Yhden hitin ihmeitä

  • 105 091
  • 741

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tulipa tällainenkin mieleen. Eikä takuulla ollut muita näin massiivisia hittejä tällä poppoolla.

Londonbeat - I've Been Thinking About You


London beat menee samaan kategoriaan mulla kuin Bad Boys Blue ja kaupan päälle London Boys. Kaksi jälkimmäistä saksalaisia ja kaikilla se yks kaks hittiä.
Myönnän että teininä tuli hetki näitä kuunneltuakin siinä 80-90-luvun taitteessa, musamaku oli oudon laaja. Välillä heviä, sitten räppiä ja joskus soi mankassa nämä. Nyt kun mietin tätä tusinapoppia niin syy varmasti ainakin osittain siinä että vaikka yksinkertaista poppia tekevätkin niin on vahvoja soul-vaikutteita mikä puri teini -Jupeen.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
London beat menee samaan kategoriaan mulla kuin Bad Boys Blue ja kaupan päälle London Boys. Kaksi jälkimmäistä saksalaisia ja kaikilla se yks kaks hittiä.
Myönnän että teininä tuli hetki näitä kuunneltuakin siinä 80-90-luvun taitteessa, musamaku oli oudon laaja. Välillä heviä, sitten räppiä ja joskus soi mankassa nämä. Nyt kun mietin tätä tusinapoppia niin syy varmasti ainakin osittain siinä että vaikka yksinkertaista poppia tekevätkin niin on vahvoja soul-vaikutteita mikä puri teini -Jupeen.

Tämä hyppäsi nyt kyllä rajusti silmille. Voisin nimetä tältä istumalta toista tusinaa BBB:n hittejä ja pikainen tarkistus Wikipedian diskografian puolelle kertoo sinkkujen kivunneen listoille merkittävissä määrin Saksassa ja tietysti myös Suomessa. Suomalaisten suuri kiintymys heidän musaansa on palkittu kolmella peräkkäisellä kultalevyllä, Best Of -kokoelma myi platinaa kuin myös paluualbumi. Se lie kiistatonta, että You're A Woman on suurin hitti, mutta pitkä lista muitakin löytyy ja bändi on kaukana yhden hitin ihmeestä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä hyppäsi nyt kyllä rajusti silmille. Voisin nimetä tältä istumalta toista tusinaa BBB:n hittejä ja pikainen tarkistus Wikipedian diskografian puolelle kertoo sinkkujen kivunneen listoille merkittävissä määrin Saksassa ja tietysti myös Suomessa. Suomalaisten suuri kiintymys heidän musaansa on palkittu kolmella peräkkäisellä kultalevyllä, Best Of -kokoelma myi platinaa kuin myös paluualbumi. Se lie kiistatonta, että You're A Woman on suurin hitti, mutta pitkä lista muitakin löytyy ja bändi on kaukana yhden hitin ihmeestä.
Joo, onhan noita biisejä noilla vaikka mitä. Jos pilkkua viilataan niin kirjoitinkin mulla, eli itse koen nämä sellaisena yhden hitin ihmeinä ja muuten tasapaksuina jota soiteltiin 30 vuotta sitten c-kasetilta. Taisi muuten olla just tuo Best Of -kokoelma joka itseläkin soi.

Muita yhden hitin ihmeitä, mulle, on ollut vaikkapa:
Rick Astley
Robert Palmer
Alannah Myles
A-ha
The Knack
Bobby McFerrin
Right Said Fred
Natalie Imbruglia
Sinead O'Connor (ja sekin Princen biisillä)
Wild Cherry
Europe
Sugarhill Gang
Free
Kriss Kross

Biisit voi jokainen arvata itse. :)
 
Viimeksi muokattu:

Hexa

Jäsen
Sama meinasin tulla kirjotaan... miten kukaan voi miettiä KFL:ää / the Justified Ancients of Mu Mu yhdenhitin ihmeenä, kun kysessä oli jopa kultti. Tyyppithän mm. poltti miljoona puntaa 50 punnan seteleinä ja tekisi siitä filmin. Britt musciawardseissa riehuivat jne.
En ollut juuri kyseistä bändiä seurannut. Sitten huomasin sattumalta tuon vanhan biisin. Itselleni se kuulostaa melko harvinaiselta, eikä tullut sitten tarkistettua sen enempää. Hitti vai huti. Tällä kertaa tuli huti, myönnetään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vera Telenius ja Hanna Ekola, siinä pari yhden hitin ihmettä lisää.

Soi jo päässä kaikessa ihanuudessaan vaikken ole kymmeniin vuosiin kuullut edes vahingossa, pätkääkään. En suosittele youtube-trippiä näiden tiimoilta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Belgiasta jysähtää! Kesähittien aatelia, Paradisio!


Eikös tämä porukka ollut JYPin pelissä erätaukoviihteenä? Settilistan pituus mahtanut olla huima...
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Muita yhden hitin ihmeitä, mulle, on ollut vaikkapa:
Rick Astley
Robert Palmer
Alannah Myles
A-ha
The Knack
Bobby McFerrin
Right Said Fred
Natalie Imbruglia
Sinead O'Connor (ja sekin Princen biisillä)
Wild Cherry
Europe
Sugarhill Gang
Free
Kriss Kross

Biisit voi jokainen arvata itse. :)

Osa kuuluu listalle ja osaa on käsiteltykin että ei ehkä ihan täytä kriteereitä. Minulla menee heti Robert Palmer vainaan kohdalla arvaukseksi, onko se hitti Bad Case Of Loving You, Simply Irresistible vai oma (video)suosikkini Addicted to Love. Ja kuten monilla muillakin, olihan tuolla muutama mainio kappale jotka eivät listoilla esiintyneet, vaikkapa Sneakin Sally Through the Alley ja Johnny and Mary. Palmerilla ehti olla 25+ vuoden ura 70-luvulta saakka, tässä vaikka Musikladenin liveveto vuodelta -79.

Sinead O'Connor tavallaan on ja ei yhden hitin ihme, singleissä Nothing Compares 2 U on omassa sfäärissään, mutta uran alun neljä ensimmäistä albumia olivat kaikki kulta- tai platinalevyjä. NC2U oli toisella albumilla. Ja hienoja biisejä siellä onkin, pitääkin taas ottaa kuunteluun vaikka The Emperors New Clothes.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Osa kuuluu listalle ja osaa on käsiteltykin että ei ehkä ihan täytä kriteereitä.
Juu ja siksi korostinkin... Muita yhden hitin ihmeitä, mulle,

Palmer tosiaan rajatapaus mullekin koska se videohitti oli niin ihanan style, ne daamit ja aina kuuli vaan sitä MTV:ltä kasarilla. Radiohitti olisikin sitten ennemmin Bad Case Of Loving You...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Led Zeppelin

Muistan, kuinka ysärillä nimimerkki Teinienkeli kirjoitti Rumbaan ja suolasi esimerkiksi Led Zeppelinin yhden hitin ihmeenä. Se hitti oli tietenkin tämä.

Hyviä yhtyeitä olivat esimerkiksi ysäriteknobändit, joilla oli kuulemma kaikilla enemmän hittejä kuin Zeppelinillä ja monilla muilla Rumban sivuilla esiintyneillä yhtyeillä. En tiedä, osattiinko jo tuolloin trollata, mutta todella viihdyttävä mielipidekirjoitus se oli.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Joku Bruce Springsteenkin on kuulemma yhden hitin joskus tehnyt.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Gavin DeGraw. Joko tämä on mainittu?

Ihan hyvää jenkkiläistä radiorockia tämä on, pienellä altsumausteella, mutta taisi hittiputki jäädä aika lyhyeksi. Äijä on kuitenkin jatkanut uraansa, mistä pisteet.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Vai että lisää. Ei hakutoiminnolla löytynyt ainakaan, että olisi mainittu.


Keskikalja ja kesäyö -biisejä. Peter Framptonhan tästä on vastuussa, ja Big Mountain muutti biisin reggaeksi. Jättihitti.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Ihan uskomattoman naurettava huumoriketju. "Mun mielestä..." Hohhoijaa. Elvis - Jailhouse Rock Deep Purple - Smoke On The Water.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Ei kai Anna Järvisellä mitään muuta ole? Ruotsissahan hän on uraansa tehnyt, mutta Uusivirran kanssa laulettu duetto nosti hänet ikuisesti soittolistoille.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Martti Vainaa ja 2003... Tästähän on tehty ihan menestyksekäs remixikin muutama vuosi sitten, joten Pelimies todellakin on jättänyt jälkensä Suomeen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on kyllä niin kova, ettei pystyny loppuun asti katsomaan. Ketä meitä oli siellä? Koivu, Selänne ja Myllys tuli bongattua.
Riittää että tuon biisin on kuullut tuoreeltaan lähemmäs 30 vuotta sitten, niin en viitsi tarkistaa onko videossa tosiaan jotain materiaalia Koivusta ja Myllyksestä, mutta he eivät kyllä tuolla biisillä "laula". Koivu oli vasta junnu niihin aikoihin.

Legendaarinen kokoonpano oli Esa Keskinen, Hannu Virta, Pasi Huura, Sakari Lindfors ja Teemu Selänne.

Hieno skeba Temellä, ei kai kuitenkaan soittanut sitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös