Hankintoja, hankintoja, hankintoja...
Jotenkin minusta on alkanut tuntumaan, että en ole enää varma pelaako Jokerit kotoista sm-liigaa vai keskieurooppalaista futisliigaa.
Miehet vaihtuvat, vanhoja lähtee, uusia tulee, porukkaa lappaa kuin Stockmannin ovissa. Teillä on Masa tosiaan laittanut " vaihteen kakkoselle ".
Jokerien porukka alkaa hiljalleen olla niin nimivahva, että kaikki muu paitsi absoluuttinen mestaruusjuhla suorin voitoin kaikista play-off- sarjoista alkaa sekin olla vain " ihan ok " kaudenlopetus.
Kyllähän Vopatkin nyt tämän kauden liigassa selvä vahvistus on. Toki saattaa joku katkera ifk-fani nyt toisin väittää, mutta luulenpa, että niin ifk kuin myös oma suosikkijoukkueeni ottaisi kaverin avosylin vastaan. Ja katkerahan olen minäkin. Pikkuseuran kannattajana - jolla kaiken lisäksi on talousvaikeuksia - alkavat polvet muuttua hyytelöksi katsoessaan tätä hillitöntä rahankäyttöä.
Sillä MITÄ JOS TULOKSIA EI TULEKAAN?
On myös mielestäni kiintoisaa nähdä, miltä tulevaisuuden Jokerit tulee näyttämään. Kesken kauden tehdyillä hankinnoilla ei rakenneta tulevaisuutta ajatellen yhtään mitään. Hyvönen, Santala, Vopat eivät ole minun kirjoissani siitä seurauskollisimmasta päästä. Norton lähtee, samoin lähes varmuudella Passmore, Metropolit ei palaa eikä varsinkaan Thomas. Meillä Ässien kannattajilla on tässä vaiheessa ollut tapana puhua omista "huippulupaavista" junioreista. Uskokaa minua, älkää lähtekö sille tielle. Lupaavat lähtevät omille teilleen, loput jumittuvat parhaassa tapauksessa 4. kenttään. Ja vain harva konkari palaa takaisin.
Itse uskon, että Jokerit nousee kaudella vielä suhteellisen korkealle. Mutta tarvittiinko Vopatia TODELLA tämän kauden Jokereihin? Tulevaisuus näyttää.
Pikkuprovona pakko heittää loppuun, että jos Jokerit viekin kannun ja Vopat/Hyvönen pelaa/pelaavat loistavasti, niin ensi vuoden ensimmäisessä paikalliskamppailussa Hjallis varmaan jo nostaa paidat Jaffan kattoon.