Vuoden 2012 kohokohta?

• 7 233
  • 50

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Kerro mikä asia nousi viime vuonna mielestäsi muiden yläpuolelle? Eli ainoastaan yksi asia ja mukavaa olisi, jos löytyisi myös joku perustelu kyseiselle asialle.

Omalla kohdalla se on vähemmän yllättäen positiivinen testi. Lopputulos saadaan ensi vuoden puolella, mutta ei haittaa. Erittäin toivottu ja odotettu tapahtuma on siis vielä edessä.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Esikoispoika syntyi toukokuun viimeisenä päivänä. Uskomaton hetki, enkä olisi uskonut millaisia ja miten vahvoja tunteita se herättää. Maagista.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ukin kuolema. Ja pidän kyseistä tapahtumaa yhtenä harvoista iloisista tapahtumista koko vuonna.

On helppoa ulkopuolisen tulla sanomaan, kuinka mautonta on mennä sanomaan tuollaista vanhasta ihmisestä, jonka ansiosta minäkin olen olemassa ja pystyn elämään vapaassa maassa, mutta tämä on minun oma mielipiteeni asiasta. Ne ihmiset, jotka tunsivat ukkini, ovat lähes 100 prosenttisesti samalla kannalla minun kanssani.

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Urheilun saralta tulee kohokohta, eli JYPin seurahistorian toinen Suomen mestaruus paikan päällä Isku Areenassa koettuna. Se oli hieno hetki.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hetken kun tässä kelailin, niin kai se tuo opiskelupaikan varmistuminen oli tämän vuoden kohokohta, ellei huomenna satu jotain spesiaalia. Henkilökohtaisesti aika iso juttu, koska jokunen vuosi tuli asiaa puntaroitua ja nuorempana muutamaan kertaan petyttyäkin. En oikein tiennyt, uskaltaako lähteä töiden ja opiskeluiden rumbaan näin perheellisenä ja asuntovelkaisena, mutta päätin satsata kokeisiin kuitenkin ja nyt on eka lukukausi takana.

Iso juttu on myös se, että tänä vuonna tuli kymmenen vuotta täyteen avioliitossa. Sitä kun pitää niin itsestään selvänä, että vaimo tuossa rinnalla on, eikä siksi hetkellinen tunnekokemus siksi kiiri opiskelupaikan tasolle. Kokonaisuutena kuitenkin aivan käsittämätöntä, että mulla on noin hieno ihminen rinnallani ollut vuosikymmenen, ja omasta puolestani haluan näin jatkuvankin. Korvaamaton tuki monessa asiassa ja vielä sietääkin meikäläistä kaiken jälkeen.

Yksittäisinä tapahtumina on pakko vielä mainita Perrinin ratkaisumaali finaaleissa ja Joensuun neljännesvälierien voittomaali keväältä. Hienoja fiiliksiä ja muistutuksia siitä, miksi lätkän seuraaminen on niin hienoa.

DefenceX

Jäsen
Vuoden kohokohtia miettiessä tulee väkisinkin mieleen, että elän täysin tylsää elämää, koska en juurikaan kohokohtia keksinyt. Ykkösenä nyt kuitenkin on varmaankin se, että sain viime keväänä ammattikoulusta paperit käteen ja valmistuin sähköasentajaksi! Toiseksi kohokohdaksi miellän itselleni suuria tunteita herättäneen välieräsarjan HIFK:ä vastaan ja etenkin kolmannen ottelun viimeiset kolme minuuttia jatkoajalta. Kyseisen ottelun loppuhetkethän menivät about näin; Markus Nordlund ajaa puhtaasti Pesosen kylmäksi, josta Pesosen jaksaa valittaa vielä seuraavassakin ottelussa. Seuraava tilanne ottelussa on se, että Jarkko Ruutu aiheuttaa HIFK:lle rankkarin, josta koko kansan Mikke epäonnistuu. Kolmantena tietenkin Nichlas Hardtin voittomaali ja se tuuletus!

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Löysin uudesta kämpästäni helvetin nopean ja suojaamattoman netin infernaalisen krapulan kourissa. Tai ei nyt enää ole krapulaa, ehkä. Se on taittunut humalan puolelle.

Uusi kämppäni siis on tämän vuoden kohokohta. Noin muuten onkin mennyt aika päin vittua.

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Oma kohokohta oli, kun olin juuri tullut kotiin erään työpäivän jälkeen, 2 -vuotias tyttäreni sanoi: "Isi, ihanaa kun olet kotona." ja halasi. Tossa oli aikoja, jolloin en kelvannut kuin leikkikaveriksi, pukemiset, syöttämiset, nukuttamiset yms. piti äidin hoitaa. Noin yleisellä tasolla koko viime vuosi on ollut juhlaa, kun on saanut seurata tyttären kasvua.

Pakko nostaa esiin kulunut syksy, koko syksy on ollut harvinaisen ihana Jokerifanille! Erityisesti V.Filppulan ja Erik Karlssonin tulo Jokereihin ja heidän näkeminen livenä on sykähdyttänyt!

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Huippukohtana voisi sanoa koko vuosi, sillä ei ollut yhtään huippukohdan vastakohtaa, eikä huippukohtaa. Tasaisen vahvaa ja harmaata puurtamista koko vuosi. Kai sekin huippukohdaksi lasketaan? Muilla menee vuoristorataa, mutta itsellä käyrä menee oikein sulavan lineaarisesti eteenpäin. Minun vuotta voisi kuvailla yhdellä sanalla ja se olisi loska. Vitun loska. Mutta hei! Uutta pukkaa sano susi kun sikaa säkissä sai.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Veljeni kuolema. Heinäkuun 13. päivänä.

Tuohan se mieleenpainuvin kokemus on tältä kohta päättyvältä vuodelta. Tuskin kaipaa edes perusteluja.

Toiveissani onkin edes hieman onnellisempi uusi vuosi.

Vuonna 2011 menehtyi äiti ja tänä vuonna veli. Ensi vuosi saisi olla huomattavasti valoisampi.

Elämä on ainakin ehtinyt osoittamaan jo sen, mikä on tärkeintä täällä. Lähimmäisyys ja muut ihmiset.

Viimeksi muokattu:

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Vaikka asia olikin v-mäinen ja todella masentava aikanaan, niin kuitenkin ex-työpaikkani YT:t, jossa olin ainoa työntekijä joka niissä oli. Aika hyvin yli 500 ihmisen yrityksessä. Ja kyseessä johtava kodinkoneiden myymäläketju. Asia tosissaan masensi aika pahasti tuolloin alkukesästä kun oli päällä ja johti vielä irtisanomiseenkin.

Irtisanomisajan aikana löytyi kuitenkin uusi työpaikka, työmatka lyheni TODELLA paljon. Eli nykyään on paljon enemmän vapaa-aikaa, aikaa omalle perheelle, harrastuksille ym. Ja mikä parasta, edellisen työpaikan perseennuolijoita ja kusipäitä ei tarvitse enää nähdä. Voin sanoa että kyseisen firman pääkonttori on todella surkea paikka olla töissä. Ja eipä enää tarvitse kyseisen puljun myymälöissäkään käydä ostoksilla, sen päätöksen tein ja se tulee pitämään.

Uusi vuosi edessä ja uudessa työssä vielä varmasti paljon opittavaa. Naimisiin meno edessä elokuussa joten varmasti hyvä vuosi tulossa.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Omalla kohdalla myös työpaikan vaihto, vaikka kyseessä ei ollut samankaltainen tilanne kuin Jakke76:lla vaan vaihdoin alaa, koska vanha duuni tympäsi todella pahasti.

Nykyisessä työssä olen viihtynyt todella hyvin vaikka välillä stressi ahdistaakin.

Joten työpaikan vaihto oli tämän vuoden kohokohta.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Liigakauden toisen kierroksen Blues-HIFK katsominen Pub Höyryssä

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ehdottomasti Jatkoaika-Golfin voitto !!

Mutta vakavasti; likka pääsi keväällä juuri siihen lukioon johon halusi, tuntui kivalta. Itsellä muuttui duunikuviot 1.9. eteenpäin, lisää rautaa kaulaan ja silleen... Siinäpä tärkeimmät, eli ei mitään maata mullistavaa tälle vuodelle (paitsi tuo Jatkoaika-Golfin voitto !!;-).

scholl

Jäsen
2012 on ollut yksi kaikkien aikojen huonoimmista vuosista. Ei tule mitään kohokohtia mieleen. Bayern München hävisi 3 kilpailua, IFK:ssa oli totaalihäviäjät paskansyöjä ja soppa, Saksa ei voittanut futiksen Euroopan mestaruutta. Itse olen lähes koko vuoden enemmän tai vähemmän loukkaantuneena, joten en päässyt niihin tavoitteisiin, mihin halusin. Urheilun ulkopuolella tuntuu, että tämä vuosi on ollut hyvin mitäänsanomaton. Tasapaksun mollivoittoinen. Sen lisäksi kesä jäi Suomessa kokematta, kun päättivät antaa helvetin paskaa säätä tassuun joka päivälle. Toivottavasti tällaisia vuosia ei ikinä enää tule ja toivottavasti Petusta ja Sopasta emme jatkossa kuule.

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kyllä tämän vuoden kohokohta oli oman esikoistyttären syntyminen 28.5! <3

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Ei tule mitään kohokohtia mieleen.

Eikö Halosen presidenttikauden päättyminen ollut ainakin yksi vuoden kohokohta?

Itselleni vuoden kohokohta oli esikoisen syntymä Tammikuussa. Edes Sir Pena ei pystyisi sanomaan tuossa tilanteessa "Hei mua ei huimaa".

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toiseksi kohokohdaksi miellän itselleni suuria tunteita herättäneen välieräsarjan HIFK:ä vastaan ja etenkin kolmannen ottelun viimeiset kolme minuuttia jatkoajalta. Kyseisen ottelun loppuhetkethän menivät about näin; Markus Nordlund ajaa puhtaasti Pesosen kylmäksi, josta Pesosen jaksaa valittaa vielä seuraavassakin ottelussa. Seuraava tilanne ottelussa on se, että Jarkko Ruutu aiheuttaa HIFK:lle rankkarin, josta koko kansan Mikke epäonnistuu. Kolmantena tietenkin Nichlas Hardtin voittomaali ja se tuuletus!
Nyt on kyllä muutama fakta pielessä. Ensinnäkin se oli puolivälieräsarja HIFK:ta vastaan. Lisäksi tuo kuvailemasi ottelu oli 2. peli siinä sarjassa, ei kolmas. Mutta minäkin valitsisin saman ottelun yhdeksi vuoden 2012 kohokohdista.

Toinen kohokohta voisi minulla henkilökohtaisesti olla se, kun muutin ensimmäistä kertaa omistusasuntoon.

scholl

Jäsen
Eikö Halosen presidenttikauden päättyminen ollut ainakin yksi vuoden kohokohta?

joo, mutta se oli aika mieto tapaus loppujen lopuksi, koska se oli etukäteen tiedossa. Olisin paljon iloisempi, jos esim. Obama olisi hävinnyt nyt syksyllä. Siellä hän edelleen porskuttaa kuin mitään ei olisi tapahtunut ja mitä tulee Haloseen niin häntä paapotaan edelleen, vaikka nyt kun ei ole enää virassa niin lehdistössä jne. pitäisi oikeasti kuinka ankeasta henkilöstä on kyse. Näin aamulla mainoksen että huomisiltana tulee mukamas telkkarista joku brezhnevhenkinen ylistyselokuva Halosesta. Herregud sentään.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alkuun pohdin, että tapahtuiko sitä tänä vuonna mitään ihmeellistä. Kaipa sitä on tulossa vanhaksi kun sinänsä vaiherikas vuoksikin tuntui aika tavalliselta. Kolme kohokohtaa kuitenkin löysin, joskaan en oikein osaa heittää niitä paremmuusjärjestykseen...

1. Helmikuinen reissu Yhdysvaltoihin
2. Oman bändin debyyttialbumin julkaisu ihan virallisia kanavia pitkin
3. Vanhempieni itselleen hankkima koiranpentu

Jenkeissä olen toki käynyt aiemminkin, mutten noilla kulmilla, jossa nyt tuli piipahdettua. Tulipahan nähtyä livenä ensimmäistä kertaa myös tuota nyt työtaisteluiden näyttämönä olevaa kiekkoliigaakin.

Debyyttialbumin tulo kauppoihin tuntui ihan hienolta, mutta en enää sitä pitänyt niin ihmeellisenä asiana, koska asiasta oli sovittu jo vuotta aiemmin. Ja kun itse olin laittanut urut naulakkoon äänistysten jälkeen, en ehkä enää osannut reagoida tuohon niin syvästi kuin aktiivisena soittajana olisin tehnyt.

Koiraa en ole ikinä omistanut, enkä allergikkona voisi sellaista itselleni hankkiakaan. Nykyään allergialääkkeet ovat onneksi varsin hyviä, eivätkä nykyiset suositukset enää vaadi nollatoleranssia eläinten suhteen - näin voin ilman ongelmia aina kotipuolessa vieraillessa touhuta tuon "velipuoleni" kanssa. Hauska epelihän se on, ja selvästi piristänyt eläkkeellä olevien vanhempieni arkea.

Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Hetki, jolloin huomasin alkuvuodesta istuvani samassa pöydässä tulevan avopuolisoni kanssa. Siitä alkoi huikean hieno vuosi, joka saa päätöksensä tänään. Olen todella onnellinen, että olen saanut elää tämän hienon vuoden.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän se vuoden 2012 kohokohta osunut heti vuoden alkuun, tammikuun 2. päivälle jonka aamuyönä tyttäremme syntyi.

Oikeastaan, jälkikäteen ja tarkemmin ajateltuna jopa syntymää ja kaikkea siihen liittyvää hektisyyttä enemmän huippuhetkiä ovat olleet nämä viime aikojen hienot ja hauskat hetket tytön kanssa. On opittu kävelemään, asiaa on todella paljon vaikka puhua ei osaa ja muutenkin jatkuvasti hiffailee kaikenlaista uutta, noita sitä jaksaa vierestä katsella ja naureskella.

Siitäkin syntymästä tosiaan ylihuomenna jo tasan vuosi, niin se aika menee ja katsotaan mikä mahtaa vuoden päästä olla mielessä huippuhetkenä vuodelta 2013.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kesäkuussa paistoi muistaakseni kerran aurinko.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy