YLE:n HD-lähetykset - Mitä, milloin ja missä?

  • 34 673
  • 135

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Welhon kaapelissa se HD-signaali taitoluistelun EM-kisoista, jota emme illalla katso, on varmaan vanha tuttu 1080i.
 

Pardus

Jäsen
No niin, tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös jääkiekon MM-kisat HD:na YLE:ltä. Hieno alkukin saadaan kisojen HD-lähetyksille, kun avausottelu pelataan jalkapallostadionilla. Iltaa odotellessa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin, tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös jääkiekon MM-kisat HD:na YLE:ltä. Hieno alkukin saadaan kisojen HD-lähetyksille, kun avausottelu pelataan jalkapallostadionilla. Iltaa odotellessa.

Tuleeko ne 1080 vai 720 modessa? Noissahan on aika iso ero. ESPN America HD näyttää NHL-pelit FullHD:na ja täytyy sanoa, että hyvältä näyttää ja 46 telkkari on todella liian pieni.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tuleeko ne 1080 vai 720 modessa? Noissahan on aika iso ero. ESPN America HD näyttää NHL-pelit FullHD:na ja täytyy sanoa, että hyvältä näyttää ja 46 telkkari on todella liian pieni.

Welhon kaapelissa kaikki HD-lähetykset ovat käsittääkseni 1080i-modessa.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Tuleeko ne 1080 vai 720 modessa? Noissahan on aika iso ero. ESPN America HD näyttää NHL-pelit FullHD:na ja täytyy sanoa, että hyvältä näyttää ja 46 telkkari on todella liian pieni.

Viimeksi kun itse asiaa kyselin, niin Yle lähetti 1080-tasoista kuvaa.
Hienoltahan tuo näyttää. Näissä tulee ison ruudun edut esille hienosti.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Welhon kaapelissa kaikki HD-lähetykset ovat käsittääkseni 1080i-modessa.

Niin ja minun digiboxi lähettää telkkarille aina 1080i-modessa. Oleellista on se, että onko aineisto kuvattu 1080 tarkkuudella (on) ja onko lähetysketju koko matkalla kykeneväinen välittämään tuon tarkkuuden kuvaa.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkyykö lätkän mm-kisat hd:na? Ilmeisestikään ei, vaikka viime vuonna näkyi kokeiluna.
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Ok, hyvä homma. Ihmettelinkin että missä ne lähetykset viipyvät, kun Welhon sivustolla on ollut tieto tuosta YLE HD -kanavasta jo ainakin muutaman kuukauden jo. Ilmeisesti Welho alkaa näyttämään sitten tänään noita kanavia siinä missä operaattorit antenniverkossakin?

Jos nyt joku soittelee tuonne Welhon aspaan tai muuten vaan saa varmuutta siihen, milloin Welho tuota kanavaa alkaa toimittamaan, niin olisi ystävällistä jakaa tuo tieto täällä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jep, soitin äsken Welhon asiakaspalveluun ja ne ovat unohtaneet nostaa Yle HD:n näkymään, vaikka sen pitäisi näkyä kanavapaikalla 50. Lupasivat korjata asian. Saa nähdä onnistuuko jo tänään YLE HD:n välityksellä esim. Suomi-Latvia pelin katselu Welhon kaapeliverkossa vai ei.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep, soitin äsken Welhon asiakaspalveluun ja ne ovat unohtaneet nostaa Yle HD:n näkymään, vaikka sen pitäisi näkyä kanavapaikalla 50. Lupasivat korjata asian. Saa nähdä onnistuuko jo tänään YLE HD:n välityksellä esim. Suomi-Latvia pelin katselu Welhon kaapeliverkossa vai ei.

Ei kai se onnistu, vaan kahteen ekaan viikkoon tulee vaan euroviisut ja mm-finaali, sen jälkeen sitten tv2:sta 17-21 tai jotain. Vai olenko ymmärtänyt päin (kari) mäntyä?

edit: Olen ymmärtänyt väärin, valikoitua ohjelmistoa tulee jo nyt, huipennuksena sitten nuo edellä mainitut.

Onko muuten tämän hd-kanavan ohjelmaopasta jossain?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei kai se onnistu, vaan kahteen ekaan viikkoon tulee vaan euroviisut ja mm-finaali, sen jälkeen sitten tv2:sta 17-21 tai jotain. Vai olenko ymmärtänyt päin (kari) mäntyä?

edit: Olen ymmärtänyt väärin, valikoitua ohjelmistoa tulee jo nyt, huipennuksena sitten nuo edellä mainitut.

Juu juu, mutta Welhon verkko ei vielä klo 10.30 hakenut kanavahaulla edes Welhon omassa pisteeessä koko kanavaa 50 esiin ja se on YLE HD:n kanavapaikka Welhon verkossa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Rautalangasta: Olen Welhon asiakas, digiboksina wbox ja käytössä Welholta saatu katselukortti.

Näenkö siis Ylen hoodeekuvaa televisiostani?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Varmistin DNA:lta, että pitäisi näkyä kaiken logiikan mukaan, kunhan löytää oikean paikan. No, sitä nyt ei vain löydy, mutta pitää tehdä illalla kanavahaku uudelleen. Voihan tuo mennä niin, että illan ottelu katsellaan kiltisti normilähetyksenä.

Hyvää palvelu silti pitkästä aikaa DNA:lta, kun aspa lupasi ottaa asioista selvää ja soitteli myöhemmin takaisin. Kuulosti ihan jatkoaikalaiselta, joten kiitokset tännekin, jos intuitioni sattui kohdilleen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko maailmassa yle-yhteensopivaa antenniverkon hd-digiboksia. Siis johonkin järkevään hintaan?

Haha, kävin ruokatauolla Gigantissa vittuilemassa, ja niinhän se on, että ei ylen hd-kanavan katsomisen antenniverkossa mahdollistavaa DVB-T2 CI+ digiboksia ole olemassakaan. Käskivät ostaa uuden telkkarin. Vanha onkin jo yli kuukauden vanha FullHD.
 
Tänään oli radion uutisissa, että mm-lätkää näkyy HD:nä ainoastaan finaali.

Lisätään, että Oulussa ei Dna:n kaapelissa näy vielä vaikka haku on tehty.
 

Fiiu

Jäsen
Tänään oli radion uutisissa, että mm-lätkää näkyy HD:nä ainoastaan finaali.

Lisätään, että Oulussa ei Dna:n kaapelissa näy vielä vaikka haku on tehty.

YLE taasen kertoi tiedotteessaan että seuraavan kahden viikon ajan tulee pelkästään TV2:n ohjelmaa joka huipentuu Eurovision-laulukilpailuun sekä lätkän MM-finaaliin. Tuo "huipentuu" viittaisi mun mielestä siihen että sitä lätkää tulee sen verran mitä TV2 sitä näyttää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä kokeilen viiden jälkeen, koska se kai pitäisi olla normaalistikin alkamisaika lähetyksille.

En ymmärrä, miksi lätkästä näytettäisiin vain finaali, jos lähetykset kuitenkin tänään alkavat. Ylen sivuilla puhuttiin tv2:n kaksiviikkoisen huipentuvan laulu- ja lätkäfinaaleihin teräväpiirtona, minkä jälkeen alkaisi normaali käytäntö ykkösen ja kakkosen kesken, eli toisen matskua arkisin ja toisen viikonloppuisin. Tai jotain.

Edit: Fiiu ehtikin ensin
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Laitetaan nyt tännekin:

En oikein jaksa pikku kuumeessa keskittyä lukemaan tuota YLE:n tiedotetta, joten kysyn täällä suoraan, että onko nuo YLE:n HD kanavat maksullisia? Vai saanko sen näkymään tekemällä HD -televisioon kanavahaun?

Lisätään vielä, että televisiossa on sisäänrakennettu digiviritin, kaapeliverkossa ja Tampereella asustellaan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laitetaan nyt tännekin:

En oikein jaksa pikku kuumeessa keskittyä lukemaan tuota YLE:n tiedotetta, joten kysyn täällä suoraan, että onko nuo YLE:n HD kanavat maksullisia? Vai saanko sen näkymään tekemällä HD -televisioon kanavahaun?

Lisätään vielä, että televisiossa on sisäänrakennettu digiviritin, kaapeliverkossa ja Tampereella asustellaan.
Ei maksa mitään, mutta ei taida näkyä vielä millään kaapelialueella tällä hetkellä? Itse olen tehnyt haun pari kertaa, mutta ei löydy. Operaattorina Lumotv.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yksi aspa sanoi, että tarvitsee kortin, jostain netistä taas sain tiedon, että ei tarvitse korttia. Mulla itselläni on, mutta tuohon Kummelin kysymykseen viitaten. Ja tällä hetkellä ei näy meillä mitään, vaikka kanavapaikan sain tongittuakin netin syövereistä esille ja kanavahaku on tehty. DNA:lla olivat tietoisia Ylen tiedotteesta, kun uudelleen sinne soitin, mutta totuus on se, että vaikka kaapeliin luvattiin samaan aikaan lähetykset, ei niitä sinne tule aivan heti. Näin mulle sanottiin. Ei auta kuin seurata tilannetta.

Kumma juttu sinänsä, että menevät Yleisradiolla lupailemaankaan mitään, kun homma ei toimi lopulta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös