www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 597 323
  • 6 774

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Ainakaan suoraan selaimesta kun vetää Chromecastilla niin eipä toimi kunnolla. Ei nyt pätki mitenkään, mutta lähetyksen FPS on tyyliin 15-20 jota ei ole kovin mukavaa katsella. Kaippa tuonkin voi saada jotenkin toimimaan kunhan jaksaisi säätää, esimerkiksi YouTuben striimit näkyvät 1080p-laadulla ilman mitään ongelmia.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Chromecast kannattaa siis unohtaa, mutta täytyy tässä miettiä hakisinko illalla tuon Samsungin oman HDMI-adapterin ja kokeilisi. Toisaalta piuhalle saattaisi olla jatkossa käyttöä, puoliso kun käyttää minua useammin Katsomoa tms. palveluita jolloin ne saisi televisioon... Oliko kenelläkään kommentteja tuosta television päästä, oliko jotain erityisehtoja?
Jos tämä tieto jotakin auttaa, niin minä olin hankkinut toukokuussa ennen jääkiekon MM-kisoja tuollaisen mini-USB <--> HDMI sovittimen Sams.Gal. S3:een ja kytkin sen 4 vuotta vanhaan Samsung LED-telkkariin. Katsoin sen kytkennän kautta MM-kisalätkää MTV:n Katsomo-sovelluksella ilman ongelmia ( myös snookerin MM-kisat katselin Eurosport-sovelluksella kyseisen puhelimen <--> Samsung TV:n kautta).
Varmista, että se mini-USB <--> HDMI-sovitin on juuri sinun katselulaitteeseesi sopiva, eri sovitinversioita löytyy markkinoilta.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainakaan suoraan selaimesta kun vetää Chromecastilla niin eipä toimi kunnolla. Ei nyt pätki mitenkään, mutta lähetyksen FPS on tyyliin 15-20 jota ei ole kovin mukavaa katsella. Kaippa tuonkin voi saada jotenkin toimimaan kunhan jaksaisi säätää, esimerkiksi YouTuben striimit näkyvät 1080p-laadulla ilman mitään ongelmia.
YouTube toimii koska Chromecastissa on sovellus sille, ts tietokoneen ei tarvitse tehdä muuta kuin lähettää chromecastille tieto että pistäs tämmönen video tulille vrt ruutu.fi jossa tietokoneen pitää huolehtia siitä kuvan purkamisesta chromecastille. Tai jotain. Eli kaipauksessa on Ruutuun chromecast tuki. En tiedä millainen proseduuri tuon tuen aikaan saaminen on, mutta sen olen pannut merkille, että missään chromecast-tuetussa videopalvelussa ei taida olla mainoksia (vai onko Youtubessa?), eli olisiko noiden mainosvideoiden toteutus chromecastissa hankalaa?

Se tuli muuten @RaitisAna yhtenä vaihtoehtona vielä mieleen, että joissain uudehkoissa android-vehkeissä on mahdollisuus peilata tabletin näyttö sellaisenaan chromecastiin. En tiedä onko sinun laitteessasi, enkä myöskään että miten se toimii ruutu-sovelluksen kanssa. Android-näytön suoratoistaminen Chromecast-sovelluksesta - Chromecast Ohjeet
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Näitä tarjouksia ei ilmeisesti pysty hyödyntämään, jos on joku tilaus päällä tällä hetkellä? Minulla on tuo kuukausittain tilattava tuote, missä on vielä muutamia päiviä jäljellä ja yritin ostaa tuota 10€/kk -tarjousta, niin ilmoittaa että olet jo ostanut tämän tuotteen...
Mulla oli sama tilanne, pari päivää jäljellä eikä voinut uusia. Soitin asiakaspalveluun, mistä nykyinen 1kk jatkuva tilaus peruttiin, menetin muutaman päivän tilauksesta jotka olin saanut kun mussutin pelikellosta ja katkosta palvelussa, mutta sain kuitenkin hankittua tämän tarjouksen. Onhan tuo vähän perseestä ettei nykyistä tilausta voi esim. jatkaa tuolla tarjouksella, mutta pari päivää sinne tänne tuolla hinnalla. Itse kyllä otin 3kk tarjouksen.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kiitos kaikille vastauksista! Täytyy suunnata työpäivän jälkeen kaupoille ja vähän kysellä myyjiltä vaihtoehdoista. Chromecast sinänsä houkuttelisi, koska hinta on sama kuin esim. Samssungin omalla piuhalla, toisaalta johto tuntuisi varmemmalta ratkaisulta saada tuo tabletin kuva näkymään.
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Näköjään tuo Ruudun oma playeri on päivitetty, onko kukaan huomannut mitään muuta eroa kuin uuden käyttöliittymän? Vai onko tuo edes uusi, itsellä oli ainakin eilen vielä se vanhanmallinen.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kiitos vielä kaikille avusta! Hain Expertiltä Waven Micro-USB-HDMI -piuhan ja kun kuva siirtyi, uskalsin maksaa Ruudun 3kk tarjouksen. So far so good, peli näkyy ja Kärpätkin johtaa. :) Kuva ei ole täysin sulava, ei pikelöidy mutta välillä nykii. Ei kuitenkaan pahasti ja osasuu tuohon saattaa olla kodin tämänhetkinen nettiyhteys, josta tulee vain reilut 5 megaa sisään. Mutta ratkaisu siis löytyi, kiitos vielä kerran kaikista arvokkaista vinkeistä!
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Marraskuussa menee nykyinen tilaus umpeen. Pitääkö tässä oikeasti luoda toiset tunnukset, että saa ostettua tuon 9kk:n tarjouspaketin?
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko puhelimessa vai Ruudun softassa vika, kun sovelluksen kautta katsottuna peleissä tulee ns. mustia hetkiä: ensin kuva pimenee ja sitten se alkaa ikään kuin pikseleiden takaa löytyä uudelleen, kunnes se on taas kirkas. Ei se suuri haitta olisi, jos sitä ei tapahtuisi n. 20s välein.

Toki tuossa kohtaa nettiyhteyskin oli heikko, joten liittyykö vain siihen?
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onko puhelimessa vai Ruudun softassa vika, kun sovelluksen kautta katsottuna peleissä tulee ns. mustia hetkiä: ensin kuva pimenee ja sitten se alkaa ikään kuin pikseleiden takaa löytyä uudelleen, kunnes se on taas kirkas. Ei se suuri haitta olisi, jos sitä ei tapahtuisi n. 20s välein.

Toki tuossa kohtaa nettiyhteyskin oli heikko, joten liittyykö vain siihen?
Täällä on edellisillä sivuilla mainittu ko. ongelmaa. Ruudun sovellus tuon tekee.Itselläkin puhelin tekee tuota,onko sinulla sattumoisin android 5.0x?
Lisäksi kuullostaa ihmeelliseltä mutta kun puhelin oli laturissa niin ongelmaa ei ilmennyt.

Uusimman version pitäisi tämä korjata kuten play-kaupassakin lukee:
"-Korjauksia tietyillä Android-laitteilla ilmenneisiin livelähetysten ongelmiin."
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Täällä on edellisillä sivuilla mainittu ko. ongelmaa. Ruudun sovellus tuon tekee.Itselläkin puhelin tekee tuota,onko sinulla sattumoisin android 5.0x?
Lisäksi kuullostaa ihmeelliseltä mutta kun puhelin oli laturissa niin ongelmaa ei ilmennyt.

Uusimman version pitäisi tämä korjata kuten play-kaupassakin lukee:
"-Korjauksia tietyillä Android-laitteilla ilmenneisiin livelähetysten ongelmiin."

Sama mustuminen jatkuu. Ei tuonut päivitys apua.

Täytyykin kokeilla tuota laturijuttua.
 

Kude

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SuomU
Tilasin kesällä tuon 9 kk kausikortin 24,95 euroa/kk (elokuusta 2015 huhtikuun 2016 loppuun). Sain taannoin 3 päivän hyvityksen ja huomasin samalla, että olivat omin päin lyhentäneet tuon tarjousajan maaliskuun loppuun. Laitoin jokunen päivä sitten asiasta palautetta, mutta eivät ainakaan vielä ole mitään vastanneet. Onkohan muille tapahtunut vastaavaa, että tilaustietoja on muutettu kesken tilausjakson?
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli taas heittäydyttyä Nelosen armoille ja tilattua tuo viikon ilmainen jakso, hyvin on pärjännyt ilmankin, 15 euroa /kk on semmonen kyllä minkä vois tilata vaikkei ihan hirveesti kerkeiskään katselemaan, mut sen verran hyvin mennyt ilmankin, ettei ainakaan vielä houkuttele. Kai sieltä talven kylmetessä lisää tarjouksia tulee, jos tepsukat pääsee pelaan muustakin ku viimeisestä säälipaikasta, voinee jotain kevät-tarjousta sitten kattella myöhemmin.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tilasin kesällä tuon 9 kk kausikortin 24,95 euroa/kk (elokuusta 2015 huhtikuun 2016 loppuun). Sain taannoin 3 päivän hyvityksen ja huomasin samalla, että olivat omin päin lyhentäneet tuon tarjousajan maaliskuun loppuun. Laitoin jokunen päivä sitten asiasta palautetta, mutta eivät ainakaan vielä ole mitään vastanneet. Onkohan muille tapahtunut vastaavaa, että tilaustietoja on muutettu kesken tilausjakson?
Itse olen ainakin joutunut noiden tilausaikojen kanssa taistelemaan. Tein viime syksynä tilauksen 21.10.2014. Tilaus oli yhden viikon ilmainen kokeilu, minkä jälkeen 12kk:n sitova tilaus. Oman laskuopin mukaan tilauksen olisi pitänyt loppua 28.10.2015 (21.10. + 7 päivää), mutta Ruudun mukaan tilaus oli päättymässä 16.10.2015. Sähköpostitse asiaa väännettiin useaan kertaan (kielsivät asian ensin pariin kertaan). Toivon mukaan nyt se on ilmeisesti päättymässä oikeaan aikaan (ei tästä 100% varma voi olla ennenkuin näkee milloin streamin tulo oikeasti loppuu...).
 

Altec

Jäsen
Mitähän tää ruutu.fi nyt sekoilee. Työntää script erroria jatkuvasti. Sivun, kun päivittää tarpeeksi monta kertaa niin alkaa peli näkyä. Hieno palvelu.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Minulla on ollut ruutu.fi heti alusta alkaen eli nyt menossa toisen kausi. Onko se jotain 19,00 ja risat kuussa. Automaattiveloitus tililtä. Ei todellakaan mitään valittamista. Aina näkyy ja kuuluu. Ja jos ei pelaa, niin se on mun langaton, joka joskus menee yllättäen poikki toipuakseen kohta. Joten en ihan ymmärrä mitä ongelmia muilla kiekkoveljillä oikein on.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tartuin tuohon 10€ tarjoukseen, mutta voiko tuon tilauksen peruuttaa heti ja nähdä silti tämän kuukauden loppuun, vaikken ole saanut vielä edes laskua tästä ensimmäisestä kuukaudesta?
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onkos Ruudusta nyt jotain tarjouksia jossain?
Meni vloppuna kuukauden testipaketti umpeen, ja voisi melkein loppukauden setin ottaa, jos inhimilliseen hintaan sen saisi.
 

Hypnotised

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näköjään tuo Ruudun oma playeri on päivitetty, onko kukaan huomannut mitään muuta eroa kuin uuden käyttöliittymän? Vai onko tuo edes uusi, itsellä oli ainakin eilen vielä se vanhanmallinen.

Sellaista pientä olen huomannut, että näyttäisi toimivan vain huonommin koko palvelu. Ainakin Kärpät-KooKoo-ottelutallennetta kun olen yrittänyt saada pyörimään muutaman kerran, niin vaivoin saa ladattua ottelun homman välillä jumittaen, ja kun yrittää hypätä videolla pelin alkuun, niin koko video jumittaa pakoilleen. Sitten vaan lataamaan videota uudestaan, jolloin kuva lähtee jälleen toiminaan jumittaen tosin taas muutaman sekunnin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Samat huomiot kuin yllä.

Lisäksi puhelimella (S4) lähetyksen pikselöityminen mustaksi mössöksi on lisääntynyt.
 

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttävät sulamiset
Onkohan jotain helppoa keinoa huijata ruutu.fi sivustoa luulemaan, että käytän sivustoa esim. Ipadilla, vaikka kyseessä onkin PC ja esim. Mozillan selain. Tämä kiinnostaa sen takia, että mitä ilmeisemmin Applen vehkeillä (HTML5) tuota kuvan nykimistä ei esiinny niin paljon kuin PC:n flashilla. Googlettelin jo hieman tuosta user-agent switcherista, mutta en oikein saanut sitä toimimaan, ainakin samalla flashplayerilla homma lähti pyörimään kuin aiemminkin.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Onkohan jotain helppoa keinoa huijata ruutu.fi sivustoa luulemaan, että käytän sivustoa esim. Ipadilla, vaikka kyseessä onkin PC ja esim. Mozillan selain. Tämä kiinnostaa sen takia, että mitä ilmeisemmin Applen vehkeillä (HTML5) tuota kuvan nykimistä ei esiinny niin paljon kuin PC:n flashilla. Googlettelin jo hieman tuosta user-agent switcherista, mutta en oikein saanut sitä toimimaan, ainakin samalla flashplayerilla homma lähti pyörimään kuin aiemminkin.

Kerro ihmeessä jos löydät keinon tuohon. Olen myös jonkin verran tutkaillut vaihtoehtoja.
 
Yritin User Agenteilla ja Chromen developer työkaluilla vaikka mitä, ainoastaan mainosvideot pätkän alusta sain tulemaan HTML5:sena, itse videot eivät toistuneet.

Oletteko kokeilleet muilla selaimilla? Esim. ladatkaa Portable Chrome (linkki vie portableapps.com sivustolle) ja testatkaa sillä (siinä pepperflash mukana). Helppo testata, tuon voi poistaa ihan vain deletoimalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös