Itse en pidä ollenkaan varmana, että Mi Granlund tulee saamaan sen kaltaista roolia tulevaisuudessa maajoukkueessa, että pääsisi loistamaan isossa roolissa turnauksissa joissa parhaat mukana. Jos nyt nopeasti laskeskelee niin Laine, Puljujärvi, Rantanen, Armia, Aho, Teräväinen ja Kapanen tulevat kyllä asettamaan tulevaisuudessa aika korkealle riman kun top6 laiturin rooleja jaetaan. En väitä ettei Mikke tuohon joukkoon kuuluisi, mutta ei hän niin ylivoimanen tuossa joukossa tule olemaan, että iso rooli top6 laiturina olisi kiveen hakattu. Armiakin on nousussa nyt, ja hänen vahvuudet ovat enemmän siellä puolella mitä Suomen maajoukkue kaipaa eli maalinteko. Kapaseen en itse henkilökohtaisesti usko, mutta profiililtaan hänkin on enemmän sitä mitä Suomi kaipaa eli pelaaja laittaa kiekkoa reppuun. Itse uskon että Miken paikka tulee kuitenkin olemaan pitkällä tähtäimellä keskellä, sitten kun muutoma veteraani sentteri edestä alkaa käydä yli 35v ikää.
Näistä tulevista kisoista niin itse ottaisin Armian, ja Pulkkisen jättäisin kotiin. Armialla on enemmän potentiaalia pärjätä Suomen ja Marjamäen systeemeissä, kun taas Pulkkinen on aika tyypillinen koohottaja, joka ei edes ole mikään nelosen kaveri. Chicagon miehenä toivon myös ettei Teräväistä oteta, koska vaarana on todella lyhyt tauko kesällä peleistä taas Teräväiselle. Teräväisen pitäisi saada puhtaita kesiä alleen, missä ei ole mitään häiriötekijöitä fysiikan treenaamiseen.
Edit- Donskoi ainakin viellä jäi tuosta joukosta, jotka kilpailevat tulevaisuuden laitureiden top6 tonteista.