Yleinen harjoitusleirikeskustelu

  • 12 617
  • 83

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Sai kyllä näyttämään helpoilta nuo maalit. Sen mitä katsoin tuota eilistä peliä, niin tuntui että Lundell oli jatkuvasti tilanteen päällä. Vaikuttaa omaksuneen hyvin pohjoisamerikkalaisen pelitavan.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tampa - Florida. Jeannot ei ilmeisesti tykännyt preesenssistä tai saamastaan kohtelusta maalin edessä koska teki oman ratkaisunsa ja nakkas hanskat ilmaan Niko Mikkolaa vastaan. Jälkimmäinen sai matsin keskivaiheilla heitettyä muutaman oikean, mutta enempi meni suojautumiseen ja asetelmien hakemiseen. Mikkolan polvi kastui ekana jäässä.

Mutta syntyneellä pelitauolla soi Sandstorm eli edge Mikkola.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SVSV

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Siellähän on tilastojen perusteella Floridan paikallismatsissa haettu jo asetelmia kauteen. Lundell ja Mereläkin hanskahonmmissa Mikkolan lisäksi?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kai tuo oli ihan jääkiekkoa, mutta missä oli Avsin kuittivihko? Tunti turpaan, jos Byramin sairaskortti on jo hiukan punaisella valmiiksi.
 
Mä väitän ettei Cotterilla ollut ensimmäisenä mielessä Byramin aivotärähdyshistoria, vaan maalinteko. Siitä olen Jounin kanssa samaa mieltä, että ihan tarkoituksella taklasi, saadakseen joukkueelleen kiekon. Siis tarkoituksella taklasi, uskotteko kotona?!

Jouni on tietysti vanhan liiton miehiä, mutta en ole ihan varma, että mitä kirjoittamatonta sääntöä Cotterille pitäisi opettaa. Joku seuraavista ehkä?

- Älä taklaa vastustajaa
- älä taklaa vastustajaa harjoituspelissä
- älä taklaa vastustajaa, jolla on aivotärähdyshistoriaa
- älä taklaa, koska…
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jouni on tietysti vanhan liiton miehiä, mutta en ole ihan varma, että mitä kirjoittamatonta sääntöä Cotterille pitäisi opettaa.
Sitä, että Avsin kuuluu kuitata tuollaiset. Byram on niitä pelaajia, joita Avsin ei ole oikein varaa menettää. Se on viesti kaikille, että Juhaa sattuu takuuvarmasti leukaan jokaikinen kerta, kun Byramia tai Makaria sattuu päähän. Enkä ole itse minkään liiton miehiä. Noin on vaan aina tehty.
 
Sitä, että Avsin kuuluu kuitata tuollaiset. Byram on niitä pelaajia, joita Avsin ei ole oikein varaa menettää. Se on viesti kaikille, että Juhaa sattuu takuuvarmasti leukaan jokaikinen kerta, kun Byramia tai Makaria sattuu päähän. Enkä ole itse minkään liiton miehiä. Noin on vaan aina tehty.

Eikös niitä kirjoittamia sääntöjä siinä tapauksessa pitäisi opettaa Cotterin sijaan Avsin pojille, jotka eivät selvästikään olleet tietoisia koodistosta?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eikös niitä kirjoittamia sääntöjä siinä tapauksessa pitäisi opettaa Cotterin sijaan Avsin pojille, jotka eivät selvästikään olleet tietoisia koodistosta?
No enkös minä juuri niin ehdottanut?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: avs

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sitä, että Avsin kuuluu kuitata tuollaiset. Byram on niitä pelaajia, joita Avsin ei ole oikein varaa menettää. Se on viesti kaikille, että Juhaa sattuu takuuvarmasti leukaan jokaikinen kerta, kun Byramia tai Makaria sattuu päähän. Enkä ole itse minkään liiton miehiä. Noin on vaan aina tehty.
On se kyllä kummallista että Kurtis MacDermid oli mukana ottelussa, eikä häntä sitten laitettu telomaan ketään seuraavaan vaihtoon. Tai että MacDermidin läsnäolo ei aiheuttanutkaan sitä, että Coloradon pelaajat olisivat automaattisesti suojassa. Ihan niinkuin nuo pelotevaikutukset enforcereilla eivät olisikaan niin kovia kuin monet luulevat?
 
No enkös minä juuri niin ehdottanut?

Ihmettelin omassa viestissäni, että mitä kirjoittamatonta sääntöä Cotterille pitäisi opettaa kuten Jouni asian ilmaisi. Siitähän saa kuvan, että nyt Cotterilla ei ole koodisto hallussa. Ja sun vastaus siihen oli, että Avsin pojille pitäisi opettaa se kohta kirjoittamatonta sääntöä, että käydään muistuttamassa vastustajaa tuollaisen taklauksen jälkeen. Se on ihan ok. Edelleen jää kuitenkin epäselväksi, että mitä koodistoa se Cotter rikkoi pelatessaan jääkiekkoa, ja tehdessään tilanteessa ottelun voittomaalin btw.

edit: voi olla myös, että tulkitsen itse tuon Jounin viestin jotenkin väärin. Yhtä kaikki, hyvin pelattu Cotterilta. Se siitä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Mängimies No lue se Jounin twiitti vielä kerran ja ajatuksella. Taklaamisessa ei ole mitään väärää, oli kohde kuka vaan. Mutta jos taklattava on lyhyen uransa aikana kärsinyt useista aivotärähdyksistä, jossain pre-seasonin läpsyttelyssä jonkun nobodyn harkinta kyllä pettää pahasti, kun vetää jannun pää edellä pleksiin selkäpuolelta. Se ei kuulu ihan oikeasti koodistoon, vaikka kuinka kaikkien pitää aina olla äijjjiä.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
@Mängimies Mutta jos taklattava on lyhyen uransa aikana kärsinyt useista aivotärähdyksistä, jossain pre-seasonin läpsyttelyssä jonkun nobodyn harkinta kyllä pettää pahasti, kun vetää jannun pää edellä pleksiin selkäpuolelta. Se ei kuulu ihan oikeasti koodistoon, vaikka kuinka kaikkien pitää aina olla äijjjiä.

Eli toisin sanoen se nimi ja nimen takana olevan pelaajan vammahistoria pitää olla jokaisella pelaajalla muistissa ja prosessin pitää raksuttaa riittävän nopeasti ennen päätöstä taklauksesta.

Itse taklaushan oli täysin puhdas ja sen ansiosta tuli maali. Ei ollut siis missään nimessä mitenkään tarpeeton taklaus.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eli toisin sanoen se nimi ja nimen takana olevan pelaajan vammahistoria pitää olla jokaisella pelaajalla muistissa ja prosessin pitää raksuttaa riittävän nopeasti ennen päätöstä taklauksesta.
Juuri näin. Eikä se edes ole vaikea rasti. Kyllä noi jätkät tietävät hämmentävän hyvin, kellä reistailee polvi, kellä olkapäät ja ketkä ovat ottaneet osumaa päähän. Ja kyllä pahimmat rotat iskevät tasan sinne kipeään paikkaan. Se voittamisen halu on joillain niin valtava, ettei tavis sitä oikein aina välillä ymmärrä, mitä kaikkea ovat valmiit sen voiton eteen tekemään.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Juuri näin. Eikä se edes ole vaikea rasti. Kyllä noi jätkät tietävät hämmentävän hyvin, kellä reistailee polvi, kellä olkapäät ja ketkä ovat ottaneet osumaa päähän. Ja kyllä pahimmat rotat iskevät tasan sinne kipeään paikkaan.
Mutta kun kyseessä ei ollut mikään rottailu vaan ihan normaali taklaus. Jos ei pelaaja kestä normaaleja taklauksia niin sitten kannattaa uran lopettamista harkita. Ikävä kyllä. Mielestäni noita taklauksia pitää nimenomaan tehdä harkkamatseissa ja antaa näyttöjä valmennuksen suhteen. Ja nyt Potter antoi harvinaisen hyvän näytön valmennukselle.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Valmentajana mulla olisi joukkueeni vakiosastolle vain yksi viesti näihin harjoituspeleihin: pelatkaa tosissanne, sillä vastapuolella on pelaajia, jotka pelaavat tosissaan pelipaikasta NHL:aan. Riski loukkaantumiselle kasvaa valtavasti, jos itse vetää höntsäasenteella ja vastapuoli ei.

Byram luistelee laiskasti kulmaan noutamaan kiekkoa, on kiekossa liukuvaihteella, jalat eivät käy, ja sitten onkin jo kiire ja joutuu ottamaan taklauksen vastaan. Peilistä voi etsiä syyllistä, ei nälkäisesti ja puhtaasti pelaavasta vastustajasta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mutta kun kyseessä ei ollut mikään rottailu vaan ihan normaali taklaus. Jos ei pelaaja kestä normaaleja taklauksia niin sitten kannattaa uran lopettamista harkita. Ikävä kyllä. Mielestäni noita taklauksia pitää nimenomaan tehdä harkkamatseissa ja antaa näyttöjä valmennuksen suhteen. Ja nyt Potter antoi harvinaisen hyvän näytön valmennukselle.
Selästä taklaus pää edellä pleksiin ei ole normaali taklaus. Lähdetään siitä.
 
@Mängimies No lue se Jounin twiitti vielä kerran ja ajatuksella. Taklaamisessa ei ole mitään väärää, oli kohde kuka vaan. Mutta jos taklattava on lyhyen uransa aikana kärsinyt useista aivotärähdyksistä, jossain pre-seasonin läpsyttelyssä jonkun nobodyn harkinta kyllä pettää pahasti, kun vetää jannun pää edellä pleksiin selkäpuolelta. Se ei kuulu ihan oikeasti koodistoon, vaikka kuinka kaikkien pitää aina olla äijjjiä.

Jouni twiitissään hienosti aloittaa, että saa olla eri mieltä ja se pätee kyllä hienosti tähän. Itse olen eri mieltä kuin sinä (ja Jouni), mutta se on ihan fine. Saat olla toista mieltä.

Sen verran piti kuitenkin vielä tarttua tähän, että itse suorastaan ärsyynnyn kun aletaan käyttää termiä höntsäpeli kun puhutaan NHL:n preseasonista. Katsojasta saattaa joskus tuntua, että osa kokeneimmista pelaajista pelaa hieman puoliteholla, mutta eihän nuo mitään höntsiä ole nähneetkään nuo pelit. Hitto siellä taistellaan sun duunipaikasta. Paul Cotter, joka ei oman näkemykseni mukaan ole tämän tarinan konna, esimerkiksi pelaa oman rosteripaikkansa puolesta. Hänellä on taskussa sopimus myös kahdelle seuraavalle kaudelle, mutta esim. tältä kaudelta saa farmissa 125k taalaa kun taas NHL:ssä 775k. Todennäköisesti näytöillään on ansainnut paikkansa Vegasin rosterista, mutta ”hontsäämällä” se ovi menee kiinni ja se näkyy aika karusti tilipussissa.

Ja vielä sekin, että minusta taklattavan nimellä tai vammahistorialla ei saa olla merkitystä omiin valintoihin kentällä. Sääntöjen vastaiset otteet on tietysti kategorisesti ja nimensä mukaisesti vastoin sääntöjä, mutta sääntöjen puitteissa kaikkien pelaajien on oltava taklattavissa.

Sanon nyt vielä uudemman kerran, että voimme olla eri mieltä tästä.
 

Paridae

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJD
Cotterin tilanteesta vielä se huomio, että koko maalia ei välttämättä olisi syntynyt, jos Byram olisi itse raivopäissään luistellut taklaajan kiinni ja antanut kostopoikkaria.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös