Yhdysvaltain presidentinvaalit 2016 – liveseuranta

  • 60 939
  • 693

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Churchill laati aikanaan puheen sitä varten että D-Day epäonnistuisi. Onkohan Clintonit laatineet tätä ollenkaan, voi olla shokki. Lady Gaga itkee kuulemma bäkkärillä.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Clintonilla kuulemma oli kaksi puhetta iltaa varten. Nyt äänessä hieman erikoisesti Pence eikä Trump. Mahtoiko Trumpilla olla puhetta valmiina ja sitä viimeistellään vielä bäkkärillä?

EDIT: nyt trump
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Spekulointiin varmaan tulee Gary Johnsonin osuus vaaleissa eli liberaalipuolueen ehdokas. Saanut melkein joka osavaltiossa 3-5 prosentin osuuden äänistä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Populismi nostaa päätään entistä enemmän ja näitä tullaan näkemään lisään. Huutelemalla niitä näitä ja valehtelemalla voi näköjään saada kansan luottamuksen. Tämä kapple yleinen toteamus, ei vaaleihin liittyvä.

Todella mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan maailma menee.

Onhan tuo tavallaan erittäin surullista, että tuollainen öyhöttäjä pääsee USA:n presidentiksi asti. Toisaalta Clinton oli valintana myös huono, ja se avasi Trumpetille reittiä osaltaan. Lisäksi täytyy sanoa, se että varsinkin oikeisto populismi on jatkuvasti nostanut päätään muuallakin, johtuu paljolti vasemmiston liikkeistä. Tämä on toki mielipiteeni (lyhyt sellainen), ei fakta.

Joo on kieltämättä mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan Trump lähtee venettä viemään, silti kauhukuvat siitä että hyvinvointi pysähtyy tai että maailma on aivan kusessa, ovat aivan turhia. Presidentti ei ole USA:ssa diktaattori, ja vaikka valtaa on paljon maailmallakin, niin ei Trump koko maailmaa saa sekaisin.

Jos Trump pahimmassa tapauksessa lähtisi totaalisesti riehumaan omassa maassaan ja maailmalla, niin oma kongressi ja muut poliittiset päättäjät. kääntyisi lopulta miestä vastaan ja se olisi Trumpetin loppu, ja sen Trump myös itse varmaan tietää, olkoonkin että kynnys erottaa USA:n presidentti taitaa olla aika helvetin korkea. Muistutetaan kuitenkin ettei USA:n presidentti voi esim. hajottaa kongressia, eikä tehdä omia lakiesityksiä, veto-oikeus lakiesityksiin sen sijaan löytyy. Trump öyhötti paljon ja kovaa, ja se toimi vaalien alla, mutta epäilen vahvasti että presidenttinä tuo öyhötys vähenee ajan mittaan huomattavasti.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Varovaisen positiivinen fiilis tuosta puheesta, selvästi retoriikka ja olemus muuttunut kampanjan aikaisesta.. Jos muutos on pysyvä ja jatkossakin uhoamisen sijaan rakennellaan siltoja niin nähtäväksi jää toimiiko merikassa tuo "läpällä ja kännissä" - kortti jos ei muuri nousekkaan rajalle? Itse veikkaan, että muuria ei nouse eikä laittomia siirtolaisia karkoiteta maasta, Kiinakin saa pitää työpaikkansa..
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Varovaisen positiivinen fiilis tuosta puheesta, selvästi retoriikka ja olemus muuttunut kampanjan aikaisesta.. Jos muutos on pysyvä ja jatkossakin uhoamisen sijaan rakennellaan siltoja niin nähtäväksi jää toimiiko merikassa tuo "läpällä ja kännissä" - kortti jos ei muuri nousekkaan rajalle? Itse veikkaan, että muuria ei nouse eikä laittomia siirtolaisia karkoiteta maasta, Kiinakin saa pitää työpaikkansa..
Ei se voi näin mennä. Sota on jo ovella ja maapallo tuhottu. Tälläisen kuvan ainakin itse olen saanut. Tarvinnee alkaa venäjää opiskelemaan, kun Suomikin käytännössä liitetty jo Venäjään.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Ei se voi näin mennä. Sota on jo ovella ja maapallo tuhottu. Tälläisen kuvan ainakin itse olen saanut. Tarvinnee alkaa venäjää opiskelemaan, kun Suomikin käytännössä liitetty jo Venäjään.
no miten sen nyt haluaa nähdä, itse olen kyllä huomannut enemmän huolta ylipäätään siitä mihin tämä maailma on menossa, toki yksi pelko on tuo sotakin.. Jännä on tosiaan nähdä mitä tapahtuu jos Trump lupaukset pettää ja ensi viikollakin maahan muslimit pääsee, onko äänestäjät barrikadeilla vai ihan sama.. Tosin jos tuo pitää lupauksensa niin ei ole hyvä sekään, VMP etten sanoisi..
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hyvikset käyttäytyy nyt somessa kuin persut. Ihanaa katsottavaa. Joo, en kannattanu Trumpia mutta on tää miellyttävää jälleen kerran seurata tota itkua.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Demokraateilta tämä ei tällä kertaa onnistunut.

Lopulta aika musertava tappio demokraateille, kun republikaanit pitivät myös kongressin alahuoneen ja senaatin enemmistön. Käytännössä saavat aika pitkälti läpi kaikki lakiehdotuksensa läpi parin vuoden päästä pidettäviin seuraaviin välivaaleihin asti ja todennäköisesti myös Obamacare yms. lähtevät mäkeen aika nopeasti + saavat korkeimpaan oikeuteen ainakin yhden tuomarin nimitettyä. Käytännössä mikään ei nyt sinällään estäisi Trumpia toteuttamasta vaalilupauksiaan, ainakin saa sitten tietää kuinka tosissaan loppujen lopuksi oli. Seuraavat välivaalit ovat myös todella haasteelliset demokraateille, johtuen siitä että ne senaatinvaalit, jotka silloin ovat tulossa ovat aika haasteellisissa osavaltioissa. Tietenkin on mahdollista, että Trump mokailee sen verran, että välivaaleissa demokraatit aktivoituvat ja parantavat asemiaan, mutta haasteellista se tulee olemaan.
 
no miten sen nyt haluaa nähdä, itse olen kyllä huomannut enemmän huolta ylipäätään siitä mihin tämä maailma on menossa

Tämä tulos antaa mahdollisuuden saada neljän vuoden päästä USA:n presidentiksi edistyksellistä politiikkaa ajava ihminen. Sellainen, joka ei järjestele "hyväntekeväisyys"-rahoilla tyttärelleen kolmen miljoonan dollarin häitä.
 
Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hyvikset käyttäytyy nyt somessa kuin persut. Ihanaa katsottavaa. Joo, en kannattanu Trumpia mutta on tää miellyttävää jälleen kerran seurata tota itkua.
Tähän vahva sama.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin kansa saa Trumpista nyt ihan kaltaisensa Presidentin... Onneksi olkoon siitä. Sitä en tiedä millainen Clinton olisi "ollut", mutta kyllä varmasti paljon parempi. Ihan mielenkiinnolla odotan että kun Usan Pressa nyt on kuitenkin aika vaikutusvaltainen henkilömaailman laajuisesti niin minkähän vastaanoton kaveri saa kun lähtee maailmaa kiertämään ?
Tai mikä on ihan kotimaassa vastaanotto. Eikös pikku Bushin autoa aikanaan heitelty kananmunilla jne virkaanastujaispäivänä ja auto otti "ritolat"....

Tuskinpa Clinton olisi kummoinen ollut. Ymmärrän tavallaan tuon kyllästymisen politiikkaan tavallisella kansalla, mutta en kyllä uskonut, että mentäisiin ihan typeryyteen asti. Oma suosikkini oli kyllä Sanders. Sääli, että vasemmistolaistyyppistä niin pelätään tuolla.Aivopestyä porukkaa. Toivottavasti Suomessakin ei käy niin, että äänestetään populismin kautta, vaikkei ehdokas ajaisikaan silti omia asioitansa. Sekin on mahdollista seuraavissa eduskuntavaaleissakin jopa. Tosin pressanvaalit nyt on asia erikseen kuitenkin. Eihän Suomessakaan hänellä ole varsinaisesti valtaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei se voi näin mennä. Sota on jo ovella ja maapallo tuhottu. Tälläisen kuvan ainakin itse olen saanut. Tarvinnee alkaa venäjää opiskelemaan, kun Suomikin käytännössä liitetty jo Venäjään.
Älä vaan uskalla sanoa, että voisi olla hyvä asia jos kahden suuren maan johtajat voisi olla väleissä ja keskusteluyhteydessä, kun sitten olet suoraan Putin trolli. Toki kerhoon mahtuu mukaan, meitä Venäjää ja Putleria inhoavia, mutta järjellä asioihin suhtautuvia on jo iso liuta ja kaikki meidät on jo Putinin kätyreiksi tuomittu.

ISIS taasen tulee varmana saamaan kylmää kyytiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös