SuperMario kirjoitti:
Ilmeisesti Fata ja Sutherby ovat kuitenkin hyväksyneet QO-tarjouksen, koska NHLPA:n sivut ilmoittavat heidät sopimuksellisiksi
http://www.nhlpa.com/WebStats/PlayerSearchV2.asp?OIDTeam=8365.
Itse tsekkailin tuossa juuri samaa sivustoa ja ihmettelin lähinnä noita lukuja. Kummallekaan ilmoitettu palkka ei näet vastaa QO-tarjouksen summaa:
Fatan palkaksi ilmoitetaan 650k, mutta hänen QO:nsa olisi ollut 606100 ($551,000 * 110%)
Sutsin palkka taas 800k, QO 712690 ($647,900 * 110%).
Eihän se tietenkään mikään mahdottomuus ole, että pojille olisi väsätty uudet sopparit, mutta kun Fata on toinen näistä pelureista! Kaveri ei esitttänyt mitään Caps-kautensa aikana, saati että olisi ansainnut edes tuota QO-korotusta. Minun on todella vaikea uskoa, että hälle olisi tarjottu palkankorotusta, koska tällä hetkellä viimeisten hankintojen jälkeen hällä tuskin on edes pelipaikkaa joukkueessa.
Toki taustalla voisi jollain järjellä ajateltuna olla ns. taktinen veto, jolla pyritään saamaan samaan rooliin tyrkyllä olevat paremmat pelaajat Clymer ja Bradley huokeamman sopparin alle. Tai voihan se olla, että Capseilla ei ole kaverin suhteen mitään ajatusta käyttää häntä ylhäällä, joten nhl-palkaksi on voitu luvata vähän enemmänkin rahaa. AHL:ssä Fata toki olisi hyvä vahvistus Hersheylle ja palkkakin varmasti huokeampi.
SuperMario kirjoitti:
Jos joukkue on kahta peluri vaille valmis, on heihin käytettävissä aika mukava dollarikasa. Jo nyt on ainakin tiedossa, että New Jersey joutuu tekemään treidejä mahduttaakseen Gomezin, Giontan ja Martinin nykyiseen joukkueeseen. Siinä on ehkä Capsienkin mahdollisuus iskeä apajille? UFA-markkinat alkavat olemaan jo melko kuivat, mutta löytyisi sieltä ehkä Danny Markov täyttämään tätä puolustuksen aukkoa.
Yllä mainitut nimet esiintyy melkein päivittäin Caps-keskusteluissa kyllä, mutta saas nähdä mitä tulee tapahtumaan. Markov olisi pelillisesti juuri sopiva kaveri Capseihin, mutta jos hänestä kuullut off ice-jutut pitää paikkansa, niin voipi olla ettei Capseihin tule liittymään.
New Jerseyn pelaajien suhteen kaupantekoa voi vaikeuttaa se, että ollaan samassa konferenssissa. Itse en näe mahdottomuutena, että Caps voisi irroittaa parikin prospektia/varausvuoroa esim. Gomezin tasoisen pelurin hankintaan.
Yritin tuossa mietiskellä ja muistella, että mitkä muut seurat ovat joutumassa palkkakaton kanssa ongelmiin?