrin päässä vastaanottokeskuksesta, enkä mä siellä kyllä mitään helvettiä nähnyt.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllä se vaan menee niin että kun jonkun lause alkaa jotenkin näin "jännä että nämä suvaitsevaiset/suvakit" siis heti että osoitetaan joku ihmisryhmä esiin todistaa sen että ei nämä ihmiset ole yhtään sen parempia kuin ne maahanmuuttajat jotka tuolla vittuilee ja huutelee kantasuomalaisille mummoille.

Tää on mennyt ihan käsittämättömäksi "rasistit" vs. nämä käsittämättömät "suvakit" huuteluksi puolin ja toisin. Meneekö tää liikaa tunteisiin?

Näiden rasisti ja suvakki korttien veto kertoo ihmisen omasta sielunelämästä jo aika paljon
 

Tuamas

Jäsen
Väitän, että käytännössä kaikki pullonheiton tapaiset tapaukset saataisiin ehkäistyä, jos maahanmuuttovirasto suostuisi käymään keskustelua suomalaisten kanssa => sitouduttaisiin siihen, että kunnan ja kuntalaisten kantaa kysytään aina hyvissä ajoin ennen VOKin perustamista ja jos kanta on kielteinen, ei VOKia ko. kuntaan perusteta laisinkaan. Miksei tämä kävisi? Ai niin, unohdin voisi jäädä osa pikavoitoista saamatta poliitikoilta ja heidän kavereiltaan.

Yhtäkään kuntaa ei ole pakotettu ottamaan VOKkia.
Jos kunta on kieltäytynyt, on VOK perustettu muualle.

Onko se maahanmuuttoviraston vika jos kuntalaisten itse valitsemat edustajat eivät toimi kuten kuntalaiset haluavat?
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä on hyvä miettiä myös omalle kohdalle, että mitä tekisi mikäli jossain päin Suomea pääkatkomisjengi olisi ottanut vallan, mutta itse eläisi muutaman sadan kilometrin päässä näennäisesti turvassa, huomioiden kuitenkin sen, että eläisi saman maan alueella jossa melko vapaa liikkumismahdollisuus.

Tämähän on juuri ongelman ydin! Nämä joiden pitäisi maataan puolustaa tunkevat tänne. Joo on hypoteettinen skenaario, mutta tässä maassa ei päänkatkomisjengi hirveän kauan heiluisi. Ja olisin kyllä vaikka ihan itse hommaa hoitamassa, (kiitos kysymästä) enkä muuttamassa Ruotsiin.

Noin lätkätermein tässähän Kalpan puolustus hakee turvaa IFK:sta

(edit pahoittelut kaikille KalPan kannattajille en tarkoitttanut mitä sanoin, hieno seura ja kaikkea.. esi-isät tms. Oli vaan niin hyvä täky.)
 
Viimeksi muokattu:

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Kohta tulee paineita rakentaa moskeijoita kuntiin jotka pakolaisia ovat vastaan ottaneet. Mitenköhän näiden rakennuskustannukset on ajateltu laskuttaa? Valtio vai kunta maksumieheksi ja kilpailutetaanko urakat vai painetaanko läpi kiireellä veronmaksajan piikkiin mistään säännöistä välittämättä.

Saadaankohan nämä tulevat moskeijat liitettyä kaukolämpöön?
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän on juuri ongelman ydin! Nämä joiden pitäisi maataan puolustaa tunkevat tänne. Joo on hypoteettinen skenaario, mutta tässä maassa ei päänkatkomisjengi hirveän kauan heiluisi. Ja olisin kyllä vaikka ihan itse hommaa hoitamassa, (kiitos kysymästä) enkä muuttamassa Ruotsiin.

Noin lätkätermein tässähän Kalpan puolustus hakee turvaa IFK:sta

Hyvä Konalan Kettu, vaikka oletkin todellinen tosimies, joka pistää hommat kuntoon tosta vaan, niin perehdy nyt vähän edes niiden eri tahojen toimintaan vaikka Irakissa, ennen kuin tulet tänne keulimaan kuinka hommat tosta vaan hoidettaisiin kuntoon.
Jos jossitellaan vähän, ja ajatellaan, että olisit Irakilainen mies, niin kenen puolella ajattelit taistella ja ketä vastaan ajattelit taistella?
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Yhtäkään kuntaa ei ole pakotettu ottamaan VOKkia.
Jos kunta on kieltäytynyt, on VOK perustettu muualle.

Onko se maahanmuuttoviraston vika jos kuntalaisten itse valitsemat edustajat eivät toimi kuten kuntalaiset haluavat?
Näinkö on ?
Keuruulle on tulossa Suomen suurimpiin kuuluva vastaanottokeskus valtuuston vastustuksesta huolimatta - Turvapaikanhakijat - Kotimaa - Helsingin Sanomat

E. Ja lisää on tulossa ja paljon sitä mukaa kun poikaa virtaa rajan yl. Vuoden lopussa ollakiin jo sormi suussa kun liikuntasalit on täynnä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Hyvä Konalan Kettu, vaikka oletkin todellinen tosimies, joka pistää hommat kuntoon tosta vaan, niin perehdy nyt vähän edes niiden eri tahojen toimintaan vaikka Irakissa, ennen kuin tulet tänne keulimaan kuinka hommat tosta vaan hoidettaisiin kuntoon.
Jos jossitellaan vähän, ja ajatellaan, että olisit Irakilainen mies, niin kenen puolella ajattelit taistella ja ketä vastaan ajattelit taistella?

Ei ollut minulle, mutta mitä ne Suomeen tulleet irakinsotalapsimiehet ovat itse eteensä tehneet? Juosseet karkuun? Jättäneet vaimot ja lapset jonnekin? Vai jotain muuta?
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ollut minulle, mutta mitä ne Suomeen tulleet irakinsotalapsimiehet ovat itse eteensä tehneet? Juosseet karkuun? Jättäneet vaimot ja lapset jonnekin? Vai jotain muuta?

Tästä samasta asiasta te jotkut jaksatta vaan jankata. M I K S I ihmeessä nuoret miehet eivät saa lähteä Irakista pois, jos siellä on sellaisia olosuhteita missä he eivät pysty elämään turvallista elämää tai joutuvat pelkäämään henkensä puolesta. Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, ketä vastaan siellä kuuluisi sotia tai ketä kuuluisi puolustaa? Tuollaisia Konalan Ketun tyyppistä uhoamista, että "kyllä minä vaan hoitaisin hommat, enkä lähtisi karkuun", on niin kovin helppoa täältä lausua. Vähän irrallaan asiasta, mutta jos esim. se ISIS on noin helppo laittaa kuriin, kunhan vaan tahtoo, niin voitko kertoa miksi kukaan ei ole sitä vielä tehnyt maailmassa? Ihan siksikö vaan, että kaikki ovat velliperseitä jotka haluavat vaan paeta?
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli vaan tässä mieleen että
Hyvä Konalan Kettu, vaikka oletkin todellinen tosimies, joka pistää hommat kuntoon tosta vaan, niin perehdy nyt vähän edes niiden eri tahojen toimintaan vaikka Irakissa, ennen kuin tulet tänne keulimaan kuinka hommat tosta vaan hoidettaisiin kuntoon.
Jos jossitellaan vähän, ja ajatellaan, että olisit Irakilainen mies, niin kenen puolella ajattelit taistella ja ketä vastaan ajattelit taistella?

kiitos, tosta vaan en ole aina ihan kaikea ole saanut kuntoon, mutta se siitä. Kenen puoellla: Omien. Ketä vastaan: niitä jotka omille vaaraa aiheuttavat. Joo vastaus tietty tuntuu hassulta mutta tätässähän se vastaus aikalailla on. Onhan tässäkin maassa viikingeistä alkaen vieraillut kaiken maailman porukkaa. Pakoon ei ole lähdetty (joku Sammyn sukulainen on saattanut)
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Tästä samasta asiasta te jotkut jaksatta vaan jankata. M I K S I ihmeessä nuoret miehet eivät saa lähteä Irakista pois, jos siellä on sellaisia olosuhteita missä he eivät pysty elämään turvallista elämää tai joutuvat pelkäämään henkensä puolesta. Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, ketä vastaan siellä kuuluisi sotia tai ketä kuuluisi puolustaa? Tuollaisia Konalan Ketun tyyppistä uhoamista, että "kyllä minä vaan hoitaisin hommat, enkä lähtisi karkuun", on niin kovin helppoa täältä lausua. Vähän irrallaan asiasta, mutta jos esim. se ISIS on noin helppo laittaa kuriin, kunhan vaan tahtoo, niin voitko kertoa miksi kukaan ei ole sitä vielä tehnyt maailmassa? Ihan siksikö vaan, että kaikki ovat velliperseitä jotka haluavat vaan paeta?

No eipä siinä sitten mitään. Tänne kaikki vaan. Jostakin olen kuitenkin lukenut, että Suomi on aika paska maa, joten mitä sitten pitäisi tehdä?
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Yhtäkään kuntaa ei ole pakotettu ottamaan VOKkia.
Jos kunta on kieltäytynyt, on VOK perustettu muualle.

Onko se maahanmuuttoviraston vika jos kuntalaisten itse valitsemat edustajat eivät toimi kuten kuntalaiset haluavat?
Nyt sinä valehtelet.
Maahanmuuttovirasto ei kysy ollenkaan kunnan tai kuntalaisten kantaa, jos ei ole aivan pakko (haluavat käyttää kunnan omistamaa rakennusta).
Siis suomalaisten kanssa EI KESKUSTELLA.

Ohessa kolmen viikon takaa tästä yksi uutinen:
Maahanmuuttovirasto: Kuntien kantaa vastaanottokeskusten perustamiseen ei enää aina kysytä - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuvottavaan suuntaa tää maa on menossa. Jotain vitun KKK-larppaajia, rakastavia perheen isiä face-videoillaan ja jurrisia uunoja Jutilan paidoissaan. Ei ihme, että jotkut tekevät käsijarrukäännöksen rajalla.

Kuvottavaa mihin tää maa on menossa. Jotain kantasuomalaisia hakkaavia jengejä, puskaraiskaajia ja ylimielisiä säännöistä piittaamattomia ihmisiä. Ei ihme, että jotkut ottavat hatkat Suomesta.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
No tilastollisesti Mamut työllistyvät matalapalkka-aloille. EK mm. on vaatinut että mamut heti töihin. Mitä on vapaina heidän pätevyyksillään,siivous,kiinteistönhoito jne. Se on vain faktaa. Vai meinaatko että laitetaan kotoutuksen jälkeen 50000 irakin poikaa yliopistoon?

Ottamatta kantaa pitääkö sun tilastot paikkansa:
Jos se on fakta niin se viittaa menneisyyteen ja jo tapahtuneeseen. Se mitä tulevaisuudessa tapahtuu on määrittelemätöntä eli jonkin x ajan kuluttua mamujen työllistämistilastot voivat näyttää eriltä.

Pointtini oli jos vaivauduit lukemaan sitä että nämä kaverit jotka tulevat tänne osaavat jo jotain koska kritiikoiden mielestä ovat hyväosaisia. Miksi tätä osaamista ei hyödynnetä?

Kun katsoo haastatteluita niin usein ihmisillä on jokin tekninen koulutus. Jos joukossa on lääkäri niin hänet pitäisi palkata oer heti lääkäriksi.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Miksi @Ahar vaadit todisteita muilta, kun sinä tunnut tietävän missä mennään?

Onhan tämä kuitenkin mukavaa keskustella virtuaalisesti henkilöiden kanssa, jotka eivät todellakaan tiedä missä mennään.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eipä siinä sitten mitään. Tänne kaikki vaan. Jostakin olen kuitenkin lukenut, että Suomi on aika paska maa, joten mitä sitten pitäisi tehdä?

Katseleppas vähän viimeisiä viestejäsi, osaatko tehdä muuta kuin esittää kysymyksiä muille sillä asenteella, että sinä muka tietäisit asioiden olevan toisin? Voisitko niiden kysymystesi yhteyteen liittää jotain muutakin kuin pelkät kysymykset? Ja jos sulle jotain vastaa, niin sitten tulee tuollaisia "No eipä siinä sitten mitään, tänne kaikki vaan"-tyylistä vastausta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voi jösses nyt taas sentään. Jos joku yrittää polttaa talon, mutta liekit sammutetaan, niin siinä ei ole sitten vielä sun mielestä mitään väärää tai ainakaan väkivaltaista.

Epäonnistuminenko antaa kaiken anteeksi? Eli jos joku yrittäisi sytyttää sinun kotisi tuleen, mutta saisitte tulen sammumaan, niin se olisi ihan ok sinulle, koska ei onnistunut?

Hienosti väärinymmärretty. Tuliko ihan luonnostaan vai pitikö ihan miettiä kirjoitustasi?
 

Tuamas

Jäsen
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös