Itse en allekirjoita tuota hyökkävää jääkiekkoa. Toki hyökätä täytyy jonkinverran, koska joukkueessa on maalintekijöitä, mutta se run & gun -hyökkäys harvemmin toimii playoffeissa.
Tästä täytyy olla samaa ja eri mieltä samaan aikaan.
Capsillä ei mielestäni todellakaan ole sellaista rosteria, millä pystyisi siirtämään pelityylin puolustukselliseen kiekkoon.
Kiekkokontrolli joukkueeksi tuosta on, kunhan saatte pelaajat ymmärtämään ja tekemään rankasti duunia esim backchecking osastolla.
Washington elää ja kuolee kiekonkontrollista, sillä mitä enemmän nykyinen rosteri touhuaa omassa päässä ilman kiekkoa, sitä varmemmin rankaisu tulee jossain vaiheessa. Tämä tietysti pätee kaikkiin joukkueisiin, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan tällä Washingtonin kohdalla.
Pelaajat pitäisi saada asennoitumaan puolustamiseen niin, että se on tärkein osa-alue, mutta samalla ne hyökkäyksiin lähdöt pitävät olla armottoman nopeita jotta vastustajalla on painetta koko ajan. Täytyy teroittaa se fakta, että puolustus on tie hyökkäykseen ja maalintekoon. Tässä on tietysti se haittapuoli, että noin reaktiivinen pelitapa on erittäin kuluttava ja aiheuttaa varmasti ajoittain sitä, että pelaaja ajaa itsensä pihalle tilanteesta kiekon tavoittelu tilanteissa.
Joel Quenneville (ja hänen pelikirjansa) olisi mielestäni tietämistäni valmentajista ja heidän tyyleistään ehdottomasti paras vaihtoehto Capsiin. Luojan kiitos herra pysyy visustu Chicagossa.
Jos nyt esimerkkiä haetaan, niin muistaakseni kaudella 07-08 Hawks pelasi agressiivisinta alivoimaa mitä olen ikinä nähnyt. Koko ajan vedettiin kiekkoon kiinni lujaa ja syöttölinjoille vedettiin sillä asenteella, että "nyt mä varastan ton kiekon". Patrick Sharp taisi silloin paukuttaa 7(?) alivoimamaalia.
Olen pahoillani, ettei esimerkki ole ehkä se kaikkein paras, mutta tämän tyylistä lätkää toivoisin Washingtonin pelaavaan 5v5 pelissä.