Pientä taukoa itsekkin pitänyt, jos nyt taas hiukan jaksaisi. Noita personal missioita on tullut koitettua eteenpäin viedä, tosin tuskaisen hitaasti. Medi, Hevi ja TD:t vielä meni mukavasti, mutta noiden kevyiden kanssa tuntuu menevän sormi suuhun.
TD:t tais tulla itsellä pelattua E25:lla rahaa grindatessa.
Keleen tehtävät!
Nyt jos laittaisi folihattua päähän, niin voisi todeta kummankin TOGin olleen väriltään sinertäviä tai violetteja. Olisikohan siinä selitystä tälle.
En usko.
Veikkaan, että on käynyt todella paska rng ja kudit osuneet niin jyrkässä kulmassa, että on tullut autobounce tai sitten osunut teloihin. Kyllä, myös HE voi kimmota. Ammuin toki itsekin tässä joku aika sitten ELC:ltä telat ISU:n (ja SU-152:n) 152 mm derppitykillä suoraan sivusta - 0 damagea, mutta telat meni. AMX 13 90:llä ajellessa on huomannut, että noilla ranskalaisilla lighteilla on joku maaginen suojakilpi, joka dingaa yllättävänkin usein, vaikkei pitäisi, ehkä TOGillakin on :).
Miksi helvetissä sä ammut KV-2:sella jotain mikä tarvii penee? Kyllä sillä vedetään derpillä HE:tä, eikä mitään helvetin AP:tä. Sä oikeesti artyilläkin ampuilet AP:tä?Mä ajelin eilen ennen klaanin stronkkakurwailuja kanssa näitä tehtäviä. Olen menossa vasta Stug IV:n tehtävissä ja hevilläkin on se missä pitää tuhota kaksi heviä (olisiko tehtävä nro 6?). Päätin ottaa KV-2:n ja sen tietty sillä mahtitykillä. Kartaksi tuli Erlenbergin hyökkäys ja olin itse hyökkäävien puolella. Olin TOP-tierinä ja molemmilla puolilla muistaakseni kaksi TOGia ja vihollisella lisäksi ainakin yksi M6. Ajattelin, että nyt pitäisi olla onnistumisen edellytykset. M6 tuli aika pian alun jälkeen vastaan ja pääsinki sitä ampumaan kylkeen noin 100m:stä. BOOM! Sinne meni kerrasta. Kyllä nauratti. Sen jälkeen kohtasin toisen vihollisen TOGeista ja sitä olikin jo omat ehtineet pehmittää hieman. Pääsin taas ampumaan kylkeen, nyt noin 200m:stä ja... "We didn't penetrate their armor!" Tietysti tämän jälkeen omat saivat tämän TOGin viimeiset pari sataa hiparia pois lataillessani. Jonkin ajan kuluttua tulikin vihollisen capillä se toinen TOG vastaan vähissä hipareissaan ja pääsin sitäkin ampumaan noin 150m:n päästä persiiseen ja ei taaskaan menny läpi, eikä aiheuttanut mitään vahinkoa. Luonnollisesti omat päästivät tämänkin TOGin kärsimyksistään minun taas lataillessa. Matsin jälkeen katsoin Armor inspectorista, että miten hitossa ei muka menny läpi. Senkin mukaan olisi pitänyt mennä ihan sukkana läpi molemmat osumat, mutta jostain syystä nyt ei mennyt vaikka kahdesti pääsin ampumaan. Kummallakaan kerralla ei tullut yhtään damaa, moduulivahingoista en tiedä. Nyt jos laittaisi folihattua päähän, niin voisi todeta kummankin TOGin olleen väriltään sinertäviä tai violetteja. Olisikohan siinä selitystä tälle. Itse kun olen keltainen kuin banaani.
Miksi helvetissä sä ammut KV-2:sella jotain mikä tarvii penee? Kyllä sillä vedetään derpillä HE:tä, eikä mitään helvetin AP:tä. Sä oikeesti artyilläkin ampuilet AP:tä?
No ei siinä ole käytetty jos on tehty TOG:ia kylkeen 0 lämää ja ilmotus että "did not penetrate target". Kyllä sillon on tasan ollut AP piipussa ja tuosta TOG:in kyljestä menee se HE:kin läpi ja tekee sen maksimit 86 läpäsyä HE vs 76 TOG kylki. Olisi tehnyt vähintään sen noin 800 jos olisi ampunut HE:tä tai sitten kirjoittaja on postannut täyttä fuulaa koska kimmoke ei sano ettei läpäissyt, kuten ei sano HE:kään vaikka tekis 0 lämää.Kyllä siinä varmaan on HE:tä ammuttu. Ja totta ihmeessä HE:lläkin kannattaa hakea läpäisyä, tekee nimittäin helvetisti enemmän vahinkoa. Jos se HE kuti on teloihin jäänyt, niin hyvinkin voi tulla nollavahinko.
Siellä on vaan käynyt legendaarinen virhe, kuten myös allekirjoittaneelle, että on AP:ta (jostain syystä) mukana ja ei ole tajuttu vaihtaa alussa sitä HE:tä sisään, peli kun lataa aina sen AP:n sinne, sitten premikan ja vasta viimesenä sen HE:n jos ei muuta komenna. Minulla käynyt ihan samalla tavalla joskus, sitten kun tulee "did not penetrate" on WTF fiilis. Tai sitten ei ole kirjoittaja tajunnut että derpillä ammutaan HE:tä. Joka tapauksessa vika on siellä näppiksen takana, ei pelissä.
No ei siinä ole käytetty jos on tehty TOG:ia kylkeen 0 lämää ja ilmotus että "did not penetrate target".
Autopenen saa AP:lla jos ampuu tornin alle kylkeen tai kyljen peräosaan.
KV-2:n AP läpäri on 110mm, joten pitäisi kyllä TOGin kyljestä (76 tai 64 mm) mennä ihan heittämällä läpi mistä vaan huonollakin rollilla, toki ei se kovin ihmeellistä kulmaa vaadi, kun ei enää mene.
Täytyy muistaa että 110 on keskipene ja sen lisäksi noissa wikin arvoissa on jonkun osion arvot panssaroinnista, todellisessa vaunumallissa on weakspotteja ja hardspotteja. Kun muistetaan myös se että efektiivinen on aina isompi kuin nimellinen, niin kyllä RNG:n sisään mahtuu myös yllättävän paljon dingejä.
Sen verran vielä KV-2:sta, että jos sinne piippuun ne pari AP:ta laittaa niin saman tien ne kannattaa APCR:na (kultakuulana) ostaa. Paperilla ei ero näytä isolta, mutta käytännössä se on se juuri ratkaiseva ero millä ammutaan panssareista läpi 5-7 tierin vaunuja. Kuten sanottua, APCR laitetaan putkeen sillä hetkellä kun tarvii oneshotata vihu, muuten ammutaan HE;ta.
Mie en näe mitään syytä miksi tolla pitäisi ampua jotain muuta kuin HE:ta? Joskus noita kultapaukkuja tolla mukana kantelin, mutta eipä koskaa oo moista tullut ammuttua. Kaikkea vaan paukuttaa HE:lla ni ei tarvii tähtäillä ja lasettaa vaan lähintä vihollista päin. Vähän sama kuin E-100:lla kullan kanssa. Weakspotteihin turha tähtäillä ku muutaman metrin päästä.
Sä oikeesti artyilläkin ampuilet AP:tä?
Pelistä löytyy monia artyjä, joilla todellakin kannattaa ampua AP:ta. Esim. Obj 261:ssä ja FV207:ssä nyt varmaan jokainen täysjärkinen pitää vähintään sen 20% AP:ta.
Voihan noita minun mielestä pitää mukana vaikka 10 mutta järkevyys tuolle on sitten ihan eri . Telat ja punaisten ja keltaisten pelaajien wargaming shield syö tuon damagen liian hyvin.
En ainaakaan itse keksi miksi artylla, etenkin tarkkuusnerffin jälkeen noita AP:ita ampuisi yhtään? Otat 30 sekunnin latausajan riskin että dingaat ihmeellisistäkin paikoista ja säkällä vetäiset sen maksimin, versus se että teet vähintään sen 600 varmaa damagea+splashi+plus criticalit päälle.
Sanokaas nyt sitten enemmän artyja pelanneet, että millä laitteella (maalla) kannattaisi lähteä liikkeelle?
Jos vaikka alkais itsekkin noita artyja pelailemaan...