Vitutusketju

  • 1 124 334
  • 8 557

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Minä alan jo uskoa - kun sen kymmenen kautta on katsonut - että vaikka äijät vaihtuu niin se pelitapa on ja pysyy. Vaikka valmentajat vaihtuu, yleisö vaihtuu...
 

chubster

Jäsen
Vähä alko jopa vituttamaan kun katsoin lehdistötilaisuudesta ekat 20 sekuntia, sit oli pakko sammuttaa.

Rautakorpi oli sitä mieltä, että oli laadukas peli ja oli ylpeä joukkueesta miten hienosti pelas ja nosti tasoa joka erään.

Ilmeisesti tämä on siis todella se vaatimustaso nykyään, johon ollaan lopulta valmennuksessakin tyytyväisiä ja ylpeitä. En ihmettele enää mitään.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Vähä alko jopa vituttamaan kun katsoin lehdistötilaisuudesta ekat 20 sekuntia, sit oli pakko sammuttaa.

Rautakorpi oli sitä mieltä, että oli laadukas peli ja oli ylpeä joukkueesta miten hienosti pelas ja nosti tasoa joka erään.

Ilmeisesti tämä on siis todella se vaatimustaso nykyään, johon ollaan lopulta valmennuksessakin tyytyväisiä ja ylpeitä. En ihmettele enää mitään.

Jos tällainen itselleen valehtelu jatkuu, ei joukkue voi kehittyä. Esitys oli tänään luokaton.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Ja toi Nättisen voittomaali olis tullut suurimmalle osalle Liiga vahteja suoraan logoon, mutta Laurikainen onnistui päästämään tommosen lähemmäs puoli metriä korkean kudin puikoistaan maaliin, jos näin uusinnasta oikein.
Siis se veto oli ihan järkyttävän huono, etenkin kun Nättinen sai vielä virittää sitä vaikka kuinka kauan. Se tuli oikeasti keskellä mokea semmoisena polvenkorkuisena joka ois kaikella järjellä pitänyt tulla suoraan logoon, mut längeistä se meni sitten.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres
Tuomarit ja Edi piti meitä pystyssä, mutta ei riitä. Kyllä kyrpii hävitä näihin räikeisiin yksittäisiin henkilökohtaisiin virheisiin. Tevesiltä aivan alokasmainen kiekonmenetys hyökkäyssinisellä.
Tuomarit piti? Jos viittaat JYPin ensimmäiseen maaliin niin aikalailla tulkintakysymys. HIFK 3 x 2min, JYPillä 5 x 2 min. Omaan silmään vikassa erässä myös lukuisia paikkoja kun pilli pysyi visusti taskussa vaikka ukkoa olisi pitänyt lapata HIFK:lta istumaan.

Samaa mieltä kyllä siinä että Teves oli luokaton. Ihan lapanen omassa päässä ja ihan helevatin löysästi tuli omiinpäin tuon mainitsemasi harhasyötön jälkeen.
 

moelsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähä alko jopa vituttamaan kun katsoin lehdistötilaisuudesta ekat 20 sekuntia, sit oli pakko sammuttaa.

Rautakorpi oli sitä mieltä, että oli laadukas peli ja oli ylpeä joukkueesta miten hienosti pelas ja nosti tasoa joka erään.

Ilmeisesti tämä on siis todella se vaatimustaso nykyään, johon ollaan lopulta valmennuksessakin tyytyväisiä ja ylpeitä. En ihmettele enää mitään.
Onkohan noista RD ajoista jäänyt seuralle sellainen pelko, että pukukopissa on nykyään kielletty äänenkorottaminen potkujen uhalla?
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Tuomarit ja Edi piti meitä pystyssä, mutta ei riitä. Kyllä kyrpii hävitä näihin räikeisiin yksittäisiin henkilökohtaisiin virheisiin. Tevesiltä aivan alokasmainen kiekonmenetys hyökkäyssinisellä.
Tuomarit? Siellähän vedettiin Platzeria korkealla mailalla naamaan, Gardineria nekkuun lopussa juuri ennen voittomaalia ja lukemattomia muita tilanteita kotiin päin.

Linjureille kiitos siitä avausmaalista toki.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Linjureille kiitos siitä avausmaalista toki.

Mä mietin sitä tilannetta niin, että linjuri katsoi, että pakki toi sen kiekon itse alueelle, jolloin se ei ole paitsio, nykyään. Ennenhän oli sama kuka sen kiekon alueelle vie, mutta muissakin peleissä olen kiinnittänyt tuohon huomiota ja tulkinnut sen olevan linjaus. Samoinhan ennen aikaan Hifkin eka maali hieno sisäsyrjäohjaus olis hylätty samantien. Peli muuttuu ja säännöt muuttuu, niin kai se menee.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä mietin sitä tilannetta niin, että linjuri katsoi, että pakki toi sen kiekon itse alueelle, jolloin se ei ole paitsio, nykyään. Ennenhän oli sama kuka sen kiekon alueelle vie, mutta muissakin peleissä olen kiinnittänyt tuohon huomiota ja tulkinnut sen olevan linjaus. Samoinhan ennen aikaan Hifkin eka maali hieno sisäsyrjäohjaus olis hylätty samantien. Peli muuttuu ja säännöt muuttuu, niin kai se menee.
Eihän se toki oikein mennyt, varmistin tämän vielä eräältä liigan linjurilta, mutta tulkitsi sen ilmeisesti noin kuin sanoit.
Eipä tuo onneksi ratkaissut ottelua joten etiäppäin kohti perjantain ilotulitusta!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eihän se toki oikein mennyt, varmistin tämän vielä eräältä liigan linjurilta, mutta tulkitsi sen ilmeisesti noin kuin sanoit.
Eipä tuo onneksi ratkaissut ottelua joten etiäppäin kohti perjantain ilotulitusta!

Jännää, minä huomasin jo iltasella pelistä kotiuduttuani jonkun tuomarien päällikön kommentin, jonka mukaan tilanne tuomittiin ihan oikein. Toki itse en pelissä edes ihmetellyt kun vastaavia, vaikka ei aina maaliin johtaneita on tällä kaudella eri peleissä tullut vastaan useampi, ajattelin sen olevan vaan uusi normaali ja näillä mennään.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jännää, minä huomasin jo iltasella pelistä kotiuduttuani jonkun tuomarien päällikön kommentin, jonka mukaan tilanne tuomittiin ihan oikein. Toki itse en pelissä edes ihmetellyt kun vastaavia, vaikka ei aina maaliin johtaneita on tällä kaudella eri peleissä tullut vastaan useampi, ajattelin sen olevan vaan uusi normaali ja näillä mennään.
Tuota tuo tuttavani sarkastisesti kommentoikin kysyessäni, että ilmeisesti sääntö on muuttunut. Ei maininnut tuota sanomaasi, sanoi vain että nykyisin sitten jokainen hipaisu tulkitaan palautukseksi.
Oikeasti sääntö on mennyt jotenkin näin hänen mukaansa näin ennen eilistä:
Pelaaja kuljettaa kiekon omalle puolustusalueelle tai syöttää hallitusti kiekon omalle puolustusalueelle.
Noin olen sen itsekin säännöistä viime vuonna lukiessani ymmärtänyt, kun junnujen pelissä aiheutti polemiikkia niin näytin sen teinille joka kävi hieman lämpöisenä maalinsa hylkäämisestä..

Jäädään jännityksellä odottamaan miten jatkossa toimitaan sitten oikeassa pelissä, toivottavasti pitävät jonkun palaverin mikä on oikea sääntö ettei jää enää tulkinnan varaa.
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Tuota tuo tuttavani sarkastisesti kommentoikin kysyessäni, että ilmeisesti sääntö on muuttunut. Ei maininnut tuota sanomaasi, sanoi vain että nykyisin sitten jokainen hipaisu tulkitaan palautukseksi.
Oikeasti sääntö on mennyt jotenkin näin hänen mukaansa näin ennen eilistä:
Pelaaja kuljettaa kiekon omalle puolustusalueelle tai syöttää hallitusti kiekon omalle puolustusalueelle.
Noin olen sen itsekin säännöistä viime vuonna lukiessani ymmärtänyt, kun junnujen pelissä aiheutti polemiikkia niin näytin sen teinille joka kävi hieman lämpöisenä maalinsa hylkäämisestä..

Jäädään jännityksellä odottamaan miten jatkossa toimitaan sitten oikeassa pelissä, toivottavasti pitävät jonkun palaverin mikä on oikea sääntö ettei jää enää tulkinnan varaa.
Ei ole tuo sääntö ole ollut voimassa ennen eilistä vaan edellisessä sääntökirjassa. Hämmentävä tilanne toki.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole tuo sääntö ole ollut voimassa ennen eilistä vaan edellisessä sääntökirjassa. Hämmentävä tilanne toki.
On kyllä todella outoa ettei oikea tuomarikaan tuota tiennyt. Täytyypä tutkia sääntökirjaa joku päivä, itse en usko ennen kuin näen.
Ei mitään henkilökohtaista, mutta tykkään tarkistaa asiat itse virallisesta luotettavasta lähteestä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
On kyllä todella outoa ettei oikea tuomarikaan tuota tiennyt. Täytyypä tutkia sääntökirjaa joku päivä, itse en usko ennen kuin näen.
Ei mitään henkilökohtaista, mutta tykkään tarkistaa asiat itse virallisesta luotettavasta lähteestä.

Mä nähtyjen perusteella olen itse tulkinnut muutosta (en siis muista, että viime kaudella näitä olisi eteen tullut, tällä kaudella useampia) niin, että jos puolustavan joukkueen pelaaja itse sen kiekon omiin toimittaa tavalla tai toisella, ei paitsiota vihelletä. Tässähän Hifkin pakilla oli kiekko hallinnassa, mutta itse tupeloi sen viivan väärälle puolelle. Kun kerran sääntö on tämä, olisi järjetöntä tuomaroinnin kannalta edellyttää, jokin sataprosenttinen kiekon hallinta pelaajalta ja tietoinen alueelleen vienti, menisi täysin arpomiseksi koko homma, eikä palvelisi sääntönä juuri mitään pelissä.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä nähtyjen perusteella olen itse tulkinnut muutosta (en siis muista, että viime kaudella näitä olisi eteen tullut, tällä kaudella useampia) niin, että jos puolustavan joukkueen pelaaja itse sen kiekon omiin toimittaa tavalla tai toisella, ei paitsiota vihelletä. Tässähän Hifkin pakilla oli kiekko hallinnassa, mutta itse tupeloi sen viivan väärälle puolelle. Kun kerran sääntö on tämä, olisi järjetöntä tuomaroinnin kannalta edellyttää, jokin sataprosenttinen kiekon hallinta pelaajalta ja tietoinen alueelleen vienti, menisi täysin arpomiseksi koko homma, eikä palvelisi sääntönä juuri mitään pelissä.
Mun mielestä se ei nimenomaan ollut hallussa vaan sai mailan syötön väliin, mutta näinhän se vissiinkin tulkittiin.
Eli siinä mielessä ollaan eri mieltä asiasta. Asioita voi tulkita erilailla ja ainakaan siirretyn rangaistuksen aikana ei tuota tulkita kuin kerran sadasta (tuomari yskäisee vahingossa pilliin) puolustavan pelaajan hallussa olevaksi.
Mun tulkinta voi toki olla täysin väärä, mutta näin olen pelejä seuraamalla tuon ymmärtänyt ettei tuollainen kosketus ole sama kuin olisi hallussa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mun mielestä se ei nimenomaan ollut hallussa vaan sai mailan syötön väliin, mutta näinhän se vissiinkin tulkittiin.

Minä sen käsitin niin, että se kiekko joutui alueelle käsittelyvirheen kautta, Tevesin lirppuhan siinä oli, enkä nyt ihan sitä syötöksi laskisi, mutta itse pakki sen tupeloi. Vaikea tuommoinen toki tilanteena pelaajalle on, kun epäonnistuu hallinnassa, mutta pelissä tulee paljon tilanteita, joissa pelaaja epäonnistuu syystä tai toisesta välineen hallinnassa, joskus ne päätyy maaliin asti, usein ei. Ei tuomarit mielestäni ole mitään taitoluistelu tuomareita, jotka antaa pisteitä onnistumisen mukaan, tätä ajan takaa sillä, että linjaukseen ei voi kuulua tyylipisteitä mukaan, eli tulkintaa identtisistä tapahtumista liikaa, siellä ei pelata keskustelupalstojen täyttämiseksi kuitenkaan ja muuhunhan tuo ei juuri vaikuta.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärrän sun tulkinnan vaikka olenkin erimieltä, mielipiteitä on ja pitääkin olla.
Yleensä nuo on vain vihelletty paitsioksi omaan silmään. Onneksi ei ollut mikään 7.finaalin ratkaiseva maali kyseessä!

Asiasta toiseen, mun pelien selvä putki katkeaa perjantaina, kun lähden katsomaan Hippoksen hornankattilaan matsia. Elikkä luvassa paljon maaleja, toivotaan oijoijoin soivan enemmäkseen.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jos se on tuo kohta säännöistä, niin siitä vaan tulkitsemaan:

- Jos pelaaja sääntöjen mukaisesti kuljettaa, syöttää tai pelaa kiekon takaisin omalle puolustusalueelleen,kun vastajoukkueen pelaaja on tällä puolustusalueella, tilanne ei ole paitsio ja pelin annetaan jatkua

Tuossa ei puhuta mitään ainakaan hallussaolosta.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
"Jos se näyttää ankalta, ui kuin ankka ja vaakkuu kuin ankka, niin yleensä se on ankka".

Kyllä täytyy antaa posia tuomareille, jotka eilisen tilanteen joksikin muuksi kuin paitsioksi tulkitsivat. Vaikka (ja varsinkin kun) tilannetta katsoi hidastettuna, niin aivot sekä selkäydin näkivät vain paitsion.

Kun nyt näki tuon sääntökohdan, niin paha on mennä tuomareita moittimaan. Vaikka kyse olisi vain kosketuksesta, niin kosketus kuitenkin vaikuttaa peliin ja sitä kautta tulkinta tuntuu ymmärrettävältä. Vaikka silmä, aivo ja selkäydin sanoo ihan muuta.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos se on tuo kohta säännöistä, niin siitä vaan tulkitsemaan:

- Jos pelaaja sääntöjen mukaisesti kuljettaa, syöttää tai pelaa kiekon takaisin omalle puolustusalueelleen,kun vastajoukkueen pelaaja on tällä puolustusalueella, tilanne ei ole paitsio ja pelin annetaan jatkua

Tuossa ei puhuta mitään ainakaan hallussaolosta.
Tuota kun lukee niin voi tulkita siis, että ainoastaan vahinko kimmoke tulkitaan paitsioksi. Kieltämättä IFK pakki kiekon pelaa omalle alueelle.
Eli taidan olla siis väärässä..
Aina oppii uutta, alan kyllä syynätä linjureita tarkemmin. Parempikin jos menee noin tuo sääntö, hyökkäävän joukkueen etu ja ilman tuota olisi jäänyt tuokin maali tekemättä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös