Voihan liehuvat liepeet!

  • 942
  • 10
Tila
Viestiketju on suljettu.

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiinnitin tässä eräänä kirkkaana hetkenäni huomioni naisiin, jotka hirmuisessa helteessä töpöttivät kävelysauvoineen pitkin pyöräteitä verkkarirotsit vyötäisille hihoistaan sidottuna. Kummastelin heidän varustautumistaan, kun taivaalta porotti aurinko pilvettömältä taivaalta ja lämpötila huiteli kolmenkympin tienoilla. Ihmettelin, miksi nuo viitsivät raahata rotseja mukanaan, vaikkei ilma varmasti viilenisi lenkkejensä aikana, saati sitten sataisi, ja näin ollen ne takit olivat silkka riesa raahattavaksi pukemattomana.

Ilmiö oli sikäli mielenkiintoinen, että tuota piti tutkia tarkemmin. Jalkauduin kenttätyöhön Keskuspuiston Haltialan reitin varteen. Kipaisin handelista vielä muutaman tölkin Koffia, sillä asian selvittäminen saattaisi syödä aikaa ja voimavaroja, joten asiallinen varustautuminen luotettavan otannan saamiseksi oli kaiken A ja O. Homma ei saisi kariutua helteen kirvoittamaan janoon. Asetuin siis mukavasti auringon lämmittämälle kivelle tarkkailuasemiin ja pössäytin auki rupeamani esikoisen.

Lenkkeilijöitä ei pitkään tarvinnut vartoa. Itse asiassa ohitseni lappasi solkenaan mitä oudomman näköistä hiihtäjää – tosin jalan. Miespuolisiin hölkkääjiin minun ei pitänyt kiinnittää minkäänlaista huomiota, mutta en silti voinut olla nauramatta ääneen tuolle monen kirjavalle joukolle. Lystikkäimpiä olivat kaiketi vedonlyönnin tai jonkin muun naurettavan laihdutuspuuskan saaneet, naama sinipunaisen kirjavana lyllertävät vässykät. Yrittivät rassukat juosta, vaikkei matka askeleella taittunut jalkaterän mittaa. Polvinivelet parkuivat korvinkuultavasti tuskaansa kohtuuttoman taakkansa alta. Kohotin heille kuitenkin kannustavasti huurteista tölkkiäni kehoittaen ”vaahtopartani” alta pudottamaan ensimmäiset kolmekymmentä kiloa kävellen tai uiden – eihän tuollaista kestä edes satunnainen tarkkailija, saati sitten tuki –ja liikuntaelimet!

Vaan naisiahan sinne menin tarkkailemaan, ja niitähän riitti. Jo varsin lyhyen vahtaamisen jälkeen huomasin tuon joukon jakautuvan karkeasti kolmeen pääryhmään: Urheilijat, ulkonäköään vaalivat ja verkkatakkivyötäisillä-ryhmä.

Urheilijat olivat näistä oikeastaan mielenkiinnottomin joukko. He hilpoivat melkoista haipakkaa pitkin polkuja lähes painottomassa tilassa, jossa tuskin jalka maata tapasi. Eivät kiinnittäneet polunvarren vahtaajaan mitään huomiota. Jälkeensä jättivät pölypilven ja vienon linjamentin tuoksun. Siinä menossa ei rasva ollut kestänyt matkassa. Ei meinaan tyttärillä tissi tutissut, eikä hanuri hölskänyt – kovin oli luisevan oloisia. Mitättömiksi kutistuneet rintansakin olivat vielä ahtaneet ristikkäisin remelein varustettuihin sporttiliiveihin. Eipä ollut sanottavammin silmänruokaa tuossa kattauksessa, ei.

Ulkonäköään vaalivissa lenkkeilijöissä sen sijaan silmiteltävää riitti ratoksi asti. He olivat useinmiten sonnustautuneet jonkinlaisiin trikoo-pöksyihin, joissa stringikalsonkien puristuksista vapaat pakarat värähtelivät askelluksen rytmiin mukavan eloisasti. Paitamuoti suosi samaten satunnaista tarkkailijaa jättäen reilun siivun napakkaa masua navan molemmin puolin palvottavaksi. Rintaviakin olivat. Jos ei omasta takaa, niin greipin kokoisilla implanteilla ryyditettynä. Ja ei niitä näemmä suotta puseron siimeksessä säilötty, vaan avarat kaula-aukot toivat nuo push-uppien tarjoamana häkellyttävän selvästi tyrkylle. Oli kuin pari levotonta porsasta olisi tanssinut hölkän tahtiin lambadaa. Meinasin horia hiivavedet väärään kurkkuun näiden kanssa. Jälkeensä jättivät lupailevasti hymyten raikkaan kielon tuoksun ja pahaenteisen tykytyksen punttiin.

Tätä verkkaritakkilanteilla-ryhmää verratessa näihin kahteen edelliseen, tuon mystisen takin funktio oli varsin ilmeinen. Kumma, etten tuota heti älynnyt? Verkkaritakki kietaistaan lanteille isoa, jo kohta polvitaipeita tavoittelevaa persettä peittämään – satoi tai paistoi, takkia ei pueta. Herääkin vain kysymys lähestyvää laardihyökyä katsellessa, että mitä se kangastilkuksi kutistunut rotsi siellä laajojen lautasten päällä pelastaa, kun karu totuus muutoin on esillä. Etupuoli kun kuitenkin on yhtä epätasaista röykkyä, josta tissejä on muusta muhkurasta mahdoton erottaa. Niinpä tämä verkkaritakkilanteilla-ryhmä jättää jälkeensä myös lisää kysymyksiä, typerryttävän hien hajun ja pälyilevien katseiden lisäksi.


Niin nythän ei pidä luulla, että tässä vasiten vähän runsas lihaisempia yksilöitä mollataan. Ei siitä ole kyse. Varsinkin, kun minä tunnetusti pidän vähän muhkummista, ja olen toki mukavasti pyöristynyt tässä viimevuoden aikana itsekin. Sen takin merkitystä tässä äimistelen, nih!

Juohtuipa vaan mieleeni...
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Rööri

Oli kuin pari levotonta porsasta olisi tanssinut hölkän tahtiin lambadaa. Meinasin horia hiivavedet väärään kurkkuun näiden kanssa. Jälkeensä jättivät lupailevasti hymyten raikkaan kielon tuoksun ja pahaenteisen tykytyksen punttiin.
Tuo oli kyllä rumasti "sanottu". Hyvin olisit joutanut saada Koffiasi väärään kurkkuun. (Eikä se sitäpaitsi ole "vääräkurkku" vaan henkitorvi.) Olisipa tyttönen vielä hoksannut usuttaa porsaansa tykyttävään punttiisi, jo olisi Sinunkin hymy hyytynyt. En minä nyt muuten pyri säännöstelemään hymyäsi, mutta istua nyt kivellä, kaljatölkin kanssa ja naureskella lenkkeilijöille...

Oletko muuten koskaan ajatellut, että olet jollain merkillisellä tavalla fiksoitunut naisvartaloon?
Milloin näet jotain kummallista pituushyppääjättärien housujen sisällä, ja nyt muhkuroita ja greippejä pitkin Helsingin lenkkimaastoja.

Ja vielä jäi siis epäselväksi, miksi "muhkurat", vai mitä möhköfantteja ne oli, eivät verhoa etumuksiaan vastaavanlaisella verkkatakki viritelmällä. Minäpä kerron.
Kas kun yleensä lenkkipoluilla on yhdensuuntainen liikenne. Tietäisit, jos et tyytyisi vaan kivellä istuskelemaan.
Lenkkeilijät kulkevat samaan suuntaan ikäänkuin peräkkäin jolloin edellä hölkkäävän selkäpuoli on koko ajan takana tulevan silmien edessä. Ja jos joku höppänä saattaakin vastaan tulla hän ei ehdi silmittelemään etumuhkuroita niin kauaa, että muhkuraisen itsetunto ehtisi kärsimään. Näin yksinkertaista!

Minulle jäi epäselväksi "muhkujen" ja "röykkyjen" ero, niin että voisitko mitenkään sanalla tai parilla...

Terveisin koo
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, jos sitten sanalla tai parilla...

Niin, mikäli tuo neito tosiaan olisi possunsa usuttanut punttiini kiinni, niin olisin kyllä ottanut sen kuin Mies. En olisi nostanut asiasta sen kummempaa älämölöä, taikka hätistellyt terhakkaa porsasta pois. Luulenpa, ettei hymyni olisi edes hyytynyt, korkeintaan muuttunut hieman nykiväksi ja jähmettyneeksi ulottumatta enää jo hieman harsoittuneisiin silmiini.

En ole ihan varma mitä tuo fiksoituminen tarkoittaa, mutta oletan sen tarkoittavan fiksusti suhtautuvaa. Eli kysymykseesi vastaten: olenhan minä, useinkin. Naisvartalohan on minulle loputtoman mielenkiinnon kohde ja ikuinen innoittajani – muhkuroilla tai ilman. Tällä kohtaa ei ole liioiteltua sanoa, että olen jopa ottanut tuon tutkiskelun elämän tehtäväkseni. Joku saattaa nyt kadehtia valintaani, mutta näin meidän kesken voisin uskoutua, että joskus vaikka koppakuoriaisten kääntely olisi rentouttavampaa. Vaan ei auta valittaa, sillä jonkun on tästäkin toimesta vastuu kannettava, olkoonkin se toisinaan suorituspaineiltaan lähes musertavaa puuhaa, vaan toisaalta hurmoksellisen palkitsevaa.


Niin, jos sitten vielä sananen pari muhkuista ja röykyistä.

Sopivasti muhku nainen on ilo silmälle ja mukava koitella – käteen käypäinen. Muhkulla reidet ovat eriparia säärten kanssa. Ei siis pelkkää reittä nilkkoihin saakka. Reisi kaartuu pehmeälinjaisena lihaisaan lantioon. Mehevän päärynän mallisesta perästä saa löytyä materiaalia sen verran runsaasti, että muhkun pyllyillessä kammarin puolella uroolleen saa tämä kankun kupeista kouralliset rytmikahvoiksi.
Muhkulla on pömppä-masu, josta napa ei inhasti mollota, vaan uinuu nukkaisan kummun uumenissa hentoista nöyhtää kehräten. Maha ei leviä laajana massana kylkien puolelle, vaan sopivasti muhkulla on naisellinen uuma.
Muhku on myös kohtalaisen rintava. Rinnat eivät muistuta räjähtämäisillään olevia ilmapalloja, vaan laskeutuvat sijoilleen maltillisen muodokkaina. Kävellessä ne muodostavat hytisyttävästi vellovan vyöhykkeen, missä kelpaa silmiänsä lepuuttaa. En nyt tähän kiireeseen keksi sanaa, jolla tuota herkeämätöntä ja sulavaa liikettä kuvaisi. Oikean seossuhteen omaava betoni pyöriessään myllyssä tuo mieleeni korkkareissaan kiireesti töpöttävän muhkun tissit – outoa.


Entäpä röykky sitten? Röykyt kaukaa katsottuna muistuttavat profiililtaan amerikkalaista jalkapalloa. Laaksot ja kukkulat loistavat poissaolollaan – toisin kuin muhkulla. Läheltä tarkasteltuna röykyt ovat pinnaltaan yhtä valtaisaa patikkoa. Vaikea on saada selkoa kumminpäin röykky patsastelee, jos ei vihiä kasvoista katso.
Ilkosillaan nuo ovat inha näky. Katkenneiden verisuonien ja läskin revittämien kudosten sinipunaisen kirjavaksi kukertama harva liha laskostuu hautoville poimuille. Hien ja muun näljän kirvoittamat ihottumat ovat laskoksissa aina läsnä.
Mikäli tuollaista röykkyä oikein orjentuisi työstämään, niin siinäpä sitä olisi häntäheikillä ihmettelemistä. Ensinnäkin näissä tapauksissa ilmenee tavan takaa epätietoisuutta siitä missä poimussa sitä pikkoloa tulisi vinguttaa. Viimeisen partiopojan konsteja lainatakseni, tämä tapaus on viisainta pyöritellä aina ensin jauhoissa, jotta se eniten kastetta kerännyt vekki paljastuisi.
Tuonkaan löytäminen ei kyllä kaikille kesää tee, sillä varsinaiselle taisteluetäisyydelle ulottuakseen tarvitaan huomattavasti roimempia vehkeitä, mitä allekirjoittanut kantaa.
Tämähän nyt on tietenkin vaan meidän pikkolo-poikien ongelma. Fagotti miehet tekee mitä miehen kuuluu – pulinoitta.

En nyt tiedä, valkeniko Sinulle tässä kaikessa kiireessä luonnehdittu ero Muhkun ja Röykyn välillä, mutta kirjoitin nyt sen sanasen kuitenkin, kuten pyysit.
Minulle sen sijaan aukeni tuon verkkatakin mysteeri kertomasi perusteella täysin. Kyllä kannatti kysyä taas Sinulta, sillä arvasin, että joku niistä kahvihuoneen ”likoista” pystyy käyttäytymistään koolle valaisemaan. Kiitos siitä.


Juohtuipa vaan mieleeni…
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sivistyssanoja ja muuta, lauantai-illan ratoksi

Tottahan fiksoituminen tarkoittaa fiksusti suhtautuvaa. Itse fiksoidun tuohon viimeiseen lauseeseesi ja julki tuon vanhan kirjallisuuteen viittaavan fraasin: "Tärkeintä ei ole totuus vaan kaunokirjallinen tuotos".

Ja kyllä, muhkujen ja röykkyjen ero tuli erittäin selväksi. Ikäänkuin tilauksesta näinkin jo yhden "röykyn". Häveliäisyyssyistä ei siitä enempää mutta kieltämättä muhkurintateoria, "tarkkaile betonin koostumusta" on oudon kiinnostava.
Hitsi, kun meillä ei ole betonimyllyä. Enkä usko että Seppo suostuu ostamaan sellaista ainakaan tutkimuskäyttöön. En minä sillä, että se nuuka mies olisi, mutta arvelen että tämä asia olisi hänestäkin "outo". Luuletko, että kymmenen litran ämpäri ja sellainen kakkuvispilän näköinen pitkä "vatkutin", porakoneen terän paikalla, saa aikaiseksi samanlaisen tytinän betonissa, mitä kuvailit. Olisihan se nyt hyvä tietää miltä tuokin asia livenä näyttää, ennen kun menen ostamaan korkokengät.
Enkä minä muuten niitä korkokenkiäkään, mutta kun toivon, että ensiviikolla olen yhtä muhkua vajavaisempi. Ajattelin mennä poistattamaan kierukan. Olen varma että työvuorossa on plastiikkakirurgi ja pienellä lisämaksulla leikkaussalista poistuu säihkysääri-koo.


Niin, ja A.K.A. tarkoittaa akateemisesti sivistynyttä.

Terveisin koo
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina . Kontillaan . Anoen

Kaunokirjallisuudesta en mitään osaa sanoa, mutta et kai vihjaa, että täällä muutoin lööperiä lasetellaan vakavista ja kipeistä aiheista? Tässäkö se kiitos seisoo siitä, että olen avannut tämän kymmentuhatpäisen lukijajoukon edessä vetoketjun rinnastani suoraan herkkään sisimpääni, jotta te, haaskalinnut, saisitte nokkia pehmyet ja lämpöiset tuntoni koukkunokkiinne kyseenalaistamalla Totuuden!
Syvästi pettyneenä ripottelen tuhkaa päälleni ja suistan itseni kämmenselkä otsalla tuonenvirtaan, tai ainaskin pyydän palstan ylläpidon poistamaan kirjoitusoikeuteni asiaan kuuluvin kuulutuksin. Mitenkäs se suu sitten pannaan? Ja turha on perään huudella, sillä taakseni en katso, paitsi jos oikein kovasti ja mukavin sanakääntein…

*niistää nenänsä ja vetää katkonaisesti henkeä, ryhdistäytyy*

No niin, nyt voin jo paremmin, mutta jopas on muuten pikkumainen tuo Sepi, jos ei nyt betonimyllyä vaimolleen osta. Vaan älä nyt vielä heitä toivoa, sillä voihan se olla että yllätyt iloisesti hääpäivänänne. Minusta ainakin on vanhanaikaista ja tylsää pelata merkkipäivinä joidenkin timanttisormustimien kanssa. Huomattavasti hohdokkaampaa olisi taluttaa armas silmät sidottuna pihamaalle, jossa odottaisi uutuuttaan kiiltelevä betonimylly. Luulenpa että tuon nähdessään vaimokkeen silmänurkka kostuisi silkasta liikutuksesta. ”Voi Seppo, miten sää osasit”

Mietippä vielä kuinka mukava olisi lauantai-iltana, saunan punakkana käpertyä kultansa kainaloon ja panna betonimylly päälle. Katsella raukeana himmennetyin valoin betonimassan kiinteää vellontaa. Mies saattaisi samalla etsiä Tummelin liukastamin sormin hermonpäitä jalkapohjistasi. Kuiskisi kenties korvaasi ylistäviä sanoja persoonastasi, myllyn mourunnan yli.
Jos tuo ei ole sitä aitoa Romantiikkaa, niin kyllä kai se ainakin Lauantaitanssit tai Naapurilähiön voittaa?

Ei siitä ämpäristä ja vispilästä ole Muhkun rintoja demonstroimaan. Muhkun varustus vaatii enemmän tilaa saadakseen aikaan sopivan rehevän kiertoliikkeen. Näissä pikkuastioissa voidaan vispilöin sekoitella kiinnityslaasteja , tasoitteita ja sauma-aineita, ja miksei myös pariin harkkoon tarvittava määrä muurauslaastia. Tätä voi jokainen koettaa kotioloissa. Muurauslaastin seoksen käypäisyys todetaan sipaisemalla ämpärissä olevan massan yli viilto, jonka alta laastia kohotetaan muurauskauhalla n. vaaksan syvyydeltä. Suhteet ovat kohdallaan, jos aukeava näky saa katseen lasittumaan… siis en mä todellakaan voi tälle mitään. Antakkee anteeksi!

Vielä siitä kierukan poistosta kysyisin, että oletko nyt varmistanut, ettei homma lähde lipsumaan tuon perästä? Olisi sääli, jos sulava käyntisi kävisi yhtäkkiä vaappuvaksi ja tuskaisen oloiseksi. Korkokengät ainakin kannattaa unohtaa operaation jälkeen kuukausiksi. Uskon kyllä, että Puutteen perän isäntä tukee sinua päätöksessäsi, ja kuljettaa peräkauhassa pitkin maita ja mantuja, taikka ottaa vaikka pykälään vieden sisään asti kumppareista huolimatta.

Pojasta polvi paranee – kierukan poistosta ei välttämättä.


Juohtuipa vaan mieleeni…
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oi minne menet Rööri

Viestin lähetti Rööri
Kaunokirjallisuudesta en mitään osaa sanoa, mutta et kai vihjaa, että täällä muutoin lööperiä lasetellaan vakavista ja kipeistä aiheista? Tässäkö se kiitos seisoo siitä, että olen avannut tämän kymmentuhatpäisen lukijajoukon edessä vetoketjun rinnastani suoraan herkkään sisimpääni, jotta te, haaskalinnut, saisitte nokkia pehmyet ja lämpöiset tuntoni koukkunokkiinne kyseenalaistamalla Totuuden!
Syvästi pettyneenä ripottelen tuhkaa päälleni ja suistan itseni kämmenselkä otsalla tuonenvirtaan, tai ainaskin pyydän palstan ylläpidon poistamaan kirjoitusoikeuteni asiaan kuuluvin kuulutuksin. Mitenkäs se suu sitten pannaan? Ja turha on perään huudella, sillä taakseni en katso, paitsi jos oikein kovasti ja mukavin sanakääntein…
Älä nyt tuollaista, enhän minä mitään pahaa tai sellaista. Toivon vilpittömästi ihan syvältä betonimassani syövereistä, että et jätä tätä palstaa. Et yksinkertaisesti saa jättää meitä! Minusta Sinä olet "tämän palstan" ainoa hyvä kirjoittaja.
Olen varma, että olen kaikessa väärässä ja yritän jotenkin tasapäistää tätä palstaa. Tosin luulin, että Sinulla olisi kyky kestää erilaisuutta ja varsinkin erilaisia totuuksia. Herrajestas, mitä minä nyt vielä sanoisin...
...niin sellainenkin tuli mieleeni, että haluaisitko siivota tätä palstaa" salonkikelpoiseksi? Olen valmis pyytämään vaikka nimimerkkini vaihtoa "tämän palstan" moderaattoreilta. Suostun ihan mihinkä tahansa, valehteluun tai totuuteen, kunhan et ano käyttäjätunnuksesi poistoa ja lupaat jäädä tänne.
Lupaathan?

Ja jos anot, avaan R.uikutan I.kuisesti P.erääsi-ketjun. Tiedän että se ketju saakin sitten valtaisan suosion ja niin minustakin tulee marttyyri...taas kerran.

Minulle jäi vielä asioita, mm. eksoottisista hääpäivistä, eteerisistä Tummeli-öljyistä ja siitä, että se on myöhäistä nyt miettiä lähteekö homma lipsumaan kierukan poiston jälkeen: Uusi "tyttövauva" tulee JO neljän viikon kuluttua...
...tiedän, varoitit kyllä mutta kun mie oon niin lepsu.

Terveisin koo

J.K. P.erääsi=jälkeesi
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Oi minne menet Rööri


Ja jos anot, avaan R.uikutan I.kuisesti P.erääsi-ketjun. Tiedän että se ketju saakin sitten valtaisan suosion ja niin minustakin tulee marttyyri...taas kerran.

Minulle jäi vielä asioita, mm. eksoottisista hääpäivistä, eteerisistä Tummeli-öljyistä ja siitä, että se on myöhäistä nyt miettiä lähteekö homma lipsumaan kierukan poiston jälkeen: Uusi "tyttövauva" tulee JO neljän viikon kuluttua...
...tiedän, varoitit kyllä mutta kun mie oon niin lepsu.

Terveisin koo

[/B]




Nyt pitäisi pysyä kovana, ja olla anomatta, mutta tuo lupaus kyllä hivelee itsetuntoani kuin myös pyylevöitynyttä perääni, saaden minut epäröimään… Sitä paitsi minä olen yleensä se perän ruikuttaja, mutta toisaalta näin wanhojen tuttujen kesken noilla muotoseikoilla niin väliä ole, kai. En kuitenkaan ano, kun en koskaan ole moista ajatellutkaan – kunhan juksasin!

Vai että ”perheen lisää”, onneksi olkoon. Laitahan nyt sitten se isäntä höyläämään oitis leveämpää punkkaa teille. Meinaan, jos aikoo jatkossakin samoissa lakanoissa ”lapsen” ja tyttöystävän kanssa kääntää selkää.
Ai miten niin? No kun sie tosiaankin olet NIIN lepsu, ettet pysty kuitenkaan vastustamaan sen maidon tuoksuista kieltä, taikka anovaa katsetta, itkuvikinästä nyt puhumattakaan. Sitä paitsi siellä betonimassasi uumenissa uinunut äidinvaistosi leimahtaa ennennäkemättömään roihuun tulokkaan myötä. Olet täysin myyty!

Seuraile nyt kuitenkin sitä isäntääkin syrjäsilmällä. Jos tuo toikkaroi poissaolevan oloisena piharakennuksesta toiseen kurkihirsiin hyppien, kuin niiden kestävyyttä koetellen, taikka nyhrää vapisevin käsin, solmukirjasta oppia ammentaen, erillaisia silmukoita hupparin helmanyöriin taikka kaivon vesisangon naruun, niin anna sille hali – se tarvii sitä kanssa. Onhan näitä kai joskus käyty melko perinpohjaisesti läpi, että kyllähän Sinä jos kuka nämä nyanssit älyät.

Pale:
Älä nyt sulhaspojaksi aikuinen ja irstas mies! Luulen sitä paitsi, ettei kukaan ole edes vihille menossa. Vaan eipä hätää! Minä otan Sinut mukaani jo seuraavalle reissulle. Saat pitää jalkaa, niin pääset vähän niin kuin osallistumaan. Eiks joo?

Oliko muita jalan?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuulehan Rööri, niin korkeelta ei aurinko paista edes henkeäsalpaavan kaunniilla Puutteenperällä, että se "italialainen tytsy" minun sänkyyni majoittuisi. Voin myös vakuuttaa, että minkäänlaisia äidinvaistoja en tähän tulokkaaseen tule siirtämään. Nätti se on ja söpö, myöskin käyttökelpoinen lenkkikaveri mutta siinä kaikki mitä se minulle merkitsee. Seisokoon Kyyhkysiä ja Sorsia talon miesväelle HEHÄN sitä halusivat.
Voin myös luvata, että en etsiydy solmukirjojen pariin tai maksa pöydän alta "voitelurahaa" pennuista, sillä tämä on sellainen Suomessa harvinainen rotu joka viedään käsistä. Tai sitten ei...
...mutta olenhan minä kissanpentujakin hukuttanut.

Älä nyt vie Palea minnekään pahoille teille. Ajattelin pyytää Teitä "italianon" kummisediksi, ja kummien tulee olla nuhteettomia kansalaisia, tai ainakin nuhteettomia Jatkoaikalaisia. Ainakin nimi tuolle kastettavalle pitäis keksiä, niin että mitäs ehdottaisitte?


Terveisin koo
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huisaa!

Kyllä, minä alan seisojanne kummiksi ilomielin. Ihmislasten kummiksi minua ei ole koskaan kelpuutettukaan, vaikka vaimoni on hyväksytty useiden yhteisten tuttujemme ja sukulaisten kummi-tädiksi. Luottamustoimesta hylkäämisen syyt ovat kohdallani sikäli ilmeiset, etten niitä ole viitsinyt erikseen edes udella. Kasvattakoot vesipää-äpäränsä miten parhaiten taitaa, kun ei kerran edustamani rosoinen miesmalli kelpaa esikuvaksi – hyssyttelevät oivaa materiaalia balettikouluihin, tana!

Ihmistainten kummi-sedäksi minusta ei siis ole, mutta onhan se mukavaa, että edes koiralle kelpuutetaan. Aion ottaa tämän kunniatehtävän tosissani, ja omalla esimerkilläni opastaa koiraanne laatimiinne kasvatustavoitteisiin. Vastedes lupaan olla järsimättä huonekaluja taikka aamutossuja. Pyrin pidättäytyä lattialle pissimisestä, ainakin siinä tapauksessa, jos plastiikkia ei ole levitetty alleni. Enkä ainakaan lasten hiekkalaatikoille taikka uimarannoille lorottele, enkä edes mene vapaana noille kirmailemaan – jos nyt minne muuallekaan.
Kökkihädän yllättäessä kesken ulkoilun kerään päkistelemäni pökäleet ja paperit mukanani kantamaani jätesäkkiin

Vähennän myös ihmisten pureskelua radikaalisti, saatan ehkä silloin tällöin vielä näykkäistä tilaisuuden tullen, mutta tuo tuskin on kasvatuksellisesti koirallenne turmiollista – teen sen salaa. Säären nykyttämisen lopetan tykkänään, kuin myös naamojen nuolemisen. Hankkiudun eroon myös tavastani vetää persettä vasten olohuoneen mattoa paskantamisen päälle. Enkä enää ensitöikseni nuuski vieraittemme haaruksia heti eteisessä. Ihmisten haukkumista yritän jatkossa myös välttää.
Hieman tuonnempana aion näyttää karvaturrillenne myös kuinka otetaan napakka seisonta herkullisen kyyhkyläisen havaittuaan – kai se opetusmielessä sallitaan?


Niin siitä nimestä vielä piti. Suloinen italiatar voisi olla tietenkin Bella, mutta onhan tuo tietenkin hieman lälly kunnolla suomettuneen nartun nimeksi. Niinpä ehdotankin söpön seisojanne nimeksi Jöpö! Nimi on lyhyt ja ytimekäs, kuvaa kauniisti koiranne ominaisuuksia sekä seisojana, että sulottarena. Jöpö on myös nasakka nimi antaa ohjeita taikka huudella luokse. En pitäisi mahdottomana, vaikka Puutteenperän Jöpöstä muodostuisi käsite paikallisilla metsästysmailla. Kummitytöstäni…


Juohtuipa vaan mieleeni…
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Huisaa!

Viestin lähetti Rööri


Ihmistainten kummi-sedäksi minusta ei siis ole, mutta onhan se mukavaa, että edes koiralle kelpuutetaan. Aion ottaa tämän kunniatehtävän tosissani, ja omalla esimerkilläni opastaa koiraanne laatimiinne kasvatustavoitteisiin.
En nyt sanoisi, että "edes koiralle kelpuutetaan". Itse olen kahden tytön ja yhden edesmenneen Hamsterin kummi. Tämä hamsterin kummius osoittautui kyllä ns. railakkaammaksi tapaukseksi. Niin mukavia kun kummityttöni ovatkin, niin nämä ihmislasten synttärit ovat kovin kovin kesyjä juhlia verrattuna hamsterivainaan kunniaksi järjestettyihin juhliin.
Hamsterin nimenantotilaisuudesta taisin vielä kohtuullisesti kotiini löytää, mutta "hampin" jokakuukautiset synttärit aiheuttivat ennen kokemattomia ja käsittämättömiä muistikatkoksia, ainakin seuraavana päivänä. Hampin hautajaiset onnistuin onnekseni missaamaan kun olin matkoilla. Tosin arvovaltaisena ja pidettynä kummitätinä minulle järjestettiin näiden peijaisten rääppiäiset. Siinä kävi sitten taas niin, että puolenyön aikaan palailin häpeillen ensiavusta...

Lämmin kiitos että suostuit, ja vielä tuollaisella kunnon kummisedän asenteella.
Älä nyt kuitenkaan kaikkia koirankujeitasi hylkää yhden koiratytön vuoksi.
En voi myöskään mitenkään ottaa vastuuta jos alat esimerkin vuoksi ruokailemaan rosterikupista, nelinkontin lattialla könöttäen. Tai jos joskus leikkisälle päälle sattuessasi pakottaisit vaikka Pentin heittämään palloa tai keppiä. Naapurisi varmasti ihmettelisivät...taas kerran, kun sinä ryntäilisit tunti tolkulla pitkin taloyhtiön nurmikenttää keppi suussa.

Minusta riittää että luovut vain tämän ketjun varsinaisesta otsikosta, eli ryypiskelystä lenkkipolun varrella. Siksi vaan kun minulla on todellakin tapana lenkkeillä ja aion ottaa tuon italialaistytön kohtapuoliin mukaani. Mitä siitä nyt sitten tulisi jos koirani oppisi kummisedältään juomaan kaljaa lenkkipolun varrella?

Nimestä: Jöpö on kyllä söpö nimi, mutta kun minulla on kans sairas mielikuvitus niin...en nyt tiedä. Olen ehdottanut kaikkia hienoja koiran nimiä Ruusunnupusta Ciccoliinaan, mutta kaikki on lasten toimesta tyrmätty. Mitään Rekkua tai Mustia siitä ei kuitenkaan tule se on varma, on se niin hieno koira, kummityttösi.

Terveisin koo

Edith Bunker: järjettömästi asiavirheitä
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös