Vuoden NHL-kirjoittaja

  • 2 837
  • 19

Paras NHL-kirjoittaja

  • Nuck

    Ääniä: 66 38,4%
  • Ferris

    Ääniä: 17 9,9%
  • Moosehead

    Ääniä: 1 0,6%
  • vlad

    Ääniä: 23 13,4%
  • henkka

    Ääniä: 10 5,8%
  • teemu_s

    Ääniä: 1 0,6%
  • hannes_ko

    Ääniä: 9 5,2%
  • Morrow10

    Ääniä: 15 8,7%
  • Maple Leaf

    Ääniä: 10 5,8%
  • secord

    Ääniä: 1 0,6%
  • TML

    Ääniä: 5 2,9%
  • gerodz

    Ääniä: 2 1,2%
  • heikkik

    Ääniä: 12 7,0%

  • Äänestäjiä
    172
  • Poll closed .

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Jaahas,

ja nyt kansan ääntä kuullaan valtameren takaisen kiekon asiantuntemuksesta ja fanituksesta.

Valinnan kohteena on vuoden NHL-kirjoittaja, joka palkitaan seuraavan nimisellä virtuaalipystillä:

Jouni_ab-trophy

Pysti kunnioittaa suomalaisen netti NHL-kirjoittelun grand old mania, nimimerkki Jounia. Kiekkopesän aikoihin mies tunnettiin vielä muodossa jouni_ab. Albertan miehemme on vuosia raportoinnut ansiokkaasti ja tyylikkäästi valtameren takaisia kuulumisia Suomeen. Tällä on ollut suuri merkitys pohjois-amerikkalaisen kiekkokulttuurin tunnetuksi tekemisellä jääkiekkoyleisön joukossa. Ja lisäksi mies osaa vielä kirjoittaa sulavasti ja on positiivisella tavalla perinnetietoinen kiekkomies.

Ehdokkaita ehdotettiin 13 kappaletta, mikä kertoo NHL-keskustelun pienemmästä piiristä, mutta laatu on kovaa luokkaa, asiakeskustelijoita kaikki tyynni. Varmasti joidenkin ansioituneiden kirjoittajien nimiä listalta puuttuu, mutta ensi vuonna sitten ehdottelemaan.
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
Mitä helvettiä minä tuolla listalla teen??

Toisen Leafs miehen ja Henkan välillä arvoin ja Henkalle ääni meikeläiseltä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
En kyllä äänestä!

Jos joku kertoo minulle järkevän perustelun, jolla nuck, Ferris ja heikkik asetetaan parhausjärjestykseen, niin ehkä sitten. Joka tapauksessa kyseiset kolme herraa ovat tällä listalla omassa sarjassaan. On muitakin hyviä NHL-kirjoittajia, ja on paljon sellaisia, joilla on paljon potentiaalia, mutta edellä mainittua kolmikkoa voi verrata Ron Francikseen, Steve Yzermaniin ja Joe Sakiciin. Nimenomaan pitkä ura ja se, että joka ilta kaukaloon tuodaan se 110% illasta ja vuodesta toiseen, ratkaisee. Stuntti löytyy myös John Tavaresille, Sidney Crosbylle, Sean Averylle, Jim Careylle, Joe Thorntonille, Scott Walkerille, Kimmo Timoselle jne., mutta se onkin sitten toinen juttu.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ferristä oisin äänestänyt muuten, mutta liika kuittailu Pens-puolella maksetaan nyt takaisin! Nuck on hyvä kirjoittaja, mutta vanhoilla meriiteillä laitoin heikkik:lle. Muita en oikeastaan edes miettinyt, muutama Pens-kirjoittaja olisi voinut saada kunniamaininan aktiivisemmalla kirjoittelulla. Tosin edelleen Abu'a ikävä.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Äänestin mielestäni parasta NHL:n yleistietäjää. Joukossa on monta joukkue-experttiä mutta mielestäni tämän henkilön tietotaso ylittää muiden ehdokkaiden tason.

Hannes, Sean Avery? Eh?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
hannes_ko kirjoitti:
En kyllä äänestä!

Jos joku kertoo minulle järkevän perustelun, jolla nuck, Ferris ja heikkik asetetaan parhausjärjestykseen, niin ehkä sitten. Joka tapauksessa kyseiset kolme herraa ovat tällä listalla omassa sarjassaan.
Minäpä äänestin ja näiden kolmen välillä tein valintani tunteella. Siitä vaan hannes_ko äänestämään!

Turha enää valittaa kun ehdokasasettelu on jo ohi ja äänestys käynnissä, mutta nimimerkkiä Jouni olisin kaivannut listalle.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Gags kirjoitti:
Turha enää valittaa kun ehdokasasettelu on jo ohi ja äänestys käynnissä, mutta nimimerkkiä Jouni olisin kaivannut listalle.

Kun ei kukkaa ehdottanut ja itse seuraan NHL-jutustelusta vain Bruinsin palat joten en itsekään arvannut laittaa. (Joskus tokn käyn NHL:n team kummelia eli Torontoa vakoilemassa)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en kirjottele NHL-puolelle, mutta luen kyllä intensiivisesti. Muutamia todella hyviä kirjoittajia siellä on, jotka erottuvat joukosta, mutta mutta...

Ääni Nuckille.
 

M10

Jäsen
Helvetin vaikeahan tuo oli päättää, mutta annoin ääneni lopulta nimim. nuckille. Minulla oli kunnia tavata kyseinen henkilö tuossa kesällä ja tietämystä muustakin kuin Vancouverista löytyy mittavasti.

Honorable mention:

heikkik (rookie-ekspertti)
vlad (aina asiallinen)
hannes_ko (Bryan McCabe !)

Kiitos kaikille, jotka on meikäläistä äänestäneet. En kyllä tiedä mitä lääkkeitä olette aamulla ottaneet.
 
Viimeksi muokattu:

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Omat äänet yllättävät todella suuresti (porukka ollut varmaan ennen jalkapallo-ottelua maistissa..?), mutta äänestyshän on vielä vasta alussa. Joka tapauksessa kiitän kaikkia minua toistaiseksi äänestäneitä - on mukava huomata, että NHL-puolen saarnani eivät ole kaikuneet tyhjiöön, vaan niille löytyy myös lukijoita.

Mutta kuten varmasti kaikilla, myös minulla oli erittäin vaikea päättää ketä äänestää. Betmanin joukoissa on niin monta hyvää kirjoittajaa, että valinnasta tuli todella hankala. Jos nyt joitakin äänestyksessä mukana olevia kävisin lyhyesti (aakkosissa) läpi:


Ferris: Erittäin kokenut ja suuresti arvostamani NHL-kirjoittaja, jolta en heikkoa suoritusta ole nähnyt koskaan - kyseessä on siis oman joukkueeni luottopakki. Kirjoittanut asiallisia ja erittäin asiantuntevia tekstejä niin kauan, kuin minä olen suomalaisessa nettimaailmassa kiekkokirjoittelua ylipäätään seurannut. Caps ei voi olla huono joukkue tälläkään hetkellä, kun sillä on tälläiset fanit.


hannes_ko: Jatkoajan NHL-veteraanisarja saa jatkoa Ron Francisista. Kunnioitettavan uran kiekkokirjoittelulla saavuttanut Toronto-legenda tietää NHL-kiekosta älyttömästi, osaa kirjoittaa taitavasti, tuntee hienosti lajin kokonaiskuvan ja ottaa perinteisesti kauden aikana kiitettävällä aktiivisuudella osaa kaikkeen NHL-puolen kirjoitteluun. Joten alkaisi jo se kausi, niin myös hannes_ko palaisi kirjoittamaan enemmän NHL-puolelle.


heikkik: Kokenut ja myös suuresti arvostamani NHL-kirjoittaja, jonka vuoksi aikoinani jouduin tälle Jatkoajan suolle. Heikkik:n kanssa on tullut keskusteltua vuosien varrella useita asiallisia - ja joukkueemme tietäen, joskus kiivaitakin - kiekkokeskusteluita. Heikkik tosin tunnustaa täysin väärää uskonlahkoa, mutta jokaisellahan meistä on omat pikku pakkomielteemme... Jatkoajan Joe Sakic.


Henkka: Asiallisia ja asiantuntevia tekstejä vuodesta toiseen kirjoitteleva NHL-tietäjä, joka ottaa kiitettävästi osaa kaikkiin NHL-puolen ketjuihin, tuntee nykytilanteen lisäksi hyvin myös historian ja on lisäksi taitava kirjoittaja. Jatkoajan NHL-puolen Niklas Lidström - aina laadukkaita kirjoituksia ja usein hyviä avauksia.


Maple Leaf: Kaikesta miehen kirjoittamisesta paistaa läpi pitkä ja ansiokas NHL-ura. Hyvä ja arvostettu kirjoittaja, joka viljelee huumoria kirjoituksissaan sopivasti.


Morrow10: Morrow10 on noussut minun silmissäni viimeisen kahden vuoden aikana suureen arvostukseen ja arvostus nousi tänä kesänä entistä korkeammalle. Hyvä ja tunnollisen ahkera NHL-kirjoittaja, joka tuntee lajin kokonaisuutena hienosti, osaa värikkään kirjoitustyylin ja on tekemässä vahvaa nousua NHL-puolen Hart Trophy pystiin.


Secord: Kirjoittaja, jonka kohdalla eivät riitä superlatiivit. Otaksää pastillin?


vlad: Taitava kirjoittaja, joka tuo selkeästi esiin mielipiteensä ja tuo mukavasti lisää värikkyyttä NHL-puolelle. Viestihistoria erittäin mittava ja kunnioitusta herättävä. Jatkoaika ei olisi lähellekään näin hyvä palsta ilman vladia.


Ja lopuksi sanon, että oma äänestystulos jää vaalisalaisuudeksi.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Morrow10 kirjoitti:
Helvetin vaikeahan tuo oli päättää, mutta annoin ääneni lopulta nimim. nuckille. Minulla oli kunnia tavata kyseinen henkilö tuossa kesällä ja tietämystä muustakin kuin Vancouverista löytyy mittavasti.

OT mutta ois kyl itsestänikin mukava tavata "MR CANUCKS" eli nuck...hänen kirjotelmat on kyllä sitä luokkaa että joko olen itse erittäin hyväuskoinen tai sitten tosissaan hän tietää lätkästä ihan vitusti....itse veikkaan jälkimmäistä.

Hyvä nuck, jatka samaan malliin, äänestän sinua!

EDIT: miksi Mr. Scarface ei ollut tuossa äänestyksessä? ;D
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nuck sai ääneni. NHL-puolen noise-signal -ratio on Jatkoajan paras (nyt kun pahin melunlähde on poistettu). Tämän listan kaikki kirjoittajat olisivat vahvoilla koko Jatkoajan parasta kirjoittajaa valitessa. Ainoa huono puoli on se, että NHL-palstalla keskusteluun osallistuminen on amatöörille korkea, kun paikka on miehitetty täysammatilaisilla.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Itsehän en näitä NHL-keskusteluja seuraa, vaan äänestin ainoastaan siksi, että sain äänestystuloksen näkyviin. Ääni meni nimim. Morrow10:lle, jolla ainakin SM-liigaosion perusteella on jäätävä asiantuntemus ja suorastaan oraakkelimainen kyky analysoida eri joukkueiden peliesityksiä ja peilata niitä tulevaisuuteen. Ei se performanssi voi mikään huono siis olla NHL-puolellakaan.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tämän äänestyksen tulos on kyllä minulle suuri yllätys. Ei ole näköjään tullut liikaa luettua NHL-puolta koska en muista yhtäkään tekstiä mitä tämä ylivoimaisessa johdossa oleva Nuck on kirjoittanut! Onneksi on tuo loistava hakukone, ei muuta kuin lukemaan kyseisen nimimerkin tuotantoa.

Oma ääneni meni Henkalle, tämän kaverin ansiosta olen viimeisen kahden vuoden aikana saannut enemmän arvokasta tietoa joukkueesta nimeltä Detroit Red Wings kuin mitä viimeisen 15 vuoden aikana yhteensä! Jos puolikkaan äänen voisin antaa, menisi se Vladille. Ja nämä yhtään kotiin päin vetämättä, kyseisten kirjoittajien tekstit ovat vaan minulle tulleet tutuimmiksi koska eniten tulee luettua juuri DRW osastoa.

Jatkakaa loistavaa kirjoitteluanne arvon herrat! Ja Henkalle nyt ääniä perk... : )
 

M10

Jäsen
Master God kirjoitti:
Ääni meni nimim. Morrow10:lle, jolla ainakin SM-liigaosion perusteella on jäätävä asiantuntemus ja suorastaan oraakkelimainen kyky analysoida eri joukkueiden peliesityksiä ja peilata niitä tulevaisuuteen. Ei se performanssi voi mikään huono siis olla NHL-puolellakaan.

Vielä se jaksaa.

Dallas Stars ei voita mestaruutta tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Master God kirjoitti:
Itsehän en näitä NHL-keskusteluja seuraa, vaan äänestin ainoastaan siksi, että sain äänestystuloksen näkyviin.
Arvaa mitä olisi auennut 'Äänestä nyt' napin oikealla puolella olevasta linkistä 'Näytä äänestyksen tulokset'.
 

Stuka

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HPK, Liverpool & FC Bayern.
Morrow10 sai napsun täältä...

Onko osallistujille palkintoja?


Kumivene?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Täältä lähti varaukseton ääni nuckille. Uskomaton tietämys on tällä kaverilla. Pitkälle nuckin ansiota, että Vancouver-ketju on Jatkoajan paras NHL-joukkueista kertova ketju.
 

TML

Jäsen
Nyt kyllä heräs suuri uteliaisuus että mistä/keltä nuo 5 ääntä on meikeläiselle tullut. No ei kai tässä voi kuin kiittää ja todeta että hyvä että jotkut ovat kirjoituksiani lukeneet.

YV:nä saa äänestäjät lähettää nimensä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös