Yhdysvaltain ex-presidentti Donald J. Trump

  • 3 464 552
  • 22 841

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Biden and Macron delivery address in Paris

Voi juku. Myönnettävä on että Biden on ns. talutettavaa kamaa.
Juuri kun Don the Con on virallisesti rikollinen, miten tuo kertoo sen sille väittelyssä, kun ei tunnu tietävän missä itse on?

edit. parempi pressa se silti olisi, vaikka koomassa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On kyllä hurja ajatus että ensi vuonna tähän samaan aikaan USA saattaa olla matkalla diktatuuriin ja jossa poliittiset vainot = Trumpin kostoretki on vallalla. Sieltä saattaa oikeasti lähteä jengiä maanpakoon.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
On kyllä hurja ajatus että ensi vuonna tähän samaan aikaan USA saattaa olla matkalla diktatuuriin ja jossa poliittiset vainot = Trumpin kostoretki on vallalla. Sieltä saattaa oikeasti lähteä jengiä maanpakoon.

Ei ehkä maanpakoon asti, mutta eiköhän tuo jatkaisi oikeusistuimien tankkausta ns. syvän päädyn ihmisillä siitä mihin viimeksi jäi. Tietysti armahtaisi itsensä kaikesta ensin. En oikein tiedä miten se menee, mutta korkein oikeushan on jo taskussa valmiiksi. Ei voi kuin ihmetellä, miten voi ns. sivistysmaassa olla kaikki kaupan ja lahjominen täysin laillista.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ehkä maanpakoon asti, mutta eiköhän tuo jatkaisi oikeusistuimien tankkausta ns. syvän päädyn ihmisillä siitä mihin viimeksi jäi. Tietysti armahtaisi itsensä kaikesta ensin. En oikein tiedä miten se menee, mutta korkein oikeushan on jo taskussa valmiiksi. Ei voi kuin ihmetellä, miten voi ns. sivistysmaassa olla kaikki kaupan ja lahjominen täysin laillista.
Niin, kuten todettua, niin ei se demokratiakaan ole mitenkään uomissaan, sillä kaikki tämähän on täysin järjen vastaista, sekä osin myös hyvinkin sen järjellisen demokratiakehityksen vastaista. Poliittista vastuuta pitäisi myös ehdottomasti kasvattaa ja merkittävästi, ja tietenkin pitäisi olla ihan selvä, että rikollisesti toimiva/toiminut henkilö ei vaan voi olla kelvollinen poliittiseen virkaan. Ei mene tavallisesn ihmisen oikeustajuun, että poliitikko olisi jotenkin vapaa vastuista, mutta se kansalainen taas ei. Kyllä se laki pitää ihan kaikille olla sama, ja rikollisen toiminnan romantisointi pitäisi tässä maailmassa jo kohta lopettaa.

Ja se kaikenlainen lahjominen pitäisi poliittisten vaikuttajien ja toimijoiden kohdalla kriminalisoida itse asiassa vielä voimakkaammin kuin sen taviksen kohdalla, sillä vaikutukset yhteiskuntaankin ovat moninkertaiset. Eli nythän asia on enemmänkin toisinpäin, ja vain poliitikot voivat keksiä moista, että annetaan itselle vastuuvapaus kaikesta, vaikka vedettäisiin ihan päin sitä itseään.
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Olen edelleen sitä mieltä, että Trumpin uudelleenvalinta olisi pahinta mitä läntiselle maailmalle on tapahtunut sitten erään Adolfin valtaannousun. Luen mielelläni vasta-argumentteja!
Trumpin valinta sisältää enemmän riskejä kuin minkään presidentiksi valinta Valloissa pitkään aikaan. Ruotsilan tuotannosta löydät vasta-argumentit.

Ytimenä on niissä se, että jokaiseen mahdolliseen negatiiviseen asiaan lisätään liioittelun elementti. Ei Trump oikeasti... a) erota USA:ta Natosta, b) vainoa poliittisia vastustajiaan, c) anna Ukrainaa Putinille huomenlahjaksi. Trump on reettori, joka puhuu aika vahvoilla kertoimilla.

Sen sijaan, Trump a) kiristää Eurooppaa lisäämään Nato-panostuksiaan, b) vain harrastaa vahvaa retoriikkaa ja c) käyttää hullun miehen taktiikkaa saadakseen pikaisen rauhan Ukrainaan. Lisäksi hän tuo rauhan Lähi-itään, voittaa kauppasodan Kiinaa vastaan, luo Valtoihin jättimäärän uusia työpaikkoja ja pysäyttää siirtolais-invaasion. Noin alkajaisiksi.

Supermiestä vastaan on vaikea argumentoida.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
On kyllä hurja ajatus että ensi vuonna tähän samaan aikaan USA saattaa olla matkalla diktatuuriin ja jossa poliittiset vainot = Trumpin kostoretki on vallalla. Sieltä saattaa oikeasti lähteä jengiä maanpakoon.

Tätä oravanpyörää on pyörittänyt tehokkaasti molemmat puolueet muutamien viime valtakausien ajan. Oli Trumpin rötöstelyistä mitä mieltä tahansa, ei kukaan voine väittää etteikö myös demokraatit olisi taktisesti ajoitettuihin vainotoimenpiteisiin syyllistyneet. Tässä vaiheessa pyörän vauhti on kiihtynyt siinä määrin, että Trumpin valtaan noustessa se saattaa viimein ponnahtaa kannattimiltaan ja murskata alleen länsimaisen demokratian ohessa jokusia epäonnisia yksilöitä.

Ettei nyt kenellekään jää epäselväksi, niin sanottakoon vielä että kyllä - kaikki rötökset pitää käsitellä oikeudessa, oli niiden tekijä kuka tahansa. Sen sijaan kritisoin demokraattien valtakoneiston ajoitusta näiden oikeudenkäyntien suhteen - pelkään että ne tulevat tässä vaiheessa vain auttamaan Trumpin vaalikampanjaa. Vastapuolelle annetaan turhan päiten ammuksia tähän vainokeskusteluun, kun keskustelun painopistettä voidaan pyrkiä kääntämään itse rikoksista oikeudenkäynnin ajankohtaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tätä oravanpyörää on pyörittänyt tehokkaasti molemmat puolueet muutamien viime valtakausien ajan. Oli Trumpin rötöstelyistä mitä mieltä tahansa, ei kukaan voine väittää etteikö myös demokraatit olisi taktisesti ajoitettuihin vainotoimenpiteisiin syyllistyneet. Tässä vaiheessa pyörän vauhti on kiihtynyt siinä määrin, että Trumpin valtaan noustessa se saattaa viimein ponnahtaa kannattimiltaan ja murskata alleen länsimaisen demokratian ohessa jokusia epäonnisia yksilöitä.

Ettei nyt kenellekään jää epäselväksi, niin sanottakoon vielä että kyllä - kaikki rötökset pitää käsitellä oikeudessa, oli niiden tekijä kuka tahansa. Sen sijaan kritisoin demokraattien valtakoneiston ajoitusta näiden oikeudenkäyntien suhteen - pelkään että ne tulevat tässä vaiheessa vain auttamaan Trumpin vaalikampanjaa. Vastapuolelle annetaan turhan päiten ammuksia tähän vainokeskusteluun, kun keskustelun painopistettä voidaan pyrkiä kääntämään itse rikoksista oikeudenkäynnin ajankohtaan.
Siis ovatko demokraatit ajaneet asian niin että nuo syytteet ajettaisiin nyt läpi? Tai aiheuttanut sen, että esimerkiksi Korkein oikeus ei ota kantaa siihen onko Trumpilla immuniteetti vielä pitkään aikaan? Jos jotain syytetään rikoksista niin ei kai se ajojahtia ole? Tällä hetkellä siellä on myös ihan demokraattien poliitikkoja tutkinnassa lahjusten ottamisesta jne. kun luulisi että demokraatit eivät "vainoaisi" omiaan jos kerran pystyvät noin tehokkaasti ohjailemaan oikeusjärjestelmää kuin vaikutat väittävän.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Siis ovatko demokraatit ajaneet asian niin että nuo syytteet ajettaisiin nyt läpi? Tai aiheuttanut sen, että esimerkiksi Korkein oikeus ei ota kantaa siihen onko Trumpilla immuniteetti vielä pitkään aikaan? Jos jotain syytetään rikoksista niin ei kai se ajojahtia ole? Tällä hetkellä siellä on myös ihan demokraattien poliitikkoja tutkinnassa lahjusten ottamisesta jne. kun luulisi että demokraatit eivät "vainoaisi" omiaan jos kerran pystyvät noin tehokkaasti ohjailemaan oikeusjärjestelmää kuin vaikutat väittävän.

Jos arvelet Trumpin oikeudenkäyntien ajankohdan olevan täysin sattumaa, niin en oikein tiedä mitä sanoa.

Demokraatit ovat ehdottomasti vaihtoehdoista se "oikeustajuisempi" puolue jonka siltä(kin) kantilta soisi vallassa jatkavan. Ei tarkoita sitä etteikö silläkin puolella käytävää yritettäisi pelata peliä. Valitettavasti vain monestikaan ei kovin fiksulla tavalla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos arvelet Trumpin oikeudenkäyntien ajankohdan olevan täysin sattumaa, niin en oikein tiedä mitä sanoa.

Demokraatit ovat ehdottomasti vaihtoehdoista se "oikeustajuisempi" puolue jonka siltä(kin) kantilta soisi vallassa jatkavan. Ei tarkoita sitä etteikö silläkin puolella käytävää yritettäisi pelata peliä. Valitettavasti vain monestikaan ei kovin fiksulla tavalla.
Mikä on se hyöty jonka demokraatit saavat siitä, että Trump joutuu oikeuteen liittyen tammikuun kuudennen päivän tapahtumiin liittyen todennäköisesti vasta vuoden 2025 puolella? Tai se, että Trump joutuu oikeuden eteen Stormy Danielsin juttuun liittyen vasta siinä vaiheessa kun republikaanien esivaalit ovat jo käytännössä ohitse? Eikö olisi ollut parempi että nuo olisivat olleet käynnissä siinä kohtaa kun ne esivaalit olivat vielä auki? Etenkin kun Korkein oikeus venyttää mahdollisimman pitkälle sen, koska he antavat päätöksensä siitä voiko Trumpia syyttää Liittovaltiotason rikoksista niin tuon päätöksen antaminen olisi voinut hyvinkin estää Trumpin ehdolle pääsemisen.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Mikä on se hyöty jonka demokraatit saavat siitä, että Trump joutuu oikeuteen liittyen tammikuun kuudennen päivän tapahtumiin liittyen todennäköisesti vasta vuoden 2025 puolella? Tai se, että Trump joutuu oikeuden eteen Stormy Danielsin juttuun liittyen vasta siinä vaiheessa kun republikaanien esivaalit ovat jo käytännössä ohitse? Eikö olisi ollut parempi että nuo olisivat olleet käynnissä siinä kohtaa kun ne esivaalit olivat vielä auki? Etenkin kun Korkein oikeus venyttää mahdollisimman pitkälle sen, koska he antavat päätöksensä siitä voiko Trumpia syyttää Liittovaltiotason rikoksista niin tuon päätöksen antaminen olisi voinut hyvinkin estää Trumpin ehdolle pääsemisen.

Koen asian niin, että demokraatit yrittivät ajoittaa oikeudenkäynnit tähän aikaan kun vaalikampanjat ovat kiivaimmillaan kahdesta syystä. Ensinnäkin sekoittaakseen Trumpin kampanjan ja rebublikaanien pakkaa, ja toisekseen kenties vielä ajattelivat mahdollisilla tuomioilla olevan paras (negatiivinen) vaikutus kannatukseen kun ne ovat tuoreena mielessä. He vieläpä epäonnistuivat ajoituksessa tuon tärkeämmän oikeudenkäynnin suhteen, koska eivät osanneet arvioida korkeimman oikeuden viivyttelyn vaikutusta oikein.

Olen samaa mieltä siitä, että oikeudenkäynnit olisi pitänyt käydä jo aikaa sitten. Tällä ajoituksen yrityksellä demokraatit ampuivat itseänsä jalkaan. Tässä olisi ollut neljä vuotta aikaa, minä en ainakaan osta ajatusta etteikö tätä myllyä olisi saatu pyöritettyä hyvissä ajoin ennen nykyhetkeä, jos siihen halua olisi ollut. Jokainen tietysti tekee sen arvion omalta osaltaan itse.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Koen asian niin, että demokraatit yrittivät ajoittaa oikeudenkäynnit tähän aikaan kun vaalikampanjat ovat kiivaimmillaan kahdesta syystä. Ensinnäkin sekoittaakseen Trumpin kampanjan ja rebublikaanien pakkaa, ja toisekseen kenties vielä ajattelivat mahdollisilla tuomioilla olevan paras (negatiivinen) vaikutus kannatukseen kun ne ovat tuoreena mielessä. He vieläpä epäonnistuivat ajoituksessa tuon tärkeämmän oikeudenkäynnin suhteen, koska eivät osanneet arvioida korkeimman oikeuden viivyttelyn vaikutusta oikein.

Olen samaa mieltä siitä, että oikeudenkäynnit olisi pitänyt käydä jo aikaa sitten. Tällä ajoituksen yrityksellä demokraatit ampuivat itseänsä jalkaan. Tässä olisi ollut neljä vuotta aikaa, minä en ainakaan osta ajatusta etteikö tätä myllyä olisi saatu pyöritettyä hyvissä ajoin ennen nykyhetkeä, jos siihen halua olisi ollut. Jokainen tietysti tekee sen arvion omalta osaltaan itse.
Itse kun luulen että jos Trump olisi saatu oikeuden eteen vastaamaan vallankumoussyytöksistä heti vallankaappausyritelmän jälkeen, niin lopputulema olisi myös vaalitaktisesti paras mahdollinen demokraateille, oranssin miehen istuessa lukemassa tiilenpäitä.

Varmastikin oikeuslaitoksessa on myös demokraattipuolueelle myötämielisiä henkilöitä eri portaissa, kun täysin ilmiselvästi rebuja siellä piisaa (etenkin sen jäljiltä kun Trump sai pumpattua korkeimpaan oikeuteen rebuenemmistön kaikkia perinteitä ja "sanattomia sääntöjä" rikkoen). Olen kuitenkin skeptisellä mielellä sen suhteen että demokraateilla olisi mitenkään erityisen vahva mahdollisuus vaikuttaa Trumpin oikeudenkäynteihin (edes niiden ajankohtaan), saati että viivyttäisivät tarkoituksella oikeudenkäyntejä siten että niistä saadaan lainvoimaiset tuomiot vasta pressanvaalien jälkeen, jolloin on olemassa mahdollisuus että oranssi henkilö armahtaa itseään presidentillisillä mahtikäskyillä (riippumatta siitä onko tuo laillista tai millään lailla mahdollista vai ei).
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Ainakin hallituksen riveissä toimii aina Attorney General, jonka luulisi pystyvän näitä suuren profiilin caseja ajamaan suunnilleen haluamallaan aikataululla. Tietysti vastapuolella on keinoja viivyttää oikeudenkäyntejä, mutta minun on vaikea uskoa prosessiin menevän neljää vuotta, ellei siihen ole joku erityinen pyrkimys. Minun silmissäni tämän osan pelistä hävisi demokraatit, omaa kyvyttömyyttään. Toivottavasti se ei maksa presidenttiyttä.
 
Koen asian niin, että demokraatit yrittivät ajoittaa oikeudenkäynnit tähän aikaan kun vaalikampanjat ovat kiivaimmillaan kahdesta syystä. Ensinnäkin sekoittaakseen Trumpin kampanjan ja rebublikaanien pakkaa, ja toisekseen kenties vielä ajattelivat mahdollisilla tuomioilla olevan paras (negatiivinen) vaikutus kannatukseen kun ne ovat tuoreena mielessä. He vieläpä epäonnistuivat ajoituksessa tuon tärkeämmän oikeudenkäynnin suhteen, koska eivät osanneet arvioida korkeimman oikeuden viivyttelyn vaikutusta oikein.

Olen samaa mieltä siitä, että oikeudenkäynnit olisi pitänyt käydä jo aikaa sitten. Tällä ajoituksen yrityksellä demokraatit ampuivat itseänsä jalkaan. Tässä olisi ollut neljä vuotta aikaa, minä en ainakaan osta ajatusta etteikö tätä myllyä olisi saatu pyöritettyä hyvissä ajoin ennen nykyhetkeä, jos siihen halua olisi ollut. Jokainen tietysti tekee sen arvion omalta osaltaan itse.
Eikös Trump tiimeineen ole näitä pyrkinyt nimenomaan venyttämään mahdollisimman pitkälle. Amerikan ihmemaassa kun rahalla saa viivytettyä sitä sun tätä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös