VMP. On paljon kokemuksia, että esim. 0800-numerot itseasiassa tuovat rahaa enemmän kuin vievät. Mutta sinun mustavalkoisessa maailmassa se ei varmaan ole mahdollista. Kuten ei ole ilmeisesti mahdollista sekään, että firmoilla on palvelumaksuttomia asiakaspalvelunumeroita olemassa koska sitten eivät voisi hinnoilla kilpailla muiden kanssa. EDIT: pakko vielä ottaa yksi koukku: onko olemassa jotain turhaa asiakaspalvelua? Hyvin menee varmaan firmalla, asiakkaat rakastavat.
Ruudun whitewasheri? Kyse oli asiakaspalvelusta joka vastaa näköjään 4-5 päivän viiveellä. Ihan turha oli mitään puheluita ottaa puheeksi, varmaan sinäkin ymmärsit, että niistä ei ollut kyse? Eiköhän tämä riitä nyt jo. Troll much?
Troll much? :D Ei hyvää päivää. Oletko ikinä lukenut tai ymmärtänyt omia sanomisiasi? Sinä ilmoitit, että asiakaspalvelussa vastaaminen kestää 4-5 päivää. Minä etsin ruutu.fi sivuilta asiakaspalvelun numeron ja kirjoitin sen tänne, että tusta saisi varmaan nopeammin apua. Olenpas melkoinen trollaaja.
On olemassa turhaa asiakaspalvelua. Ruutu.fi on omalla kohdallani ollut sellainen, sillä sieltä en ole mitään apua saanut. Lähinnä vain ilmoittavat onko heidän palvelussaan vikaa vai ei. Tämän hoitaisi joku ilmoitustaulu ihan yhtä hyvin.
On myös paljon näyttöjä, että 0800-numerot vievät enemmän rahaa kuin tuovat. 0800-numeroiden käyttö ei ole tämän kaltaisessa liiketoiminnassa millään tavalla järkevää. Tuskin esim Angry Birds tarjoaa kaikille pelaajilleen veloituksetonta puhelinasiakaspalvelua.
Jos tuolla whitewasherilla viittaat, että minulla olisi jotenkin tässä oma lehmä ojassa, niin siitä ei todellakaan ole kyse. Itse käytin ruutu.fi palvelua vuoden ajan katsellen kuvaa mikä nyki vähän koko ajan, ihan kuin framerate olisi ollut alhainen ja lisäksi vähän isompi nykäsy n. 10-30 sekunnin välein. En ole ollut tyytyväinen heidän asiakaspalveluun, koska minua ei mitenkään autettu missään tilanteessa.
Niin kuin tämän ketjun sivulla 126 kirjoitin, niin kaikki ongelmani ratkesivat kun vaihdoin selainta. Mozillan Nightly on pyörittänyt ruudun lähetyksiä täydellisesti. Eli omalla kohdalla vika oli omissa laitteissa niinkuin ruudun asiakaspalvelu aina sanoo, mutta olisi ollut kiva jos osaisivat myös jotenkin auttaa tilanteessa. Mielestäni heillä pitäisi olla varaa tehdä aika kattavaa ohjelmisto- ja laitetestausta, ja tätä tietoa hyödyntämällä auttaa asiakkaita.