Suurin ongelmahan tässä on se että Demokraatit eivät ole saaneet Hillary Clintonin jälkeen yhtään vakuuttavaa ehdokasta(joka toki Kremlin osavaikutuksen takia sitten hävisi). Trump kuitenkin hävisi jopa Bidenille, joten ei se hirveästi vaatisi. Jos esim. Obama olisi Trumpia vastaan niin veikkaisin siitä täyttä landslideä demokraateille. Itse ovat kuoppansa kaivaneet. Jenkkien sisäpolitiikka on tällä puolen mannerta muutenkin aika verhojen peitossa.
Obama tosiaan pyyhkisi tässä maailmantilanteessa Trumpilla lattiaa. Toki Obama tekisi sen melkein jokaiselle Rebublikaanien vastaehdokkaalle historiassa.
Trumpilla on karismaa (ne jotka häntä inhoavat eivät näin ajattele, mutta kiistatonta on Trumpin kyky saada suuret joukot kuuntelemaan, seuraamaan ja uskomaan itseään) ja se on ollut hänen suurin aseensa kampanjoissa. Vastaehdokkaiksi on asettunut sellaisia henkilöitä, jotka eivät syystä tai toisesta vetoa puheillaan kansaan yhtä hyvin. Bidenilla oli karismaa vielä jonkin verran jäljellä neljä vuotta sitten. Mutta mitä tulee massojen lumoamiseen puhein ja elein, Obama on tässä huomattavasti Trumpiakin parempi.
Itse ennustan Trump vol.2 aiheuttavan Ukrainassa kärsimystä lyhyellä aikavälillä. Mutta, todellisuus on kuitenkin se, että Venäjä on pian lyömässä Ukrainan sotatantereella. Rauha on saatava aikaan nopeasti, tai vaihtoehtoisesti helvetin kovaa kyytiä resurssia Ukrainaan ja paljon. USA on kannatellut Ukrainan puolustuskykyä melkein kokonaan itse. Heillä on täysi oikeus alkaa vaatimaan muiden länsimaiden vankempaa tukea. Jos Trump saa rauhan aikaan Ukrainassa, voi tämä tarkoittaa ihmiskärsimyksen osalta suurta helpotusta. Pelkona minulla on se, että rauha on vain väliaikainen ja Venäjä nuolee haavansa ja hyökkää uudelleen kun aika on otollinen. Paras vaihtoehto olisi, että länsi tukisi Ukrainaa niin rajusti, että venäläiset olisivat lyötävissä takaisin rajan taakse. Mutta tässä on peiliinkatsomisen paikka Euroopalla eikä USA:lla