Yahoo Fantasy Keeper-liiga

  • 8 861
  • 75

oxymoron

Jäsen
Kiitos koko sakille oli kivat pelit. Itselläni se oppimisvuosi oli edellinen kausi ja nyt siitä viisastuneena osasin pelata tätä pelimuotoa ns. oikein. Itse vältyin sellaisilta loukkaantumisilta, jotka olisi isosti sotkenut suunnitelmiani ja se osaltaan varmaan - hyvän tuurinkin ohella - toi voiton tällä kaudella. Pelaajat, joilta odotin kontribuutioita omissa kategorioissaan toivat niitä, eikä tarvinnut turvautua suuremmin kakkosvaihtoehtoihin.

Itse jätin edelliseltä kaudelta puolet liigoista pois keskittyäkseni tähän, sekä sivusilmällä toiseen liigaan mielenkiinnon varmistamiseksi. Ajatuksena oli pysyä mukana niin pitkään kuin minkäänlaista kiinnostusta fantasialiigoja kohtaan löytyy. Olen siis ehdottomasti mukana seuraavallakin kaudella ja toivon mahdollisimman monen jatkavan.
 

Isotuoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moustaches
Nyt on liiga uusittu. Draftin laitoin nyt 1.10. klo 20:30.

Liigassa oli viime vuonna muutama epäaktiivinen joukkue, joten saattaa olla paikka tai kaksi vapaana.
 

oxymoron

Jäsen
Toissaviikolla juuri aloin makustelemaan jo uutta kautta. Onneksi joku muistutti, että kauden alkuun oli vielä pari kuukautta aikaa ja voi hetken vielä hengähtää änärin (niin pelien, kuin muunkin jännittämisen) suhteen. Mukana edelleen!
 

Isotuoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moustaches
Kyllä mahtuu mukaan. Täytyy vaan katsoa saatko jonkun vanhan rosterin vai aloitatko kokonaan ilman Keeper pelaajia.
 

eld i räven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyselin siskontytäreltä onko kiinnostunut mutta hän passaa tänä vuonna kun on sen verran "kiireitä" - mitä ikinä sekin tarkoittaa kun on kolmekymppinen sinkku...
 

oxymoron

Jäsen
Suuri osa on ollut mukana keskustelussa draftin ajankohdasta, mutta siltä varalta että joku tätä palstaa nyt lukevista on nukkumassa onnensa ohi;

Tänään draftataan!

Pari olutta kotimatkalta mukaan, mukava asento sohvalla ja voittajajoukkue kasaan
 

eld i räven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
5 ja 6 kierroksen väliin mahtui 20 valintaa jolloin "kaikki" haluamani pelaajat menivät :-/ - onpa jotain mihin vedota jos kausi menee penkin alle ;-)
 

oxymoron

Jäsen
Mä oon ihan tyytyväinen omaan draftiin.

Ekalla valinnalla Johansen osittain Preds-lasit silmillä. Lämpesin pelaajaan aika hitaasti, mutta on se jumalauta kova. Eniten yllätyin edellisellä kaudella ja varsinkin pleijareissa hänen kontribuutiostaan puolustussuuntaan. Nyt jos joukkueen viisikkopuolustaminen on pääpiirteittäin kunnossa jo kauden alusta alkaen, niin tehotilasto pysynee selkeästi plussalla.

Toisella valinnalla olisi ehkä voinut valita jonkun monipuolisemman pelaajan, mutta olempahan vahvoilla laukaisu- ja maalitilastoissa, mikäli Rakell jatkaa hyviä otteita tulevallakin kaudella. Elättelenkö turhia toiveita, jos toivon miehen löytäneen hipun peliälyä kiekon jakamisen suhteen? Ymmärtääkseni menee aika suoraviivaisesti kohti maalia itse kiekon kanssa?

Kolmannella valinnalla äkkiä toinen maalivahti (Anderson) rinkiin. Seuraavilla valinnoilla sitten Burakovsky, jonka toivon vastuun kasvun myötä lyövän pisteiden valossa isosti läpi, sekä Tyler Johnson. Johnsonin laukaisumäärät ovat laskeneet viimeisellä kahdella kaudella rajusti (181 - 203 - 167 - 130). Toissakauden notkahdusta (sh% 8.4) lukuunottamatta laukaisuprosentti ollut tasaisesti 13.3-14.6 välillä. Jos innostuisi taas laukomaan hieman useammin, niin 60p voisi olla ihan realistinen.

Lopuilla valinnoilla hieman varmuutta. Yandle, Okposo, Kesler (kunhan palaa), Larsson ja taas Predators-laseilla noukittu Emelin, joka taklaa paljon ja saa ensimmäisen puolen vuoden ajaksi todennäköisesti top4 paikan.



Omat valinnat on helppo hyväksyttää, kun niitä katsoo irroitettuna valittavissa olevista pelaajista. Ehkä mä sitten myöhemmin katson keitä olisi ollut vapaana ja kiroan, että olishan toi nyt pitänyt tajuta ottaa...

Ainahan näissä viedään pelaajia hieman ennen omaa vuoroa, jotka olisi mielummin ottanut, mutta en suostu sen enempää kiroamaan kuin niitä, jotka meni yksi tai kaksi valintaa aiemmin. Yksi oli jo draftin chatissa kiroamani E. Kane. Vähemmän ryöstö oli sitten Jaccob Slavin, jota olin suunnitellut seuraavaksi valinnakseni kun hänet joku nilkki varasi!
 

eld i räven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mielenkiintoista nähdä miten kausi etenee, tänä vuonna pitäisi olla tasaisempi kategoriapeitto kuin viime vuonna - veskareita lukuunottamatta, ne on ihan hazardeja.
 

eld i räven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei hyvää päivää tätä touhua. Pelaajat jotka aktiivisia vetää kiikarit ja penkillä olevat 2+1 tehoilla. Sama ongelma veskarilotossa, penkillä oleva pelaa nollapelin ja rosterissa olevat häviävät aina.
Tämä kausi ollut yhtä takkuamista, loppukiristäkään ei tule mitään.
 

Isotuoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moustaches
Tämä viikko aikaa tehdä Keeper valinnat. Eli 6 pelaajaa talteen ensi kaudeksi.
 

Isotuoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moustaches
Vapaita paikkoja tuli, koska 4 joukkuetta ei valinnut keepereitä.

Mukaan siis mahtuu.

Uudet joukkueet aloittavat ilman Keeper- pelaajia, mutta:
- uudet managerit saavat varata draftissa 2 ekaa kierrosta niin, että vanhoille jengeille menee näillä kierroksilla draftissa keeper pelaaja.
- 3. kierroksella kaikki varaa vapaita pelaajia
- 4. kierroksella vanhat jengit varaavat taas keeper-pelaajan.
- 5. kierroksesta eteenpäin drafti sujuu normaalisti.
- viimeisillä kierroksilla vanhat jengit varaa loput keeperit. Ja uudet jengit vapaita pelaajia normaaliin tapaan.
-Eli uudet joukkueet varaavat draftin alkuun vapaita pelaajia vapaasti ja saavat helpommin hyviä pelaajia.

Jos haluat mukaan, niin laita viestiä
Isotuoppi@gmail.com

Laitan linkkiä sähköpostiin.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Vapaita paikkoja tuli, koska 4 joukkuetta ei valinnut keepereitä.

Mukaan siis mahtuu.

Uudet joukkueet aloittavat ilman Keeper- pelaajia, mutta:

Eikös ylläoleva malli hyvin pitkälle suosi vanhoja joukkueita vahvistaen niiden rosteria vuodesta toiseen? Uudet jengit on muutenkin lähtiessä takamatkalla ja tuolla mallilla se kasvaa entisestään.

Ainakin mitä itse olen näitä Keeper liigoja aiemmin vääntänyt niin uudet joukkueet varaa saman verran alusta "vapaita" kierroksia kun mitä edelliset joukkueet pitää Keeper pelaajia. Ja keeperiin mahdollisuuden saavilla joukkueilla on oman harkinnanvaran mukaan päätettävissä montako keeperiä haluaa pitää ja ts. miltä kierrokselta tällöin aloittaa vapaan draftaamisen. Osa loikkaa vapaaseen draftiin aiemmin ja osa pitää maksimit ja joinaa sitten vasta kun kaikki keeperit on otettu.

Toki ymmärrän sinänsä että 6 keeperiä on paljon ja osan ollessa aivan lopussa se mahdollistaa myös hyvinkin nuorien pelaajien pitämisen keeperinä.

Harkitsen vielä. Paljon liigassa oli osallistujia?
 
Viimeksi muokattu:

Isotuoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moustaches
Eikös ylläoleva malli hyvin pitkälle suosi vanhoja joukkueita vahvistaen niiden rosteria vuodesta toiseen? Uudet jengit on muutenkin lähtiessä takamatkalla ja tuolla mallilla se kasvaa entisestään.

Ainakin mitä itse olen näitä Keeper liigoja aiemmin vääntänyt niin uudet joukkueet varaa saman verran alusta "vapaita" kierroksia kun mitä edelliset joukkueet pitää Keeper pelaajia. Ja keeperiin mahdollisuuden saavilla joukkueilla on oman harkinnanvaran mukaan päätettävissä montako keeperiä haluaa pitää ja ts. miltä kierrokselta tällöin aloittaa vapaan draftaamisen. Osa loikkaa vapaaseen draftiin aiemmin ja osa pitää maksimit ja joinaa sitten vasta kun kaikki keeperit on otettu.

Toki ymmärrän sinänsä että 6 keeperiä on paljon ja osan ollessa aivan lopussa se mahdollistaa myös hyvinkin nuorien pelaajien pitämisen keeperinä.

Harkitsen vielä. Paljon liigassa oli osallistujia?

Vapaissa pelaajissa on tällä hetkellä mm.

Aleksander Barkov
Anze Kopitar
Artemi Panarin
Brent Burns
Cory Schneider
Filip Forsberg
Jamie Benn
John Gibson
John Tavares
Johnny Gaudreau
Logan Couture
Mark Giordano
Mark Scheifele
Patrick Kane
Phil Kessel
Tyler Seguin

Jos tulet yksinään uutena mukaan, niin saat varmaan koko liigan parhaan "keeper" joukkueen mukaan.

Nyt mukana on 10 joukkuetta.
 

Isotuoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moustaches
Vapaissa pelaajissa on tällä hetkellä mm.

Jos tulet yksinään uutena mukaan, niin saat varmaan koko liigan parhaan "keeper" joukkueen mukaan.

Nyt mukana on 10 joukkuetta.

... siis siinä tapauksessa SAISIT, jos voisit valita ensiksi 6 pelaajaa itsellesi.

Sekin OLISI hyvä, että valitsee halutessaan vähemmän Keeper -pelaajia, mutta valitettavasti käytännössä tämäkään ei toimi, koska ei tiedetä kuinka moni jättää keeperit valitsematta.

Lähtökohtaisesti haluan kuitenkin suosia ennemmin vanhoja managereja kuin täysin uusia.
 
Viimeksi muokattu:

eld i räven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
@Boogey
En tiedä onko tämä liiga siiten jotenkin poikkeava, mutta menestys on vaihdellut vuodesta toiseen valtavasti ja itsellä ekana vuonna kun olin mukana oli tuloksen 5 paikka, vaikka kuvittelin että ei mitään jakoa keeper liigassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös