No niin, Hyvät nainen ja herrat, ladies and cowboys, pummit ja alkoholistit huomio!
Tässä tulee osakilpailun osa 2, olkaa hyvä ja kärsikää.
1. Mikä oli KG200? (7p)
2. Savoia Marchetti S.M.79 oli italialaisvalmisteinen pommikone. Se palveli sodan aikana monen maan ilmavoimissa. Tässä lista maista, joissa tuo konetyyppi oli käytössä - paitsi että listassa on yksi maa joka ei todellakaan tätä italialaista härveliä käyttänyt - mikä maa? (2p)
a) Brasilia
b) Irak
c) Jugoslavia
d) Argentiina
e) Espanja
f) Romania
3. Mitä olivat "AZTEC EAGLES"? (4p)
4. Mikä oli Winston Churchillin ÄIDIN syntymämaa? (3p)
5. Mikä oli japanilaisen kenraali Tojon etunimi? (2p)
6. Kuinka monta natsia tuomittiin kuolemaan Nurnbergin sotasyyllisyysoikeudenkäynnissä? (2p)
7. Mikä oli Adolf Hitlerin sotilasarvo? (1p)
8. Mikä oli liittoutuneiden antama koodinimi Guadalcanalin saarelle? (5p)
9. Kuka kätkeytyi INTREPID-koodinimen taakse? (10p)
10. Benito Mussolini päätyi "köyden jatkoksi". Millä nesteellä kyseinen köysi oli kyllästetty? (6p)
NIMENI ON PREDATOR JA MINÄ EN OLE MIKÄÄN MUKAVA MIES! TAPANI TULETTE KYLLÄ TUNTEMAAN! KUN MINÄ KÄSKEN, ETTÄ KIIVETKÄÄ PERSE EDELLÄ PUUHUN, NIIN TE ETTE SANO ETTÄ TE ETTE SIIHEN KYKENE - TE KORKEINTAAN KYSYTTE ETTÄ MIHIN SIELTÄ LATVASTA SIIRRYTÄÄN, HERRA KENRAALIVÄÄPELI!
TOIMIKAA!
edit: nii ja se vastausaika päättyy torstaina 25.8. klo 12.00
Tässä tulee osakilpailun osa 2, olkaa hyvä ja kärsikää.
1. Mikä oli KG200? (7p)
2. Savoia Marchetti S.M.79 oli italialaisvalmisteinen pommikone. Se palveli sodan aikana monen maan ilmavoimissa. Tässä lista maista, joissa tuo konetyyppi oli käytössä - paitsi että listassa on yksi maa joka ei todellakaan tätä italialaista härveliä käyttänyt - mikä maa? (2p)
a) Brasilia
b) Irak
c) Jugoslavia
d) Argentiina
e) Espanja
f) Romania
3. Mitä olivat "AZTEC EAGLES"? (4p)
4. Mikä oli Winston Churchillin ÄIDIN syntymämaa? (3p)
5. Mikä oli japanilaisen kenraali Tojon etunimi? (2p)
6. Kuinka monta natsia tuomittiin kuolemaan Nurnbergin sotasyyllisyysoikeudenkäynnissä? (2p)
7. Mikä oli Adolf Hitlerin sotilasarvo? (1p)
8. Mikä oli liittoutuneiden antama koodinimi Guadalcanalin saarelle? (5p)
9. Kuka kätkeytyi INTREPID-koodinimen taakse? (10p)
10. Benito Mussolini päätyi "köyden jatkoksi". Millä nesteellä kyseinen köysi oli kyllästetty? (6p)
NIMENI ON PREDATOR JA MINÄ EN OLE MIKÄÄN MUKAVA MIES! TAPANI TULETTE KYLLÄ TUNTEMAAN! KUN MINÄ KÄSKEN, ETTÄ KIIVETKÄÄ PERSE EDELLÄ PUUHUN, NIIN TE ETTE SANO ETTÄ TE ETTE SIIHEN KYKENE - TE KORKEINTAAN KYSYTTE ETTÄ MIHIN SIELTÄ LATVASTA SIIRRYTÄÄN, HERRA KENRAALIVÄÄPELI!
TOIMIKAA!
edit: nii ja se vastausaika päättyy torstaina 25.8. klo 12.00
Viimeksi muokattu: