www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 596 384
  • 6 774
Suosikkijoukkue
KalPa
Minulle antoivät peräti kolme päivää lisää käyttöaikaa kun eilisestä tökkimisestä valitin. Irtisanoin koko systeemin kun oli se kk-kerrallaan soppari.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Minulle antoivät peräti kolme päivää lisää käyttöaikaa kun eilisestä tökkimisestä valitin. Irtisanoin koko systeemin kun oli se kk-kerrallaan soppari.

Joo hyväri tuli mutta samalla teksti, että ruutu pro jatkuu automaattisesti hyvityksen jälkeen. Voivatko veloittaa automaattisesti kortiltani (maksettu viimeksi viime vuonna) ja saako luottokorttitietoja poistettua ruutupalvelusta?
 

ttimooooo

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Oletteko arvon palsta veljet huomanneet että onko teillä ollut jonkinlaista vikaa kun ootte ruudusta matseja kattonut niin välillä ääni menee pirun hiljaiseksi ja sit se jonkin ajan päästä palaa normaaliksi äänen voimakkuudeksi vai onko vika ainoastaan mun koneella?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo hyväri tuli mutta samalla teksti, että ruutu pro jatkuu automaattisesti hyvityksen jälkeen. Voivatko veloittaa automaattisesti kortiltani (maksettu viimeksi viime vuonna) ja saako luottokorttitietoja poistettua ruutupalvelusta?

Tilauksenhan saa lopetettua, kun painaa yläreunasta oman nimen kohdalta ja sieltä "Tilaukset" ja "Muokkaa tilausta". Itse kikkailin viime kaudella ja pidin yhden kuukauden taukoa, kun olin pari viikkoa reissussa ja tuli maaottelutaukoa samaan putkeen, niin olisi ollut turhaa maksaa tyyliin 1-2 ottelusta se 30 egeä. Sitten taas otin uuden tilauksen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
No mulla on nyt 3kk määräaikainen, ajattelin vain tuosta viestistä etteivät kortilta veloita automaattista jatkoa. Mutta tämä ei toivottavasti onnistu ilman että itse hyväksyn jatkon...
 

PalloJofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ei voi kuin suositella tuota AppleTV:tä iPad/iPhone ja Macin omistajille.
Tuli hankittua tuo AppleTV, mutta ei tuolla kyllä yhden matsin perusteella lätkää pysty katsomaan. Vaikka matsi pyörii ipadilla oikein mallikkaasti, nykii kuva melko pirusti tv-ruudulle peilattuna. Lisäksi 55" töllöön tulee joku 30" kuva, mikä sitten pitää zoomata koko näytölle telkun asetuksista. Tämäkin heikentää kuvanlaatua. Onko ratkaistavissa olevia ongelmia?
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei oo näkyny hyvitystä tai vastausta sähköpostiin. Jos ei pian tule mitään, vaihdan luottokortin sellaiseksi jossa ei rahaa ole. Katotaan saisko se vipinää aikaan. Ei palvelua, ei maksua.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei oo näkyny hyvitystä tai vastausta sähköpostiin. Jos ei pian tule mitään, vaihdan luottokortin sellaiseksi jossa ei rahaa ole. Katotaan saisko se vipinää aikaan. Ei palvelua, ei maksua.

Yritin eilen illalla katsoa, mutta onko tuolla jossain ruutu.fi kohta jossa luottokortti on sidottuna tiliin? Monissa palveluissa on ja sieltä menee veloitus automaattisesti jossei itse käy poistamassa korttia palvelusta...
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yritin eilen illalla katsoa, mutta onko tuolla jossain ruutu.fi kohta jossa luottokortti on sidottuna tiliin? Monissa palveluissa on ja sieltä menee veloitus automaattisesti jossei itse käy poistamassa korttia palvelusta...

Ruutu katkeaa automaattisesti jos ei saa veloitettua maksua kortilta tiettyjen päivien kuluessa. Minulta hävisi kortti viime keväällä ja samoihin aikoihin oli kuukausiveloitus menossa mutta ei saanut veloitettua kun kuoletin kortin.

Ruudun asetuksissa voi vaihtaa kortin numeron kesken tilauksen toiseen jos niikseen haluaa. En tietenkään suosittele mutta eiköhän kaikilta löydy semmoinen kortti, jonka tililtä ei löydy juuri veloitushetkellä katetta.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
3 päivää tuli tännekin hyvitystä torstain katkosta. Laskin, että minulle tulee nyt Ässien runkosarjakausikortin hinnaksi 180€, jos istuttaa tilauksen uusimiset sopiville päiville. Tämä kantaa 28.3. saakka, eli tuskin tuon jälkeen Pata enää pelaa jatkopelejäkään, kun runkosarja päättyy 10.3. Mikäli Ässien peli on jatkojen suhteen lopullisesti menetetty kuusi kierrosta ennen runkosarjan loppua, pystyy säästämään vielä 30 euroa, kun minun aikataulutuksella viimeinen tilaus sisältää nuo runkosarjamatsit. Eli kyllähän tässä halvemmalla pääsee, kuin Ruudun kausikortin ostamalla. Ja jos nyt joku ihme sattuu, että Pata painaakin päätyyn asti, niin kai siitä mielellään maksaa ylimääräistä :) On kuitenkin niin epätodennäköinen skenaario, että luulen selviäväni kaudesta 180 eurolla.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Tuli hankittua tuo AppleTV, mutta ei tuolla kyllä yhden matsin perusteella lätkää pysty katsomaan. Vaikka matsi pyörii ipadilla oikein mallikkaasti, nykii kuva melko pirusti tv-ruudulle peilattuna. Lisäksi 55" töllöön tulee joku 30" kuva, mikä sitten pitää zoomata koko näytölle telkun asetuksista. Tämäkin heikentää kuvanlaatua. Onko ratkaistavissa olevia ongelmia?


Itse katson vastaavalla kombolla ongelmitta. Käytän Ruutu- softaa. Siellä ensin ihan padissa matsi pyörimään ja laitan sitä kautta Airplayn päälle. Itselle ainakin tulee aina koko ruudun kokoisena näytölle.
 

T Leimu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Toronto Maple Leafs ja Assan Päivystäjät
Soittihan sieltä Ruudun asiakaspalvelupäällikkö eilen. Minä annatin sille koko rahan edestä. Mutta,mutta....vika onkin kuitenkin minussa tai laitteissani. Kolme päivää tuli hyvää kuitenkin. Kyllä lämmitti =). Otin sitten kokeiluun tuon DNA TV:n kun kehuivat, että on parempi lähetysvarmuus kun Ruudulla. Saattoihan se ollakkin, mutta kuvanlaadussa oli kyllä suuri ero. Ruutu+ kuvanlaatu on huomattavasti parempi. DNAlla kuva oli aika huono, vaikka katoin sitä läppärin näytöltä.
Osaako kukaan sanoa saako sitä kuvaa jotenkin paremmaksi ? Ja jos saa niin millä konsteilla ?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Otin sitten kokeiluun tuon DNA TV:n kun kehuivat, että on parempi lähetysvarmuus kun Ruudulla. Saattoihan se ollakkin, mutta kuvanlaadussa oli kyllä suuri ero. Ruutu+ kuvanlaatu on huomattavasti parempi. DNAlla kuva oli aika huono, vaikka katoin sitä läppärin näytöltä.
Osaako kukaan sanoa saako sitä kuvaa jotenkin paremmaksi ? Ja jos saa niin millä konsteilla ?
Eipä sitä nykyistä paremmaksi saa, DNA TV on pääsääntöisesti suunnattu käytettäväksi joko kännykällä tai tabletilla, vaikka toki se selainversiokin löytyy. Selainversiossa tosiaan kuvanlaatu kohtalaisen heikko, en tiedä onko siihen tulossa muutosta joskus.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tuli hankittua tuo AppleTV, mutta ei tuolla kyllä yhden matsin perusteella lätkää pysty katsomaan. Vaikka matsi pyörii ipadilla oikein mallikkaasti, nykii kuva melko pirusti tv-ruudulle peilattuna. Lisäksi 55" töllöön tulee joku 30" kuva, mikä sitten pitää zoomata koko näytölle telkun asetuksista. Tämäkin heikentää kuvanlaatua. Onko ratkaistavissa olevia ongelmia?
Älä peilaa näyttöä ruudulle, vaan valitset vain Airplay-asetuksista Apple TV:n käyttöön. Peilaus hidastaa aina hemmetisti kuvaa, koska se siirtää padin näytön sellaisenaan ruudulle, Airplay ei siirrä itse kuvaa, vaan Apple TV alkaa pyörittämään sitä oman nettiyhteytensä kautta. Muista myös valita Airplay käyttöön Apple TV:n asetuksista.

Aiheeseen liittyen, Ruudun sovellus päivittyi äsken uuteen versioon. Mahtavatkohan olla tehneet enemmänkin muutosta pellin alle?
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Aiheeseen liittyen, Ruudun sovellus päivittyi äsken uuteen versioon. Mahtavatkohan olla tehneet enemmänkin muutosta pellin alle?

Koko sovellus on mennyt uusiksi ainakin iPhonella. Ei voinut päivittää vaan piti ladata uusi. Sivuttaisliike ei nyi yhtään ja ottelusta toiseen voi vaihtaa suoraan, alla näkyy näyttöä napsauttamalla kanavat ja ohjelmatiedot. Toivottavasti tämä softa saataisiin jossain vaiheessa myös PS4 ja myös selaimeen. Loistava uudistus.

Edit: poistuin sovelluksesta kirjoittamaan tätä ja lähetys jäi automaattisesti pauselle. Palasin takaisin niin jatkoi siitä mihin jäi. Todella hienosti toimii!
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Näkyy muuten koko ruudulla, kun jakaa lähetyksen uudella sovelluksella HDMI-piuhan ja -adapterin kautta telkkariin. Eipä tarvitse Safarilla kikkailla enää.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo-o, android-sovelluksella nykii parin sekunnin välein siten, että katsominen on todella tuskaista. Miksi helvetissä se piti mennä uusimaan, vielä keväällä toimi loistavasti? Onneksi läppärillä selaimen kautta toimii, aina vaan ei kone ole pelkästään minun käytössäni
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Lauantaina MHL-piuhalla puhelimesta telkkariin kytkettynä nyki todella pahasti. Niinkuin joka kerta tällä kaudella. Olen useamman kerran laittanut tuosta palautetta, koska viimekaudella tuo toimi hyvin.

Vituttaa kun palautteisiin vastataan samalla litanialla että tarkista juttuja jne. Vaikka jo ekassa viestissä olen kokoonpanon ilmoittanut.

Minulla on videokin nykimisestä. Linkitän videon kunhan saan sen upattua.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Koko sovellus on mennyt uusiksi ainakin iPhonella. Ei voinut päivittää vaan piti ladata uusi. Sivuttaisliike ei nyi yhtään ja ottelusta toiseen voi vaihtaa suoraan, alla näkyy näyttöä napsauttamalla kanavat ja ohjelmatiedot. Toivottavasti tämä softa saataisiin jossain vaiheessa myös PS4 ja myös selaimeen. Loistava uudistus.

Edit: poistuin sovelluksesta kirjoittamaan tätä ja lähetys jäi automaattisesti pauselle. Palasin takaisin niin jatkoi siitä mihin jäi. Todella hienosti toimii!
Kuulostaa hyvältä, tänään illalla täytyy testata. Tuo pienoinen nykiminen on itseänikin hiukan häirinnyt, toivottavasti on nyt siis kunnossa. Ja tosiaan, PS4 ja Bravia -softia olisi kiva saada.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Onpahan taas episodi ollut tän Ruudun kanssa. Ensin laitoin palautetta tuosta viime viikon härdellistä, johon vastasivat kolmen päivän ilmaisella sopimuksen jatkolla. Sen jälkeen koko oma tilaus meni sekaisin ja yhtäkkiä 12kk tilaukseni oli muuttunut kuukausittaiseksi, kalliimmaksi versioksi. Laitoin palautetta ja seuraavana päivänä oli soppari taas entisellään omilla sivuilla. Tänään sitten havahduin siihen, ettei yksikään Ruutu+ -palvelun video enää pyöri ja on kuin koko palvelua en olisi tilannut. On tää nättii!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään sitten havahduin siihen, ettei yksikään Ruutu+ -palvelun video enää pyöri ja on kuin koko palvelua en olisi tilannut. On tää nättii!
Toi on perussettiä, pitää vaan kirjautua ulos ja sisään kunnes toimii. Ja näin.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos jollain on koodeja jolla voisin katsoa illan kärkikamppailun töiden lomassa niin olisin erittäin kiitollinen.
Sama täällä. Kertalippu näköjään taas hitusen kalliimpi näköjään, vaivaiset kaks kymppiä..
Onkohan tällä kaudella ilmaisia pelejä tulossa kansan nähtäville laisinkaan? Harmillisesti tuntuu olevan ripoteltu eri toimijoille hokioikeudet..
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Tuli hankittua tuo AppleTV, mutta ei tuolla kyllä yhden matsin perusteella lätkää pysty katsomaan. Vaikka matsi pyörii ipadilla oikein mallikkaasti, nykii kuva melko pirusti tv-ruudulle peilattuna. Lisäksi 55" töllöön tulee joku 30" kuva, mikä sitten pitää zoomata koko näytölle telkun asetuksista. Tämäkin heikentää kuvanlaatua. Onko ratkaistavissa olevia ongelmia?

Kysymys: Onko AppleTV wlanin vai langan päässä? Jos mahdollista niin tässäkin kuten kaikissa laitteissa mitä käytät striimaukseen niin käytä aina lankaa.

Avaa Ruutu.fi applikaatio ja pistä peli pyöriin, kun kuva lähtee rullaan niin ilmestyy AirplayIcon.png tämä kuva siihen näyttöön äänenvoimakkuuden viereen ruudun oikeaan alareunaan. Siitä kun klikkaat niin voit valita AppleTV jonka jälkeen toimii.

Jos käytät sieltä alhaalta vetolaatikosta peilaus asetusta ei toimi todellakaan läheskään niinku vois olettaa. Kuva ei mene täydelle ruudulle ja kuva pätkii aivan pirusti. Tuo peilaus on tarkoitettu lähinnä sitä varten jos jotain powerpoint -esityksiä pädiltä haluat näytellä, muuten lähes jokaisesta striimisoftasta (viaplay, netflix yms) löytyy tuo Airplayicon minkä linkkasin tuohon ylle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös