www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 599 208
  • 6 774

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos klikkaat Ruudn etusivulta "urheilu" ja sitten painat "liigan" logoa ja surffailet päivämäärien mukaan niin otteluun osallistuvien joukkueiden logojen alla lukee otteluiden lopputulokset. (päädyt osoitteeseen SM-liiga | Ruutu ) Minusta tuo on loogisin reitti etsiä pelejä.

Viimeksi kun kokeilin tuota kautta katsoa tallennetta, pääsin virityskuvaan ja sitä edellisellä kerralla jonkin toisen lajin live-lähetykseen. Näköjään nyt tuotakin kautta pääsee tallenteisiin, joten siinä kohtaa ymmärrän kritiikin. Tosin kuten edellä näytin, peleihin pääsee suoraan etusivun hakupalkin kauttakin, joten jos haluaa välttää tulosten näkemisen, ei se ole äärimmäisen haastavaa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Naurettavaa kyllä, ettei firmalla ole jaossa edes mitään testivideoita. Tästä kuvanlaadusta ja nykimisestä on nyt kuultu jo sen verran, ettei kyllä millään viitsisi mitään 12kk tilausta tehdä ja toisaalta vaihtoehdot ovat myös vähintään perseestä: 30 euroa kuussa tai 15 euroa yhdestä saatanan päivästä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Naurettavaa kyllä, ettei firmalla ole jaossa edes mitään testivideoita. Tästä kuvanlaadusta ja nykimisestä on nyt kuultu jo sen verran, ettei kyllä millään viitsisi mitään 12kk tilausta tehdä ja toisaalta vaihtoehdot ovat myös vähintään perseestä: 30 euroa kuussa tai 15 euroa yhdestä saatanan päivästä.

Tästä syystä koitin tarjota kimppaa, muttei vielä ole kiinnostuneita löytynyt. Itselläkin on ehkä kerran tai kaksi kuussa mahdollisuus pelin katsomiseen ja olen valmis maksamaan jollekin tunnusten käytöstä semmoisena päivänä jolloin kyseinen henkilö itse on hallilla. Kattoo nyt sitten montako peliä tällä kaudella näkee. Etäfanina sääli, jos ja kun näkee paikanpäällä enemmän pelejä kuin kuvan välityksellä.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Mulla on Ruutu+pro mikälie toiminut hyvin, sekä iMac tietokoneella (safari selain) että iphonella kaupungilla ja erittäin hyvin ipadista Appletv lle streemattuna. Kuvanlaatu oli suorastaan loistava.
Oikeestaan hienoa, jos mikään ei toimi jollain kämäsillä läppäreillä, oon aina ollu sitämieltä että ne on yhtä käteviä kuin puhelinkopit ja suunniteltu jonkun väsyneen koulutehtävän kirjoittamiseen. No tää oli vitsiä tää loppu, ite päässy niistä eroon.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla on Ruutu+pro mikälie toiminut hyvin, sekä iMac tietokoneella (safari selain) että iphonella kaupungilla ja erittäin hyvin ipadista Appletv lle streemattuna. Kuvanlaatu oli suorastaan loistava.
Oikeestaan hienoa, jos mikään ei toimi jollain kämäsillä läppäreillä, oon aina ollu sitämieltä että ne on yhtä käteviä kuin puhelinkopit ja suunniteltu jonkun väsyneen koulutehtävän kirjoittamiseen. No tää oli vitsiä tää loppu, ite päässy niistä eroon.
Minulla on aipädi hdmi-piuhalla kiinni TV:ssä, kuvanlaatu on kyllä ihan riittävän hyvä, mutta liiketoisto hieman nykivää. Kyllä siihen silmä tottuu ajan myötä, mutta kun vertaa normaaliin TV-lähetykseen niin huomattavasti sulavampaa se on. En tiedä vaikuttaisiko tuo virkistystaajuuden säätö tässäkin jos saisi jotenkin kikkailtua 50hz, mutta eipä taida haukatulla omenalla sellainen onnistua :)
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Osaako joku kevään finaalien testilähetyksiä katsonut sanoa, että miten tämän hetken kuvanlaatu vertautuu niihin? Silloin tosiaan kuvanlaatu oli perkeleen hyvä ja kaikki toimi 100%. Tämä 47" telkusta ja 8 megasella netillä.

En ole tosiaan vielä tilannut tuota mutta tarkoitus olisi. Mielestäni jo Urhon high-kuvanlaatu oli ihan ok, onko tämä sitä tasoa?
 
Osaako joku kevään finaalien testilähetyksiä katsonut sanoa, että miten tämän hetken kuvanlaatu vertautuu niihin? Silloin tosiaan kuvanlaatu oli perkeleen hyvä ja kaikki toimi 100%. Tämä 47" telkusta ja 8 megasella netillä.

En ole tosiaan vielä tilannut tuota mutta tarkoitus olisi. Mielestäni jo Urhon high-kuvanlaatu oli ihan ok, onko tämä sitä tasoa?

Ei ihan 100% tarkkaa muistikuvaa ole keväisestä kuvanlaadusta mutta kyllä tämänhetkinen taso nyt ainakin samaa on, poislukien keväällä esiintyneet vähäiset lähetyksen jumittumiset ja pienet "jäätymiset" kuvassa, jotka tietenkin testilähetyksille suotakoon...
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jätin jälleen palautetta Ruudusta ja sain vastauksen. Samaa diibadaabaa kuin aiemminkin, mutta seuraava lause jäi pyörimään päässäni. Siis mitä helvettiä?

"Kuva lähtee meiltä aina HD-tasoisena, mutta matkan aikana esimerkiksi
operaattori saattaa koskea kuvanlaatuun."
 
Jätin jälleen palautetta Ruudusta ja sain vastauksen. Samaa diibadaabaa kuin aiemminkin, mutta seuraava lause jäi pyörimään päässäni. Siis mitä helvettiä?

"Kuva lähtee meiltä aina HD-tasoisena, mutta matkan aikana esimerkiksi
operaattori saattaa koskea kuvanlaatuun."


Eli siis esim. minun tapauksessa elisa voi halutessaan päättää että kappas, kyllä on liian hyvälaatuista striimiä menossa ruudun kautta tuohon osoitteeseen, lasketaanpas kuvanlaatua puoleen... höpönlöpön

Vai haetaanko tällä sitä että jotkut operaattorithan liittymätyypistä riippuen tekevät tuota kaistan priorisointi ja siitä sitten voisi johtua jotkut tässä tapauksessa ruudun käyttäjillä esiintyvät ongelmat?

Vai onko tuossa vastauksessa nyt sotkettu tv -puolen lähetyksiä mukaan...

Siellähän se voisi tarkoittaa esim. sitä että nelonen lähettää signaalin hd:na mutta esim canal digital ei tarjoa omassa "nelosen paketissaan" kuin sd tasoisen nelonen pro 2. tällöinhän operaattori tekee teoriassa muutoksia läheteykseen...

Aika hutulta tuo kyllä kuulostaa, tai sitten luetun ymmärtäminen on täysin nollassa :)

Niin tai näin, selittelyä selittelyä
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jätin jälleen palautetta Ruudusta ja sain vastauksen. Samaa diibadaabaa kuin aiemminkin, mutta seuraava lause jäi pyörimään päässäni. Siis mitä helvettiä?

"Kuva lähtee meiltä aina HD-tasoisena, mutta matkan aikana esimerkiksi
operaattori saattaa koskea kuvanlaatuun."

Eli nyt ne keksi syyttää operaattoreita kun ensin oli käyttäjän oma vika. Huomasivat sen tien menevän umpikujaan niin nyt sitten syytellään operaattoria. Edelleen sama henki noissa aspan vastauksissa; vika on AINA muiden, ei meidän.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Niin tai näin, selittelyä selittelyä

Ei sinun internetoperaattorisi voi vaikuttaa siihen sisältöön jota nelonen saitilleen tuuppaa. Vähän sama kun maikkari sanoisi, että laittavat ohjelmansa eetteriin ilman mainoksia, mutta paikallinen kaapeliyhtiö lisää siihen mainoksia luvatta.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Ei ihan 100% tarkkaa muistikuvaa ole keväisestä kuvanlaadusta mutta kyllä tämänhetkinen taso nyt ainakin samaa on, poislukien keväällä esiintyneet vähäiset lähetyksen jumittumiset ja pienet "jäätymiset" kuvassa, jotka tietenkin testilähetyksille suotakoon...
Vaikea uskoa tätä valituksen määrää, jos asia tosiaan on noin. Keväällä kuvanlaatu oli aivan moitteettoman hyvä. Noh, kaipa se täytyy tilata kuitenkin niin kohta näkee itsekin.


Edit: tietenkään operaattori ei vaikuta mitenkään tuohon, eli pelkkää BS:ää.
Viime keväänä oli tosin tilanne jossa joku peli pätki maakunnissa mutta ei helsinkiläisillä, Nelonen sanoi tuolloin että maakunnan verkko takkuaa ja se oli todennäköisesti totta. Mutta eihän operaattori kuvanlaatuun pääse vaikuttamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä en usko tähän selitykseen hetkeäkään. Ei operaattori supista asiakkaiden kaistaa tosta vaan. Ja miksi ne tekisivät sen vain Nelosen kanssa, mutteivät esim. Netflixin kohdalla?



Mitä tulee viime kevään finaalien laatuun, ei näiden lähetysten laatu ole lähelläkään keväistä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulle ne eivät näköjään viitsi edes vastata palautteeseen.

Alkaa hämmentämään tämä toiminta.

20e/kk on kova hinta siitä jos asiakaspalvelu on heikkoa ja tarjottu tuote on kohtalainen.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Neljä peliä nyt katsonut ruudun kautta ja omasta mielestäni Urhon ajoista on tultu huomattavasti eteenpäin. Kuvanlaatu on riittävän hyvä mulle verrattuna Urhon laatuun, 24 megaisella adsl piuhalla toisto on toiminut hyvin (ei pätkintää, ei nykimistä).. kaikenkaikkiaan erittäin positiivinen kokemus Urhon ripuleihin verrattuna.

Ja nyt tietenkin kun tämän sanon, olen torstaina meuhkaamassa tässä ketjussa kun lähetys ei toimi, äänet pätkii tai kuva nykii..
 
Eli siis esim. minun tapauksessa elisa voi halutessaan päättää että kappas, kyllä on liian hyvälaatuista striimiä menossa ruudun kautta tuohon osoitteeseen, lasketaanpas kuvanlaatua puoleen... höpönlöpön

Ei sinun internetoperaattorisi voi vaikuttaa siihen sisältöön jota nelonen saitilleen tuuppaa. Vähän sama kun maikkari sanoisi, että laittavat ohjelmansa eetteriin ilman mainoksia, mutta paikallinen kaapeliyhtiö lisää siihen mainoksia luvatta.

Tätä samaa yritin tuossa lainauksessani juuri sanoa, siksi tuo höpönlöpön tuolla lopussa. Ulosantini oli sitten vissiinkin hieman epäselvää?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tätä samaa yritin tuossa lainauksessani juuri sanoa, siksi tuo höpönlöpön tuolla lopussa. Ulosantini oli sitten vissiinkin hieman epäselvää?

Ehkä mulla oli joku tilapäinen lukihäiriö, koska jotenkin yhdistin tuon mainitsemasi laskun kaistanopeuteen. Pahoitteluni.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Vai haetaanko tällä sitä että jotkut operaattorithan liittymätyypistä riippuen tekevät tuota kaistan priorisointi ja siitä sitten voisi johtua jotkut tässä tapauksessa ruudun käyttäjillä esiintyvät ongelmat?

Ei voi. Jos näin tekee, rikkoo lakia. Internetliikennettä ei saa priorisoida. Vai palastaako nelonen tässä operaattorien laittoman toiminnan? Operaattorithan on lakimuutosta halunneet, mutta se ois niin iso riski netinkäytölle, että siihen ei olla suostumassa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
"Kuva lähtee meiltä aina HD-tasoisena, mutta matkan aikana esimerkiksi operaattori saattaa koskea kuvanlaatuun."

Ei jumalauta sentään, ei olla vielä edes lokakuussa ja nyt on jo Urho-tason selitykset kehissä.
 
Ei voi. Jos näin tekee, rikkoo lakia. Internetliikennettä ei saa priorisoida. Vai palastaako nelonen tässä operaattorien laittoman toiminnan? Operaattorithan on lakimuutosta halunneet, mutta se ois niin iso riski netinkäytölle, että siihen ei olla suostumassa.

Asia pihvi, kiitos selvennyksestä. Ei ole viime vuosina tarvinnut asiaa sen pahemmin seurailla kun ei kyseistä "ongelmaa" ole ollut enää vuosikausiin.

Itselle vain oli jäänyt tuolta vuosien takaa mieleen tuo priorisointi jota esim. ainakin silloinen Lännen Puhelin (nyk. Dna) harjoitti.
 
Tein tuossa pikaisen listan ruudun "ottelukirjastossa" olevista peleistä ja niiden toimivuudesta omalta osaltani...

12.9.
Blues - TPS toimii, mutta lähetys alkaa kesken pelin (2. erää pelattu n. 2min)
SaiPa - KalPa puskuroidaan, jonka jälkeen teksti: Pyytämääsi videota ei löydy, Lataa sivu uudestaan. Pahoittelemme tapahtunutta.

13.9.
HIFK - Blues lataa...
HPK - Pelicans lataa...
JYP - Kärpät lataa...
Tappara - Ilves lataa...
Ässät - Lukko lataa...

Kaikkiin peleihin tulee tuo lataa... -teksti ja pallero pyörii ruudulla vinhasti, mutta video ei "koskaan" ala (odotin 20 min).

14.9.
Kalpa - JYP suora nelonen pro2 lähetys
Ilves - HPK toimii
Lukko - Jokerit toimii
Pelicans - Tappara toimii
TPS - Ässät toimii
Kärpät - SaiPa puskuroidaan, jonka jälkeen teksti: Pyytämääsi videota ei löydy, Lataa sivu uudestaan. Pahoittelemme tapahtunutta.

15.9.
Jokerit - HIFK suora nelonen pro2 lähetys


Testasin näitä muutamalla eri selaimella ja kahdella eri nettiyhteydellä, kaikilla sama tulos, eli 14 ottelusta 5 toimii.

Noh, onhan näitä ottelukirjasto -ongelmia ollut esim. nhl gamecenterissäkin, toivottavasti saavat ruudussa ne edes jollain aikataululla toimimaan.

edit: Tähän olisi kiva/hyvä saada muiltakin kommentteja josko ottelut toimivat eri tavalla.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-

edit: Tähän olisi kiva/hyvä saada muiltakin kommentteja josko ottelut toimivat eri tavalla.

Mulla on sama vika. 13.9 pelatut ottelut eivät toimi, musta ruutu ja lataa. Soitin aspaan aamupäivällä ja sanoi että ei tiedä missä vika ja pyysi laittamaan palautetta niin teknikot saa selvittää ja vastata.

Lupasi vielä että vastaavat nopeasti. Oon nyt kolme viestiä sinne laittanut ja ei yhtään vastausta vielä...
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mulla on sama vika. 13.9 pelatut ottelut eivät toimi, musta ruutu ja lataa. Soitin aspaan aamupäivällä ja sanoi että ei tiedä missä vika ja pyysi laittamaan palautetta niin teknikot saa selvittää ja vastata.

Lupasi vielä että vastaavat nopeasti. Oon nyt kolme viestiä sinne laittanut ja ei yhtään vastausta vielä...

Juu, ei toimi jos menet Urheilu -> Sm-liiga -> valitset päivän ja klikkaat videota. Mutta toimii, jos menet Ruudun etusivulle, kirjoitat hakukenttään haluamasi joukkueen (vaikkapa Ässät), valitset tuloksista 13.9. Ässät - Lukko.
 
Juu, ei toimi jos menet Urheilu -> Sm-liiga -> valitset päivän ja klikkaat videota. Mutta toimii, jos menet Ruudun etusivulle, kirjoitat hakukenttään haluamasi joukkueen (vaikkapa Ässät), valitset tuloksista 13.9. Ässät - Lukko.

Hieno löytö!

Näemmä jokainen peli toimii tuolta kautta, mitä nyt äkkiseltään testailin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös