Xbox 360

  • 191 267
  • 1 175

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
CoD4 tai GoW?

1.Eli mikä noista ylläolevista on eliniältään pidempi? Minkä läpipelamiseen yksinpelissä kuluu eniten aikaa? Tota xbox350-liveä en ole vielä alkanut hakkaamaan joten ihmettelin mistäköhän pelistä olisi pidemmäksi aikaa viihdettä yksinpelissä...
En ole pelannut kumpaakaan peliä mutta arvostelut nähnyt gametrailerissa ja molemmat näyttivät aika mahtavilta.

2. Missäköhän paikassa saisi parhaimman diilin käytetyistä X Box 360 peleistä? Ja mikä on X Box pelien vaihtoarvo? 2€?
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
CoD 4 vs GoW

Kummatkin olivat aika lyhyitä mielestäni mutta jos heti alussa ruuvaa vaikeusasteen aika korkeelle niin sitte mielestäni ehkä CoD 4. GoW on se etu että jos on ihan joku vieruskaveri tai naapuri niin voi tuon pelin pelata läpi kaverin kans. Ehkä grafiikat on paremmat CoD:ssa mutta GoW on kaikin puolin hyvä peli ja siinä on mielestäni ihan hyvää huumoria "tarinassa". Itse pelaan tällä hetkellä CoD livessä ja olen todella tyytyväinen vaikka turpaan tulee. Mutta vastaus kysymykseen on että aika tasavertasia mutta myöhempää live pelaamista varten ottaisin CoD 4:n.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
2. Missäköhän paikassa saisi parhaimman diilin käytetyistä X Box 360 peleistä? Ja mikä on X Box pelien vaihtoarvo? 2€?

Gamestop -liikkeitä kannattaa koittaa. Varmaan saa ykkös-Boxinkin peleistä enemmän kuin tuon 2€, tietty iästä ja kunnosta riippuen. Siellä on myös usein voimassa kiinteitä vaihtotarjouksia, esim. yksi uusi 360-peli kahdesta käytetystä 360-pelistä.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
GoD4 vs. GoW

Molemmat ovat tosiaan lyhyitä pelejä, mutta CoD4 oli ainakin itselleni ylivoimaisesti lyhyin yksinpeli mitä on tullut pelattua. Kestiköhän edes kuutta tuntia? Tuo lyhyys ei kyllä missään vaiheessa haitannut, sillä meno oli alusta loppuun todella viihdyttävää ja intensiivistä. Aivoton putkijuoksukin toimii, jos on näin tyylikkäästi toteutettu. Ja moninpelihän tässä on X360:n parasta, että laitahan vaan livet kuntoon.

Sen verran täytyy esittää eriäviä näkemyksiä devil29:n kanssa, että mielestäni GoW on edelleen X360:n hienoin peli graafisesti. Venyttää koneen aika äärirajoille. GoWin yksinpeli on myös erittäin viihdyttävä paketti, ja varsinkin co-oppina todellinen helmi.

Et tule pettymään kumpaakaan peliin, mutta itsekin ottaisin CoDin juurikin tuota myöhempää livepelaamista varten.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Aika outoa mielestäni tämä GoW:n lyhyyskeskustelu. Itse odottelin pelin loppua jo hyvissä ajoin ennenkuin se sitten oikeasti loppui. En siis edes ollutkaan lähtenyt pelaamaan asenteella että roolipelien pituus tulisi täytetyksi vaan ihan vain tsekkaamaan peliä. Peli oli myös harvoja johon jäin todellakin "vielä yksi kerta" -koukkuun, mikä kelpasi minulle. Loppuun alkoi kyllä jo turtua, että eipä olisi mielestäni pidempi tarvinnut olla. Tietysti kaikkihan haluaisi pelinsä mahdollisimman pitkäksi, mutta siinä vaiheessa kun ei enää mitään uutta oikein ole tarjottavana pelissä, voi peli hyvinki loppua. Co-op -mahdollisuudesta pitkä plussa, kaksin aina kivempaa.

CoD4:sta en ole vielä ehtinyt testaamaan vaikka se tuossa odotteleekin, mutta Pelaaja-lehden arviot grafiikasta ei ainakaan kuulostanut GoW:a huonommalta.

Nyt Mass Effectin jälkeen taitaa taas ollakin hiljaisempaa pelirintamalla, kun joulu on ohi ja tammi-helmikuu tunnetusti ei niin suosittua pelien julkaisu/myyntiaikaa.

Kane & Lynch - Dead Menin voisi tsekata juurikin tuon co-opin takia. Mitkä (hyvät) pelit muuten tuota kaksinpeliä samalla koneella tukevat? Halo 3, GoW ja Simpsons (+urheilupelit) tulee mieleen tästä nyt äkkiseltään mitä itse olen pelaillut. Olisi kiva varautua sitten kun kaverit tulee kylään.

edit:Multa saat Gears of Warin kolmella kympillä, jos kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:

Teloch

Jäsen
Kane & Lynch - Dead Menin voisi tsekata juurikin tuon co-opin takia. Mitkä (hyvät) pelit muuten tuota kaksinpeliä samalla koneella tukevat?

Lähden nyt rohkeasti mutuilemaan arvosteluitten sun muun pohjalta, testaamaan kun en ole päässyt... Jos co-opia haluaa, voisi Army of Two olla ehkäpä K&L:ää parempi vaihtoehto. Itse ainakin taipuisin sen kannalle. Google löytänee lisää tietoa halukkaalle ja jos jollain on kokemuksia etenkin Army of Twosta, kuulisin mielelläni kommentteja.
Mitä tulee Mass Effectiin...huh huh. Mahtava kokemus kaikin puolin ja viimeinen junttaus ennen loppua oli yksi kovimmista pelikokemuksista ehkä koskaan. Kaikki vaan natsaa sci-fi/rpg-fanille siinä. Parasta peliviihdettä.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jepp jepp, gametrailersin, pari nettiarvostelu sivua ja pari jatkoaikakirjottajan suosituksien jälkeen tuli mukaan molemmat peli. Hakkasin juuri molempia about 1h
per peli ja täytyy sanoa että aikamoista viihdettä. Välillä sitä pysähtyy fiilistelemään tilannetta ja katsoo ympäristön grafiikkaa ja PUM --> game over, heh. Täälläkin ollaan puhuttu molempien pelien lyhkäisyydestä joten ihan tahallaan aion pelata silloin tällöin, juuri meinasin alkaa ahneeksi mutta hillitsin itteni.
Loistavat pelit kertakaikkiaan.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Onko kenelläkään mitään tieto että onko tulevana kesänä tulossa "ateena 2004" pelistä uutta painosta eli peking 2008. Itselläni oli pleikka kakkosella tuo peli ja sitä tuli pelattua varmaan ainakin kerran kuukaudessa vielä 3vuotta pelin ilmestymisen jälkeen. Tosi mukavaa ottaa pari bissee kavereiden kanssa ja skabailla. Mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tällänen peli tulossa ja onko sitä tulossa boxille. Ohjaimet hajoo mutta se on pieni suru siitä ilosta mitä nämä pelit antaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jos co-opia haluaa, voisi Army of Two olla ehkäpä K&L:ää parempi vaihtoehto. Itse ainakin taipuisin sen kannalle.
Army of Two vaan taas lykkääntyi jonnekin ensi kevääseen, joten toi Kane & Lynch on noista nyt ainoa saatavilla oleva vaihtoehto.

Ihan hyvä tarjous, mutta taitaa GOW olla esim. Gigantissa noin parikymppiä..... (tsori jos pilasin sun kaupat!)
No etpä pilannut, taidan muutenkin viedä Game Stoppiin sen vaihdossa Conaniin kun ehtii. Tai Mega Swappiin. Katsoin vain äkkiä millä hinnalla sitä Huutonetissä myydään ja päätin kopioida sieltä. Ja Gigantin sivuillakin (jotka nyt ovat alhaalla) hinta oli enemmän kuin tuo 30e (puhumattakaan Game Stopin yli viidenkympin hinnasta käytettynä), mutta ehkä jossain alelirpukkeessa se on mainitsemasi ollut. Eikä kaikilla sitä Giganttiakaan kulman takana ole.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko kenelläkään mitään tieto että onko tulevana kesänä tulossa "ateena 2004" pelistä uutta painosta eli peking 2008. Itselläni oli pleikka kakkosella tuo peli ja sitä tuli pelattua varmaan ainakin kerran kuukaudessa vielä 3vuotta pelin ilmestymisen jälkeen. Tosi mukavaa ottaa pari bissee kavereiden kanssa ja skabailla. Mutta mistään en ole löytänyt tietoa onko tällänen peli tulossa ja onko sitä tulossa boxille. Ohjaimet hajoo mutta se on pieni suru siitä ilosta mitä nämä pelit antaa.

No sanoisin että tulee yhtä varmasti kuin NHL ja FIFA 2009. Ei olympialaisilla jätetä rahastamatta pelirintamallakaan. Ja XBox360/PS3(+Wii?) -versiot lienevät myös idioottivarma veikkaus, nehän ne pääalustat nykyään ovat (siinä missä 2004 ne olivat vielä PS2/XBox).

Pelin laatu voi sitten olla ihan mitä vain. Itselläni on omakohtaiset kokemukset yleisurheilupeleistä melko vähissä sitten kultaisen Summer Games/Decathlon -kauden.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Nyt on sitten Xbox360 hyrräämässä olohuoneen nurkassa ja onhan tuota tullut pelattua enemmän kuin tarpeeksi. Pitää sanoa, että tuo ohjain on kyllä todella hyvin muotoiltu, valovuoden esim. Gamecuben vastaavia edellä, etenkin tatit.

Nyt on pelailun alla yllin kyllin hehkuteltu Half-Life 2 Orange box, ja pitää kyllä sanoa, että aukko oli yleissivistyksessä kun tuo Half-Life 2 aikanaan jäi PC:llä pelaamatta. Nyt on otettu vahinko takaisin korkojen kera, eilenkin meni puoli neljään asti yöllä kuin siivillä. Vaikka grafiikka ei enää tätä päivää olekaan, niin on helppo yhtyä väitteisiin, että kyseessä olisi paras 3d-ammunta kautta aikojen.

Myös jo ikääntynyttä Need for Speed Most Wantedia on tullut tahkottua, peli vain valitettavasti alkaa pidemmän päälle toistamaan itseään, mukava kaljoittelupeli kuitenkin, aivot narikkaan jne.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
No sanoisin että tulee yhtä varmasti kuin NHL ja FIFA 2009. Ei olympialaisilla jätetä rahastamatta pelirintamallakaan. Ja XBox360/PS3(+Wii?) -versiot lienevät myös idioottivarma veikkaus, nehän ne pääalustat nykyään ovat (siinä missä 2004 ne olivat vielä PS2/XBox).

Pelin laatu voi sitten olla ihan mitä vain. Itselläni on omakohtaiset kokemukset yleisurheilupeleistä melko vähissä sitten kultaisen Summer Games/Decathlon -kauden.

No itse olen sitä mieltä myös että että peli tulee mutta ihmetyttää että siitä ei ole mitään tietoa missään. Ateena oli mielestäni ihan hyvin tehty, ja siinä ei ollut suuremmin mitään vikaa, joten vaikka samalla linjalla mutta peliin vaan eri nimi kylkeen ja joku uusi laji sinne sekaan niin se riittäis mulle. Sillä sais hyvät kisat aikaan. Luulis että jossain olis jotain tietoa pelistä?.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En nyt ala koko ketjua selaamaan viesti viestiltä läpi, mutta onkos täällä porukkaa jolla on FIFA08? Hyvä, huono, ok ?
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
En nyt ala koko ketjua selaamaan viesti viestiltä läpi, mutta onkos täällä porukkaa jolla on FIFA08? Hyvä, huono, ok ?

Eipä ole tullut pelattua mutta mitä itse olen futispelejä pelannut niin eikö kannattaisi roponsa sijoittaa PES:in uusimpaan versioon?
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
En nyt ala koko ketjua selaamaan viesti viestiltä läpi, mutta onkos täällä porukkaa jolla on FIFA08? Hyvä, huono, ok ?
Eipä ole tullut pelattua mutta mitä itse olen futispelejä pelannut niin eikö kannattaisi roponsa sijoittaa PES:in uusimpaan versioon?
Itsellä boxissa parhaillaan uusi Fifa hyrrää ja mielestäni on kyllä todella hyvä. Vaatii aitoa opettelua ja maalinteko on kyllä todella vaikeaa, mikä siis on plussa. Tämän vuoden PES ei kyllä ole sijoituksen arvoinen ja todellakin kannattaa sijoittaa rahat EA:n peliin. Tämä siis mielipiteeni. PES:siä olen aiemmin pelannut, mutta tällä hetkellä Fifa on edellä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Yleinen "katu-uskottava" mielipidehän on että EA:n jalkapallopeli on paska kun taas PES on täydellinen. Tosiasiassa PES on sama PES jostain vuodesta 2004, kun taas Fifa -sarja on kehittynyt vuodesta toiseen.

En itse ole jalkapallon ystävä, molempia olen pelaillut ja paremman pelinautinnon sain kyllä EA:n sarjasta. Joukkueiden määrä ja muutenkin näyttää siltä että pelaa samana vuonna tehtyä peliä, eikä mitään neljä vuotta vanhaa peliä.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
En itse ole jalkapallon ystävä, molempia olen pelaillut ja paremman pelinautinnon sain kyllä EA:n sarjasta. Joukkueiden määrä ja muutenkin näyttää siltä että pelaa samana vuonna tehtyä peliä, eikä mitään neljä vuotta vanhaa peliä.

Mielipidekysymyksiä tietysti, mutta itselle PES 6 on kovin futispeli vähään aikaan. Uuden sukupolven konsoleille tehty PES 2008 oli floppi, mutta syyt tähän löytyvät yksinkertaisesti rahoituspulasta. PS 2 versioon sai Konamin pojat reippaasti rahaa, ja tämä siitä syystä että eniten peliä ostetaan edelleen tuolle konsolille. Uuden sukupolven konsoliversioihin jäi homma aika pahasti puolitiehen, kaikkia uudistuksia ei saatu valmiiksi, joten ne jäivät pois. Ensi vuodeksi lupailivat parempia pelejä next-gen-vehkeille, ja taitaapa olla niin ettei vanhoihin vehkeisiin enää silloin pelejä tehdä.
 
HALO(:t)

Noh, sainpahan nyt sitten pelattavakseni Halo 3:sen. Minulla ei ollut aikasempaa kokemusta Halon peluusta, kunnes nyt sitten ajattelin sen hommata. Juoneen kannatti kuulemma perehtyä, ennenkuin alan kesken kaiken pelaamaan ja niin tein. Juonihan vaikutti melko hyvältä ja monipuoliselta.

Mutta... Juonta viedään pelissä todella kovaa eteenpäin, eikä siitä kyllä ehdi ymmärtää paljon mitään, myöskin pelin tapahtumat jäävät jotenkin niin ulkopuolisiksi pääjuonesta. Pelattavuus on hyvää, mutta ei minua ainakaan jaksa kiinnostaa pitkää aikaa tuo päätön räiskiminen, jossa juostaan takanappulat pohjassa vihollista kohti.

Täytyy sanoa, että BioShock, GoW ja Mass Effect ovat ehdottomasti vuoden kärkikastia, mihin Halo 3 ei yllä mitenkään.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, sainpahan nyt sitten pelattavakseni Halo 3:sen. Minulla ei ollut aikasempaa kokemusta Halon peluusta, kunnes nyt sitten ajattelin sen hommata. Juoneen kannatti kuulemma perehtyä, ennenkuin alan kesken kaiken pelaamaan ja niin tein. Juonihan vaikutti melko hyvältä ja monipuoliselta.

Mutta... Juonta viedään pelissä todella kovaa eteenpäin, eikä siitä kyllä ehdi ymmärtää paljon mitään, myöskin pelin tapahtumat jäävät jotenkin niin ulkopuolisiksi pääjuonesta. Pelattavuus on hyvää, mutta ei minua ainakaan jaksa kiinnostaa pitkää aikaa tuo päätön räiskiminen, jossa juostaan takanappulat pohjassa vihollista kohti.

Täytyy sanoa, että BioShock, GoW ja Mass Effect ovat ehdottomasti vuoden kärkikastia, mihin Halo 3 ei yllä mitenkään.

Halon juoni on ollut jokaisessa osassa, ja varsinkin kakkosessa, äärimmäisen sekava. Itse jossain kohtaa luovutin juonen kanssa puljaamisen ja aloin vain nauttimaan siitä osasta Halo -sarjaa jossa se on parhaimmillaan. Eli jaetun ruudun co-op.

Allekirjoittaneen hyllyyn ilmestyi tänään Crash of the Titans, lähinnä sillä juonella että saisi tuon akankin taas innostumaan pelaamisesta.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse olen hakannut nyt tässä joulua ennen Strangleholdia, eli koko nimeltään John Woo Presents Stranglehold:ia. Peli on siis Max Payne-tyylinen aika pitkälti, ammu ja hidasta aikaa periaatteella sijoitettuna aitoon Hong Kong miljööseen.
Täytyy sanoa että hyvä peli kyllä, räiskintää tuutin täydeltä ja minun makuuni sillä tyylillä että peli etenee kokoajan eikä tarvi olla latailemassa edellisiä paikkoja. Pelissä on aika helppo parannuskeino, joten se vähän vaikuttaa, mutta kun ensimmäisen kerran kuolin vasta ekaan pääpomoon normaali vaikeusasteella, pisti se hieman mietityttämään. Sitten sitä pomoa kun hakattiinkin parikymmentä kertaa ainakin, niin peli kysyy halutaanko laskea vaikeutasoa. Outo suhde vaikeustason jaottelussa.
Noh, niin tai näin, peli etenee kuitenkin ja itse pidän.

*

Tuossa luin pari numeroa vanhaa Mikrobittiä jossa se Tapio Berschewsky kirjoitti erittäin osuvan kolumnin konsolien ja tietokoneen eroista ja tulevaisuusvisioista. Tietokoneille löytyy aina oma kannattajakunta, siitä ei pääse mihinkään, mutta sitä huomioa tässä itsekin ihmettelen että miksi ei konsolille voida tehdä hiirtä? Nyt kun noi strategianaksuttelut ja 1:st person räiskintäpelit ovat vähän vaikeampia hallittavia padilla kun hiiri-näppäimistöyhdistelmällä. Siinä toimittaja keksi mielestäni täydellisen ratkaisun, että esim. nyt vaikka Microsoft laittaisi kunnon pelihiiren myyntiin boksille joka tukee kunnolla pelejä. Sitten samassa paketissa tulisi vasempaan käteen sellainen jonkunnäköinen joystick, jonka päässä peukalolle olisi liikkumistatti ja lopuille sormille namiskoja. Kyllähän sellaisella kelpaisi jo pelata konsolillakin strategioita ja räiskintää eikä tulisi tietokonetta ikävä.

Harmi tosiaan että noinkin pienen työn takana oleva tärkeä asia on sivuutettu kummallisesti kokonaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös