Yhdysvaltain (n)ex(t)-presidentti Donald J. Trump

• 3 696 833
  • 23 977

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ja lisäksi X:n algoritmit taitaa olla ihan pikkuisen ideologisesti kalibroidut ;)

Näinpä, vaikkei välttämättä edes hirveästi tarvitsisi olla sen mahdollistamiseksi, että sosiaalisesta mediasta tulee täysi paskapuhetunkio ja kaatopaikka.

Zuckerbergiakin kiinnostaa tietenkin sallia algoritmien toimia täysin vapaasti "engagementin" maksimoimiseksi, koska se lisää aktiivista toimintaa alustalla ja siten mainostuloja. "Engagementin" voi tietenkin maksimoida sillä, että saa ihmiset huutamaan toisilleen caps lock pohjassa. Kaikenlaisen propagandan, disinformaation, maalittamisen, vittuilemisen, herjaamisen ja paskapuheen täysin kontrolloimaton salliminen juuri lisää tätä rakentavaa kanssakäymistä - eli engagementia.

Eli kun Zuckerbergilla on pelkkä seteliselkäranka, hän nyt tohkeissaan nuolee Trumpin persettä ja odottaa sitä, että pääsee täysin "liberalisoimaan" Metan.

Tämä on sietämätön kehityssuunta. Jos sosiaalisen median alkuperäinen ajatus on juuri laaja sananvapaus, siitä on tullut engagementin makskimointiin koodattujen algoritmien vuoksi tehokas väline juuri sananvapauden rajoittamiseen sekä demokratianvastaisen disinformaation ja propagandan levittämiseen.

Tästä hyötyvät juuri liberaalidemokraattisten järjestelmien heikentämiseen pyrkivät toimijat, erilaiset demagogit, sekä tätä kautta - ja myös suoraan - Kiina ja Venäjä.

Toivon mukaan komissio on hereillä nyt erityisesti X:n ja TikTokin suhteen. Metan kanavat on myös syytä asettaa tarkkailuun.

Go Henna Virkkunen.

Viimeksi muokattu:

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Näinpä, vaikkei välttämättä edes hirveästi tarvitsisi olla sen mahdollistamiseksi, että sosiaalisesta mediasta tulee täysi paskapuhetunkio ja kaatopaikka.

Zuckerbergiakin kiinnostaa tietenkin sallia algoritmien toimia täysin vapaasti "engagementin" maksimoimiseksi, koska se lisää aktiivista toimintaa alustalla ja siten mainostuloja. "Engagementin" voi tietenkin maksimoida sillä, että saa ihmiset huutamaan toisilleen caps lock pohjassa. Kaikenlaisen propagandan, disinformaation, maalittamisen, vittuilemisen, herjaamisen ja paskapuheen täysin kontrolloimaton salliminen juuri lisää tätä rakentavaa kanssakäymistä - eli engagementia.

Eli kun Zuckerbergilla on pelkkä seteliselkäranka, hän nyt tohkeissaan nuolee Trumpin persettä ja odottaa sitä, että pääsee täysin "liberalisoimaan" Metan.

Ja seteleidenkään näkökulmasta ei tämä taida olla oikea tie, siis jos viedään somea paskapuhetunkioksi ja kaatopaikaksi. Itse olin aikoinaan Twitter/X-käyttäjä, mutta en ole enää. Syynä tuo, että ei viitsi tuhlata omaa aikaa siihen, kun ihmiset vain vittuilevat joka suuntaan ja levittävät pahaa oloaan ympärilleen. Eikä tästä ole äärioikeisto yksin vastuussa, vaan samalla lailla Iikka Kivet ja Dmitry Gurbanovit hännystelijöineen siellä purkavat ahdistustaan milloin mistäkin aiheesta. Enkä ole todellakaan ainoa, joka tuon alustan on jättänyt. Esim. Facebookissa on vain toki se ero, että siellä on kirppisryhmiä ja muita privaatteja ryhmiä, jotka välttyvät tältä sontapuheelta.

Viimeksi muokattu:

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ja seteleidenkään näkökulmasta ei tämä taida olla oikea tie, siis jos viedään somea paskapuhetunkioksi ja kaatopaikaksi. Itse olin aikoinaan Twitter/X-käyttäjä, mutta en ole enää. Syynä tuo, että ei viitsi tuhlata omaa aikaa siihen, kun ihmiset vain vittuilevat joka suuntaan ja levittävät pahaa oloaan ympärilleen. Eikä tästä ole äärioikeisto yksin vastuussa, vaan samalla lailla Iikka Kivet ja Dmitry Gurbanovit hännystelijöineen siellä purkavat ahdistustaan milloin mistäkin aiheesta. Enkä ole todellakaan ainoa, joka tuon alustan on jättänyt. Esim. Facebookissa on toki se ero, että siellä on kirppisryhmiä ja muita privaatteja ryhmiä, jotka välttyvät tältä sontapuheelta.

Itse jätin X:n myös. Toivottavasti tosiaan kyseinen kanava ampuu itseään pahasti jalkaan tällä toiminnalla.

Ja olen isoilta osin samaa mieltä tuosta muustakin. X:ssäkin algoritmit suosivat sitä, että on huutelijoiden lisäksi vastahuutelijoita. Tämä lisää kaiken kuran näkyvyyttä ja kaikupohjaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy