Washington Capitals 2007-2008

  • 194 057
  • 1 045

Ferris

Jäsen
Mitä tulee tuohon siniseen kotkapaitaan, itselläni sellainen on roikkunut seinällä jo kohta kymmenen vuotta. Itse pidän sitä erittäin tyylikkäänä, mutta muistaakseni siitä luovuttaessa muutamia vuosia sitten ko. paitaa aika yleisesti moitittiin. On jotenkin sellainen mielikuva, että sinistä paitaa pidettiin jotenkin liiaksi "yöpaitaa muistuttavana" tms. Ferris tai joku muu voi oikaista, jos vanhan muisti pettää...

Itseltäni löytyy valkoinen ja musta Caps-paita. Tuo sininen jäi aikanaan hankkimatta. Syytä miksi sinisestä luovuttiin en kyllä enää muista. Olisiko ollut jotenkin niin, että mustaa paitaa eli alunperin kolmospaitaa pidettiin ilkeämpänä ja sen takia sitten sinisestä luovuttiin? Itsekkin tykkäsin kyllä siitä sinisestä.

EDIT: Sinällään aika hauskaa, että vuosikausia NHL:n vähiten mediaseksikkäisiin joukkueisiin kuulunut Washington on ainakin tällä keskustelupalstalla nostanut kummasti osakkeitaan - lukukertoja kausiketjulla tällä hetkellä jo lähes 34.000, mikä on aivan kärkipäässä kausitopiccien vertailussa! Onko se kenties merkki jostain suuremmasta ja kauniimmasta tulevaisuudesta...? :-)

Tämä kesä on ollut varmasti tapahtumarikkain Capslandiassa meikäläisen faniuden aikana, joten ei ihme että viestejäkin on kertynyt kovaan tahtiin. Täällä palstalla suurin vaikutus on varmaankin ollut sillä, että tänne on nyt mukavasti pesiytynyt meidän "vanhojen jäärien" seuraksi tätä uutta ja aktiivista sukupolvea kuten Erkinjuntti, Lombardi, OlieGoalie jne. Lisäksi tuntuu ainakin siltä, että aikaisempaa enemmän täällä näkee myös muiden joukkueiden faneja heittelemässä kommentteja. Ehkä Makfin aktiivinen ote ja seuran uusiutuminen on herättänyt ulkopuolistenkin kiinnostuksen?

Tuosta suuresta ja kauniista en tiedä sitten... itse olen tottunut jo siihen, ettei Caps ikinään mitään merkittävää tule voittamaan... mutta jos vaikka päästäisiin takaisin siihen 15 vuoden pudotuspeliputkeen, niin sekin olisi jo jotain. Myönnän kylllä, että salaa takaraivossa toivon olevani väärässä ja että lupaavasta rungosta nousee parin vuoden aikana yksi Idän suurista. ;)
 

OlieTheGoalie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, JYP
Tämä kesä on ollut varmasti tapahtumarikkain Capslandiassa meikäläisen faniuden aikana, joten ei ihme että viestejäkin on kertynyt kovaan tahtiin. Täällä palstalla suurin vaikutus on varmaankin ollut sillä, että tänne on nyt mukavasti pesiytynyt meidän "vanhojen jäärien" seuraksi tätä uutta ja aktiivista sukupolvea kuten Erkinjuntti, Lombardi, OlieGoalie jne. Lisäksi tuntuu ainakin siltä, että aikaisempaa enemmän täällä näkee myös muiden joukkueiden faneja heittelemässä kommentteja. Ehkä Makfin aktiivinen ote ja seuran uusiutuminen on herättänyt ulkopuolistenkin kiinnostuksen?

No meikäläistä ei kannattaisi aktiiviseksi kehua, on meinaan kesällä tahtia hieman hiipunut kaiken häsläyksen keskellä, mutta hereillä ollaan kyllä läpi kauden :)

Täällä päässä laskeskellaan jo päiviä kauden alkuun, kun ei tosta Suomen kesästäkään ole mihinkään. Capseillä on kyllä hyvä nippu kasassa ensi kautta ajatellen, mutta jostain syystä jokin sisäinen halu muovaa Kozlovista sitä uutta Friesen/Zednikiä. Tuo kahden vuoden pahvin on melko lyhyt aika ja miehen täytyy kyllä onnistua heti alkukaudesta, jottei miestä tuupata muualle.

Hyvin on AO:lle treeni maistunut! Toivottavasti Semin on ollut yhtä ahkera :)
 

ipaz

Jäsen
Mitä tulee tuohon siniseen kotkapaitaan, itselläni sellainen on roikkunut seinällä jo kohta kymmenen vuotta. Itse pidän sitä erittäin tyylikkäänä, mutta muistaakseni siitä luovuttaessa muutamia vuosia sitten ko. paitaa aika yleisesti moitittiin. On jotenkin sellainen mielikuva, että sinistä paitaa pidettiin jotenkin liiaksi "yöpaitaa muistuttavana" tms. Ferris tai joku muu voi oikaista, jos vanhan muisti pettää...

Taisin jo jokunen sivu sitten avautua siitä että miksi ihmeessä Caps heitti sen upean sinisen kotkapaidan vain viiden kauden käytön jälkeen kokonaan nurkkaan ja otti käyttöön tuon mustan, entisen kolmospaitansa. Mielestäni typerä valinta, mutta kai sillekin perusteensa oli. Liiga kun oli tuolloin jo muutenkin täynnä mustapaitaisia jengejä, joten vetämällä perässä mentiin. Muistan myös jonkun pätkän jossa silloin Capseissa pelannut Craig Berube kehui uutta sinistä paitaa maasta taivaaseen. Olihan tuo hieno.

Nämä uudet ovat hieno paluu perinteisiin hieman modernisoituina versioina ála Buffalo. Lisäksi kun miettii niin eihän USA:n pääkaupungin joukkue, jonka nimi on Capitals nyt voi pelata minkään muun värisissä peliasuissa kuin sini-puna-valkoisissa.
 

Kolzig

Jäsen
Suosikkijoukkue
#37 Olie Kolzig, Caps, Pens, Jets
Täytyy sanoa että itse Capitalsia kymmenisen vuotta kannattaneena tykästyin totaalisesti kotka-paitoihin jo heti alusta alkaen.

Valkoinen numeroton kotka-paita on minulla ollut suht aktiivisessa käytössä jo melkein nämä kaikki 10 vuotta, en edes tarkkaan muista minä vuonna tuon paidan hommasin ja olen aina ollut sitä mieltä että sininen kotka-paita oli yksi tyylikkäimpiä nhl-paitoja.

Uudet paidat vaativat totuttautumista, senkin takia kun ne ovat nyt tätä uutta slim-designia joita kaikki nhl-paidat ovat tästä eteenpäin.

Uusi logo on retro-henkinen, mutta aika hienon näköinen. Uskoisin, että kun taas vanhaan sini-puna-valkoiseen väritykseen tottuu kun pelit alkavat, niin ei paidoista moitteita välttämättä enää löydy. Vähän vaikeaa vielä tässä vaiheessa sanoa mitään todella perusteellista palautetta, kun en ole nähnyt paitoja pelissä käytössä jne.
 
Viimeksi muokattu:

pvnnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, HIFK
Tullaan nyt kaapista ulos jo tässä vaiheessa kautta, niin kynnys ei kasva liian suureksi.

Capsia on tullut symppailtua jo Bondran huippuvuosista lähtien, mutta vasta Ovechkinin huikeat suoritukset nostivat Capsin suosikkijoukkueeksi. Tämähän tekee minusta jossain määrin gloryhunterin, mutta on kai vaan elettävä sen kanssa...

Tulevalta kaudelta odotan lähinnä:

-AO:lla "oikea" sentteri. Zubruksen jälkeen Nylander on aikamoinen parannus.
(tai vaihtoehtoisesti Bäckström)

-Pakkitreidi. Tämänhetkinen pakkitilanne haisee niin voimakkaasti treidiltä, että odotan joka päivä jotain tapahtuvan.

-Bäckström. Omat odotukset ovat ehkä liiankin kovat, mutta viime kauden alun dominointi ruotsissa ei ole ihan pelkkää sattumaa. Vaikka tahti hyytyikin hieman, niin oli toiminta kovasti lupauksia herättävää.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Ovechkinin suorituksiahan sitä itsekin rupesi seurailemaan ja kun kerta miehen edesottamukset ovat kokoajan seurannan alla, niin kyllä siinä sitten ryhtyi Capsiakin kannustamaan. Pakko myöntää; olen heikkona venäläisiin maalintekijöihin (en kuitenkaan ole huomannut tässä mitään seksuaalista... Ainakaan vielä). ;]

Ja kuten olen aiemminkin kirjoitellut, niin sininen ja valkoinen kotkapaita olivat parhautta. Uusia paitoja voi kommentoida sitten ensimmäisten niillä pelattujen pelien jälkeen.
 

Ferris

Jäsen
Ei muuta kuin tervetuloa pvnnenenille (taipuikohan nyt oikein?) Jatkiksen Caps-klaaniin!

Ja samalla pahoitteluni Chosen Twolle ja muille Caps-henkisille kirjoittelijoille, jotka tuolla aikaisemmassa viestissäni unohdin mainita. Uskomatonta, mutta totta on se, että meitä on nykyään jo niin monta, ettei kaikkien nimet jää vielä mieleen. :)

Edit: Olen tainnut Kolzigilta joskus aikaisemminkin kysyä, mutta kun en muista vastausta niin otetaan uusiksi: Miten voi sama henkilö fanittaa sekä Capseja että Pensseleitä? :)
 
Viimeksi muokattu:

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Ovechkinin suorituksiahan sitä itsekin rupesi seurailemaan ja kun kerta miehen edesottamukset ovat kokoajan seurannan alla, niin kyllä siinä sitten ryhtyi Capsiakin kannustamaan. Pakko myöntää; olen heikkona venäläisiin maalintekijöihin (en kuitenkaan ole huomannut tässä mitään seksuaalista... Ainakaan vielä). ;]

Ja kuten olen aiemminkin kirjoitellut, niin sininen ja valkoinen kotkapaita olivat parhautta. Uusia paitoja voi kommentoida sitten ensimmäisten niillä pelattujen pelien jälkeen.


Ovechkinin ja muiden nuorten takia itselläkin noussut osakkeet Capsia kohtaan, ja mielestäni uudet paidat vielä edesauttoivat asiaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Edit: Olen tainnut Kolzigilta joskus aikaisemminkin kysyä, mutta kun en muista vastausta niin otetaan uusiksi: Miten voi sama henkilö fanittaa sekä Capseja että Pensseleitä? :)

Haluan kysyä samaa. Mm. 90-luvun playoffsarjojen 3-1 -johtoasemassa selkänsä oikaisseet ja kääntyneiden tulosten jälkeen verta itkeneet Caps-fanit eivät voi ikinä, ikinä kannattaa Penguinseja, oli siellä sitten kuinka täydellisiä pelaajia tahansa kuten Mario, Jagr ja Gary Roberts. Eihän kukaan esim. Ulf Samuelssoniakaan maaottelujen tai kansallisuuden perusteella vihaa vaan sillä että oli hänellä oma osansa Capsinkaadoissa!

Don Beaupre, Dale Hunter, Al Iafrate <3
1995 draft Brad Chuch, Miika Elomo, Dwayne Hay ( ! )

*****

Toivottavasti muuten kotkapaita pysyisi edes kolmosena. Kyseinen paita on eräs hienoimpia koskaan, logo sarjakuvamainen ja värit hyvät. Ymmärrän sinällään paluun jenkkilipun väreihin mutta kun liigassa liikkuu edelleen Phoenixin, Nashvillen ja Coloradon tapaisia murhia paitateollisuudessa muutos koskee. Onneksi meillä on edes muistot.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Ja samalla pahoitteluni Chosen Twolle ja muille Caps-henkisille kirjoittelijoille, jotka tuolla aikaisemmassa viestissäni unohdin mainita. Uskomatonta, mutta totta on se, että meitä on nykyään jo niin monta, ettei kaikkien nimet jää vielä mieleen. :)

Noh, eipä se taida olla mikään ihme, että näillä minun kirjoittelumäärilläni (ja niiden kirjoituksien sisällöillä) ei jää nimi muistiin. :]
 

Stomper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Capitals, Liverpool
Itselläni Caps-fanius juontaa juurensa jostain 1990-luvun alkupuolelta, kun Segan NHL92-peliä hakattiin kavereiden kanssa päivästä toiseen. Monia joukkueita tuli kokeiltua, mutta vasta Capseilla alkoi peli kulkea ja siitä se "rakkaus" alkoi! Minulle ne legendaarisimmat Capitalsit löytyvätkin noilta vuosilta. Dale Hunter, Al Iafrate, Michal Pivonka, Kevin Hatcher, Calle Johansson, Peter Bondra, Mike Ridley, Mike Eagles, Don Beaupre, Sylvain Cote... Aivan legendaarisia pelaajia, joita yhä edelleen lämmöllä muistelen. Joka jampalla taisi olla NHL92-pelaamisen johdosta itse keksitty lempinimikin!Joku varmasti noilta vuosilta unohtuikin...

Nuoremmalla porukalla varmasti joku Alexander Ovechkin on se sykähdyttävin pelaaja, mutta minä vanhana partana olisin vielä tässä vaiheessa nostalgiapuuskassani vaihtamaan AO:n parhaiden vuosien Dale Hunteriin...!!! No, muutaman Ovechkinin johdolla Washingtoniin hankitun Stanley cupin jälkeen olen valmis katsomaan tilannetta uudesta näkökulmasta...
 

Ferris

Jäsen
Nuoremmalla porukalla varmasti joku Alexander Ovechkin on se sykähdyttävin pelaaja, mutta minä vanhana partana olisin vielä tässä vaiheessa nostalgiapuuskassani vaihtamaan AO:n parhaiden vuosien Dale Hunteriin...!!! No, muutaman Ovechkinin johdolla Washingtoniin hankitun Stanley cupin jälkeen olen valmis katsomaan tilannetta uudesta näkökulmasta...

Parhaiden vuosien Dale Hunter sentteröimässä Ovetshkinia ja siihen oikeaan laitaan meikäläisen Caps-seurantaan innostanut Bondra. Siinä ois aika kova trio ykköskentäksi! :)

Yritin tässä oikein miettiä, että milloin oikein aloitin seurata Capsien touhua. Sen on täytynyt alkaa tuossa 90-luvun puolivälissä, koska muistan Bondran aliarvostuksen sekä joukkueen ärsyttävät Pens-tappiot olleen syyt, miksi rupesin joukkueen tekemisiä seuraamaan. Aluksi homma oli toki vain teksti-tv:n kautta tuloksien seuraamista, mutta sitten kun töiden kautta pääsin netin maailmaan, niin alkuvuodesta -97 lähtien Caps-tapahtumien päivittäinen seuraaminen on ollut kyllä aika tiivis osa elämää.

Capsien lisäksi NHL:ää tuli seurattua yleisestikin aika tarkasti seuraavat viisi vuotta, mutta työsulun jälkeen en ole enää jaksanut oikeestaan keskittyä muuhun NHL:ssä kuin Capseihin. Sen huomaa jo pelkästään siitä, että enää ei edes välttämättä muista keitä missäkin joukkueissa pelaa tai sitten että minkätyylinen peluri joku suht uusi jamppa liigassa on. Sellainen yleissivistys NHL:n yleismenosta on heikentynyt kyllä selvästi.
 

MacInnis

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Kärpät, Shefki Kuqi
Itse aloin seuraamaan Capseja kaudella 97-98 ihan siitä syystä, että joukkueeseen liittyi legendaarinen Tiki Tikkanen. Kolzig pelasi tuona kautena läpimurtokautensa NHL:ssä. Uskomaton kevät huipentui finaalisarjaan, jossa tuli kuokkaan vahvalta Detroitilta suoraan 0-4. Finaalisarjasta muistuu mieleen lähinnä Tikkasen varma maalintekopaikka, jossa Tiki jäätyi ja pisti kiekon ohi tyhjästä maalista, sekä Wilsonin kokoama ryminäketju Berube-Hunter-Simon, joka aiheutti yleistä härdelliä joka pelissä. Yhdessä finaalipelissä tämä kolmikko yhdessä taklasi Detroit-pakin vastustajan maalin takana, ja se oli aika huvittava näky. :)
 

Metsäkulma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, KooKoo, Bears & Capitals
Itsellä Capitals-fanitus juontaa juurensa vuosia taaksepäin, aikaan kun en vielä mistään urheilusta oikein mitään ymmärtänyt. Urheiluruudut sun muut kuitenkin teeveessä pyöri ja joskus oli katsottua, en tiedä miksi, mutta jotenkin jäi Washington ja Capitals mieleen. Sittemmin kun lätkää on alkanut oikeen kunnolla seuraamaan, en oikein vielä mitään jengiä kannustanut, mutta Penguinsia vihasin yli kaiken... Pens-vihasta johtunut Caps-kannatus, johti ihan aktiiviseen seuraamiseen ja fanitukseen nuoriin pelaajiin panostamisesta...
 

Kolzig

Jäsen
Suosikkijoukkue
#37 Olie Kolzig, Caps, Pens, Jets
Edit: Olen tainnut Kolzigilta joskus aikaisemminkin kysyä, mutta kun en muista vastausta niin otetaan uusiksi: Miten voi sama henkilö fanittaa sekä Capseja että Pensseleitä? :)

Heheh, sepä onkin sellainen kysymys johon on aika vaikea vastata.

Capitalsilla pelaa maailman paras maalivahti joka on aina ollut suosikkini, kuten nickistäni varmasti helposti huomaa. Capitals on ollut yli kymmenen vuotta lempiseurojani.

Penguins fanitus alkoi jo varmaan jossain muodossa kersana kun NHL:ää ryhdyin seuraamaan, jotenkin ne Marion virtuoosimaisuudet olivat aina niin hienoja.

Olenkin tässä pelonsekaisin tuntein odottanut sitä nyt kun Capitals kokee kohta samanlaisen nousun liigan pohjalta playoffseihin kuin Penguins jo viime kaudella, niin se on väistämättä edessä että Caps ja Pens kohtaavat konferenssifinaalissa, hajoan siihen kun pitää kannattaa molempia enkä halua kummankaan häviävän. :)
 

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
EDIT: Sinällään aika hauskaa, että vuosikausia NHL:n vähiten mediaseksikkäisiin joukkueisiin kuulunut Washington on ainakin tällä keskustelupalstalla nostanut kummasti osakkeitaan - lukukertoja kausiketjulla tällä hetkellä jo lähes 34.000, mikä on aivan kärkipäässä kausitopiccien vertailussa! Onko se kenties merkki jostain suuremmasta ja kauniimmasta tulevaisuudesta...? :-)

Jokainen NHL:ää aktiivisesti seuraava noteeraa Capitalsin nyt aivan eri tavalla kuin parin viime vuoden aikana. Ovechkin, Semin ja Clark muodostivat menneellä kaudella kovan luokan laituritiimin. Mutta sentteriosasto oli täysin lahnatasoa (anteeksi vaan). Nylanderin ja Kozlovin hankkiminen D.C.:n maisemiin nosti välittömästi joukkueen hyökkäysvoiman toiselle tasolle.

Eihän mistään hankinnasta voi olla sataprosenttisen varma, mutta Nylander tulee varmasti jatkamaan siitä, mihin jäi Manhattanilla. Kun miettii Nylanderin pelityyliä ja samanaikaisesti miettii Ovechkinin viereltä aiemmin puuttunutta pelintekijää, niin nyt on Capitalsilla kovan luokan ykköskenttä. Clarkin tyylinen monipuolinen duunari sopii em. herrojen rinnalle kuin nenä päähän. Mielenkiinnolla odotan ja seuraan, mitä tuo kolmikko saa aikaan tulevalla kaudella.

En jaksanut käydä keskustelua läpi, joten haluaisin tietää, kuka istutetaan kakkoskenttään Seminin ja Kozlovin rinnalle. Bäckström? Näkisin itse järkevimpänä peluuttaa em. ruotsalaista kolmosessa ja laittaa kakkoseen joku pohjoisamerikkalainen.
 
Viimeksi muokattu:

Ferris

Jäsen
En jaksanut käydä keskustelua läpi, joten haluaisin tietää, kuka istutetaan kakkoskenttään Seminin ja Kozlovin rinnalle. Bäckström? Näkisin itse järkevimpänä peluuttaa em. ruotsalaista kolmosessa ja laittaa kakkoseen joku pohjoisamerikkalainen.

Yleisimmät ketjusommitelmat taitavat olla seuraavanlaiset:

AO-Nylander-Kozlov
Semin-Bäckström-Clark

AO on pelannut ennenkin Kozlovin kanssa, joten tuota tultaneen kokeilemaan. Clark puolestaan toisi kakkosketjuun tarvittavaa kokemusta ja puolustustaitoa. Jos nuo eivät toimi, niin ainahan Clarkin voi palauttaa ykköseen ja kokeilla Kozlovia kakkosessa.
 

Stomper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Capitals, Liverpool
En jaksanut käydä keskustelua läpi, joten haluaisin tietää, kuka istutetaan kakkoskenttään Seminin ja Kozlovin rinnalle. Bäckström? Näkisin itse järkevimpänä peluuttaa em. ruotsalaista kolmosessa ja laittaa kakkoseen joku pohjoisamerikkalainen.

Joo, eiköhän se Bäckström ole tuossa kakkoskentän keskellä ensi kaudella ja todennäköisesti vielä senkin jälkeen. Jos olen ymmärtänyt GM George McPheen ajatukset oikein, ei nuoren ruotsalaisen niskaan haluta aluksi mitään aivan valtavia paineita. Kakkosessa on hyvä vetää, kun maanmies Nylander kantaa isompaa pelinrakentajan viittaa ja toimii samalla Bäckströmille tutorina. Kaudella 2009-10 voisi ajatella "vallanvaihdon" tapahtuvan näiden kahden herran välillä.

Itse olen pohtinut vähän tuota yv-pelaamista ensi kaudella... Viime kaudellahan mentiin monesti neljällä hyökkääjällä, jolloin Semin oli viivassa. Tuolloin ei kuitenkaan ollut käytössä Nylanderin kaltaista taituri pyörittämässä pakkopeliä, joten siirryttäneenkö nyt selkeämmin kahteen vahvaan yv-kenttään? Hyökkäyskolmikkoina nuo oletetut ketjut Ovechkin-Nylander-Clark ja Semin-Bäckström-Kozlov... Viivalle on tarjolla ainakin Poti ja Pothier, kenties Boumedienne?
 

pvnnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, HIFK
En jaksanut käydä keskustelua läpi, joten haluaisin tietää, kuka istutetaan kakkoskenttään Seminin ja Kozlovin rinnalle. Bäckström? Näkisin itse järkevimpänä peluuttaa em. ruotsalaista kolmosessa ja laittaa kakkoseen joku pohjoisamerikkalainen.

Bäckströmin peluuttaminen kolmosessa on aika turhaa niin pitkään kunnes löytyy jostain se kakkoseen laitettava sentteri. Beech/Klepis tandemin pyöriessä kakkosessa viime kaudella en jaksa uskoa, että sinne nyt löytyy yhtään parempaa pelimiestä. Onhan siellä tietysti Kozlov joka keskelläkin on pelannut, mutta mieluummin näkisin miehen kyllä laidalla.

Gordon menee kolmosessa mainiosti, kunhan ei ladata liikaa odotuksia hyökkäyspäähän. Kakkoseen ei missään nimessä! Sutherbyn kanssa vähän samanlainen tilanne, periaatteessa kolmosen kamaa, ei mitenkään ylemmäs.
Sittenhän on vielä hyvän kauden Hersheyssä pelannut Steckel, mihin ihmeeseen sekin laitetaan?
 

Ferris

Jäsen
Gordon menee kolmosessa mainiosti, kunhan ei ladata liikaa odotuksia hyökkäyspäähän. Kakkoseen ei missään nimessä!

Itse asiassa en ollut Gordonia kakkoseen ikinä miettinytkään, mutta nyt kun otit asian puheeksi, niin eihän se pöllömpi ajatus olekkaan! Tämä siis mikäli Bäcks ei pysty vielä alkukaudesta lunastamaan tuota paikkaa.

Gordon toisi tuohon kakkoseen sitä tasapainottavaa tekijää, jota tarvitaan etenkin jos laidoilla ovat Semin ja Kozlov. Itse en usko, että Gordonin hyökkäyspotentiaalia on vielä kokonaan nähty. Mieshän oli muistaakseni hyvässä iskussa Jagr:n ekalla kaudella kun pelasi tämän sentterinä hetken aikaa hyökkäävässä roolissa. En edes itse asiassa ollut tajunnut ennen kuin asian tarkistin, että Gordon teki viime kaudella pistettä vajaat 30 pojoa kolmos-nelosketjun roolissa! Mikäli Bäcks ei alkukaudesta pääse vielä NHL-tahtiin, niin en ihmettelisi jos Hanlon Gordonia kakkosen keskellä vaikka kokeilisikin.

Tässä pikkasen luettavaa Caps-aiheista luettavaa:

Neuvirth:
http://capitals.nhl.com/team/app/?service=page&page=NewsPage&articleid=335364

Jurcina-spekulaatiota:
http://japersrink.blogspot.com/2007/07/milan-jurcina-and-arbitration-or-not.html
 

OlieTheGoalie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, JYP
Oma Caps-tarinani juurtaa myöskin juurensa kauteen 1997-1998, jolloin jostain syystä aloin pitämään Kölzigstä, kun olin nähnyt pätkiä urheiluruudussa varmaankin idän finaalista Buffaloa vastaan, jossa Kolzig voitti Hasekin. Siitä alkoi Olien fanitus ja joukkueessa olivat myös tuttuja nimiä, kuten Bondra, Juneu, Conchar, Pivonka ja kaikki vain siksi, että pelasin noina aikoina Wayne Gretzky hockey 1995 tietokonepeliä ja monet joukkueet pelaajineen kävivät tutuiksi :D Bondrasta tuli ehdoton lempparipelaajani ja sitä hän on vielä tähänkin päivään asti. Vaikka Detroit löylyyttikin Capseja, niin silti rakkaus Capseihin oli vasta aluillaan. Muistan hyvin kuinka otin nauhalle jonkun finaalisarjan peleistä, jota Caps johti 4-1, mutta hävisi sitten 4-5 ja kyseisessä pelissä Tikkasella oli tosiaan tuo edellämainittu huikea malintekopaikka, taisi mennä ottelun momentum siinä Detroitille :( Harmi vain, että kyseiselle nauhalle nauhoitettiin joskus aikanaan jotakin !
 

pvnnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, HIFK
Itse asiassa en ollut Gordonia kakkoseen ikinä miettinytkään, mutta nyt kun otit asian puheeksi, niin eihän se pöllömpi ajatus olekkaan! Tämä siis mikäli Bäcks ei pysty vielä alkukaudesta lunastamaan tuota paikkaa.

No, sanotaan vaikka niin, että toivottavasti Gordonia ei tarvitse kakkoseen laittaa. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin Jagrin Capsissa ollessa en joukkuetta näin paljoa seurannut. Ei ollut siis mitään hajuakaan, että Gordon olisi 68:n kanssa pelannut.

Jos Gordon sattuisi siis löytämään vielä uuden vaihteen pistetehtailuun, Pettinger pelaisi elämänsä kauden ja joku nuorista löisi itsensä todella läpi (Fehr on minun suosikkini tässä kisassa), olisi meillä kolmaskin pelottavan tehokas ketju... Olisin ihan tyytyväinen jos edes joku noista kolmesta toteutuisi.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Täytyy muuten palata aiemmin analysoituun pakkitilanteeseenkin välillä ja nyt kun nuo vishnevskit ja milleritkin ovat tehneet sopimuksensa muihin seuroihin alkaa olla tilanne "näillä mennään". Liiga, joukkueen rakenne ja pelityylit ovat muuttuneet kyllä niistä ajoista, mutta kyllä sitä haikeasti katselee 90-luvun betonipuolustusta. Ihan liian montaa tasonnostoa ja kysymysmerkkiä tämä pakisto vaatii noustakseen menestyksekkääksi ja edes lähelle "contenderiä", vaikkei sinällään tarvitse kakat kalsareissa olla sen suhteen että eipä ole miehistöön mitään älytöntä summaa rahaakaan sidottuna. Taitaa olla muuten yksi NHL:n edullisimpia puolustuksia Capseillä?

Satunnaisia ajatuksia: Voi voi kun vaikkapa Green ottaisi ison askeleen eteenpäin ja hörhöily/isoimmat virheet jäisivät pois, olisi mukava suunnitella isompaa roolia tuleville kausille. Ei näin että siellä on nyt puolet jätkistä (Jurcina/Morrisonn/Green) matkalla oikeaan suuntaan, ja jo melkein siellä - ihanteellinen tilanne kun olisi että nämäkin jätkät olisivat vielä "mestarin opissa", eli silloin kun se musta hetki tai virhe tulee siinä olisi se veteraani vieressä näyttämässä miten kiekko putsataan pois. Pidän edelleen myös Potia hyvänä hankintana mutta sitten siellä pitäisi lisäksi olla käytännössä 1-2 selkeästi tasokkaampaa veteraania jotta voitaisiin puhua erikoisen hyvästä puolustuksesta. Oikeaan suuntaan ollaan menossa mutta...
 

MacInnis

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Kärpät, Shefki Kuqi
Mielenkiintoista nähdä pystyykö Lepistö raivaamaan paikkaa Caps- puolustukseen syksyllä. McPhee oli ainakin lehtijuttujen perusteella pitänyt näkemästään nuorten harkkaleirillä. Kiekollista roolia puolustuksesta voisi olettaa Pothierille, Potille ja Boumediennelle, eli välttämättä Lepistölle ei heti avaudu paikkaa ylhäältä..
 

Ferris

Jäsen
Mielenkiintoista nähdä pystyykö Lepistö raivaamaan paikkaa Caps- puolustukseen syksyllä. McPhee oli ainakin lehtijuttujen perusteella pitänyt näkemästään nuorten harkkaleirillä. Kiekollista roolia puolustuksesta voisi olettaa Pothierille, Potille ja Boumediennelle, eli välttämättä Lepistölle ei heti avaudu paikkaa ylhäältä..

Tuohon listaan kun vielä lisää Greenin ja mustana hevosena Pollockin niin kyllä Samilla on kova urakka edessään. Noista kaikilla muilla kun on vielä etuna se, että pohjoisamerikkalainen kaukalo ja pelityyli ovat tuttuja. Toivotaan kuitenkin parasta.

Mike Vogel on naputellut pitkin kesää juttuja Capsien tulevaisuuden pelaajista. Jokin aika sitten saimme lukea Lepistöstä, nyt on vuorossa Osalan Osku:

http://capitals.nhl.com/team/app/?service=page&page=NewsPage&articleid=335414
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös