Pakko nostaa kissa itse pöydälle. Pelasin Manitobaa vataan pelin ja satuin kerrankin osumaan (oliskohan nyt jotain 2/200) RB-lämärillä maaliin. Ilmeisesti tästä sitten suivaantuneena tulee viestiä pelin jälkeen, että "voi herranjestas noita slappasslattymaaleja" Eli se on ilmeisesti nimetty nyt bugimaaliksi? Noh avautuminen sisälsi myös lätinää realistisuudesta jnejne. Noh vastustajan jauhamat syöttömyllythän ne olivatkin juuri sitä itseään parhaimillaan....
Sillehän ei voi mitään, että syöttäminen on tässä pelissä kovin helppoa. Mutta paha ilman syöttelyä on pärjätä, paitsi tietty jos pyörii yhdellä pelaajalla ympyrää p-pisteen kaarella yms. kaikkialla.. kumpi on sitten fiksumpaa?
Mutta otin tuon realistisuus aspektin ihan siinä mielessä, että kuinkakohan usein sellaisia maaleja nähdään lätkämatseissa, että pakki vetää viivalta about p-pistettä kohti, noin parikolme metriä maalista ohi, jossa on hyökkääjä joka ohjaa lämärin ilmasta maaliin.. hmm, niin. Tai, kaveri on laidan vieressä hyökkäysalueella ja lämää kiekon keskelle p-pisteitä, jossa kanssapelaaja ohjaa maalia kohti kenttää poikittain liikkuvan kiekon, ilmassa... Joten kyllä siinä mielessä voisin sanoa, että nämä syöttömyllyt ovat ehkä enemmän jääkiekkoa kuin tuollaiset. Siis mitä ihmettä, släplättypass, miten tuollainen on edes kehitelty tähän peliin:) Normaalit ohjurithan ovat ihan ok, ei siinä mitään.
Ja sen takia lähinnä avauduin tuosta, että niitä yrityksiä tosiaan oli aika monta. Sama kun jotkut yritti aikoinaan sitä etukulmarannaria tai mitä ikinä, kaiken aikaa.
Mun mielestä näitä liigoja pelataan sen takia, ettei tartte kaiken näkösiä skeidamaaleja katella, ja ainakin yritetään pelata ns. "realistista" jääkiekkoa, siinä määrin kun se on tässä pelissä mahdollista. En mä nyt väitä, että oma pelini on realistista kauttaaltaan (heittäydyn aika paljon, mutta ne saa kierrettyä niin heeeelposti..), mutta ainakin yritän niin.