Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 251 851
  • 28 700
Lyhyesti, hipsteriä musta ei saa tekemälläkään ja sä kerrot itsestäsi mulle aivan riittävästi käyttämällä sanoja "mutakuonot" ja "rullahuulet" pakolaisista. Toivon edelleen vahvasti, ettö sinunlaiset ihmiset katoavat tästä maasta ja saadaan vaikka noita pakolaisia tilalle.

Mulle on opetettu jo pienestä pitäen, että asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Suomeen tulevat pakolaiset on täyttä roskasakkia, jota ei edes pitäisi päästää maahan. Mä keksin ainakin verovaroille muutakin käyttöä, kun voitonmerkkejä näyttävien pakolaisten ruokkimisen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulle on opetettu jo pienestä pitäen, että asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Suomeen tulevat pakolaiset on täyttä roskasakkia, jota ei edes pitäisi päästää maahan. Mä keksin ainakin verovaroille muutakin käyttöä, kun voitonmerkkejä näyttävien pakolaisten ruokkimisen.

Voisiko boldatulle saada vähän perusteita?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Minä kannatan kyllä linjaa jossa tarkistetaan tiukasti että maahantuleva ihminen on oikeasti sen avun tarpeessa ja kotimaassaan hengenvaarassa ennenkuin pääsee maahan, mutta silti nämä KKK-pukeutujat ja Pelicans81:n kaltaiset henkilöt nostattavat kyllä suurta myötähäpeää. Oman navan ympärillä olevaa maailmaa ei vain nähdä.

Ehkä pöhelöimpiä kommentteja somessa oli kun eräs Keskisuomalaisen järjestyksenvalvonta- ja vartiointiyrityksen omistaja(vähemmän yllättäen kuulapää lihaskimppu) rupesi vaatimaan SPR:ää boikottiin. Itse ainakin pistän boikottiin nyt ravintolat joissa kyseisen Kuulapään firma on turvaamassa järjestystä.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli sekin päivä nähtyä, että jopa Hesarin toimittajalta rupeaa lähtemään ruusunpunalasit silmiltä:

Turvapaikanhakija Torniossa avautui kansainväliselle uutistoimistolle: "Vihaan Suomea"

"Voit kertoa maailmalle, että vihaan Suomea. Täällä on liian kylmä, täällä ei ole teetä, ei ravintoloita, ei baareja, ja kaduilla on autiota autoja lukuun ottamatta".

"Me oltiin väärässä! Maksettiin kauhea summa ihan turhaan. Irakissa ajatellaan, että Euroopassa on vaikka mitä ihmeellistä. Ihan tavallista täällä on. Älkää kuvitelko, että Eurooppa on jotain ylimaallista"

"Irakissa on parempi elää. Siellä on vaarallista, mutta olkoon. Ihan totta, minä aion palata. Kuolen mieluummin kotimaassa"

Ei ne sodan kauheudet taida hirveästi haitata, kun päällimmäisenä huolena on huonot baarit ja hukkaan mennyt "kauhea summa". Ei kun takaisin pommien keskelle.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Voisiko boldatulle saada vähän perusteita?

Ei ollut minulle tarkoitettu, mutta vastaan. Juuri luin hesarin kirjoituksen, kun uutiskanava AFP oli haastatellut suomessa olevia irakilaisia. "Paskamaa", Liian kylmää", "paskat baarit", "kävimme helsingissä nyt olemme taas torniossa ja äkkiä pois suomesta". Miltä tuo sitten vaikuttaa? Hengenhädässä olevaltako?

edit. Moto ylle juuri saman linkkasi.
 

S.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuten olen jo monesti sanonut, ihmetyttää suomalaisten pelkuruus tässä tilanteessa. Muutama tuhat pakolaista osa porukasta itkee lastensa vuoteiden äärellä.
Niin, täytyy nyt muistaa, että he tosiaan ovat turvapaikanhakijoita. Turvapaikan myöntämiseen annettujen tiukennusehdotusten jälkeen heistä yhä harvempi voi jäädä Suomeen.

Äijähän on tietäjä!!! Tuosta vain antoi kysymykseen vastauksen, jota kukaan ei ole tiennyt. Näinhän sen täytyy olla. Eli muutama tuhat jää??? No ei tässä sitten mitään ketju kiinni ja nukkumaan. M O R O
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, täytyy nyt muistaa, että he tosiaan ovat turvapaikanhakijoita. Turvapaikan myöntämiseen annettujen tiukennusehdotusten jälkeen heistä yhä harvempi voi jäädä Suomeen.
Oletko sinä TosiFani tässä bisneksessä mukana? Isäni sanoi minulle viime vuonna, että Satalinnaa tarjotaan alle miljoonalla eurolla. Pohdin käyttökustannuksia ja Porin terveydenhuollon vetäytymistä. Silloin kun olisi ymmärtänyt ostaa kiinteistön pankin rahoilla niin olisi voinut vetäytyä eläkkeelle alle 40 vuotiaana.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ehkä minäkin olen aiheuttanut myötähäpeää palstalla jo kauan, kuten jonkun mielestä äsken Pelicans81. Turvapaikanhakijoiden huoltajat eivät ole kertoneet kansalle minkälaisia pakolaisia maahan on tulossa, ja millä perusteella. Jotkut harvat minä mukaanlukien ollaan huolissamme etupäässä Suomen vallitsevasta taloustilanteesta, sekä kulttuuristamme, jota emme halua rikastuttamaan tällä roskaväellä, ainakaan perusteitta. Nyt on hyvä, että näitä polttopullo- sekä Hennalan iskuja on tapahtunut. Osaa suomalaiset muutakin, kuin seistä kädet taskussa ja jupista itsekseen. Ehkä näillä toimenpiteillä viimeistään valtiovalta osaa herätä toimenpiteisiin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No epäilen että Raumalle. Eihän täällä ole edes opiskelijoille asuntoja. Kodittomiltakin puuttuu asunnot ja niitäkin taitaa raumalla olla se reilu 50.Onko 400 koululaista parakeissa tällä hetkellä. Mihin helvettiin ne meinaa 180 pakolaista saada mahtumaan. Raumanlinnaan vai. Onko tässä Räsäselle hyvä uusi bisnes. Poroholma ympärivuotiseksi leirintäalueeksi.
Siinäpä sitä riittää miettimistä. Mutta kun se suvakki-ideologia on niin kovasti muotia tänä päivänä, niin en ihmettelisi vaikka mamu-invaasiolle raivattaisiin tietä Raumallakin. Jopa näiden omien asunnottomien ja opiskelijoiden tieltä. Työperäisestä maahanmuutosta on sentään täällä jo aika hyvin kokemusta, kun TVO:n kolmatta "Iisakin kirkkoa" on rakennettu huolella. Tosin Raumalle tuli alkuvuonna muutama lapsiperhe Syyriastakin, joiden hädänalainen tila on varmasti perusteltavissa. Mutta mikäli tulokkaat ovat pääosin tätä Irakista saapuvaa pari-kolmekymppistä partalapsi-osastoa, niin asenneilmasto voi olla nihkeämpää näillä kulmilla.

Ohessa kuvakaappaus Länskärin sivuilta. Juttu on maksumuurin takana, joten enempää en tiedä sen sisällöstä.
 

Liitteet

  • LSJuttu.png
    LSJuttu.png
    128 KB · kertaa luettu: 439

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei ne sodan kauheudet taida hirveästi haitata, kun päällimmäisenä huolena on huonot baarit ja hukkaan mennyt "kauhea summa". Ei kun takaisin pommien keskelle.

Noita juttuja lisää vaan jotta sana kulkisi maailmallekin mahdollisimman nopeasti. Ja tosiaan on mielenkiintoista, että kun Irakista tullaan mukamas hengenhätää pakoon, niin suurin ongelma Suomessa on baarien vähyys. Mutta juu, sotaa pakoon tultiin...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oletko sinä TosiFani tässä bisneksessä mukana? Isäni sanoi minulle viime vuonna, että Satalinnaa tarjotaan alle miljoonalla eurolla. Pohdin käyttökustannuksia ja Porin terveydenhuollon vetäytymistä. Silloin kun olisi ymmärtänyt ostaa kiinteistön pankin rahoilla niin olisi voinut vetäytyä eläkkeelle alle 40 vuotiaana.

Akuuttia maahanmuuttokriisiä on nyt kestänyt pari kuukautta ja nyt valtio on reagoinut rajatarkastusten tiukentamisella ja muilla oleskelulupien käsittelyä nopeuttavilla päätöksillä. Kun näiden toimenpiteiden, talven ja lakanamiesten seurauksena maahanmuuttajien kiinnostus loppuu ja keväällä Satalinna onkin taas tyhjä, niin sinä olet taas tyytyväinen. Et menettänyt rahojasi, eikä naapuriin muuttanut Ahmed.
 

Acid

Jäsen
Sitten kannattaa tarkkailla tienestejä, raja taitaa olla jossain 40000€:n vuosituloissa, kun muuttuu nettomaksajaksi.
Ymmärrätkö sinä ja toki muut, jotka ei tässä pahempia ongelmia vieläkään näe, että Suomesta jatkuvasti muuttaa pois juuri niitä jotka tämän homman maksavat? Kuten olen jo aikaisemmin maininnut niin lähtö tapahtuu sillä sekunnilla kun vaimo näyttää vihreää valoa. Se päivä ei kovin kaukana ole koska hänenkin mittansa alkaa olemaan täynnä. Sinänsä outoa nähdä kuinka ihminen joka aina vaan jaksaa nähdä kaikissa hyvää ja uskoa että muutkin kunnioittavat luontoa ( ei roskaa jne), ihmisten koskemattomuutta( käveli sitten vaikka alasti) tekevät ahkerasti töitä ( ei muuten ole ylityölisiä tai ikinä niitä pysty lomina pitämään) alkaa hiljalleen ymmärtämään ettei tässä maassa oikeasti arvosteta hänenlaisiaan ihmisiä. Lisäksi lapsille tämä maa ei todellakaan ole parasmahdollinen, eikä mitään järkeä ole pakottaa heitä sitten aikuisina maksamaan tämän suvakeiden ja muiden tahojen( mamu bisnes) loppulaskua.

Niin, piti ihan tarkistaa kun täällä ei saa näköjään muuten edes kritisoida. Viime vuonna meni tämän kaiken paskan rahoittamiseen pelkästään livetuloista reilu 45k€. Muut sitten siihen päälle. Muutenkin todella naurettavaa edes vedellä mitään lukuja siihen kuka saa kritisoida ja kuka ei. Ehkä jotkut, vaikka ei olisikaan niitä "maksumiehiä" ymmärtävät että heidän elämänsä on helpompaa jos nämä tahot asuvat Suomessa eivätkä poistu maasta.

Tässä tulee todella karu herätys tälle suvaitsevalle osastolle. Veikkaisin että n. 5 vuoden päästä alkaa viimeistään olemaan niin paljon ongelmia ettei löydy enään mattoja minkä alle niitä voisi yrittää lakaista.

Henkilökohtaisesti tunnen/tiedän 10 ihmistä/perhettä jotka nostavat kytkintä täältä ihan tässä parin vuoden sisällä. Kyllä kaikki heistäkin saavat ihan luvan kanssa kritisoida tätä touhua, kun maksajia ovat.

Erinomaista että mielenosoituksia on ollut ja lisää tulossa. Toki tuo Klux Klux Klan tyyppi nyt on täysi turhake, mutta se nyt oli selvää että tälläistä tulee kun homma on lähtenyt lapasesta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ymmärrätkö sinä ja toki muut, jotka ei tässä pahempia ongelmia vieläkään näe, että Suomesta jatkuvasti muuttaa pois juuri niitä jotka tämän homman maksavat? Kuten olen jo aikaisemmin maininnut niin lähtö tapahtuu sillä sekunnilla kun vaimo näyttää vihreää valoa. Se päivä ei kovin kaukana ole koska hänenkin mittansa alkaa olemaan täynnä. Sinänsä outoa nähdä kuinka ihminen joka aina vaan jaksaa nähdä kaikissa hyvää ja uskoa että muutkin kunnioittavat luontoa ( ei roskaa jne), ihmisten koskemattomuutta( käveli sitten vaikka alasti) tekevät ahkerasti töitä ( ei muuten ole ylityölisiä tai ikinä niitä pysty lomina pitämään) alkaa hiljalleen ymmärtämään ettei tässä maassa oikeasti arvosteta hänenlaisiaan ihmisiä. Lisäksi lapsille tämä maa ei todellakaan ole parasmahdollinen, eikä mitään järkeä ole pakottaa heitä sitten aikuisina maksamaan tämän suvakeiden ja muiden tahojen( mamu bisnes) loppulaskua.

Niin, piti ihan tarkistaa kun täällä ei saa näköjään muuten edes kritisoida. Viime vuonna meni tämän kaiken paskan rahoittamiseen pelkästään livetuloista reilu 45k€. Muut sitten siihen päälle. Muutenkin todella naurettavaa edes vedellä mitään lukuja siihen kuka saa kritisoida ja kuka ei. Ehkä jotkut, vaikka ei olisikaan niitä "maksumiehiä" ymmärtävät että heidän elämänsä on helpompaa jos nämä tahot asuvat Suomessa eivätkä poistu maasta.

Tässä tulee todella karu herätys tälle suvaitsevalle osastolle. Veikkaisin että n. 5 vuoden päästä alkaa viimeistään olemaan niin paljon ongelmia ettei löydy enään mattoja minkä alle niitä voisi yrittää lakaista.

Henkilökohtaisesti tunnen/tiedän 10 ihmistä/perhettä jotka nostavat kytkintä täältä ihan tässä parin vuoden sisällä. Kyllä kaikki heistäkin saavat ihan luvan kanssa kritisoida tätä touhua, kun maksajia ovat.

Erinomaista että mielenosoituksia on ollut ja lisää tulossa. Toki tuo Klux Klux Klan tyyppi nyt on täysi turhake, mutta se nyt oli selvää että tälläistä tulee kun homma on lähtenyt lapasesta.

Jokainen tekee omat valintansa, onnea valitsemallasi tiellä.

Täytyy kuitenkin muistaa, että tyhjiöt täyttyy aina ja sinunkin tilalle astuu ihminen joka maksaa sen 45k€ veroja Suomelle. Ja tämä voi olla vaikka maahanmuuttaja, joka on tällä hetkellä vastaanottokeskuksessa odottamassa työpaikkaasi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olisi huvittavaa ellei kyseessä olisi näin vakava asia.

Todellisuudesta vieraantuneet spedet heiluu rakettien ja lakanoiden kanssa Lahdessa, vastustaen maahanmuuttoa. Media ja SoMe nappaa kiinni koko itsetuntonsa voimalla, uutinen leviää ympäri maailman. Tieto suomalaisista spedeistä leviää välittömästi kaikkialle. myös potentiaalisten tulijoiden joukkoon.

Lopputulos?

Lakanaspedet nauravat partaansa, tai siis nauraisivat jos tajuaisivat (eivät ole ajatelleet näin pitkälle). Ns. suvaitsevaisto julistaa media/some voittoaan tajuamatta että vastapuoli sai haluamansa pelkästään suvaitsevaiston media/some näkyvyyden kautta.

Häviäjät on se suuri enemmistö joka katsoo vierestä ihmetellen mitä oikein on tapahtumassa.
 
Henkilökohtaisesti tunnen/tiedän 10 ihmistä/perhettä jotka nostavat kytkintä täältä ihan tässä parin vuoden sisällä. Kyllä kaikki heistäkin saavat ihan luvan kanssa kritisoida tätä touhua, kun maksajia ovat.

Mihin päin olet ajatellut muuttaa? Entäpä nämä 10 muuta ihmistä? Omaan tuttavapiiriini kuuluu vain yksi nettomaksaja. Hän uhosi muuttavansa Madeiralle, jos ei turvapaikanhakijoiden määrää aleta suitsia.

Sellainen asia sunkin kannattaisi tosin ottaa huomioon, että kyllä myös unelmaihmisten joukossa on paljon hyvätuloisia. Tokkopa esim. Helsingin mainostoimistojen ironisilla viiksivalluilla liksat ovat kovin huonoja.
 
Viimeksi muokattu:

Acid

Jäsen
Täytyy kuitenkin muistaa, että tyhjiöt täyttyy aina ja sinunkin tilalle astuu ihminen joka maksaa sen 45k€ veroja Suomelle. Ja tämä voi olla vaikka maahanmuuttaja, joka on tällä hetkellä vastaanottokeskuksessa odottamassa työpaikkaasi.

Epäilen. Katsos minulla kun ei ole työpaikkaa siinä merkityksessä kuin sinä sen ymmärrät. Minun "työpaikkani" menee sinne mihin minäkin. Eli nyt tuossa tuli huti. Tottakai tyhjiöt täyttyy joillain tapaa se on selvää, mutta ei yksi yhteen. Kuten sanoin kyllä nämä asiat tulevat selväksi myös sinulle aikanaan.

Hyvää jatkoa myös.
 
Sitten kannattaa tarkkailla tienestejä, raja taitaa olla jossain 40000€:n vuosituloissa, kun muuttuu nettomaksajaksi.

Tähän minä en usko hetkeäkään. Mä tienaan yli 40 000 euroa, mutta en todellakaan ole mikään nettomaksaja. Mä olen pieni ihminen, jonka elintason rahoittavat nimimerkin @Acid kaltaiset tekijämiehet ja -naiset. Heidän ansiostaan mullakin on vielä toistaiseksi varaa syödä vaikka kolme lämmintä ateriaa päivässä.

Turvapaikanhakija Torniossa avautui kansainväliselle uutistoimistolle: "Vihaan Suomea"

"Voit kertoa maailmalle, että vihaan Suomea. Täällä on liian kylmä, täällä ei ole teetä, ei ravintoloita, ei baareja, ja kaduilla on autiota autoja lukuun ottamatta".

Noiden hädänalaisten ihmisten pitäisi päästä Torniosta mitä pikimmin Helsinkiin. Kyllä siellä käsittääkseni on teetä ja baareja, vaikkei Torniossa olekaan.
 
Viimeksi muokattu:

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Mitä, mitä, etkö sinäkin aiemmin ollut elintasopakolaisuuteen ja maahanmuuttoon 'kriittisesti' suhtautuva? Onnea näköalojen laajentumisesta vilpittömästi! Vai tarkoittaako tämä vain sitä, että vain sinulla on oikeus, koska olet sattumalta syntynyt Suomeen ja muut ovat rakentaneet sinne sinuakin varten toimivan infrastruktuurin?

Luitko viestini alkuosan, jossa viittasin (vallassa oleviin) totaali-idiootteihin.
 
Kyllä, kyseessä on massiivinen tulonsiirto kantasuomalaisilta pois. Ja vielä samaan aikaan kun pk-seudulla on pula työvoimasta ja tänne olisi halukkaita tulijoita jonoksi asti.

Samaan aikaan maamme pääministeri ja suuri talousnero toteaa:

Jos ja kun Suomeen tulee kymmeniätuhansia pakolaisia, keneltä tämä on pois vai onko keneltäkään?

– Siitä täytyy lähteä, että se ei ole keneltäkään pois, Sipilä sanoi.
Sipilä hyökkäyksistä turvapaikanhakijoita kohtaan: ”Ehdottoman tuomittavaa” - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Ja minä hölmo luulin, että tästä jotain kustannuksia tulisi. Ajatella!
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös