Voitetut/hävityt vedonlyönnit

  • 3 595
  • 11

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Voitetut ja hävityt vedonlyönnit

En löytänyt sopivaa ketjua tälle, joten päätin aloittaa itse.

Eli tänne voitte pistää listaa mistä olette lyöneet vetoa, mikä on ollut panos ja kumpi voitti. Viralliset rahapeli ja muut voitot jonnekin muualle kiitos.

Itse lyön vetoa lähes aina jos homma menee kaverin kanssa väittelyksi ja olen varma, että olen oikeassa. Yleensä aiheena on populäärikulttuuri. Voittoprosentti on tähän menessä 98 prosentin luokkaa. Hävityn vedon olen aina ainakin yrittänyt maksaa, mutta monta kertaa olen kieltäynyt voitetun vedon "palkinnosta", koska jos olen ollut asiasta 100-varma, koen oikeassa olemisen riittävän. Riippuu tietysti kenen kanssa lyön vetoa.

Viimeksi, kun olen voittanut vedon, väittelimme YleX:n toimittajan Marja Hintikan etunimestä. Vastapuoli väitti Maria, allekirjoittanut Marja. Panoksena taisi olla tuoppi olutta, jota en ole vieläkään saanut.

Minkälaisia vedonlyöntikokemuksia muilta löytyy?
 
Viimeksi muokattu:

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vanhan isäni (HIFK-fani) kanssa tuli ennen kautta lyötyä vetoa, että Blues ei tule olemaan säälipleijariviivan alapuolella joulutauolla, toisinkuin hän väitti.

Toinen veto oli Blues-HIFK-sarjasta. Luonnollisesti faijani oli sitä mieltä, että Bluesia viedään miten päin tahansa, Lunkalla tai ilman.

Selvää pässinlihaahan nämä kummatkin olivat.
 

Herra Tuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Toronto Maple Leafs
Työkaverin kanssa tuli lyötyä ennen kauden alkua viidenkympin veto siitä, kumpi on runkosarjan jälkeen korkeammalla, Lukko vai TPS. Allekirjoittanut oli luonnollisesti Lukon kannalla. Turhan jännäksi meni...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Meikäläinen kova poika lyömään vetoa muutaman oluen jälkeen ja aina olen olevinaan oikeassa.

Ensimmäinen tarina ei koske kuin välillisesti minua, mutta kuitenkin. Faijani oli aikanaan duunissa yhdessä työpaikassa, missä sit tuli jotain kautta puhetta kiekkojutuista. Isäni silloinen työkaveri uhosi, ettei Olli Jokisesta tule ikinä NHL-tähteä ja isäni oli vahvasti toista mieltä. Panoksena silloinen 100mk ja Isähän tuon luonnollisesti voitti.

Itse olen yhden aika nolon vedon hävinnyt myös. Tuli isukin kanssa aikanaan ruokapöydässä riitaa siitä, kuka teki Ilveksen ratkaisumaalin ennätyspitkässä puolivälierässä 2001. Itse väitin Raipea, isäni Jani Nikkoa. No, Nikon mailastahan se meni.

Tällä hetkelläkin on veto päällä. Syksyllä uhosin vuoren varmana paikallisessa ravitsemusliikkeessä kaverille, että Ottawa menee idästä finaaliin. Hän puolestaan oli täysin varma siitä, että Philadelphia menee finaaliin idästä. Juuri nyt näyttää, että olen vahvemmilla, mutta voihan siinä niinkin käydä, ettei kumpikaan noista joukkueista sinne mene.. Panoksena on muuten mäyräkoira.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Meikäläinen kova poika lyömään vetoa muutaman oluen jälkeen ja aina olen olevinaan oikeassa.

Olet ilmeisesti aika usein humalassa kirjoittaessasi Jatkoaikaan...

*****

En ole koskaan joutunut syömään hatullista paskaa mutta viimeksi olen hävinnyt neekerirommipullon (Rhum Pecoul), aiheena oli mikäs muu kuin pimppi. Tappiota 6 päivää.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jostain syystä intouduin hieman humalapäissäni lyömään tuopin Sandelsin IV olutta vetoa siitä, miten kirjoitetaan juusto saksaksi. Tämä oli melko käsittämätön teko, koska olen lukenut saksaa noin 2 kurssia heikolla menestyksellä arviolta 5 vuotta sitten. Niinpä se taas meni..

Onpa noita muitakin kaikenlaisia. Kerran join puoli mukia Tabascoa ja sitten on juoksenneltu alasti..
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kossu on yleensä vedon määrä (0,5l, 38%). Joskus tuopistakin on tullut lyötyä vetoa. Kossuissa joskus joutuu lyömään vetoa suhteilla esim 1/3, kuten esim. viime super bowlissa, kun Patriots oli niin suuri suosikki.

Jotain vetoja vuosien varsilta tuli mieleeni:
Voittoja: (suluissa vedon suhde, jos ei 1/1)
patriots mestariksi 1
patriots mestariksi 1
giants mestariksi 3 (1/3)
juoksenko satasen alle 15s. 1
juoksenko satasen nopeammin kuin kaverini 1
HIFK parempi runkosarjassa kuin Jokerit 1 (ainoa kerta, kun tästä olen lyönyt vetoa, ja tuo on tapahtunut 2000 -luvulla kai kerran -aika hyvin osuttu).
Pystyykö kaverini olemaan selvinpäin 2 kk (ei pystynyt) 1
Voitanko tietoviisaana itseään pitävän kaverin kolmasti Trivial Pursuitissa, (kymmenen peliä) 1 (kiitos noppa- ja kysymystuurin, neljännessä pelissä jo ratkesi).
W. Bush pressaksi 1 -ja tätä vaalitulosta eivät tienneet jenkitkään edes viikkoa äänestyksen jälkeen, tosin veto oli lyöty paljon aiemmin.

Tappioita
S. Kapanen Selännettä parempi nhl:n pistepörssissä 1
Karalahti ei saa tuomiota 1
Patriots mestariksi yli 9,5 pisteen erolla loppuottelussa. 1 (Vittu, "oma" joukkue voitti (taisi olla 3:lla pisteellä), mutta vedon hävisin. Vitutti niin paljon, että tällaisia vetoja en enää lyö. Ei mulla muutoin ole "omaa" joukkuetta NFL:ssä kuin vedoissa, tänä keväänä voitin Giantseilla Patsejä vastaan).
Super-Marion eli Lemieux´n syntymävuosi sama kuin pelinumero 66 1 -no ei ollut (tässä muuten saattaisi joku muukin mennä vipuun -paitsi jatkoaikalaiset) :)
Johtaako Super-Mario nhl:n pistepörssiä 1 ("pienessä" huppelissa menivät nimet Jagr:n kanssa sekaisin -ja kaveri rankaisi heti kossuvedolla, Mario ei tainnut juuri enää pelata tuolloin (-06)) 1
Laihdutanko enemmän (muistaakseni 3 kk ajassa) kuin kaverini 1
Saulista ei tullutkaan pressaa 1

Voittoja ja tappiota on lisäksi sekalaisesti tullut playstationissa, biljardissa, lätkä- ja futisvedoissa.

Auki olevia vetoja:
Voittaako Blues mestaruuden kevääseen 2010 mennessä (1/12) -vitun bluuserit, nyt voisitte pelata mulle kesäksi rajusti kossua.

"Hauskin" veto kaveripiiristäni: yksi kaveri väitti britin juosseen mailin ensimmäisenä alle minuutissa. Toinen kaveri rankaisi heti kossuvedolla. Bannister juoksi sen haamumailin, mutta se oli ensimmäinen alle neljän minuutin...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelasin juuri korttia ja löin juuri paistin kanssa vetoa, että oma käteni on parempi ennen floppia, flopilla sekä turnilla. Nämä vedot voitin joten laitettiin kerrasta poikki vielä riverillä. Tämän sitten hävisin ja nyt vituttaa.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Just äsken tuli laitettua kaverin kanssa veto (lahtelainen) joka mulle hävis Jokerit-Pelicans sarjasta 50€ niin äsken just laitoin tänään Tapparalle 10€ ja Jokereille 10€. tapparalle johtuen Kärppien kokoonpanosta ja pelistä Tampereella, Jokereille siks että on edes joku syy kattoo niiden pelin lopputulos. Summat pieniä mutta kuitenkin...
 

polle

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onhan noita suurempia ja pienempiä vetoja tullu tehtyä ja kaikkia ei nyt tule mieleen.Uusin veto kaverin kaa liityen salkkareihin: Onko Helena Stuban äiti?
kaveri sano että ei oo. Mulle siis fyrkkaa tulossa:)
 

tutzba

Jäsen
Kaverin kanssa lyötiin viime vuonna vetoa siitä, että voittaako Ilves yhtäkään peliä playoffsarjassa Jokereita vastaan. Jos Ilves voittaisi yhdenkin, ajaisin tyylikkään (kavereiden mielestä ruman) partani pois. Jos sen sijaan Jokerit menisi puhtaalla pelillä jatkoon, juoksisi vedon toinen osapuoli julkisella paikalla pukeutuneena pelkkiin boxereihin ja Jokereiden pelipaitaan. Mitenkäs siinä sitten kävikään?
 

pot67

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Voitin kolmea kaveriani vastaan vedon, kuka ratkaisee Kärpät-Ilves pelin 21.3 jatkoajalla. Hyvönenhän sen teki. Kavereiden veikkaukset olivat Pesonen,Normio ja Lehtonen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös