Voimasuhteet-ketju

  • 29 246
  • 165

Atthe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Ei vakuuta Saksan puolustuspelaaminen. Ghana-ottelu pudotti minusta Saksan samaan kastiin Hollannin ja Ranskan kanssa.

Pikemminkin Ghana jakaa nyt kakkossijan parhaan Euroopan ulkopuolelta tulevan joukkueen kisassa Brasilian kanssa. Ykkösenö tässä vaiheessa Costa Rica.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Pikemminkin Ghana jakaa nyt kakkossijan parhaan Euroopan ulkopuolelta tulevan joukkueen kisassa Brasilian kanssa. Ykkösenö tässä vaiheessa Costa Rica.

Hyökkäyssuuntaan Ghanan esitys oli tänään loistava, mutta puolustuspelaaminen on toistaiseksi ollut korkeintaan keskinkertaista. Euroopan ulkopuolisista joukkueista nostaisin Ghanan edelle Costa Rican ja Brasilian lisäksi ehdottomasti myös Chilen ja Kolumbian, jotka osaavat kahden ottelun perusteella sekä hyökätä että puolustaa.
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ei vakuuta Saksan puolustuspelaaminen. Ghana-ottelu pudotti minusta Saksan samaan kastiin Hollannin ja Ranskan kanssa.

Oliko Saksa siis ennen tätä Ghana -ottelua yksinään omassa kastissaan, ja putosi nyt samaan ykköskoriin Hollannin ja Ranskan kanssa, vai onko tuon Saksa, Hollanti ja Ranska -kastin edellä vielä jokin vakuuttavammin esiintynyt joukkue?
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Huhhuh kun on meneillään mielenkiintoiset kisat. Mestarin vaihtuminen varmistui ajoissa joten kivi tippui sydämeltä. Samoin muutkin isot maat ovat enemmän tai vähemmän kompuroineet. Ehjiten isoista on hieman yllättäen pelannut Ranska. Mestaria on täysin mahdotonta vielä ennustaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Rohkeasti lähtisin pudottamaan Saksan kakkoskoriin tässä vaiheessa(ja oikein mielelläni). Ranska ainoa tähän asti vakuuttanut, vaikka toki Ghana oli tänään Saksaa vastaan hyvä (ei siis Ghanan vakuuttaminen puhuta vaan Saksan). Toivottavasti Portugali ei joudu huomenna farssikorin puolelle.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Luitko Tifosin viestiä lainkaan vai yritätkö esittää jotain?

Tifosi kirjoitti, että kun puhutaan jo nähdyistä peleistä, Italia menee voimasuhteissa Belgian edelle. Ja kirjoitti tuon kun molemmilta oli nähty yksi peli.

Tulin vain päivittelemään tilannetta :)

Ei vaan kyllä pidän Italiaa todella kovana ja suurena suosikkina. Tällä hetkellä omasta mielestäni suosikit ovat juuri tässä järjestyksessä.

Saksa, Brasilia, Italia, Ranska, Argentiina, Hollanti, Belgia ja Kolumbia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Osa jengistä ei näemmä ole katsonut aiemmin kisoja ollenkaan, Italian tappio Costa Ricalle tai brassien ja Saksan jääminen tasureihin ei mielestäni hetkauta voimasuhteita mihinkään suuntaan eikä niissä ole mitään yllättävää.

Tätähän tämä on, ei kukaan pelaile kisoja ilman pistemenetyksiä, mielestäni kovimmat mestarisuosikit ovat juurikin Saksa, Brasilia ja Italia.

Ehkä sitten Ranska positiivisena yllätyksenä siinä taustalla, tosin mä luulen että ensimmäisen kovan jengin osuessa kohdalle, häviävät ranskikset useammalla maalilla.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Itse en spekuloi mestarilla, vaan laitan vaan tämänhetkiset voimasuhteet järjestykseen. Ei nyt toki kuitenkaan niin, että Costa Rica olisi Italian edellä. Ja kyllä, olen ennenkin katsonut kisoja.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse en spekuloi mestarilla, vaan laitan vaan tämänhetkiset voimasuhteet järjestykseen. Ei nyt toki kuitenkaan niin, että Costa Rica olisi Italian edellä. Ja kyllä, olen ennenkin katsonut kisoja.

Juu, siis olen ihan samoilla linjoilla, edellinen viestini oli Juhannuksen aiheuttaman tärinän johdosta epäselvä. Turun saaristo on petollinen paikka...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Osa jengistä ei näemmä ole katsonut aiemmin kisoja ollenkaan, Italian tappio Costa Ricalle tai brassien ja Saksan jääminen tasureihin ei mielestäni hetkauta voimasuhteita mihinkään suuntaan eikä niissä ole mitään yllättävää.

Oli täysin odotettavissa, ettei Italia voita lohkoaan puhtaalla pelillä, mutta on aikamoista paskapuhetta väittää, etteikö häviö Costa Ricalle olisi ollut minkäänlainen yllätys. Etenkin, kun kyseessä ei ollut mikään tilastotappio täydellisen dominoinnin jälkeen, vaan Italian esitys oli suorastaan sysipaska. Olkoonkin, että Costa Rica on ollut toistaiseksi kisojen suurin yllättäjä ja pelannut loistavaa futista.

Huomattavasti enemmän näiden kisojen voimasuhteisiin vaikuttaa esimerkiksi Saksan osalta puolustuksen pettäminen Ghanaa vastaan, kuin muutama mestaruus joskus silloin, kun iso osa pelaajista ei ollut vielä edes syntynyt.

Tätähän tämä on, ei kukaan pelaile kisoja ilman pistemenetyksiä, mielestäni kovimmat mestarisuosikit ovat juurikin Saksa, Brasilia ja Italia.

Italia ja Brasilia kohtaavat toisensa hyvin todennäköisesti jo puolivälierissä, olettaen, että molemmat sinne asti pääsevät.

Ehkä sitten Ranska positiivisena yllätyksenä siinä taustalla, tosin mä luulen että ensimmäisen kovan jengin osuessa kohdalle, häviävät ranskikset useammalla maalilla.

Ranska kohdannee Saksan puolivälierissä. Kahden ottelun perusteella mikään ei viittaa siihen, että Ranska häviäisi tuon pelin useammalla maalilla.
 

Nick Neim

Jäsen
Italia ja Brasilia kohtaavat toisensa hyvin todennäköisesti jo puolivälierissä, olettaen, että molemmat sinne asti pääsevät.

Ei kai tuo mitenkään vaikuta siihen lainattuun kohtaan mistä MustatKortit kirjoitti, vaikka toinen pelaisikin toisen jo pois puolivälierissä? Voi ne kai silti olla hänen mielestään kisojen suurimpia mestarisuosikkeja?

Puhe ei ollut edes mistään finaaliparista tai vastaavasta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Huomattavasti enemmän näiden kisojen voimasuhteisiin vaikuttaa esimerkiksi Saksan osalta puolustuksen pettäminen Ghanaa vastaan, kuin muutama mestaruus joskus silloin, kun iso osa pelaajista ei ollut vielä edes syntynyt.

Juuri näin. Toisin kuin saksalaishenkiset tällä palstalla antavat koko ajan ymmärtää, ei Saksa ole ollut vuosikausiin mikään futiksen suurmaa arvokisojen osalta. Viimeisin maailmanmestaruus 24 vuotta sitten ja viimeisin EM-kulta 18 vuotta sitten. Ja koko ajan hoetaan kuinka Saksa on yksi suurista Brasilian ja Italian ohella. Väärin. Brasilia (viimeisin mestaruus 2002) ja Italia (2006) ovat edelleen kaksi suurta. Tai sitten suurmaa-käsite on aika löyhä, jos hävityt välierät ja finaalit antavat oikeutuksen tähän termiin.

Eihän Saksan ja Ghanan tasapeli sinällään mikään yllätys ole, sillä Ghana pelaa parhaimmillaan loistavaa futista, eikä ero Saksaan ole mitenkään järkyttävän suuri, kun yksittäisestä ottelusta on kyse.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri näin. Toisin kuin saksalaishenkiset tällä palstalla antavat koko ajan ymmärtää, ei Saksa ole ollut vuosikausiin mikään futiksen suurmaa arvokisojen osalta.

Tässä huomaa näiden geeliätukkaanjaeteläoneksoottista uusfanien ymmärtämättömyys jostain suuresta. Mestaruudet ovat bonuksia matkalla menestykseen ja sen viimeisen ottelun voittaminen on monien sattumien summa. Kun joukkue etenee jatkuvalla syötöllä neljän parhaan joukkoon kisoissa kuin kisoissa, niin siitä saa jo otantaa isossa kuvassa laadukkuudessa. Laadukas matkanteko kisoista kisoihin on hauskaa. Brasilia 5, Italia 4 ja Saksa 3 maailmanmestaruutta - suhteessa nämä kaikki ovat muutamia mestaruuksia. Saksa 12 kertaa TOP4 MM-kisoissa, Brasilia 10 kertaa ja Italia 8 kertaa. Esimerkiksi keskikastin maat Espanja ja Englanti molemmat 2 kertaa TOP4 MM-kisojen historiassa. Espanjalla oli menestyvä kultainen sukupolvi, mutta sen kohdalla on erittäin todennäköistä palaaminen keskinkertaisuuteen.

Saksa on jalkapallon jättiläinen ja on ollut sitä putkeen jo vuosikymmeniä. Joku Espanaja on tostaiseksi se sama keskikastin manololäjä, lukuunottamatta muutamia viime vuosia. Nih.

Voimasuhteissa tällä hetkellä selkeät ykköskorin joukkueet ovat Brasilia, Saksa ja Hollanti. Kakkoskorissa Ranska ja Italia. Nämä perustuvat karsintaotteluihin, pelaajamateriaaliin ja kisoissa nähtyihin otteluihin.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Henkilökohtaisuuteen tuskin tarvitsee edes ottaa kantaa, se kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Harmillista, että omaa mielipidettään ei voi kirjoittaa ilman, että saksalaisleiristä alkaa tulla henkilökohtaisuuksia.

Saksa 12 kertaa TOP4 MM-kisoissa, Brasilia 10 kertaa ja Italia 8 kertaa.

Onhan se helvetin kova saavutus, mutta kuten kirjoitin, minusta välierien ja loppuottelun jatkuva häviäminen ei tee mistään suurmaata, sillä suurmaa voittaa kisojen tärkeimmät pelinsä. Siksi minulle vain Brasilia ja Italia ovat futiksen arvokisojen todellisia suurmaita juuri nyt, siillä on mestaruudet lähempää kuin parin vuosikymmenen päästä. Saksa on tietysti ollut suurmaa, mutta en minä sanoisi, että Uruguay on futiksen suurmaa, vaikka silläkin on maailmanmestaruuksia ja mennyt myöhemminkin neljän sakkiin.

Saksa on jalkapallon jättiläinen ja on ollut sitä putkeen jo vuosikymmeniä. Joku Espanaja on tostaiseksi se sama keskikastin manololäjä, lukuunottamatta muutamia viime vuosia. Nih.

Varmaan lohduttaa hirveästi jotain Klosea, että Jatkoajan nimimerkki Bismarckin mielestä Fernando Torres on keskikastin manololäjän edustaja. Torresilla kuitenkin on maailmanmestaruus ja pari EM-kultaa. Klosella ynnämuusijoituksia. On mahdollista, että Espanja putoaa takaisin keskinkertaisuuteen, mutta tämä kultainen sukupolvi saavutti kuitenkin jotain mitä saksalaisetkaan eivät ole koskaan saavuttaneet.

Kyllä sinä voit pitää Saksaa futiksen suurmaana ja minä ymmärrän kyllä perusteesi. Olen vain itse eri mieltä niin kauan, kun Saksa häviää järjestelmällisesti ne tärkeimmät pelinsä arvokisoissa. Iso futismaahan se on, mutta minulle kaikki isot maat eivät ole suurmaita. Voit tietysti haukkua taas kaikki Espanjaa kannattavat geelitukkauusfaneiksi, mutta en minä mielipidettäni sen vuoksi muuta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kaikki varmaan näkevät sitten asian omien värilasiensa lävitse, mutta henk.koht pidän Saksan saavutuksia kyllä aika kovina, enkä suinkaan vähättele 2000-lukuakaan, vaikka Graingerin mukaan mestaruudet vain muistetaan.

Toi nyt on jo ihan provoa väittää, etteikö Saksa olisi futiksen suurmaa, sillä sitähän se on yhdessä Brasilian ja Italian kanssa. Manolo-futiksen ystäville olen monesti huomannut olevan tärkeää, että kuka saa eniten rahaa ja mikä jengi tuhlaa eniten (velka)rahaa siirtomarkkinoilla, niin muistutetaan nyt siitäkin, että tässäkin suhteessa Saksa on näiden kisojen kallein joukkue.

Enpä tiedä, kivahan se on ollut mennä joka turnauksessa mitalipeleihin, ainakin näin fanin näkökulmasta. Toki 2012 EM-kisat olisi jo pitänyt voittaa, syyttävä sormeni osoittaa samaan suuntaan, kuin monella muullakin eli Jogi Löwin suuntaan.

Katsotaan mihin homma riittää tällä kertaa, Ranskaa suorastaan toivon vastaan puolivälierävaiheessa, nahkapöksyillä on samankaltaista (henkistä) yliotetta tuossa parissa, kuin Italialla on valitettavasti Saksaa vastaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllähän nuo kolme suurmaata erottuvat. Kaikki MM-finaalit laskien, ainoastaan 1930, 1978 ja 2010 on ollut loppuottelu ilman Brasiliaa, Saksaa tai Italiaa. Ja vuosien 1950-2002 fiinaaleissa Brassit tai Saksa on ollut yhtä lukuunottamatta kaikissa. Hankala noita on enää painottaa, varsinkin vuosikymmenien takaa kun kisat oli aivan erilaiset, joku maa boikotoi, joku maa antoi passit tähtipelaajille jotta sai "ostettua" ne itselleen jne, mutta kyllä tuollainen suurmaa status hankitaan vuosikymmenten saatossa olemalla jatkuvasti kärkisijoilla. Yksittäisiä tilastotappiota sattuu, mutta onhan näiden kahden (tai kolmen) maan tilastot aika ylivoimaisia, ja vaatii vuosikymmeniä ennen kuin joku tulokas pääsee koputtelemaan edes rinnalle.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Manolo-futiksen ystäville olen monesti huomannut olevan tärkeää, että kuka saa eniten rahaa ja mikä jengi tuhlaa eniten (velka)rahaa siirtomarkkinoilla

Tuo nyt on jo huonoa provoa. Yritä edes vähän. Tietysti on varmasti jollain tapaa surullista, että kaikki huippupelaajat unelmoivat pelaavansa joko Madridissa tai Barcassa.

Saksalaisen futiksen ystävät löytävät kyllä syyllisen aina ja yleensä se on valmentaja, joka teutaroi ylivoimaisen saksalaisjoukkueen mahdollisuudet. Pep Guardiola tekee sen Bayernissa ja Jogi Löw maajoukkueessa. Muuten saksalaiset eivät häviäisi koskaan.

Miten tämä liittyy voimasuhteisiin? Siten, että Brasilia/Argentiina/Italia/Ranska voittaa maailmanmestaruuden vain Jogi Löwin takia. Saksa on mahdollisesti neljän sakissa ja se on uskomatonta, koska Saksa on niin suoritusvarma, että se on aina neljän sakissa. Ei väliä, vaikka MM-kultaa ei ole tullut melkein neljännesvuosisataan, koska pronssikin on mitali.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Miten tämä liittyy voimasuhteisiin? Siten, että Brasilia/Argentiina/Italia/Ranska voittaa maailmanmestaruuden vain Jogi Löwin takia.

No, en minä ainakaan mene Jogi Löwin taakse piiloon sen kummemmin, kuin toteamalla, että Italia-peli 2012 em-kisoissa olisi pitänyt hoitaa ilman taktisia muutoksia ja Pirlon erikoisvartiointia, jotta odotettu finaali Espanjaa vastaan olisi toteutunut.

Mutta jotenkin tämäkin keskustelu nyt on nähty, minä värilaseineni kannatan Saksaa ja sinä Espanjaa. Mitään kylmänviileää analyysia ei nähdä suuntaan, eikä toiseen.
 

Ralph

Jäsen
32 joukkuetta, 16 pääsee alkulohkosta jatkoon. Kuusi joukkuetta on jatkossa varmasti, viisi varmasti ulkona. Lopuista kymmenestä paikasta taistelee 21 maata. Pyörittelin ennakko-oletuksiin ja nähtyihin otteisiin perustaen prosentit, kuinka todennäköisesti kukin joukkue menee jatkoon. Kaikilla on jäljellä yksi ottelu. Saa vapaasti haukkua, tämä on nopea arvioni vain miten itse tilanteen nään.

A-lohko:

1. Brasilia, 90%
2. Meksiko, 60%
3. Kroatia, 50%
4. Kamerun, 0%

B-lohko:

1. Chile, 100%
2. Hollanti, 100%

3. Australia, 0%
4. Espanja, 0%


C-lohko:

1. Kolumbia, 100%
2. Norsunluurannikko, 75%
3. Japani, 20%
4. Kreikka, 5%

D-lohko:

1. Costa Rica, 100%
2. Italia, 60%
3. Uruguay, 40%
4. Englanti, 0%

E-lohko:

1. Ranska, 95%
2. Sveitsi, 75%
3. Ecuador, 25%
4. Honduras, 5%

F-lohko:

1. Argentiina, 100%
2. Nigeria, 65%
3. Iran, 35%
4. Bosnia & Hertsegovina, 0%

G-lohko:

1. Saksa, 95%
2. Yhdysvallat, 65%
3. Ghana, 35%
4. Portugali, 5%

H-lohko:

1. Belgia, 100%
2. Algeria, 50%
3. Venäjä, 45%
4. Etelä-Korea, 5%

Yhteensä tulee kahdeksan lohkoykköstä ja kaikki paikat ovat vielä avoimia. Mikään joukkue ei siis pystynyt kahdessa ottelussa nappaamaan varmaa ykköspaikkaa. Käytännössä on pari paikkaa jo jaettu, teoriassa ei.
 
Viimeksi muokattu:

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
32 joukkuetta, 16 pääsee alkulohkosta jatkoon. Kuusi joukkuetta on jatkossa varmasti, seitsemän varmasti ulkona. Lopuista kymmenestä paikasta taistelee 19 maata. Pyörittelin ennakko-oletuksiin ja nähtyihin otteisiin perustaen prosentit, kuinka todennäköisesti kukin joukkue menee jatkoon. Kaikilla on jäljellä yksi ottelu. Saa vapaasti haukkua, tämä on nopea arvioni vain miten itse tilanteen nään.

Muuten olen samaa mieltä, mutta olisin antanut Hondurasille ja Etelä-Korealle edes pari prosenttia mahdollisuuksia, koska heillä kuitenkin on vielä teoreettinen mahdollisuus jatkoon.

E: Hetkinen, oletkin laskenut alunperin väärin, sanot että 7 joukkuetta ovat menettäneet jatkomahdollisuutensa, vaikka oikeasti luku on 5. Eli se selittää Hondurasin ja Etelä-Korean.
 

Ralph

Jäsen
Muuten olen samaa mieltä, mutta olisin antanut Hondurasille ja Etelä-Korealle edes pari prosenttia mahdollisuuksia, koska heillä kuitenkin on vielä teoreettinen mahdollisuus jatkoon.

Jukopliut, kuvittelin kummankin olevan jo varmasti ulkona. No laitetaan heille viisi prosenttia kummallekin. Kiitos korjauksesta.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Henkilökohtaisuuteen tuskin tarvitsee edes ottaa kantaa, se kertoo enemmän sinusta kuin minusta.

Pahoitteluni. Tein virhearvion ja laskin leikillisen mukahauskan ystävällismieleiseksi tarkoitetun provon, koska tiedän sinun kirjoittavan laadukkaasti ja paneutuen asiaan - toki voimakkaalla puusilmäisyydellä maustettuna ;). Minun puolesta kaikki kukat saavat kukkia ja ihminen valitsee/valikoituu kannattamaan asioita kukin omalla tavallaan ja mikään ei ole väärin - ei edes sumusaarten joukkueen kannattaminen.



Onhan se helvetin kova saavutus, mutta kuten kirjoitin, minusta välierien ja loppuottelun jatkuva häviäminen ei tee mistään suurmaata, sillä suurmaa voittaa kisojen tärkeimmät pelinsä.

Itse perustan suurmaa/jättiläinen -termin käytön kilpailullisessa jalkapallossa menestymiseen kokonaisvaltaisesti. Brasilia, Saksa ja Italia ovat omaa luokkaansa maailmassa ja tämä mielipide perustuu lukuihin, suhteellisuuteen ja todennäköisyysmatematiikkaan. Tämä on myös maailmalla varsin hyväksytty tosiasia. Tähän ei ole edes laskettu kilpailullisia karsintoja arvokisoihin, joissa kyseiset maat tykittävät myös rumat lukemat vs. muu maailma. Pelkän mestaruuden painottaminen ei viesti mitään todellisesta tasosta.


Varmaan lohduttaa hirveästi jotain Klosea, että Jatkoajan nimimerkki Bismarckin mielestä Fernando Torres on keskikastin manololäjän edustaja. Torresilla kuitenkin on maailmanmestaruus ja pari EM-kultaa. Klosella ynnämuusijoituksia.

Ei varmasti ja hyvä niin, koska ajatustakaan en ole uhrannut sille, että heitä kiinnostaisi. Minua ei kiinnosta yhtälailla heidän mielipiteensä.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
toki voimakkaalla puusilmäisyydellä maustettun ;).

Totta ja tästä olen erityisen ylpeä. Tulkitsin viestiäsi hieman väärin, pilke silmäkulmassa on aina hyvä asia. Pahoittelen siis myös omaa vinkumistani.

Kuten jo kirjoitin, minä hyväksyn täysin mielipiteesi siitä, että Saksa on futiksen suurmaa ja ymmärrän myös perustelusi. Niissä on erittäin paljon järkeä ja ne kykenee perustelemaan ihan järjellisesti. En vain ole ihan täysin samaa mieltä asiasta, mutta sehän on vain minun ongelmani siinä vaiheessa, kun Saksa voittaa maailmanmestaruuden. Tosin haluaisin pidättää itselläni oikeuden tarkastella asiaa siinä tapauksessa uudelleen. Mahdollinen maailmanmestaruus nimittäin muuttaa asiaa minun papereissani ja excelissäni varsin ratkaisevasti.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Totta ja tästä olen erityisen ylpeä.

Toki Espanjan kannattaminen on ikävää ja vastenmielistä, mutta se kalpenee täysin Sotkamon kannattamisen rinnalla, koska edellinen kuitenkin koskee vain jalkapalloa eikä ole sillä tavalla niin haudanvakavaa...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kai tämäkin voimasuhde-ketjuun kuuluu, että on mielestäni sääli, mikäli Ghana jää ulos jatkopeleistä.

Yhdysvaltoja voi toki pitää "moraalisena voittajana" noista kahdesta, kun voittivat keskinäisen matsin, mutta mielestäni Ghanalla olisi potentiaalia kyllä vielä inan kovempiinkin yllätyksiin.

Näiden Kamerunin katastrofaalisten suoritusten rinnalla on ollut mukava nähdä Ghana puolustukseen sitoutuneita pelaajia, Saksa-ottelussa uskomaton raataminen peräpäältä ja tietysti olivat myös hyökkäyssuuntaan vaarallisia!

Toki heidän jatkopaikkansa on vielä mahdollinen.

Yhdysvallat on pelannut kivaa futista, mutta melkeinpä mieluiten näkisin homman kuitenkin menevän niin, että Saksa voittaa lohkon ja Ghana tulee sitten kakkoseksi --> jatkoon.

Kuten joku jo totesikin, sinällään sääli, ettei g-lohkosta saada vaikka kolmea joukkuetta jatkoon, ottaen huomioon että muista lohkoista löytyy koreoita ja kumppaneita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös