Mainos

www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 618 377
  • 6 774

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avaa Ruutu.fi applikaatio ja pistä peli pyöriin, kun kuva lähtee rullaan niin ilmestyy AirplayIcon.png tämä kuva siihen näyttöön äänenvoimakkuuden viereen ruudun oikeaan alareunaan. Siitä kun klikkaat niin voit valita AppleTV jonka jälkeen toimii.

Jos käytät sieltä alhaalta vetolaatikosta peilaus asetusta ei toimi todellakaan läheskään niinku vois olettaa.

Lisätään vielä tähän sellainen vinkki, että aina joskus syystä tai toisesta sitä Airplay Iconia ei vaan ilmesty, etenkin jos yrittää striimailla jotain satunnaista nettivideota Safarin kautta. Tuolloin sieltä alhaalta vetolaatikostakin pystyy yleensä valitsemaan Apple TV:n näyttölaitteeksi, tärkeää on vaan jättää peilaus tosiaan täppäämättä päälle.

Seuraavassa päivityksessä Airplay tulee muuten myös OS X:lle, jolloin ei enää Macillakaan tarvitse videoita peilata.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ärsyttävästi nykäisee lähetys android-sovelluksella n 10 sekunnin välein. Tästä taisi joku muukin jo urpata (edit: @Torsti ). Aika typerää, koska tämä on uusi vika, viime kaudella toimi tökkimäti. Onneksi sentään chromella katsottuna pyörii sujuvasti, ainoa vaan että ruudun alalaidasta ei taida saada tuota palkkia pois. Sekin onnistui vielä viime kaudella.

No näkyy jotain sentään, kiitos tästä terveisin,
Nöyrin asiakkaanne
 

Livermore

Jäsen
Todella paljon ongelmia ruudun kanssa alusta saakka,mutta kertokaahan,että missä on vika,kun vanhalla Lenovon tabletilla kaikki sujuu,kuin baletti,mutta juuri hankitulla samsung galaxy ta 4:lla kuva tökkii huomattavasti? Tätä kirjoittaessa luin pari sivua tästä taaksepäin ja huomasin, että tällä samsungilla homma toimii,jos kirjautuu ruudun sivuille chromen kautta,eikä siis ruudun oman sovelluksen kautta? Mikä tässä on siis homman nimi? Mistä johtuu?
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Seuraavassa päivityksessä Airplay tulee muuten myös OS X:lle, jolloin ei enää Macillakaan tarvitse videoita peilata.

Enpä huomannut eilen, että se seuraava päivitys oli jo julkaistu. Eli nyt OS X El Capitan mahdollistaa yhteensopivien videoiden Airplayn ilman, että koko selainikkunaa tarvitsee peilata. Nopealla testillä totesin, että Ruutu ei kuulu näihin yhteensopiviin videoihin. Jos user agentin vaihdolla saa jotenkin pakotettua HTML5:n päälle, voisi ehkä onnistua, mutta itse en onnistunut.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Mulla on Samsungin tabletilla toiminut Ruudun lähetykset hemmetin hyvin, myös peilamalla mutta vähän aikaa on tökkinyt kuva todella paljon. Nykii ja menee tummaksi välillä, meinasin jo heittää Tabletin seinään. Koitin kuitenkin kännykällä niin sama homma, nykii ja pätkii. Sonyn puhelin mutta tietenkin myös Androidin käyttis. Pitänee ottaa yhteyttä Ruutuun (Jarkoon vai Tuomoon)
 

PalloJofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Kysymys: Onko AppleTV wlanin vai langan päässä? Jos mahdollista niin tässäkin kuten kaikissa laitteissa mitä käytät striimaukseen niin käytä aina lankaa.

Avaa Ruutu.fi applikaatio ja pistä peli pyöriin, kun kuva lähtee rullaan niin ilmestyy AirplayIcon.png tämä kuva siihen näyttöön äänenvoimakkuuden viereen ruudun oikeaan alareunaan. Siitä kun klikkaat niin voit valita AppleTV jonka jälkeen toimii.

Jos käytät sieltä alhaalta vetolaatikosta peilaus asetusta ei toimi todellakaan läheskään niinku vois olettaa. Kuva ei mene täydelle ruudulle ja kuva pätkii aivan pirusti. Tuo peilaus on tarkoitettu lähinnä sitä varten jos jotain powerpoint -esityksiä pädiltä haluat näytellä, muuten lähes jokaisesta striimisoftasta (viaplay, netflix yms) löytyy tuo Airplayicon minkä linkkasin tuohon ylle.

Lisätään vielä tähän sellainen vinkki, että aina joskus syystä tai toisesta sitä Airplay Iconia ei vaan ilmesty, etenkin jos yrittää striimailla jotain satunnaista nettivideota Safarin kautta. Tuolloin sieltä alhaalta vetolaatikostakin pystyy yleensä valitsemaan Apple TV:n näyttölaitteeksi, tärkeää on vaan jättää peilaus tosiaan täppäämättä päälle.

Seuraavassa päivityksessä Airplay tulee muuten myös OS X:lle, jolloin ei enää Macillakaan tarvitse videoita peilata.

Kiitti vinkeistä, täytyy kokeilla noita tänään. Itse huomasin sellaisen, että selaimella ruutu.fi, peli pyörimään ja toistuu AppleTV:n kautta vallan mainiosti. Siinä taisikin mennä automaattisesti tuo Airplay ilman peilausta päälle. Täytyy kokeilla vielä tuon sovelluksenkin kautta, helpompihan se vielä on kun selaimen kautta.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taannoin, kun ruutu kyykkäsi käytännössä koko ensimmäisen erän ajaksi kaikilta käyttäjiltä, niin pistin valitusta menemään. Nyt "jo" vastasivat ja kertoivat lisäävänsä minun tilaukseen 3 päivää lisää katseluaikaa. Kolme päivää! On ne anteliaita.
Lopuksi vielä kysyivät haluanko jatkaa tilausta. No en ole vielä päättänyt. Ainakin padilla on joka pelissä katkennut matsi jossain välissä. Ruutu apsin kautta katselen ja samaa ongelmaa koko ajan tai sitten ei käynnisty lähetys.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Olen tehnyt mielenkiintoisen havainnon, en tiiä mistä johtuu. Tuo laatu, vaikka lukittu, laskee automaattisesti pikkuhiljaa täydestä sinne yhteen, jos ei refreshaa sivua.. Mistähän tuo voi johtua? Pikkuhiljaa aina yhtä pienempi laatu ykköseen, sit refresh niin taas täydet. Sillon kun on vain 288p, niin jos avaa viereiseen välilehteen testivideon niin se pyörii täysillä. Onko tähän koodattu joku laadunhuononnus vai mitä ihmettä?
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Ruutu vastasi tuosta nykimisestä jotain perusliirumlaarumia, jonka jälkeen kerroin heille kaikki laitteet/systeemit mitä käytän. Tämän jälkeen vastattiin seuraavaa:

Hei!

Kiitos viestistäsi.


Ruudulta kuva ja tieto välittyy maksiminopeudella, joten kuvan nykiminen johtuu operaattoriisi kohdistuvan kuormituksen koon ja ajankohdan mukaisesti. Esimerkiksi eniten katsotuilla otteluilla on hyvin monta katsojaa tietyllä alueella ja tästä syystä operaattorisi ei saa tietoa tarpeellisella nopeudella kaikkiin talouksiin. Suosittelen ottamaan yhteyttä operaattoriisi.


Syysterveisin
RUUTU


Nyt täytyy kyllä sanoa, että mistä nämä repii näitä selityksiä? Itselläni on Soneran liittymä, jossa ei tosiaan muissa jutuissa ole mitään ongelmia.
Lukon pelejä täällä asuinpaikkakunnallani tuskin kovin moni muu aktiivisesti katsoo.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Selityksiä kyllä löytyy jos jonkinmoisia, parannusten kanssa onkin sitten hiljaisempaa. Siinä varmaan osasyy koko Sanoman tappiolliselle toiminnalle. Tuo nykiminen on ihan tämän kauden ilmiö ainakin omien havaintojeni pohjalta, eikä se ole sitä jatkuvaa nykimistä jota joskus oli, vaan kuva on sulava pidemmän aikaa jonka sitten aina tällainen hetkellinen nykiminen keskeyttää. Koskee mielestäni myös vain Windowsin kautta katsomista, Androidilla tätä samaa nykimistä ei ole havaittavissa ja kuva on myös jatkuvasti terävä. Androidilla ongelma on vaan että jos haluaa tabletista kuvan isompaan näyttöön, joutuu peilaamaan näytön esim. Chromecastilla telkkariin. Varsinaista Chromecast-tukea Ruudussa ei ole, eikä varmaan ole tulossakaan?
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko teksti

Onhan tuo operaattorin kapasiteetti ongelma mahdollinen vaan ei todennäköinen varsinkaan kiinteässä laajakaistassa. Varsinkaan uudemmissa tekniikoissa kuten kuitu, ei kapasiteetti pitäisi loppua käytännössä koskaan ja nopeus jatkuvasti maksimia. Ei uskoisi että Nelonen kaivaa näitä selityksiä ilman että heillä on mitään tarkempaa tietoa operaattorin kapasiteeteista. Tuon selityksenhän voi kumota yksinkertaisesti tekemällä nopeustestiä kun Ruudun kanssa on ongelmaa, jos nopeus riittävä eikä vaihtele paljoa, kapasiteetti ongelmaa ei ole.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Katselen Kärpät - Hifk peliä ja vähän väliä heittää lähetyksen rallin pariin. Onko muilla samaa ongelmaa?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Katselen Kärpät - Hifk peliä ja vähän väliä heittää lähetyksen rallin pariin. Onko muilla samaa ongelmaa?
Minulla oli eilen samaa ongelmaa Tappara-HPK matsissa. Yhtäkkiä napsahti ruutuun jotain takaliuku äijiä ketkä oli lähtenyt rallia ajamaan kesken elonkorjuun.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onhan tuo operaattorin kapasiteetti ongelma mahdollinen vaan ei todennäköinen varsinkaan kiinteässä laajakaistassa. Varsinkaan uudemmissa tekniikoissa kuten kuitu, ei kapasiteetti pitäisi loppua käytännössä koskaan ja nopeus jatkuvasti maksimia. Ei uskoisi että Nelonen kaivaa näitä selityksiä ilman että heillä on mitään tarkempaa tietoa operaattorin kapasiteeteista. Tuon selityksenhän voi kumota yksinkertaisesti tekemällä nopeustestiä kun Ruudun kanssa on ongelmaa, jos nopeus riittävä eikä vaihtele paljoa, kapasiteetti ongelmaa ei ole.

Mielenkiintoista olisi myös tietää kuinka paljon tuota heilahtelua pitää tulla? Oletaan yhteyden olevan 5-20 välissä ja ruudun toive on tainnut liikkua neljässä megassa. Voiko tuolla heilahtelulla olla merkitystä, jos nopeus on suosituksen yläpuolella?

Katselin nykyisellä, edellisellä ja sitä edellisellä toimistolla pelejä 1-10 megan yhteyksillä (kiinteällä tai mokkulalla) ja peli näkyi kohtuullisen hyvin. Kuluvaa kautta olen katsonut ainoastaan kotona ja käytössä on 25-30 megan sisäverkko ja laatu on ollut liki sama kuin 1-10 megan yhteyksillä. Luonnollisesti huonomman kuvanlaadun määrä on isommalla liittymällä pienempi.
 

JonesJack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Blackhawks, Suomi lajista riippumatta
Itse katselen pelit läppäriltä joka liitettynä hdmi-piuhalla telkkariin ja ihan hyvin toiminut kaikki. Ongelmana on puhelimen Ruutu sovellus,jolla en ole vielä yhtään videota nähnyt alusta loppuun saakka, vaan aina pätkäsee ja jää paikalleen junnaamaan ja latailemaan. Videot pyörii noin minuutin verran. Puhelimella en myöskään otteluita pysty katsomaan, vaan ne pätkäsevät ihan samalla tavalla. Vanhalla ruudun sovelluksella kaikki toimi kunnolla koko viimekauden ilman mitään ongelmia. Onko muilla ilmennyt samanlaista?

Puhelimena siis samsungin galaxy note 2 ja liitettynä Wlaniin.
 
Ruudun 3.x Android appsi on ollut ihan katastrofaalisen paska. VMP-mielipiteitä/arvioita voi käydä lukemassa appsin tiedoista. Silti Ruudun asiakas- tai myyntipäällikkö, tjsp. Jarri Vuorio on sitä mieltä, että palvelu toimii hyvin kun häntä lähdin ripittämään asiakaspalvelun (cut&paste vastauksia monesti ei edes kysymyksien aiheisiin, vastaamattomuus vaikka selviä kysymyksiä, asiakkaiden aliarviointi ja suorastaan heille vittuilu, jne.), itse palvelun, appsin toimimattomuutta (suosittelin myös käydä lukemassa arviot jotka olivat silloinkin murskaavia), jne., ja oli sitä mieltä, että minun kannattaisi varmaan lopettaa asiakkuus. Kun tuollainen idiootti on jossain (pikku-)pomotason pallilla, niin turha odottaa, että mikään itse palvelussa taikka asiakaspalvelussa paranee. On kyllä yksi paskin firma mitä olen tavannut.

Itsellä Ruudun Android appsi on viime aikoina toiminut, tai ei toiminut sillä lailla, että suorakanavat toimivat aina ilman oikeastaan mitään vikaa. Mutta sitten kun olen yrittänyt katsoa boxingia tai superpesistä jälkikäteen, niin aluksi homma toimii joten kuten (pieniä pätkäisyjä on ja samalla monesti jossain vaiheessa menee ääni/kuvasynkka) mutta jonkun about 20-40 minuutin päästä alkaa iso ongelmointi. Striimi pysähtyy ja lähes mahdotonta saada uudestaan käyntiin vaikka appsin pakottaa kiinni ja takaisin auki. "Tuntematon virhe"-ilmoituksia tulee silloin tällöin jos antaa appsin yrittää avata striimiä kauan. Välillä striimi lähtee pyörimään mutta stoppaa taas muutaman minuutin sisään. Tabletin selaimen kautta sitten on toiminut loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:

Nynoamous

Jäsen
Ruudun 3.x Android appsi on ollut ihan katastrofaalisen paska. VMP-mielipiteitä/arvioita voi käydä lukemassa appsin tiedoista. Silti Ruudun asiakas- tai myyntipäällikkö, tjsp. on sitä mieltä, että palvelu toimii hyvin kun häntä lähdin ripittämään asiakaspalvelun (cut&paste vastauksia monesti ei edes kysymyksien aiheisiin, vastaamattomuus vaikka selviä kysymyksiä, asiakkaiden aliarviointi ja suorastaan heille vittuilu, jne.), itse palvelun, appsin toimimattomuutta (suosittelin myös käydä lukemassa arviot jotka olivat silloinkin murskaavia), jne., ja oli sitä mieltä, että minun kannattaisi varmaan lopettaa asiakkuus. Kun tuollainen idiootti on jossain (pikku-)pomotason pallilla, niin turha odottaa, että mikään itse palvelussa taikka asiakaspalvelussa paranee. On kyllä yksi paskin firma mitä olen tavannut.

Itsellä Ruudun Android appsi on viime aikoina toiminut, tai ei toiminut sillä lailla, että suorakanavat toimivat aina ilman oikeastaan mitään vikaa. Mutta sitten kun olen yrittänyt katsoa boxingia tai superpesistä jälkikäteen, niin aluksi homma toimii joten kuten (pieniä pätkäisyjä on ja samalla monesti jossain vaiheessa menee ääni/kuvasynkka) mutta jonkun about 20-40 minuutin päästä alkaa iso ongelmointi. Striimi pysähtyy ja lähes mahdotonta saada uudestaan käyntiin vaikka appsin pakottaa kiinni ja takaisin auki. "Tuntematon virhe"-ilmoituksia tulee silloin tällöin jos antaa appsin yrittää avata striimiä kauan. Välillä striimi lähtee pyörimään mutta stoppaa taas muutaman minuutin sisään. Tabletin selaimen kautta sitten on toiminut loppuun asti.
Voitko copypastettaa kyseisen kaverin vastauksia tähän tai vaikka minulle privaan? Saat täydet vapaudet muokata omia kysymyksiäsi, jos niissä on jotain arkaluontoista tai hyökkäävää tekstiä, mutta Vuorion vastauksien (ja niiden laaduttomuuden) ymmärtämiseksi niiden punainen lanka olisi hyvä kyllä saada selville. Olen kuullut ennenkin paljon huonoa tästä veijarista, joten kiinnostus tutustua hänen toimintatapoihinsa ja asiakaspalvelutaitoihinsa (joka on merkittävä osa hänenkin duuniaan) entistä lähemmin on kasvanut merkittävästi. Kiitoksia jo etukäteen.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Yksi vinkki jos haluatte saada asioita tapahtumaan. Sanoma-konsernin toimari vaihtui juuri. Heittäkää hänelle sähköpostia aiheesta. Paskalla on taipumus valua alaspäin ja kun toimarina on henkilö joka ilmeisesti haluaa saada muutoksen aikaan, alaspäin valuvan paskan määrä kasvaa ekspotentiaalisesti. YT-neuvottelujen jatkuvassa rumbassa saattaa oikeasti tulla osaava kaveri tilalle joka haluaa saada muutoksen aikaan.

Ruutu.fi:ssä on melkein koko Sanoman alamäki pähkinänkuoressa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Nyt kausarit -40 prosenttia 48 tunnin ajan.

Tuote | Ruutu

Linkki Ruudun sivuille.
Ajattelin tulla samaa kirjoittamaan. Hifkin, Sportin, ja Bluesin fanien kannattaa tilata vasta huomenna, niin pitäisi näkyä tuo 6.1.2016 oleva peli myös. Tapparalla peli huomenna ja 7.1.2016 eli ilmeisesti molempia ei näe. Siis tuosta 3kk paketista kysymys. Muilla ei niinkään väliä. Tietysti mahdolliset häiriöt ja niistä valittaminen voivat pidentää tuota sopparia. Finaalien viimeiseen peliin asti tuo 9kk paketti on edullisempi, vaikka jättäisi pari peliä välistä ja loput ottelut näkisi 3kk sopparilla + 3 x 1kk yksittäistilauksella. Jos olettaa että oman joukkueen pelit loppuvat runkosarjaan, eikä pleijarit kiinnosta, niin ottamalla tuon lyhyen sopparin ja pitämällä pienen tauon sen jälkeen, sitten ottamalla 2x 1kk sopparia, pitäisi nähdä runkosarja loppuun asti. Luultavasti yksi pätkiminen tai toimimattomuus 3kk aikana tuo lisäaikaa sen verran että näkisi runkosarjan loppuun asti. Hintaa tulisi n. 110€.

Tuossa rupeaa olemaan kyllä houkuttava tarjous. Varsinkin jos tuohon tulee keväällä pleijaripassi, niin 100€ hinnalla saattaisi nähdä finaalit loppuunasti.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Melko kiva näin kauden alussa 9kk sopparin tilanneelle että nyt lähtee 40pinnaa halvemmalla loppu kausi. Tästähä pitäisi maksaa hyvitystä jo tilanneille prkl! Tuote tuntuu tosian olevan kunnossa myös Ruudulla kun tyhjennysmyynti aloitettu jo lokakuussa.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Melko kiva näin kauden alussa 9kk sopparin tilanneelle että nyt lähtee 40pinnaa halvemmalla loppu kausi. Tästähä pitäisi maksaa hyvitystä jo tilanneille prkl! Tuote tuntuu tosian olevan kunnossa myös Ruudulla kun tyhjennysmyynti aloitettu jo lokakuussa.

Ymmärrän toki harmituksen, mutta eikös se mene joka hankinnassa vähän samalla tavalla. Joku saa tarjouksesta saman tuotteen halvemmalla kuin sinä. Tai otat autorahoituksen 2,9% korolla ja 2kk päästä autoliikkeellä tuleekin kampanja 0,9% korolla. Eipä noissakaan tapauksissa makseta hyvitystä aiemmin ostaneille :)

Tietääkö joku, että pitääkö tuo 3kk jakso aktivoida heti vai onnistuuko myöhemmin? Itsellä kestää nykyinen 3kk jakso vielä pari kuukautta, joten päällekkäistä toista ei toki kannata hommata..
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Hah! Joukkueilla keskimäärin yhdeksän peliä pelattuna 60:stä ja nyt lyötiin heti -40 pinnaa Ruudun hinnasta pois. Koska tuo Liigan ja Nelosen sopimus on katkolla? Toivottavasti joukkueet ovat kaukaa fiksuja ja valmistautuvat menettämään tv-rahat kokonaan tai ainakin roimaan rahamäärän pudotukseen.

Gigantin Outletista muuten irtoaa halvimmillaan 42,95€ tuo Ruudun 3kk mittainen tilaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös