Mainos

Wheeler Dealers

  • 16 456
  • 53

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
löytyykö Suomesta enää samalla tavalla eri "alojen" jobbareita kuin näyttää löytyvän Briteistä? Tarkotan siis näitä kaverita, joille Mike roudaa Wheeler Dealersissä ties mitä auton osia korjattavaksi tai fiksattavaksi.

On niitä, lähinnä harraste/merkkifoorumeilla pyörii. Useat tekee harrastusmielessä ja sivutoimisesti, joten välttämättä mitään firman sivuja ei ole. Muutenkin pitävät itsestään vähän meteliä, enemmän pitää löytää heidät jonkun sattuman kautta. Mutta kadehdin kyllä brittien sceneä tässä suhteessa, takapihojen vajoissa tehdään vaikka mitä ja siellä on paljon osaamista. Esim. ei ole mikään mahdottomuus, että pakosarjasi hitsaa sama heppu joka tekee pakosarjoja F1-tiimille.
 

Al Dente

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Jokipojat, HIFK
Te autojen laitosta enemmmän tietävät osaatte varmasti sanoa, että löytyykö Suomesta enää samalla tavalla eri "alojen" jobbareita kuin näyttää löytyvän Briteistä? Tarkotan siis näitä kaverita, joille Mike roudaa Wheeler Dealersissä ties mitä auton osia korjattavaksi tai fiksattavaksi. WD:ssa tuntuu aina löytyvän joku ekspertti, joka osaa juuri hoitaa sen hyvinkin speciaalin homman, jota kulloinkin korjattava auto kaipaa, kuten päällystää vanhan sitikan rättikaton, korjata juuri tietyn merkin vaihdelaatikoita, kromata autonosia jne. Vai onko tällaiset osaajat jo kadonneet meiltä?

Kyllä niitä lopulta aika hyvin löytyy, vaikka Briteissä toiminta vanhojen autojen ympärillä on tietysti paljon suurempaa kuin täällä Suomessa. @mikse :n mainitsemien lisäksi erilaisiin pintakäsittelyihin, jäähdyttimiin, kaasareihin yms erikoistuneita firmoja. Sitten on noita tiettyihin merkkeihin tai tietyn maalaisiin autoihin keskittyneitä osamyyjiä ja korjaamoja. Osa tekee tuota oman harrastuksensa kautta, joten toiminta voi olla aika pienimuotoistakin. Suomessa autoharrastustoiminta keskittyy paljon merkkifoorumeille ja sitä kautta nuo johonkin tiettyyn asiaan erikoistuneet yhden miehen pajat monesti löytyy.

Osamyyjiä on toki paljon vähentänyt ebay, josta saa melkein mitä vaan mihin vaan kohtuuhintaan. Harrastuksen suola monelle onkin se kun saa bongattua jonkun harvinaisen osan tai vinkin osaavasta tekijästä/korjausmenetelmästä, jolla saa omaa projektiaan eteenpäin.

WD:tä tulee seurattua paljonkin. Itse tykkään kun välillä näytetään noita tavallisempien autojen laittamista. Tuo lopun kaupankäynti osio lienee melkoista teatteria, mutta Eddin touhuja seuratessa viihtyy. Jännä vaan kun Suomessa tulee nuo samat jaksot uudestaan ja uudestaan, kun uudempiakin olisi. No Youtubesta löytyy. Ja oikeesti nuo hommat vie ihan hiton paljon enemmän aikaa kun miltä WD:ssä näyttää...
 

Fordél

Jäsen
Kiitos paljon vastauksista @mikse, @Turder ja @Al Dente ! Mukava kuulla, että vaikka toki samassa mittapuussa näitä eri alojen eksperttejä ei löydy Suomesta, edelleen pystyt korjauttamaan jos jonkinlaista osaa myös täälläkin. Suomen Wheeler Dealersia odotellessa...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Itse en ymmärrä mikä angsti porukalla on Mikea kohtaan, nimittäin herra tuntuisi saatavan kohtuuttoman paljon shittiä sosiaalisessa mediassa. Minusta Mike-Edd parivaljakko täydentää toisiaan.

Tosin ennen minua "häiritsi" se ettei työlle annettu mitään "arvoa", kun autoa myytiin mutta nyt työmääräkin on ilmoitettu - ainakin uusimmissa jaksoissa.

Jokin siinä ohjelmasta vaan toimii, jos vaimoni - joka ei voisi olla autoista tai tekniikasta vähempää kiinnostunut - seuraa ohjelmaa mielellään.

Ostaisinko käytetyn auton Mikelta ja Edd:ltä? Kyllä! Tosin Sheffieldiin on pitkä matka... Mike Brewer Motors | Used Cars Dealership in Sheffield
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Itse en ymmärrä mikä angsti porukalla on Mikea kohtaan, nimittäin herra tuntuisi saatavan kohtuuttoman paljon shittiä sosiaalisessa mediassa. Minusta Mike-Edd parivaljakko täydentää toisiaan.

Samaa mieltä. Mikea kritisoidaan ties mistä, mutta mielestäni yleensä aiheetta. Eihän hän ota itselleen mitään ylimääräistä kunniaa ja kaikki varmasti tietävät, että Edd posseineen tekee ajallisesti suurimman työmäärän. Mutta kukin hoitaa tonttia, joka hänelle parhaiten sopii. Supliikkimiehenä Mike hoitaa hienosti juuri ne tehtävät, jotka hänelle on annettu.

Ostaisinko käytetyn auton Mikelta ja Edd:ltä? Kyllä! Tosin Sheffieldiin on pitkä matka... Mike Brewer Motors | Used Cars Dealership in Sheffield

Mikelta ja Eddiltä kyllä ehdottomasti, pelkältä Mikelta...no ehkä.
 

Gooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoittajilta taitaa täällä unohtua, että tuossa tehdään vain tv-ohjelmaa. Mike ja Edd tuossa vetävät tuossa ohjelmassa rooleja, Mike on tuollainen hieman ärsyttävä stereotyyppinen jobbari ja Edd kaikesta valittava mekaanikko. Esimerkiksi Pistonheads-keskustelupalstalla monet ihmiset Miken tavanneet ihmiset kertovat todellisuudessa hänen olevan mukava heppu jne.

Muistaakseni samalla palstalla on myös kirjoitellut ihmisiä, jotka ovat sekä myyneet autoja ohjelmaan, että ostaneet WD-autoja. Näistä nyt voisi lähinnä sanoa sen verran, että nuo televisiossa nähtävät osto- ja myyntitapahtumat eivät ole todellisia, vaan oikeasti kaupat on jo siinä vaiheessa sovittu. Olen myös ymmärtänyt, että todellisuudessa tuotantoporukka etsii ja ostaa korjattavat autot etukäteen, joka sitten kuvaan Miken ostamaksi. Joka tapauksessa kyseessä on yksi suosikkisarjoistani.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
ja Edd kaikesta valittava mekaanikko.
Eikös Edd ole pikemminkin joka asiasta positiivisesti ajatteleva ja mikään normaali hommakaan ei vaikuta tylsältä hänelle. Jos nyt esim. vertaa vaikka näihin muihin autonrakenteluohjelmiin, joihin tuntuu aina olevan käsikirjoitettu korjaamon pienet tappelut kaupanpäälle.
 

Al Dente

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Jokipojat, HIFK
Eikös Edd ole pikemminkin joka asiasta positiivisesti ajatteleva ja mikään normaali hommakaan ei vaikuta tylsältä hänelle. Jos nyt esim. vertaa vaikka näihin muihin autonrakenteluohjelmiin, joihin tuntuu aina olevan käsikirjoitettu korjaamon pienet tappelut kaupanpäälle.

Joo, mutta Mikelle pitää aina kitistä muodon vuoksi että minkä helvatan ritsan nyt oot mennyt ostamaan ja pyöritellään päätä. Sitten kun Mike on hävinnyt tallilta, niin kaikki on jees ja hommat sujuu. Mutta roolejahan nuo on ja kuuluu käsikirjoitukseen. Kaikilla on varmasti selvää alusta pitäen minkälainen pirssi talliin on tulossa ja mitä niissä on tekemistä. Sama pätee noihin kaupankäynteihin. näyteltyjä ovat hyvinkin pitkälti.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Edd:sta sen verran, mutta muistelisin miehen olevan maailmanennätyksen haltija... muistaakseni teki "maailman nopeimman huonekalun" :D

Piti tarkistaa, eli: China holds the Guinness World Records for the fastest shed, toilet, bed, milk float and the largest motorised shopping trolley. Edd China - Wikipedia, the free encyclopedia
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jo, noi kuuluu ohjelman konseptiin. Mut pitääks sen käsikirjoituksen toistaa sama juoni joka jaksossa? Viihdettä kuluuttavaa yleisöä on tietysti vaikea aliarvioida kylliksi, mut esim WD alkaa menettää makuaan tällä jatkuvalla ja yleisöä halveksivalla toistollaan...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mites sarjan faneille iski uusin kausi? Harmikseni en ehtinyt kuin kolmeen viimeiseen jaksoon mukaan (Humvee, Maserati, Cadillac) ja taisi juuri maanantaina tulla tuo viimeisin jakso 13. kaudesta Discovery Channelilta.

Nyt (näiden kolmen jakson perusteella) oltiin lähdetty vähän uusia tyylejä hakemaan rakenteluun kaikkine sähkömoottoreineen ja erittäin historiallisine autoineen. Harmi vaan, että tuntui että näytettävää olisi ollut huomattavasti enemmänkin ja kun noissa kaikissa oli aika paljon duunia, niin tuntui vaan osat/maalit/peruskorjaukset mystisesti löytävän autoihin, sen kummemmin kertomatta niistä. Ja Cadillacistakaan ei edes selvinnyt mitä sille/niille lopulta kävi, vaikka rahaa iskettiin kiinni todella paljon (sarjan eniten). Humveestä olisin odottanut vaan lopussa, että Ed paljastuu taas itse lopulta auton uudeksi ostajaksi, kuten kävi siinä muinoisessa hippipakussa, johon mies kanssa pääsi värikynäilemään kaikkea retkeilykamaa sisään.

Itseä muuten vähän ärsyttää sarjassa, että alussa näytetään myös lopputulos. Pitäisin mieluusti sen jännityksessä ja pyrinkin skippaamaan yleensä suoraan Miken autonhakukohtaan. Koska siis tallennettunahan nämä on aina pakko katsoa, koska ei noita Discoveryn toistuvia mainoksia kestä ja ohjelmassa on myös ärsyttävän paljon jenkkityylisesti kertausta ennen taukoa sekä tauon jälkeen. Joten kelattavaa siis riittää.

Nyt täytyy jäädä bongailemaan milloin noi alkukauden jaksot tulisivat uusintana Discoveryltä tai Kutoselta. Ja toki noista 12. muustakin kaudesta on paljon vielä näkemättä. Enpä olisi muuten uskonut että jo noin monta kautta on sarjaa tehty.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kyllähän se on Kiinan Eetu, jonka takia ohjelma on ollut niin hyvä, kuin se on ollut. Pitää uudelle miehelle kuitenkin mahdollisuus, mutta vahvasti epäilen, että ei iske enää.
 

Gooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuosta oli jo jotain kuukausia sitten juttua, että Wheeler Dealersin alkuperäinen tuottaja (Attaboy TV) kerää rahaa uuden tv-sarjan tekemiseen. Oliskohan Edd hyppäämässä tuohon uuteen ohjelmaan. Tosin näköjään heidän kickstarter-kampanjansa ei näköjään onnistunut keräämään haluttua määrää rahaa.
 

Veijari

Jäsen
Kyllähän se on Kiinan Eetu, jonka takia ohjelma on ollut niin hyvä, kuin se on ollut. Pitää uudelle miehelle kuitenkin mahdollisuus, mutta vahvasti epäilen, että ei iske enää.
Tämä.
Uusi tuotantoyhtiö Velocity vähentää nimenomaan noita korjaamo-osuuksien tekemisiä, joten omasta mielestä mielenkiintoisin osa ohjelmasta kärsii.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tämä.
Uusi tuotantoyhtiö Velocity vähentää nimenomaan noita korjaamo-osuuksien tekemisiä, joten omasta mielestä mielenkiintoisin osa ohjelmasta kärsii.
Itse en ole lainkaan autoihmisiä, en osaa korjata, hyvä kun tankata osaan. Ajan tietysti, mutta noin muuten, silti juuri tämä ohjelma ja juuri nuo Edd osuudet on saaneet minut usein katsomaan auto-ohjelmaa innoissaan. Tosiaan nämä uudemmat jaksot ovat aikaisempia tylsempiä. Näitä auto-ohjelmia joissa näytetään tyyliin alku, lopputulos ja myynti on jo ihan liikaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Edd China jättää sarjan. Huh, toinen - ja ehkä se tärkein - peruspilareista on poistumassa ilmeisesti kyllästyneenä tuohon ns. amerikan meininkiin, johon viimeiset kaudet televisioyhtiön toimesta ollaan menty. Ant Anstead on Eddin tuleva korvaaja. Täytyy kyllä hiukan sulatella asiaa.

Edd China on leaving Wheeler Dealers - YouTube

Ant Anstead Wheeler Dealers Announcement - YouTube

Fuck. Nimenomaan nuo Chinan osuudet teki tästä hyvän auto-ohjelman perus-realityohjelman sijaan. Hieman pelottaa tämä muutos mutta annetaan mahdollisuus...

Ta-daa!
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Aika skeptisesti suhtaudun Eddin lähtöön. Tosiaan kun sarjaa viety mielestäni muutenkin väärään suuntaan, niin eiköhän se sinne suuntaan mene edelleen. Uusintaa ja näytetään lähinnä lopputulos, kohta jo tehdään jotain pimp my ride tyylistä settiä.
Kiehtovuus on ollut "aitoudessa" ja on näytetty se rassaaminen. Lisäksi klassikot entisöity nimenomaan alkuperäistä vastaavaksi, eikä miksikään muovihärveliksi.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaveri totesi, että "tuohan on kuin James Bond lähtisi James Bondista." Enpä sitä osannut itsekään paremmin sanoa.

Välillä on ollut jaksoja, jotka olisi voinut aloittaa korjaamon pihalta ja lopettaa koeajoon. Auton osto- ja myyntiosuudet ovat olleet kiinnostavuudessaan kutakuinkin mainoskatkon tasoa. Jos sitäkään.

Saa nähdä, miten ohjelma toimii jatkossa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mä olen jo jonkin aikaa sitten vaihtanut tämän tuohon Nat Geolla pyörivään Car SOS ohjelmaan. Hieman erilainen tuo on eikä niin paljoa keskitytä korjauksen näyttämiseen mutta klassikkoautoja tuossa laitetaan kuntoon hyvällä asialla. Fuzz Townshend pääosin korjaa ja Tim Shaw etsii osia ja keventää tunnelmaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Menkööt nyt tänne, täällä kun noista auto-ohjelmista on ollut juttua. "Suomen Wheeler dealers" eli Maikkarin tuottama Paimelan autoparoni. Tätä on tullut pari jaksoa katsottua, ja täytyy kyllä sanoa että vittu mitä paskaa. Koko ohjelma on ikään kuin halpa versio Suomen Huutokauppakeisarista. Juntti pariskunta jossain maaseudulla tekee bisnestä. Tosin Paimelassa on vielä ärsyttävän näsäviisas "myyntipäällikkö" Jare 13v. Ohjelman tempo on samanlainen kuin Huutokauppakeisarissa, ajellaan ympäri Suomea etsimässä ostettavaa, eksytään jonkun julkkiksen luo josta löytyy myytävä auto. Pajalla pari "markkua" tuunaa autoa ennen myyntiä, ja lopulta lasketaan paljonko tulee voittoa. Niin ja siinä välissä pajalla "markut" aiheuttavat erilaisia kommelluksia.

Ohjelmahan on aivan tökerön käsikirjoitettu. Vuorosanat, etenkin tuon pikkupojan kohdalla tulevat luontevasti kuin suoraan paperista luettuna. Outoa on myös se, miten nopeasti autot ohjelmassa löytävät ostajan. Muuten piha ei näytä tyhjenevän autoista ollenkaan, mutta kun jaksossa jotain ostetaan niin hetihän tuo saadaan sitten myytyä. Vai saadaanko? Kesäkuussa ilmestyneen jakson auto (Impala) oli vielä elokuussakin myynnissä Paronin omalla Nettiauto-tilillä, vaikka jaksossa se mukamas myytiin heti.

Toinen mielenkiintoinen huomio oli eräästä VW New Beetlesta. Jaksossa Paroni osti siis uudenmallin Kuplan. Autossa oli alla peltivanteet, sisusta oli kulahtanut (päällä jotkut halpismallin penkinpäälliset) ja ikkunakin rikki (peitetty jätesäkillä). Kaupat tehtiin autosta silti. Myöhemmin mentiin eräältä autopurkaamolta (purkaamon nimi luonnollisesti näkyen) hakemaan uutta ikkunaa. Samalla aivan kuin vahingossa purkaamolta sattuikin löytymään juuri Beetlen hyväkuntoinen nahkasisusta, josta tehdään luonnollisesti kaupat. Myöhemmin sitten ikkuna korjataan, asennetaan nahkasisusta, jostain löytyy autoon juuri sopivat vanteet ja auto teipataan. Helppoa tämä tuunaaminen, vai mitä? Noh, todellisuus tulee ilmi eräästä blogikirjoituksesta. Kuplan vanha omistaja oli netin syvissä vesissä kertonut asian todellisen laidan. Auto oli lähtenyt häneltä jo aika hyvässä kunnossa. Ikkunat olivat ehjiä, televisiossa ikkuna oli vain peitetty jätesäkillä. Nahkasisusta oli autossa alkuperäinen. Peltivanteitakaan autossa ei ollut, vaan auto lähti vanhalta omistajalta tuunaamisen yhteydessä ilmaantuneilla aluvanteilla. Ainoa mitä autoon on omistajanvaihdoksen jälkeen tehty, oli teippaus. Kaikki muu oli käsikirjoitusta.

Joo tiedän että tosi-tv on aina täysin käsikirjoitettua. Mutta käsikirjoituksiakin voi tehdä monella tapaa, hyvin tai hyvin huonosti. Paimelan autoparonissa käsikirjoitus on aivan kamalaa. Ylipäätään vähän typerää mielestäni Suomen kokoisessa maassa valehdella kauppojen syntymistä tai auton tuunaamishistoriaa. Etenkin autopiireissä tämä maa on aivan liian pieni, sillä kaikki tuntevat kaikki. Nettiauton valikoima on aika suppea, joten tuo Kupla-huijaus olisi voinut helposti tulla ilmi ihan ilman jo entistä omistajaakin. Tai entä tuo feikki-kauppa? Aivan luonnollistahan on, että katsoja eksyy ohjelman jälkeen Paronin nettisivuille. Vai kuvitteliko käsikirjoitustiimi että ei kukaan tajua kurkata päätähden myytäviä autoja?

Ylipäätään ihmetyttää miksi Paroni on halunnut ohjelmaan edes lähteä. Autojobbarin "ammatti" on muutenkin aika vihattu, ja tuskin tuo ohjelma sitä helpottaa yhtään. Paroni ostaa halvalla auton, puunaa sitä hieman ja vetää välistä voitot. Mainostahan tuossa on varmaan toivottu, mutta voipi olla että asia kääntyy jobbaria vastaan.

Latela on varmaan onnistunein autoiluun liittyvä tv-ohjelma Suomessa. Onhan sitäkin käsikirjoitettu, mutta ei yhtä selvästi kuin esimerkiksi Paronia tai Keisaria. Onneksi ohjelma on YLEn hellässä huomassa. Tai en tiedä. Jossain haastettelussa muistaakseni Latelan jätkät puhuivat että Yleisradio rajoittaa aika paljon mm. sponsoritoimintaa. Latelan ohjelmaan olisi siis tarjolla tuotesijoittelua, muttei Yle sitä kaikkea salli. Sen sijaan budjetti on aika rajallinen, ja jätkät vääntävät autoja kaikesta muusta kuin rahasta. Facebookissa tänä kesänä vilahtivat taas kameramiehet parissa videopätkässä, liekö Latelan viides kausi sitten tuloillaan ensi keväänä?

Ihmettelen kuitenkin ettei tässä ketjussa mainittuja Bamsea tai Black Smoke Racingia ole mikään tv-kanava vielä kaapannut. Molemmat ovat jo nyt tällä hetkellä lähes valmiita televisiosarjoja, vaikka niitä tekevätkin amatöörit harrastuksena. Jopa kuvaus ja leikkaus on asiallisella tasolla. Ei varmaan tarvisisi hirveän suuria euromääriä tuotantoyhtiön panostaa näihin ohjelmiin saadakseen niistä tv-kelpoisia. Kaikin puolin nyt jo paljon parempia formaatteja, kuin tyhjästä lähteä tekemään jotain Paimelan autoparonia.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara ja Dallasin Stars.
Latela on varmaan onnistunein autoiluun liittyvä tv-ohjelma Suomessa. Onhan sitäkin käsikirjoitettu, mutta ei yhtä selvästi kuin esimerkiksi Paronia tai Keisaria. Onneksi ohjelma on YLEn hellässä huomassa. Tai en tiedä. Jossain haastettelussa muistaakseni Latelan jätkät puhuivat että Yleisradio rajoittaa aika paljon mm. sponsoritoimintaa. Latelan ohjelmaan olisi siis tarjolla tuotesijoittelua, muttei Yle sitä kaikkea salli. Sen sijaan budjetti on aika rajallinen, ja jätkät vääntävät autoja kaikesta muusta kuin rahasta. Facebookissa tänä kesänä vilahtivat taas kameramiehet parissa videopätkässä, liekö Latelan viides kausi sitten tuloillaan ensi keväänä?
.

Uutta Latelaa on tulossa.

Paimelasta aivan samaa mieltä. Karmeaa kuraa.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Itsekin olen Wheeler Dealersiä katsellut muutaman kymmentä jaksoa ja onhan tuo melko rentouttavaa ja mukaansa tempaavaa katseltavaa. Edd ja Mike ovat hauskoja kavereita ja itse ohjelma varsin hyvin tuotettu. En varsinaisesti mikään autoihminen ole, mutta tämä ohjelma saa aina jotenkin kiinnostumaan asiasta ja katsomaan, että mitäs se Edd tällä kertaa korjailee. Edd on ehdottomasti hyvin asiansa osaava kaveri, jolta eivät lopu konstit kesken. Mike tuollaisena sählääjänä tasapainottaa hyvin Eddin rauhallisuutta ja luo mukavan ristiriidan ohjelmaan.

Harmi, että Edd lähtee ohjelmasta, hän se ohjelman ydin kuitenkin oli. Tuskinpa Wheeler Dealers enää tulee entisensä olemaan hänen lähtönsä jälkeen, mutta ymmärrän kyllä, että 13 vuoden jälkeen mieli tekee jo tehdä jotain muutakin. Paljon on ohjelmaa katseltu, mutta saa nähdä tuleeko enää katseltua Eddin lähdön jälkeen. Kai sitä silti pitää jokunen jakso katsoa, sillä voihan tuo uusi kaverikin ihan mukiinmenevä tapaus olla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ne jotka luulee Paimelaa tai Wheelers&Dealersia jonkun sortin dokumentiksi ansaitseekin tulla petetyksi, kyseessähän on puhdas viihdeformaatti.

W&D on hyvä ainoastaan sen takia että näytetään kiinnostavasti autojen korjaus/uudistus, osto ja myyntipuoli on täysin käsikirjoitettua.

En tajua miksi kukaan vetäisi kierroksia (heh) näistä ohjelmista, se että joku c-luokan julkkis myy "tiukan" väittelyn jälkeen jonkun väsyneen kärrynsä on tuotantoyhtiön hoitama diili jossa kaikki voittavat, tavalla tai toisella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös