Uutinen, jonka mukaan Trumpin pelätään kauppaavaan kansallisen turvallisuuden vaarantavaa informaatiota eniten maksavalle, on tietysti koomikoille herkullista ainesta:
Trump soittaa Putinille. "Minulla olisi ydinaseiden laukaisukoodit, paljonko tarjoat?" Putin: "(pitkä hiljaisuus) En mitään, ne vaihtuvat päivittäin". Trump: "Mitä haluaisit ostaa?" Putin: "Listan CIA:n agenteista maailmalla". Trump: "CIA ei anna sitä, enkä muista niitä tyyppejä.." Putin: "Saisit niistä 100 miljoonaa ruplaa". Trump: "Onko rupla enemmän kuin dollari?", Putin: "On, on." Trump: "Mutta CIA ei anna niitä, silti..." Putin: "Palataan asiaan, kun on sinulla on jotakin kaupattavaa."
Tämä on uutinen trumpisteille, ei muille. Tiedusteluväen mukaan Trumpin uhkaa vähentää se, että hän ei oikeastaan tiedä mitään. Kun ei tiedä mitään, informaatiota on aika vaikea kaupata. Ehkä yrittää kaupata aseita.
Eikä tässä vielä kaikki. Trump on nimennyt Pentagonin keskeiseen virkaan Anthony Tatan, joka mm. piti Obamaa Hamasin terroristina. Keskimääräinen ÄO tuntuu vain nousevan Trumpin hallinnon ulkopuolella. On selvää, mihin tämä kaikki viittaa, Trump suunnittelee vallankaappausta. Hän haluaa konsultointia siitä, olisiko jokin muu tapa jatkaa presidenttinä vielä toisen kauden. Mutta onneksi umpihullu kenraalikaan ei sitä kykene saamaan aikaan. (vrt. Tohtori Outolempi).
Ja sitten tosiaan huojennusta, se ei tule onnistumaan, todennäköisyys sille on nolla. Mutta ei siitä syystä, josta sen pitäisi olla nolla, siis republikaanien uskollisuudesta demokratialle. Vaan siksi, ettei armeija kunnioita Trumpia p-akikkaraa enempää, mutta se kunnioittaa presidentti-instituutiota ja demokratiaa. Ja siksi, että monet rebutuomarit osavaltioissa nauravat Trumpin oikeusjutuille. Jos vaalivilpistä ei ole todisteita, unohtakaa koko juttu. Korkein oikeus haluaa pitää suuren etäisyyden Trumpiin. Ja onhan kansakin olemassa. Ainakin se osa, jolla on edelleen kaikki valot päällä.
Nilviäisten lahkoon voidaan jo luokitella Pompeo, McConnell ja Graham, muutamat muutkin. Nämä ovat vannoneet lippuvalan, uskollisuuttaan USA:n perustuslaille, mutta jatkavan Trumpin kanssa leikkiään edelleenkin. "Lupaan olla uskollinen USA:n peruslaille--- valaan he tekevät tärkeän lisäyksen," jos siitä on hyötyä minulle". Todellinen subjective amendment tässä. Luultavasti ajatus kulkee niin, että Trump ei kuitenkaan voi saada mitään aikaan, mutta pidetään hänet tyytyväisenä. Ja jos Trump onnistuu, silloin me saamme suuren palkinnon.
Itse palkitsisin heidät maastakarkoituksella. Tuo Trump pitäisi jo nyt poistaa Valkoisesta talosta. Hän häiritsee vakavasti vallansiirtoa, vaikka vaalitulos on kristallinkirkas. On vaikea sanoa, mikä tässä ilveilyssä häiritsee eniten, Trumpin käytös, rebueliitin selkärangattomuus vai rebuäänestäjien suunnaton typeryys. Eivät luota systeemiin, jota ovat itse olleet tekemässä ja valvomassa.
Ja vielä, tämä koko sirkus oli ennakoitavissa. Trump on itse sanonut, että hän hyväksyy vaalituloksen vain, jos hän voittaa. Niinpä kai sitten me kaikki olemme lopultakin typeryksiä, koska pidimme Trumpia kuitenkin jollakin tasolla lakia kunnioittavana ihmisenä. Ja tähänhän trumpistin on helppoa jatkaa: "Mutta Trump pitää aina sanansa." Ja tässä meidän on oltava samaa mieltä trumpistin kanssa, Trump tekee, mitä hän lupaa tehdä.