Yhdysvaltain presidentinvaalit 2024 - live-tulosseuranta

• 8 184
  • 159

DaFlexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
”Oltiin sitkeitä” IFK
Mitäs uutismedioita porukka seuraa. Itse tykkään Steve Kornackin taulumeiningistä MSNBC:llä, vaikka kyseinen uutimedia vasemmalle kallellaan onkin. Pääasiallisesti kuitenkin seuraan varmaan FOX NEWSiä, viime vaaleissa sieltä tuli nopeiten esimerkiksi Arizonan voittaja, sekä koko vaalien voittaja.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuo Philadelphian piirisyyttäjä CNN:n lähetyksessä poliisipäällikkö takanaan on kuin jostain The Wiresta tjsp.

Tuamas

Jäsen
Mitäs uutismedioita porukka seuraa. Itse tykkään Steve Kornackin taulumeiningistä MSNBC:llä, vaikka kyseinen uutimedia vasemmalle kallellaan onkin. Pääasiallisesti kuitenkin seuraan varmaan FOX NEWSiä, viime vaaleissa sieltä tuli nopeiten esimerkiksi Arizonan voittaja, sekä koko vaalien voittaja.

New York Timesilla oli viime vuonna melkein paras ja nopein osumatarkkuus sekä parhaat sivut.

Tarvii tsekata vaatiiko tilausta ja onko jotain hyvää tarjousta jos vaatii.

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Nämä on ainoat vaalit mitkä kiinnostaa ja jännittää. Ei toki sen takia, että vaikuttaisi omaan elämään.
Jotenkin mukava seurata tälläistä isoa showta.

Vaikea sanoa kumpi hoitaa homman kotiin, mutta olisihan se Trumpin voitto aikamoista.

Laheee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Canes, Tahko
Joo-o. Ei varmaan tarvi yötä valvoa. Aamulla äkkiä tulospalvelu auki niin tuskin on mitään jäänyt näkemättä. Saa nähdä tiedetäänkö edes huomenna vielä kumpi voittaa vai kuppaako ne niiden laskentojen kanssa niin kuin joskus.

Voranen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tomi Sallinen
Nämä on ainoat vaalit mitkä kiinnostaa ja jännittää. Ei toki sen takia, että vaikuttaisi omaan elämään.
Jotenkin mukava seurata tälläistä isoa showta.
Kyllä mä sanon, että vaalien tulos voi ulkopolitiikan kautta tietyllä aikavälillä vaikuttaa meidän kaikkien elämäämme melko suoraankin. Riippuen tietysti miljoonasta muustakin muuttujasta, joita on mahdoton ennustaa.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ulkomaiden vaalien seuraaminen saa aina arvostamaan Suomen yksinkertaisen varmaa systeemiä. Yksi numero lipulle ja se siitä. Käsin laskeminen toki vie hetken (Itsekin olen ollut parissa vaaleissa laskemassa.), mutta homma toimii vuosikymmenestä toiseen kuin junan vessa.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitänyt lyödä ns. vitutusvetoa Trumpille, mutta kertoimen noustua --> 1.80 ajattelin, että kyllä se vielä sinne kahden nurkille nousee. No ei noussut, nyt Unibetillä 1.57. Jää lyömättä. Vähän kieltämättä jännittää tuo Trumpin kertoimen lasku vaikka tiedostankin, että tuskin siellä bookkereilla mitään sellaista sisäpiirin tietoa on mitä galluppien tekijöillä ei ole.

Sydämestäni toivon, että kokovartalokusipäät kuten muskit, roganit ja kumppanit saavat nenilleen. Itse pääpirusta puhumattakaan.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell

Tosiaan ennakkoäänet tekevät tähän nyt uutta ihmeteltävää, määrät eroavat entisestä. Samassa kuitenkin useammassa osavaltiossa vaikuttaa olevan ennätysmäärä äänestäjiä liikkeellä myös vaalipäivänä - uusia yhdistettäviä muuttujia.

Arizonassa ennakkoääniä myös esim paljon, näissä rebuja enemmän kuin ennen ja vaalipäivänä paljon äänestäjiä, joissa havaittu myös lean rebu turnouttia

Saas nähdä - Arizona nyt todennäköisin Trump osavaltio tosiaan näistä olikin

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän tässä alkaa melkein herkistymään. En ole amerikkalainen, mutta olen suuri Yhdysvaltojen ystävä. Sukulaisia mm. siellä ja muutenkin niin moni asia Amerikan kulttuurissa on aina sykähdyttänyt. Monet puutteensa ja ikävät epäkohdat kyseisessä maassa on toki yhtä lailla ja monta synkkää vaihetta on Yhdysvaltojen historiassa ollut yhtä lailla. Silti hieno maa ja mitä hienointa, että meillä Suomella on USA liittolaisenamme ja läheisenä ystävänä myrskyävän maailman vesillä.

Olin 2008 15-vuotiaana kenties koko Suomen suurin Obama-fani ja vaikka Harris ei nyt samalla tavalla ole temmannut mukaansa, luonnollisesti toivon hänen voittoaan. Toivottavasti magailu alkaa muutenkin hiipumaan ja Abraham Lincolnin, Dwight Eisenhowerin ja Ronald Reaganin puolue palaa ns. tolkun tielle.

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Joo-o. Ei varmaan tarvi yötä valvoa. Aamulla äkkiä tulospalvelu auki niin tuskin on mitään jäänyt näkemättä. Saa nähdä tiedetäänkö edes huomenna vielä kumpi voittaa vai kuppaako ne niiden laskentojen kanssa niin kuin joskus.
Just Arizonan joku vaalivirkailija arvioi, että 10-13 päivää vie ääntenlaskenta vähintään. Toki pressanvaalien tulos voi ratketa huomattavasti aiemmin.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Clintonin työministeri Robert Reich postasi pari termiä joita en ole ennen miettinyt, red mirage ja blue shift. Ääntenlaskun alussa rebut usein johdossa, koska tulokset tulevat piireittäin ja maakuntien pienet määrät ehditään laskea ennen isompia ja usein demokraattivaltaisia kaupunkeja. Reich varoitti myös että Trump saattaa käyttää tuota (taas) julistautuakseen voittajaksi.

Tuamas

Jäsen
Arizona, Nevada ja Pennsylvania ovat todennäköisesti näistä ratkaisevista osavaltioista sellaisia, joissa tuloksen saamisessa menee päiviä, ei tunteja.

Georgia ja North Carolina saadaan todennäköisesti hyvin nopeasti.

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Lipiäinen ja Ässien sylkykupit.
Kyllähän tässä alkaa melkein herkistymään. En ole amerikkalainen, mutta olen suuri Yhdysvaltojen ystävä. Sukulaisia mm. siellä ja muutenkin niin moni asia Amerikan kulttuurissa on aina sykähdyttänyt. Monet puutteensa ja ikävät epäkohdat kyseisessä maassa on toki yhtä lailla ja monta synkkää vaihetta on Yhdysvaltojen historiassa ollut yhtä lailla. Silti hieno maa ja mitä hienointa, että meillä Suomella on USA liittolaisenamme ja läheisenä ystävänä myrskyävän maailman vesillä.

Olin 2008 15-vuotiaana kenties koko Suomen suurin Obama-fani ja vaikka Harris ei nyt samalla tavalla ole temmannut mukaansa, luonnollisesti toivon hänen voittoaan. Toivottavasti magailu alkaa muutenkin hiipumaan ja Abraham Lincolnin, Dwight Eisenhowerin ja Ronald Reaganin puolue palaa ns. tolkun tielle.
Onhan tämä puristus ollut sangen hämmentävää seurata täältä Satakunnan sydämestä. Miten monisatamiljoonaisen läntisen sivistysvaltion sisältä ei löydy edes kahta säällistä ehdokasta. Istuva presidentti on liian vanha ja hoitaa itsensä jatkokauden tavoittelullaan aivan sekaisin ja vaihtopenkille. Vastapuolen toimijana häärii sitten täysin käsittämätön, epärealistinen ja epästabiili mieslapsi. Kaiken kruunaa, että hänkin on jo ollut presidenttinä. Mistä tämä kaikki sitten kertoo, ei kaiketi ole kovin mairittelevaa kansakunnalle.

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
En tiedä kertooko enemmän vaalien merkityksestä vai ajasta, mutta minusta on hienoa kun pojan lukiossa on oppilaat kokoontuneet seuraamaan vaaliyötä. Varmasti mielenkiintoisia huomiota nousee yön mittaan myös nuorison perspektiivistä seurattuna.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan tämä puristus ollut sangen hämmentävää seurata täältä Satakunnan sydämestä. Miten monisatamiljoonaisen läntisen sivistysvaltion sisältä ei löydy edes kahta säällistä ehdokasta. Istuva presidentti on liian vanha ja hoitaa itsensä jatkokauden tavoittelullaan aivan sekaisin ja vaihtopenkille. Vastapuolen toimijana häärii sitten täysin käsittämätön, epärealistinen ja epästabiili mieslapsi. Kaiken kruunaa, että hänkin on jo ollut presidenttinä. Mistä tämä kaikki sitten kertoo, ei kaiketi ole kovin mairittelevaa kansakunnalle.

Oikeastaan kaiken kruunaa se, että jos tämä vastapuolen mieslapsi valitaan virkaan, hän on virkakauttaan aloittaessaan vielä vanhempi kuin tuo nykyinen presidentti oli oman virkakautensa alussa.

Koska itse olen tälläinen tylsä kalkkis, enkä jaksa valvoa -on jännä miettiä millaiseen maailmaan sitä aamulla herää.

Enpä usko, että maailma on huomenna aamulla yhtään sen erilaisempi kuin nyt nukkumaan mennessä. Eihän vaalien voittajaa vielä aamulla tiedetä.

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Koska itse olen tälläinen tylsä kalkkis, enkä jaksa valvoa -on jännä miettiä millaiseen maailmaan sitä aamulla herää.
Itse otin töistä pari päivää vapaata seuratakseni vaaleja. Voisin kai tätä jo perinteeksi sanoa kun aloitin aktiivisen live-seurannan vuonna 2008.

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
En tiedä kertooko enemmän vaalien merkityksestä vai ajasta, mutta minusta on hienoa kun pojan lukiossa on oppilaat kokoontuneet seuraamaan vaaliyötä. Varmasti mielenkiintoisia huomiota nousee yön mittaan myös nuorison perspektiivistä seurattuna.

Tai sitten ryyppäävät koko yön.

No vitsi vitsi. Hyvä, että nuoria kiinnostaa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: otus
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy