Ehkä jonkin verran joskus koen yksinäisyyttä.
Luonnehtisin itseni sosiaaliseksi introvertiksi. Eli en ole niin introvertti, että haluaisin olla vain yksin, vaan tykkään olla myös ihmisten kanssa. Tykkään viettää aikaa semmoisten ihmisten kanssa, joiden kanssa viihdyn. Pidän eniten pienistä, muutaman hengen porukoista tai sitten ihan kaksistaankin, jos jonkun kanssa klikkaa hyvin.
Tuon vastapainoksi tarvitsen myös sitten runsaasti omaa aikaa. Lataan tavallaan akkuja sillä tavalla.
Mutta en missään nimessä ole kuitenkaan sillä tavalla erakko, että haluaisin olla vain ja ainoastaan yksin. Siinä missä tarvitsen tuota omaa aikaa, niin tarvitsen myös sosiaalisuutta ja viettää aikaa muiden ihmisten kanssa.
Kavereita minulla on onneksi aina ollut, ja yhteinen kaveriporukka on ollut jostain teini-iästä asti, joista osan olen tuntenut tarhaikäisestä asti. Pidetään edelleen yhtä. Toki, kun ihmiset on aikuistuneet ja kaikilla on oma elämä, omat työt ja monilla perhettä, eikä enää asuta samoilla paikkakunnilla, niin yhteydenpito ja näkeminen on ihan murto-osa siitä, mitä se oli joskus aikoinaan.
Juhannus on kuitenkin sellainen jokavuotinen perinne, kun kokoonnutaan samaan paikkaan. Ja silloin tällöin eri merkeissä näkee muutenkin vuoden aikana.
Töissä minulla on sitten se toinen sosiaalinen piirini, ja niitä ihmisiä sitten tietysti näkee ihan koko ajan. Muutamasta on tullut ihan ystäviäkin, ja näemme myös työajan ulkopuolella. Kyllä minä pidän tuota arjessani tärkeänä, että työpaikka on myös semmoinen paikka, jossa saa omia sosiaalisia tarpeitaan tyydytettyä.
PS5:n kautta sitten toki lankoja pitkin ollaan kavereiden kanssa yhteyksissä säännöllisen epäsäännöllisesti, että onhan sekin jonkinlaista sosiaalisuutta siinä samalla, kun pelaillaan ja ollaan siinä äänichatissa koko ajan.
Vanhempiani näen jos en nyt viikoittain, niin ainakin kuukausittain.
Tätä jatkoaikaa en nyt oikein osaa miksikään sosiaalisten tarpeiden tyydyttämiseksi sanoa, vaikka täällä tulee paljon roikuttuakin. On tämä kuitenkin semmoinen paikka, jossa on muilta kirjoittajilta oppinut paljon ja monia ihan mielenkiintoisia keskusteluja on eri ihmisten kanssa tullut käytyä. Mutta koska en ole ketään koskaan ihan face-to-face (ainakaan tietääkseni) tavannut ja kirjoitan ihmisille, joista en kuitenkaan loppupeleissä tunne ketään, niin eihän tämä mitään kovin sosiaalista elämää ole.
Jotain semmoista läheisempää ihmissuhdetta vielä kaipaisin. Olen aina ollut vähän huono puhumaan omista tunteistani ja päästämään ihmisiä sillä tavalla lähelle. Että olisi joku jonka kanssa jakaa nämä elämän tyrskyt ja valonsäteet.
Mutta noin muutoin en sillä tavalla iän myötä enää kaipaakaan semmoista valtavaa sosiaalista piiriä, että koko ajan pitää olla menossa johonkin ja kaiken aikaa pitää tapahtua jotain, ja ihmisiä olla koko ajan mukana menossa. Harrastuksetkin vapaa-ajalla minulla on semmoisia, että haluankin pääsääntöisesti olla yksin ja liikkua ulkona esimerkiksi paljon, jossa saan olla omassa rauhassa ja latailla niitä akkuja.
Baareissa tulee hyvin harvoin enää käytyä (muutaman kerran vuodessa), mutta jos vaan on hyvää seuraa, niin sekin toki on silloin tällöin mitä parhainta ajanviettoa.