Will Graber – taitosentteri Ässissä

  • 132 371
  • 895

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On tämä kyllä omalla perverssillä tavallaan tosi tärkeä mies. Niiden kuuluisien rankkarien lisäksi ei vähiten nyt vaikkapa viimeksi tämän pelin viimeisillä sekunneilla :D

Ei nyt lähdetä tässä siihen jatkosopimus pyörittelyyn, mutta on tekemässä 0+24 tehot. Ja hei, se olisi pisteen paremmin kuin viime kaudella *hymiö*
Mutta toisaalta voi laskea, että jos jatkaa samaan tahtiin kun vetänyt 10 viimeistä paljonko siitä tulee. 10 ekaahan oli kiikareilla...
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta toisaalta voi laskea, että jos jatkaa samaan tahtiin kun vetänyt 10 viimeistä paljonko siitä tulee. 10 ekaahan oli kiikareilla...
Pelasi 8 ekaa matsia laiturina. Nyt oikealla pelipaikallaan tällä kaudella
12o 0+8.

Jalka kulkee eri tavalla kuin viime kaudella. Jos näin jatkaa, niin älytöntä olisi olla tarjoamatta jatkoa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lisäksi myös Liigan kärkitasoa aloittamisessa, jonka merkitystä tällä palstalla korostetaan tosi paljon.

Jännää, että pääsi vasta viime sekunneilla aloittamaan ja siitä tulikin heti tasoitus aloitusvoitosta. Sitä ennen JMJ oli aloittamassa. Kun peliä on jäljellä alle 2min ja pelataan ilman maalivahtia niin Graberin pitäisi olla aina hyökkäyspään aloituksissa.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Pelasi 8 ekaa matsia laiturina. Nyt oikealla pelipaikallaan tällä kaudella
12o 0+8.

Jalka kulkee eri tavalla kuin viime kaudella. Jos näin jatkaa, niin älytöntä olisi olla tarjoamatta jatkoa.
Olen kyllä eri mieltä jatkosta. 0 maalia on 0 maalia ja varmasti parempia löytyy vaikka samasta maanosasta mistä Graber on. En tiedä kärsiikö Vanhatalosta joka ei ole liigatasoinen pelaaja mutta aivan karmeeta pelaamista. Fabre ainoa joka vaarallinen siitä ketjusta hyökkäyspäässä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kyllä eri mieltä jatkosta. 0 maalia on 0 maalia ja varmasti parempia löytyy vaikka samasta maanosasta mistä Graber on. En tiedä kärsiikö Vanhatalosta joka ei ole liigatasoinen pelaaja mutta aivan karmeeta pelaamista. Fabre ainoa joka vaarallinen siitä ketjusta hyökkäyspäässä.

Niin voi monella tapaa katsoa pelejä ja tulla eriäviä näkemyksiä.

Nolla tehtyä no joo, ratkaiseeko ne sen sitten? Jori Lehteräkin on tehnyt vaan yhden maalin.
Graber pelaa tällä hetkellä ylivoimaa alivoimaa ja 5vs5 hyvin. Mun mielestä olisi oikein hyvä kolmossentteri ens kaudelle. MD on tällä hetkellä senttereistä se jolle ei voi kuvitella jatkoja. Siihen kovempi ykkönen.

Ojantakasella on soppari, mutta ei ole lähelläkään Graberin tasoa.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jännää, että pääsi vasta viime sekunneilla aloittamaan ja siitä tulikin heti tasoitus aloitusvoitosta. Sitä ennen JMJ oli aloittamassa. Kun peliä on jäljellä alle 2min ja pelataan ilman maalivahtia niin Graberin pitäisi olla aina hyökkäyspään aloituksissa.
Kätisyyden mukaan nuo aika pitkälle valitaan. Aloitus vasemmalla niin leftin aloittaja, oikealla niin rightin aloittaja. Tilastollisesti kätisyydestä niin suuri etu, että se kannattaa hyödyntää.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Niin voi monella tapaa katsoa pelejä ja tulla eriäviä näkemyksiä.

Nolla tehtyä no joo, ratkaiseeko ne sen sitten? Jori Lehteräkin on tehnyt vaan yhden maalin.
Graber pelaa tällä hetkellä ylivoimaa alivoimaa ja 5vs5 hyvin. Mun mielestä olisi oikein hyvä kolmossentteri ens kaudelle. MD on tällä hetkellä senttereistä se jolle ei voi kuvitella jatkoja. Siihen kovempi ykkönen.

Ojantakasella on soppari, mutta ei ole lähelläkään Graberin tasoa.
No en nyt lähtisi vertailemaan Jori Lehterää ja Will Graberiä. Lehterä nyt on täysin eri planeetalta pelaajana. Mun mielestä Ässissä ei ole varaa pitää tuollaisia ”vahvistuksia” jotka vetelee 0 maalia puolen kautta. Tänäänkin oli paikkoja mutta vedot seinille. Nykysenttereistä pitäisin Järvisen ensi kaudeksi ja alustavaa 2 sentterin roolia. Ojantakanen on ollut pettymys mutta en odottanut häneltä oikeastaan mitään muuta kuin vahvaa kahden suunnan pelaamista. Graber tuli tänne kovilla pistetavotteilla on ollut niistä yhtä kaukana kuin Ojantakanen on Graberistä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No en nyt lähtisi vertailemaan Jori Lehterää ja Will Graberiä. Lehterä nyt on täysin eri planeetalta pelaajana. Mun mielestä Ässissä ei ole varaa pitää tuollaisia ”vahvistuksia” jotka vetelee 0 maalia puolen kautta. Tänäänkin oli paikkoja mutta vedot seinille. Nykysenttereistä pitäisin Järvisen ensi kaudeksi ja alustavaa 2 sentterin roolia. Ojantakanen on ollut pettymys mutta en odottanut häneltä oikeastaan mitään muuta kuin vahvaa kahden suunnan pelaamista. Graber tuli tänne kovilla pistetavotteilla on ollut niistä yhtä kaukana kuin Ojantakanen on Graberistä.

Graber pelaa tällä hetkellä sellaisella 40p vauhdilla sentterinä.
Vaikuttaa siltä, että projektina voisi jopa olla kannattavaa tehdä jatko ja katsoa loppuun saakka.

Graber on hyödyllinen pelaaja. Yv av rankkarit ja aloitukset. Löytyy antaa sitä ekstraa joukkueelle.

Sentterit jos on x, JMJ, Graber, Ojantakanen. Niin onnistuneella ykkössentterihankinnalla Ässillä on kova nelikko.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Jännää, että pääsi vasta viime sekunneilla aloittamaan ja siitä tulikin heti tasoitus aloitusvoitosta. Sitä ennen JMJ oli aloittamassa. Kun peliä on jäljellä alle 2min ja pelataan ilman maalivahtia niin Graberin pitäisi olla aina hyökkäyspään aloituksissa.
Toisaalta myös JMJ on kova ympyrässä. Eilen veteli yli 60% siinä missä Graber 46%. 11 aloitusta vielä enemmän Järvisellä.

Taas noista Graberin välähdyksistä hyökkäspäässä saatiin tulosta aikaiseksi. 0+2 oli ihan hyvä suoritus, vielä enemmänkin ois ollut tarjolla. Maalipaikoissa vielä enemmän terävyyttä. Laitaan ei ukkoa enää siirretä.

Mut joo onhan se ihan paska.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olen kyllä eri mieltä jatkosta. 0 maalia on 0 maalia ja varmasti parempia löytyy vaikka samasta maanosasta mistä Graber on.
Itse asiassa juuri tällaiseen sinällään ihan validiin näkemykseen liittyen sanoin edellä, että Graber sitten kuitenkin on omalla perverssillä tavallaan tosi tärkeä mies. Eilen se tosiaan viimeksi nähtiin.. mutta toisaalta ei kait kukaan nyt aikuisten oikeasti häneltä maaleja odottanut missään vaiheessa? Yhdellä ECHL-kaudella tehnyt 26 maalia, muutoin ei koskaan merkkiäkään että olisi mikään maalintekijä..

Mutta odottelisin nyt itsekin vielä, minäkin vähän 50/50 Graberin jatkon suhteen. Vaikkakin kuten todettua niin on nähtävillä, että kyllä häntä jatkossakin jollain.. noh.. perverssillä tavalla tarvittaisiin. MUTTA nyt kun ainoastaan kauden tähän asti heikoin sentteri Ojantakanen on valmiina ensi kaudeksi, ja jos sitten Järvinen tietojen mukaan tekee jatkon, niin sen jälkeen pitää kyllä tarkkaan miettiä miten ensi kauden muu sentteristö rakennetaan..
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Knightin tarttis ainakin reenata aloituskykynsä liigatasolle. Sentterillä, joka handlaa noin 1/3 aloituksista ei hirveästi ole käyttöä. Nostaisin kyllä pikapuoliin Juholan koittamaan josko taso riittäis Liigaan.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Lyhyt hajatelma Graberista; Äkkiä jatkopaperi eteen. Ässien rahoilla kärki hankinta.
Mutkun se sanoi että tavoite on tehdä 40 pinnaa. Eikä paska tehnyt. Olis vaan nöyrästi sanonut että yrittää parhaansa, mitä sitä nyt asettaa rimaa juuri mihinkään.
Käsittämätöntä puusilmäilyä nämä Graberista ulisevat, kerran päätetty ettei tykkää pelaajasta naaman tai luikun olemuksen vuoksi niin itse peli jää näiden mahtavien näkemysten varjoon. Hyötyä joukkueelle tuskin tarvii enää kerrata.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Graberin jatkon kannalta on tietysti se oleellinen asia, että millaisen sentterin tai millaisia senttereitä Vuorinen onnistuu hankkimaan markkinoilta. Ainoat varmat sentterit ensi kaudeksi ovat Ojantakanen ja Juhola, joilla ei nyt vielä ihan kuuhun mennä. Järvisen jatko on vielä isohko kysymysmerkki ja Graberin ja Davidssonin sopimukset päättyvät.

Jos Vuorinen on jo löytänyt tai löytää markkinoilta Graberia paremman sentterin, niin Graber ei välttämättä jatka meillä.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt Graberilla on taas hyvä jakso ja kaverin jatkosta näkyy puhetta.

Viime kaudellakin paineli välillä johonkin 10 peliin 8 pinnaa ja seuraavat 10 peliä menikin kiikareilla ja näkymättömissä.
 

Tuamas

Jäsen
Nyt Graberilla on taas hyvä jakso ja kaverin jatkosta näkyy puhetta.

Viime kaudellakin paineli välillä johonkin 10 peliin 8 pinnaa ja seuraavat 10 peliä menikin kiikareilla ja näkymättömissä.

Graberin osalta voi Ässät ihan rauhassa kattella vaan, että säilyykö se tekemisen jänne vai vajotaanko taas hiihtelyn maailmaan.

Sinänsä sentteriksi siirtymisen jälkeen tällä kaudella Graber on suorittanut kohtuullisen tasavarmasti pelistä toiseen ja ongelmat tiivistyivät alkukaudesta väärään pelipaikkaan.

Antaisin tällä hetkellä isomman todennäköisyyden sille, että tason nosto on pysyvä, kuin sille että tässä on menossa suonenveto.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Nyt Graberilla on taas hyvä jakso ja kaverin jatkosta näkyy puhetta.

Viime kaudellakin paineli välillä johonkin 10 peliin 8 pinnaa ja seuraavat 10 peliä menikin kiikareilla ja näkymättömissä.
Niin, onneksi osaava seurajohto tekee jatkosopimuksia tulevaisuuden näkymien ja tulevien pelien perusteella. Ei menneiden epäonnistumisten tai suonenvetojen, on ne sitten hyviä tai huonoja. Itse luotan Vuorisen osaamiseen tässä kohtaa ja uskon että palapelin jokaiselle paikalle haetaan paras mahdollinen ratkaisu.
Ässien budjetilla joudutaan kuitenkin tekemään kompromisseja, hyvä ja halpa sentteri on aika vaikea yhtälö.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutkun se sanoi että tavoite on tehdä 40 pinnaa. Eikä paska tehnyt. Olis vaan nöyrästi sanonut että yrittää parhaansa, mitä sitä nyt asettaa rimaa juuri mihinkään.
Käsittämätöntä puusilmäilyä nämä Graberista ulisevat, kerran päätetty ettei tykkää pelaajasta naaman tai luikun olemuksen vuoksi niin itse peli jää näiden mahtavien näkemysten varjoon. Hyötyä joukkueelle tuskin tarvii enää kerrata.
Hauska juttu ja minä taas tykkään Graberistä just hänen naamansa ja luikun olemuksensa vuoksi.

Ai niin, mutta ulkoiset seikat ja tyyli eivät saa painaa vaikka joillekin ne juuri painavat. Jos pelaaja olisi hampaaton, rähisevä ja nyrkit pystyssä huuteleva pohjois-amerikkalainen niin joillekin se olisi helvetin kova kiekkoilija vaikka pelaisi täysin päin vittua ja joukkue ei hyötyisi äijästä mitään.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Niin, onneksi osaava seurajohto tekee jatkosopimuksia tulevaisuuden näkymien ja tulevien pelien perusteella. Ei menneiden epäonnistumisten tai suonenvetojen, on ne sitten hyviä tai huonoja. Itse luotan Vuorisen osaamiseen tässä kohtaa ja uskon että palapelin jokaiselle paikalle haetaan paras mahdollinen ratkaisu.
Ässien budjetilla joudutaan kuitenkin tekemään kompromisseja, hyvä ja halpa sentteri on aika vaikea yhtälö.

Mitenhän kulut Graberin kohdalla tai miten palkkapuolta viilataan? Näkyykö Ojantakasen tunnelin päässä valoa eli josko kiekollinen peli hieman kohentuiskin?

Graber 3. sena, Ojantakanen hierarkiassa 4., kyllä tollasella kannua lähtis jahtaamaan. Voi toki olla, että joudutaan nostamaan pykälää ylemmäksi.

Niemi - Uusikartano - Sillanpää - Aaltonen vei mestaruuteen, Uusikartano - Rautee - Hisey - Kuparinen riitti finaaleihin asti. Sentteripelissä roolituksineen on monta monessa ja toki eri aikakausilla erilaisia vaateita.
 

Nigi

Jäsen
En tiedä onko silmälumetta vai mitä, mutta mun silmään on laitakamppailuissa ja liikkeelle lähdöissä ottanut isoja steppejä viime kauteen verrattaessa. Sentteriksi siirtymisen jälkeen on kiekollinenkin peli alkanut löytymään ihan eri tavalla. Selkeästi Härkälän sapluuna, jossa peliä avataan huomattavasti enemmän sentterin kautta sopii Graberille viime kautta paremmin, samaa ollut havaittavissa Järvisellä.

20 peliä maaleitta ei näytä hyökkääjän papereissa kovin hyvältä, mutta joukkuetta vahvistavia ominaisuuksia Graberilta löytyy. Aivan Liigan kärkipäätä aloitusympyrässä ja alivoimalla ulottuvana pelaajana ollut mielestäni hyvä.

En osaa sanoa mielipidettäni jatkon suhteen tässä kohtaa. Vuoriseen löytyy täältä suunnalta luottoa ja katsotaan myöhemmin mihin ratkaisuun hän päätyy.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Graber vaatii punttikoulua. Lisäksi joku hien ja paskan hajuinen körmy huutamaan korvan juureen: "suutu jo!".
 

RedPower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät // Habs // Carolina Hurricanes
Jos Vuorinen on jo löytänyt tai löytää markkinoilta Graberia paremman sentterin, niin Graber ei välttämättä jatka meillä.

Itse olen koko ajan luottanut Graberin pelitason nousuun, niihin faktoihin perustuen mitä jäähalleilla olen hänen peliään nähnyt ja sitä potentiaalia mitä on vielä piilossa.

Mutta saataisiinko Graberin kanssa sorvattua jatkosopimus,onko hänellä haluja jäädä tänne vai kiinnostaako keski-Eurooppa tai tuleeko tarjouksia muiltakin Liiga joukkueilta,siinä sitä on pohdittavaa.Mikä on Ässien kipuraja Graberin suhteen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös