Voisitko luovuttaa ruumiisi kiertoon?

  • 2 161
  • 30

Voisitko testamentata elimesi niitä tarvitseville?

  • En missään nimessä!

    Ääniä: 12 16,0%
  • Kyllä, mutta vain suomalaisille

    Ääniä: 4 5,3%
  • Kyllä, mutta vain omille perheenjäsenilleni

    Ääniä: 1 1,3%
  • Kyllä, mutta vain omille sukulaisilleni

    Ääniä: 4 5,3%
  • Kyllä, ilman muuta!

    Ääniä: 54 72,0%

  • Äänestäjiä
    75

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Muutunko paskaksi vai mätänenkö?

Niin, itse olen sitä mieltä, että mikäli maallinen tomumajani jollékkin varaosiksi kelpaa, niin ei muutakuin raksimaan vain.

Ne mitä jää jäljelle voidaan panna vaikka johonkin näytille tai syöttää koirille. Mitään ei kuitenkaan saa mukaan, joten samapa tuo mätäneekö vai muuttuuko jäämistöni paskaksi.

Täältä tähän
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Sitten kun henki lähtee niin eikun osuuspankin eteen jalat koukussa makaamaan. Saavatpahan mainion pyörätelineen.

Eli äänestin kyllä. Eri asia on, onko mun sisus- tai muista kaluista enää iloa tai apua kenellekkään.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Voittaja
Varoitan kuitenkin näin etukäteen, että maksaan ei kannata koskea..

Viestin lähetti vision
Maksaan en minäkään suosittele koskemaan.

Mulla on taas ihan päinvastanen tilanne. Mun maksa toimii kuin junan vessa ja polttaa alkoholia isolla kauhalla. Joten kuollessani joku saa minulta huippuunsa viritetyn polttokoneiston.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Kaipa sitä voisi pistää ruumiin kiertoon - minä sillä tuskin mitään teen kuolemani jälkeen. Hyvähän se on, jos pystyy vielä kuolleenakin auttamaan muita.
 

Kumipatja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Stone Cold
Vastasin, että ei missään nimessä.

Miksi? Koko ajatus on vain sellainen, että se ei tunnu istuvan meikäläiseen ja siihen, mitä olen. Tämä on oikeastaan aika mielenkiintoisen vahva reaktio esitettyyn kysymykseen - en ole tainnut aikaisemmin asiaa edes miettiä. Kuitenkin tämä vastaus tuli mieleeni heti.

Maallisen elämäni aikana olen valmis auttamaan kaikin keinoin verisukulaistani esim. jossakin kriittisessä tapauksessa, jopa luovuttamaan jotakin ruumiistani, mikäli tilanne sitä vaatisi. Samoin luonteeni on sellainen, että lähimmäistä pyrin auttamaan ihan jokapäiväisessä elämässä, mikäli apuani tarvitaan (joskus varmaan silloinkin, kun sitä ei niin tarvittaisikaan...)

Sitten kun monosen pojat iskevät lappua varpaaseen, haluan Koillismaan multiin pötköttämään. Sillä varustuksella, mitä siinä vaiheessa on jäljellä.


Juurikin näin! Tuo teksti on kuin omasta suustani. Satun olemaan varsinkin antelias ja empaattinen tyyppi, otan mm. säännöllisesti osaa hyväntekeväisyyteen jopa muutenkin kuin rahallisten avustusten muodossa. Veren luovutus kuuluu myös juttuihini.
Kuitenkin vastaukseni tähän on heti selvä ja se on ehdoton ei. Ehkä siksi, että haluan itse päättää niinkin rakkaasta asiasta kuin omasta kehosta juuri sillä hetkellä kun päätös tulee tehdä ja mahdollisesti nähdä tulokset. En halua päätyä jonkun "tuntemattoman" käsiin kuoltuani. Voi kuulostaa oudolta, mutta näin se tuntuu menevän. Ehkä sitä sitten on niin itserakas ettei halua itseensä kajottavan. Asia vaan tuntuu ylitsepääsemättömän vastenmieliseltä, jopa pelottavalta.
 

Akseli

Jäsen
En ole ainakaan vielä keksinyt mitä ruumiillani tekisin kuolemani jälkeen. Toivon ainakin ettei minua palsamoida olohuoneeseemme.
Saatte käyttöönne sillä varauksella, että en keksi ennen kuolemaani jotain sopivaa omaa käyttöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös