Yhdysvaltain ex-presidentti Donald J. Trump

  • 3 418 666
  • 22 739

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK


Pystyn katsomaan häntä vain parin minuutin pätkissä. Siis, koska hänen älyllinen ylivertaisuutensa on liikaa minun vähäiselle aivokapasiteetilleni.

”Mun faija on kovempi kuin teidän muiden faijat yhteensä. Mun faija järjesti asiat niin, että kaikkien palkat nousi niin paljon, ettei ennen ole sellaista nähty. Se rahan paljous tuli suorastaan katon läpi. Mun faijan ansiosta meidän kotimaakin on ulkomailla arvostetumpi kuin koskaan. Faija hoiti sielläkin asiat kuntoon. Mun faija teki tän kaiken siksi, että se arvostaa teitä kaikkia niin paljon. Ei sen olis tarvinnut, mutta se halusi. Koska hän on niin epäitsekäs tyyppi ja ajattelee aina muiden parasta”.

Harhaista sakkia. Ja tätä ilosanomaa riittää vielä kyllästymiseen asti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kun tuota yllä olevaa katsoo tulee väistämättä mieleen jos meillä olisi Hjallis presidenttinä ja Jolle pitäisi puhetta.

Vakavasti otettuna noilla reilulla 300 miljoonalla amerikkalaisella on vielä paljon huonommin asiat.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
”Mun faija on kovempi kuin teidän muiden faijat yhteensä. Mun faija järjesti asiat niin, että kaikkien palkat nousi niin paljon, ettei ennen ole sellaista nähty. Se rahan paljous tuli suorastaan katon läpi. Mun faijan ansiosta meidän kotimaakin on ulkomailla arvostetumpi kuin koskaan. Faija hoiti sielläkin asiat kuntoon. Mun faija teki tän kaiken siksi, että se arvostaa teitä kaikkia niin paljon. Ei sen olis tarvinnut, mutta se halusi. Koska hän on niin epäitsekäs tyyppi ja ajattelee aina muiden parasta”.

Harhaista sakkia. Ja tätä ilosanomaa riittää vielä kyllästymiseen asti.

Kuulostaa enemmän salkkareiden ”stadilaisten” teinien puheelta. Käskikirjoitus soljuu samalla tavalla ja yhtä monta uusintaa otettu kohtauksista.... ”naah, it’s a wrap. Moving on people!”
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei vaan harhaanjohtamisen mestareita.

Sanoisin sekä että. Harhainen maailmankuva ja johtajan palvonta alkaa muodostua henkilökultiksi. Mutta tietysti myös tietoisesti sumuttavat kansaa.

Silti olen melko varma, että Donny harhaisessa mielessään oikeasti uskoo että on onnistunut kivasti ja on Lincolnia parempi pressa maalle. Ja että liberaali media ja demokraatit on oikeasti vaarallinen vihollinen, joka turmelee maan.

Puolueen johdossa oleva sakki lienee sitten vaihtelevissa määrin mukana ideologisessa harhassa ja henkilökultissa. Osa on mukana enempi vain rahan ja vallan vuoksi. Yhdessä sitten mietitään, millä valheella kannatusta parhaiten saataisiin nostettua.

Lopullisena tavoitteena lienee vastustajien nujertaminen. Eli demokraattipuolue ja vapaa media kokonaan pois pelikentältä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kun seuraa tuota Trumpin kampanjaa ja miestä itseään, niin tulee väkisin mieleen, että onko hän itsekään tosissaan. Naureskelee mielessään, kuinka vedättää ja kusettaa muita. Nuo lasten ja vaimon puheet olivat koomisuudessaan Petelius/Kalliala tavaraa.

Se on käynyt myös mielessä, että Trump saattaa nyt jo pelata seuraajaa itselleen lapsistaan tai vaimostaan, kuulostaa hullulta, mutta mikäli hän pääsee uudelle kaudelle, niin kaikki on mahdollista.

Valitaanko Trump uudelleen? Pelkään, että kyllä näin tapahtuu ja syy siihen on, että valehtelu vain kasvaa ja kaikki menee läpi osalle kansaa. Trumpin ei tarvitse missään vaiheessa välittää totuudesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Mikäli, ja valitettavasti sikäli, kun Trump saa toisen kauden, niin kaikkihan menee vaan enemmän paskapuheeseen, koska seuraavaa kautta ei kuitenkaan tule, eli:”job done”. Silloin voi jo yrittää ihan mitä vain.
 

lihaani

Jäsen
Ikäväähän tässä on, että Trumpilla on aivan eri normit kuin muilla.
Kaikkien muiden esiintymisessä seurataan suurennuslasilla pienimpiäkin poikkeuksia faktoista.
Trumpille kuuluu itsestäänselvyytenä, että hän saa valehdella vaikka mitä silmät korvat täyteen. Joku voi korkeintaan todeta, että on se hurja.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sako

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eric teki varmasti isänsä ylpeäksi (siis Rudy G:n)...

Ja Melania osaa siis lukea, which is nice (ex-KGB tietää kuinka vedetään pitkää nuottaa).
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Kun seuraa tuota Trumpin kampanjaa ja miestä itseään, niin tulee väkisin mieleen, että onko hän itsekään tosissaan. Naureskelee mielessään, kuinka vedättää ja kusettaa muita. Nuo lasten ja vaimon puheet olivat koomisuudessaan Petelius/Kalliala tavaraa.
Trump on sairautensa siinä vaiheessa, että suhtautuu itseensä haudanvakavasti. Eli tosissaan on. Voimme kuvitella, että Trump joskus naurahtaen sanoo: "En itsekään ole aina ymmärtänyt, kuinka suuremmoinen olen" ja samalla odottaen vastaukseksi hyväntahtoista hymyilyä: "Nyt et ole tosissasi", johon Trump täydentää: "En olekaan."

Trump elää elämänsä parasta aikaa nämä neljä päivää. On kaikkien ihastelun ja palvonnan kohteena, kaikki osoittavat puheensa hänelle. On kuin perhejoulu virtahevon perheessä. Kun ei vaan kukaan vahingossakaan suututtaisi virtahepoa. Jos Trump valitaan uudelleen, hän varmaan esiintyy vielä sotilasparaatissa kuin Stalin aikoinaan. Ja yrittää toistaa vielä tätä elämystä uudelleen. Mutta silti, enää ei näin hienoa hetkeä tälle patologiselle narsistille tule.

Trump on varmasti miellyttävä ja ihan reilukin vasalleilleen, jos he osoittavat hänelle kunnioitustaan kuten Vito Corleonelle. Mutta vain jos. Hän on valmis myymään maansa, tapattamaan kansansa ja tuhoamaan vaikka postilaitoksen, jos se nyt sattuu sopimaan hänen uskomuksiinsa. Lopultakin kaikki on vain häntä varten: hän on onnistunut tekemään hallinnostakin perheyrityksen, jota hän johtaa pelolla ja hulluudella. Ja tätä tämän hyväksyvää irvokasta näytelmää näytellään vielä pari päivää oikein antaumuksella ns. presidentin kunniaksi.

Ollaan kiitollisia siitä, ettei Trump ole älykkäämpi ja ettei hänellä ole tehokkaampaa hallintoa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Trumpia pelottaa tulevat vaaliväittelyt Joe Bidenin kanssa jo niin paljon, että hän vaatii tuoreessa Washington Examinerin haastattelussa suoritettavaksi huumetestit molemmille ehdokkaille ennen heidän ensimmäistä väittelykohtaamistaan. Trumpin havaintojen mukaan Biden oli liian terävä Sandersia vastaan käydyssä väittelyssä:

Washington Examiner kirjoitti:
"I don't know how he could have been so incompetent in his debate performances and then all of a sudden be OK against Bernie," Trump answered. "My point is, if you go back and watch some of those numerous debates, he was so bad. He wasn't even coherent. And against Bernie, he was. And we're calling for a drug test."

Trump based his call entirely on his own observations and not on any actual knowledge of Biden's actions. "All I can tell you is that I'm pretty good at this stuff," he said. "I look. I watched him in the debates with all of the different people. He was close to incompetent, if not incompetent, and against Bernie, he was normal ... and I say, 'How does that happen?'"


Sinänsähän tämä koko huumetestien vaatiminen ei ole mitään uutta, Trump vaati sellaista suoritettavaksi myös vuoden 2016 vaaleissa ennen kolmatta vaaliväittelyä, epäiltyään, että Clinton oli aineissa toisessa vaaliväittelyssä. Iltalehden juttu alapuolella:

 

Baldrick

Jäsen
Hauskintahan olisi, että nuo huumetestit tehtäisiin ja Trump jäisi itse kiinni julkisena salaisuutena pidetystä Adderallin käytöstä. Kyseessä on mitä luultavimmin taas omien ongelmien peilaamisesta muihin ja luotto siihen, että testejä ei koskaan tehdä. Nyt base uskoo, että Trump on stable genius with very big a brain ja Biden on pedofiilinarkkari.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huumetestit voisi aloittaa ensin vaikka Donald Jr:stä ja hänen karjuvasta morsmaikustaan. Kumpikin näytti omien puhevuorojensa aikana siltä, että olivat vetäneet muutakin kuin pulkkaa.

Henkilökohtaisesti olen ihan kypsä koko USA:han just nyt. Mä en voi ymmärtää, että muka ”maailman mahtavimmassa maassa” esim. puoluekokouksessa voi pitää puheita, missä valtaosa sisällöstä on joko silkkaa paskaa tai muuten vain perustuvat valheelle. Surullista. Muutaman vuoden päästä sama lienee edessä täälläkin, jollei ihmiset nyt oikeasti skarppaa kunnolla ja ala taas arvostaa totuutta, hyviä käytöstapoja ja toisten ihmisten kunnioittamista nykyistä enemmän. En jää pidättämään hengitystäni.
 
Huumetestit voisi aloittaa ensin vaikka Donald Jr:stä ja hänen karjuvasta morsmaikustaan. Kumpikin näytti omien puhevuorojensa aikana siltä, että olivat vetäneet muutakin kuin pulkkaa.

Henkilökohtaisesti olen ihan kypsä koko USA:han just nyt. Mä en voi ymmärtää, että muka ”maailman mahtavimmassa maassa” esim. puoluekokouksessa voi pitää puheita, missä valtaosa sisällöstä on joko silkkaa paskaa tai muuten vain perustuvat valheelle. Surullista. Muutaman vuoden päästä sama lienee edessä täälläkin, jollei ihmiset nyt oikeasti skarppaa kunnolla ja ala taas arvostaa totuutta, hyviä käytöstapoja ja toisten ihmisten kunnioittamista nykyistä enemmän. En jää pidättämään hengitystäni.

Meillä on yhtenä suurena etuna se, että puolueita on enemmän ja vaalitapa on erilainen. Eikä presidentillä ole vastaavaa valtaa. Eikä oikeuden nimitykset ole samaan tapaan poliittisia. Sekä sitten koulutustasomme. Onhan meilläkin monenlaisia huutajia ja valehtelijoita, mutta yhtä suuri asema on mahdottomuus ja koska sillä ei voi saada valtaa, niin se ei saa mukaan samaan tapaan myöskään hiljaisia kannattajia, jotka eivät jaa ehkä ajatuksia, mutta vaihtoehtojen puutteessa valitsevat joko ne omien arvojen tuomarit tai veronvähennykset tai jotain muuta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@steierwrass , no tietenkään Suomea ja USA:ta ei voi suoraan verrata ja mä ajoin kommentillani enemmän takaa ”ilmapiiriasioita”.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Henkilökohtaisesti olen ihan kypsä koko USA:han just nyt. Mä en voi ymmärtää, että muka ”maailman mahtavimmassa maassa” esim. puoluekokouksessa voi pitää puheita, missä valtaosa sisällöstä on joko silkkaa paskaa tai muuten vain perustuvat valheelle. Surullista. Muutaman vuoden päästä sama lienee edessä täälläkin, jollei ihmiset nyt oikeasti skarppaa kunnolla ja ala taas arvostaa totuutta, hyviä käytöstapoja ja toisten ihmisten kunnioittamista nykyistä enemmän. En jää pidättämään hengitystäni.

Jokaisen järkevän suomalaisen pitää toivoa Trumpin tappiota sillä "isot edellä, pienet perässä"-mekanismi jyllää kyllä politiikassakin ja tässä asiayhteydessä vieläpä erityisen hyvin. Maailmalla on jo pikku-Trumpeja jotka torjuvat kaiken kriitiikin fake news-hokemalla ja voin vain kuvitella kuinka paljon tietyt tahot saisivat Suomessa vettä myllyyn Trumpin jatkokaudesta. Tässä ketjussa ovat sentään Trumpin fanittajat vähentyneet eli jonkinlaista myönteistä kehitystä on sentään nähtävissä.

Ei niin että nyt itsekään pidättelisin hengitystä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
On tuo USA jännä maa. Monissa muissa maissa jatkuva valehtelu koituisi poliitikon kohtaloksi ja veisi kaiken uskottavuuden, mutta jenkeissä paskan puhuminen vaikuttaisi olevan yleisesti ottaen lähinnä hyve. Rebujen puoluekokouksen puheiden fact checkit lukeneena sisältöä ei oikein ole. Saatanan siemenet puhuvat kauniiseen mutta pähkähulluun sävyyn isästään, mail order bride ei vittu vieläkään osaa puhua englantia, Saatana itse valehtelee (anteeksi, puhuu vaihtoehtoisia totuuksia) ja näyttelee peukkua minkä kerkeää.

Trump kuvaili Amerikan olevan ”soihtu, joka valaisee koko maailman”
No, valaiseehan Amerikka siellä, palaessaan maan tasalle.

Trump myös ”jyrähti” NBA:lle, kun koripalloliiga jätti otteluita pelaamatta protestin takia.
– En tiedä paljoa NBA:n protesteista. Sen tiedän, että sarjan katsojaluvut ovat alhaiset, koska ihmiset ovat vähän kyllästyneitä koko sarjaan, Trump sanoi AFP:n mukaan toimittajille Washingtonissa
Trumpilla on erikoinen fiksaatio katsojalukuihin. En edes muista kuinka monta kertaa olen lukenut Trumpin puhuneen tai twiitanneen katsojaluvuista. Koko jätkä on pelkkä glorifioitu Niko Saarinen, tosi-tv:n helmi. Kuka tahansa pystyisi tekemään Trumpin hommat. Kuka tahansa osaa soittaa suutaan ja tehdä kuusi konkurssia.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Trump tietysti pahentaa asioita entisestään, mutta on silti enemmän todiste siitä, että Amerikka on pahasti rikki kuin syy tälle. Missä tahansa muussa länsimaassa olisi pysynyt tositv-julkkiksena, mutta sen sijaan on siis ollut pian neljä vuotta läntisen maailman johtaja (siis Trumpin tapauksessa hajottaja) ja planeetan mahtavin mies. Aikamoista aikakautta elämme.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hauskintahan olisi, että nuo huumetestit tehtäisiin ja Trump jäisi itse kiinni julkisena salaisuutena pidetystä Adderallin käytöstä.
Tää oli mulle uutinen. Ei se, että käyttäisi, vaan se että on jotenkin julkinen salaisuus. On joissain kohti ollut aika sekavan oloinen TV-kuvien perusteella ja pinnan alta löytyy "julkinen" pirinisti. IImankos se nukkuu vähän...

En oo katteluu kovin ahkeraa rebujen mekkalointia, mutta kylmäävät huomiot olen tehnyt. Poliisiväkivallasta huomiota saa vain osa seurauksista eli väkivalta ja ryöstely, vaikka valtaosa protesteista on ollut rauhallisia. Law and oderia tulee tuutin täydeltä, aina kun ehtivät valehtelulta ja pelottelulta ainoaa sisältöä hehkuttamaan. Suomeksi bensaa liekkeihin. Hakusessa kulttuurien sota eli valkoiset vastaan värilliset, käärmeöljykauppiaan todella varallinen vaalitaktiikka. Se on vaikka valmis sisällissotaan vain säilyttääkseen paikkansa. Make America Ruins Again!
 

Kolmas mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät Leijonat
On tuo USA jännä maa. Monissa muissa maissa jatkuva valehtelu koituisi poliitikon kohtaloksi ja veisi kaiken uskottavuuden, mutta jenkeissä paskan puhuminen vaikuttaisi olevan yleisesti ottaen lähinnä hyve. Rebujen puoluekokouksen puheiden fact checkit lukeneena sisältöä ei oikein ole. Saatanan siemenet puhuvat kauniiseen mutta pähkähulluun sävyyn isästään, mail order bride ei vittu vieläkään osaa puhua englantia, Saatana itse valehtelee (anteeksi, puhuu vaihtoehtoisia totuuksia) ja näyttelee peukkua minkä kerkeää.

No, valaiseehan Amerikka siellä, palaessaan maan tasalle.

Trump myös ”jyrähti” NBA:lle, kun koripalloliiga jätti otteluita pelaamatta protestin takia.
Trumpilla on erikoinen fiksaatio katsojalukuihin. En edes muista kuinka monta kertaa olen lukenut Trumpin puhuneen tai twiitanneen katsojaluvuista. Koko jätkä on pelkkä glorifioitu Niko Saarinen, tosi-tv:n helmi. Kuka tahansa pystyisi tekemään Trumpin hommat. Kuka tahansa osaa soittaa suutaan ja tehdä kuusi konkurssia.
Olen eri mieltä. Ei joka jätkä kykene kuuteen konkurssiin.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen eri mieltä. Ei joka jätkä kykene kuuteen konkurssiin.

Konkurssin teko on sinänsä helppoa, mutta enemmän ihmettelen, että miten tää käärmekauppias on onnistunut puhumaan rahoituksen projekteille esimerksi sen kolmannen konkurssin jälkeen. Mut amerikkalainen unelma ja business.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös