Vitutusketju

  • 1 126 632
  • 8 557

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
No itse ainakin olen kuullut muun muassa sellaisen, ettei päävalmentaja Virtanen meinannut lähteä matkaan yhteen vieraspeliin ollenkaan. Täysin varma en ole kyllä huhun paikkaansa pitävyydestä selllaisenaan, mutta kireä oli ennen lähtöä tunnelma ollut ja kyseessä oli yksi näistä alta riman peleistämme.

Ilves-JYP pari viikkoa takaperin.
Tästähän eräs toinen nimimerkki puhui jo aiemmin mutta sekin tyrmättiin one big happy familyn toimesta, ettei voi mitenkään pitää paikkaansa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Väistämättä käy mielessä oliko tänään(kin) käynnissä italialaistyyppinen hidastuslakko - "työntekijät ovat työpaikalla ja tekevät töitä, mutta verkkaiseen tahtiin" (Wikipedia). Optimistina toivon, että tällä pyritään ajamaan Virtanen pihalle pääkoutsin paikalta. En jaksa uskoa, että tämä laiva enää muuten kääntyykään. (Paitsi tietenkin pitämällä kapteeni ruorissa, kierähtämällä ympäri ja uppoamalla kuin Costa Concordia.)

Niin, ettei unohtuisi: vituttaa se että ne pelitavan uusimiseen ja Virtasen päävalmentajavalintaan liittyvät pelot ovat käymässä toteen. Vaikka vielä top-4:n joukossa ollaankin, jota kovasti ihmettelen...
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Niin ja tässä joukkueen tilanteessa ei selvästikään ole kyseessä mikään muu kuin tuo em.hidastuslakko. Kaikki ovat nähneet mihin joukkue pystyy kun vaan tahtoo. Nyt on seurajohdolla kova paikka. Olen varma että Virtasen palli heiluu. Jotain oli nyt pelin jälkeenkin ollut eripuraa (kyllä,tunnen erään pelaajan joukkueesta joka eka kerran myönsi hässäkän). En kyllä ihmettele. Oli sen luokan koomailu ettei tuota selitä mikään muu kuin todella tulehtunut tila kopissa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No itse ainakin olen kuullut muun muassa sellaisen, ettei päävalmentaja Virtanen meinannut lähteä matkaan yhteen vieraspeliin ollenkaan. Täysin varma en ole kyllä huhun paikkaansa pitävyydestä selllaisenaan, mutta kireä oli ennen lähtöä tunnelma ollut ja kyseessä oli yksi näistä alta riman peleistämme.

Tällainen viesti kantautui allekirjoittaneen korviin eräältä joukkueessa toimivalta henkilöltä. Kyseessä ei ollut kukaan pelipaikan tai peliajan vuoksi mielensäpahoittaja-pelaaja.

Ikävä profiloitua tämän ketjun vakioasiakkaaksi, mutta valitettavan paljon aihetta on. Minä oletin joukkueen voittaneen ongelmansa tuon Ipa-feilaamisen jälkeen kun oli pitkät pölinähetket pidetty ja ilmeisesti Virtanenkin antanut pelaajille luvan pelata pelaajien peliä. Tämä väite konkretisoitui muutamassa ottelussa ja lähinnä kunnon asenteessa sekä peli-ilmeessä.

Mestaruuteen uskon aina, mutta pahasti vaikuttaa siltä ettei tämä kevään paratiisiin vievä juna selviydy pääteasemalleen tällä kertaa. Joukkue ailahtelee aivan liikaa ja yhtenä päivänä pelataan huikea ottelu, mutta heti seuraavana voidaan romahtaa jo täysin. Tällaista ei saa tapahtua tässä vaiheessa kautta ja nyt puhun nimenomaan pelaajien asenteesta sekä peli-ilmeestä. Tappiot ovat luonnollinen osa peliä ja välillä tulee rumastikin turpaan. Numeroita en itke siis niinkään.

Joukkue vaikuttaa välillä tekevän ryhtiliikkeen lähinnä ammattimaisuuden vuoksi, mutta yhteiseen asiaan ja tyyliin ei tunnuta lopulta uskovan. Joukkueella ei tunnu olevan hauskaa ja tämä on oikeasti erittäin tärkeää. Jätkien pitää kyetä luottamaan toisiinsa ja siihen mihin suuntaan halutaan aidosti mennä. Nyt on ollut myös tilaa vaikeuksista voittoon -kasvutarinoille ala. Ässät, mutta mitään ei olla kyetty oppimaan.

Näen joukkueen suurimpana syöpänä Marko Virtasen, mutta nyt on myöhäistä reagoida enää tämän kauden tiimoilta. Parin kuukauden kuluttua Märkkö on joko messias tai JYPin peli-ilmeen sekä menestyksen turmellut vitsi. Valitettavasti ajatukseni kääntyvät jälkimmäiseen.

Edit. Syytän toki myös seurajohtoa joka on mielestäni reagoinut tähän muka pakottavaan kehittymisen tarpeeseen väärällä tavalla. Menestys tuntuu olevan sanomattakin selvä asia ja eihän sitä nyt yksi untuvikko-koutsi pysty turmelemaan, koska Jyrki Ahokin loisti. Luultavasti johdossa ollaan ajateltu että samalla voidaan tehdä pelitavasta yleisöystävällistä viihdesirkusta, mutta samalla myös menestytään. Väärin ajateltuja dollarin kuvia nyt herroilla ollut silmissä.
 
Viimeksi muokattu:

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Jokohan tämä vittumarkon TET-harjoittelu olisi tulossa tiensä päähän? Mitäs se RD aikanaan totesi, älä koskaan aliarvioi pukukopin sisäistä voimaa. Ukko ulos jo nyt, vai sinnitelläänkö kauden loppuun ja kesällä isompi siivous Tynineen päivineen. Tiedän, ei tuo fossiili lähde kulumallakaan, mutta aina voi toivoa.
Loppukaudesta tulee vielä huikeaa komediaa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jokohan tämä vittumarkon TET-harjoittelu olisi tulossa tiensä päähän? Mitäs se RD aikanaan totesi, älä koskaan aliarvioi pukukopin sisäistä voimaa. Ukko ulos jo nyt, vai sinnitelläänkö kauden loppuun ja kesällä isompi siivous Tynineen päivineen. Tiedän, ei tuo fossiili lähde kulumallakaan, mutta aina voi toivoa.

Loppukaudesta tulee vielä huikeaa komediaa.


Tässä on nykyliigan suurin totuus. Kannun vie jolla on koppi parhaassa kunnossa. Pelilliset erot ovat sivuseikka. Koppirankingissa lienemme pahalla takamatkalla.
 

MattiM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jos huhut pitää paikkaansa suksien ristiinmenemisestä niin Marko voisi lähteä ulos samantien. Minkäänlaista kehitystä ei ole ollut pelissä koko kaudella ja mun puolesta tuon kiekollisemman pelityylin voi jättää Sihvosen masturbaatiofantasioiden kohteeksi. Tylsää ja epävarmaa roskaa tuo peli. Tällä menolla ulos ekalla kierroksella
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vituttaa jos joku tulee tänään vielä kertomaan kuinka ei saa kritisoida valmentajaa ja kertoo sarjataulukon sekä kuntopuntarin avulla kuinka menee hyvin ja ollaan yks vitun BIG HAPPY FAMILY!

Tulkaa nyt joku. Saatana.

Tämä sisäsiisteys on valitettavasti pesiytynyt tiettyyn osaan faneista. Itse odotan myös mielenkiinnolla sitä ensimmäistä joka tulee jauhamaan siitä miten jatkiksen kirjoittajat viljelevät paskaa joukkueen ongelmista ja eivät muutenkaan amatööreinä tiedä mistään mitään.

Joku voisi myös tässä kohtaa lohkaista viimeisen viiden kauden kuntopuntarit peliin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tämä sisäsiisteys on valitettavasti pesiytynyt tiettyyn osaan faneista. Itse odotan myös mielenkiinnolla sitä ensimmäistä joka tulee jauhamaan siitä miten jatkiksen kirjoittajat viljelevät paskaa joukkueen ongelmista ja eivät muutenkaan amatööreinä tiedä mistään mitään.



Joku voisi myös tässä kohtaa lohkaista viimeisen viiden kauden kuntopuntarit peliin.


Usein myös ohitetaan se että aika moni jatkiksen kirjoittajista omaa oikeasti suhteita sisäpiiriin ja moni "mielipide" ohitetaan paskanpuhumisena. Jokainen huhu joka menee vihkoon laitetaan "hallihuhuiksi". Jokainen joka tuntee liigakiekkoilijoita tietää kuinka pyhä koppi on ja sen ettei asioita vuodeta kuin äärimmäisissä tilanteissa. Tämä hetki koitti tänään tuossa about 20:00. Tämä kertoo jotain kun tiedän mitä helvetillistä lypsämistä olen vuosia harrastanut.

Tämän joukkueen tämä kausi lyödään lukkoon tauon aikana. Toivon että Seppänen ottaa nyt johtajan roolin. Kiitos ja anteeksi!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Käytiin tässä tsekkaamassa Laajavuoressa alamäkiluistelua, ja näyttäs
siltä että siellä mentiin tänään paljon kovempaa kun JYP hippoksella.
Siis mitä v.tun peliä tänään JYP esitti. Kuulemma tunne puuttui täysin, siellä fokus peliin puuttu vähän joka jätkältä. Vaikka olis miten nyt sukset ristissä Virtasen kanssa, niin pitäs nyt joku ammattiylpeys sentään olla. Etenkin nämä kotipelien esitykset pitäs olla niin, että SAATANA SIELLÄ TEHDÄÄN KAIKKI NIIN
ETTÄ VOITETAAN.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Usein myös ohitetaan se että aika moni jatkiksen kirjoittajista omaa oikeasti suhteita sisäpiiriin ja moni "mielipide" ohitetaan paskanpuhumisena. Jokainen huhu joka menee vihkoon laitetaan "hallihuhuiksi". Jokainen joka tuntee liigakiekkoilijoita tietää kuinka pyhä koppi on ja sen ettei asioita vuodeta kuin äärimmäisissä tilanteissa.

Totta tämäkin, mutta itse ainakin silloin tällöin pelaajien kautta kuultuihin juttuihin suhtaudun varauksella, koska taustalla voi olla henkilökohtaiset motiivit juurikin peliaikaan tai rooliin liittyen. Kännissä ja koomassa kuultujen juttujen tyylille sitten painoarvoksi nolla.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Totta tämäkin, mutta itse ainakin silloin tällöin pelaajien kautta kuultuihin juttuihin suhtaudun varauksella, koska taustalla voi olla henkilökohtaiset motiivit juurikin peliaikaan tai rooliin liittyen. Kännissä ja koomassa kuultujen juttujen tyylille sitten painoarvoksi nolla.


Tämä. Tämä myös. Pitää osata irrottaa nämä henkilökohtaiset motiivit. Sen johtopäätöksen olen kumminkin tehnyt että "koppi vuotaa". Viimeisten vuosien kokemuksia on helppo verrata. Tilanne on nyt enemmän kuin huolestuttava.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Jos nämä huhut pitää paikkansa, seuraava huolenaihe on miten JYPin johdolla on munaa tässä vaiheessa kautta tehdä kovia ratkaisuja. Koska siellä taitaa kaikki olla vähän liiankin tuttuja ja kavereita keskenään, eihän kaverin työpaikkaa voi niin vaan viedä.

Dufva kun lähti, ei ollut enää niinkään kenellekkään kaveri ja tajusi itse lähteä, kohti uutta työpaikkaa. Virtanen on taas näyteikkunassa, ensimmäistä kautta päävalmentajana. Tekee varmasti kaikkensa(valehtelu lehdistötilaisuudessa) ettei saa potkuja, koska tuon jälkeen ei varmasti ole ottajia liigatasolla. Joten ilmeisesti Tyni ja kumppanit toivoo kädet ristissä vaan että pojat hoitais homman kotiin keväällä, ettei vaan Veltsun valmentajaura ala ikävästi, tietenkin perustellen vaihtamista riskitekona tässä vaiheessa kautta. Omasta mielestä Veltsun pitäminen loppukauden ei ole vain riski, vaan tuomio ja hiljainen hyväksyntä tälle kaudelle. Eli ulos jääminen mitalipeleistä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jossain on nyt mätää ja suuresti, mutta en lähde ottamaan sen enempää kantaa tietämättä faktoja.

Sen vain sanon, että jotain radikaalia pitää tehdä ja se pitää tehdä pian.

Joukkueen nykytilaan tämä ei ehkä liity, mutta Kari Tyni on mielestäni suurin ongelma JYPin organisaatiossa tällä hetkellä. Hieno mies, mutta väärissä hommissa. Ilman Tynin alasajoa ei JYP tule kunnolla uudistumaan koskaan. Suurin syy katsojakatoon ei ole joukkueessa itsessään, vaan joukkueen johdossa. Ja yksittäisistä ihmisistä Tyni on se suurin tekijä. Valitettavasti.

JYP-laiva on tällä hetkellä ajanut Karille (pun intended), mutta vielä ei ole liian myöhäistä irroittautua siitä edes tämän kauden osalta. Nopeita liikkeitä kuitenkin vaaditaan.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Minä sanoin jo vuonna '94 että kaikki menee päin vittua, ja niinhän se on mennytkin.

En ole viimeisen kuuden kauden aikana kovin usein ollut ihan se suurin negailija täällä JYP-osiossa. Joitakin pahoja sanoja sanoin Ahosta, se on kyllä totta, mutta mielestäni ne olivat mestaruudesta huolimatta ja nimenomaan siinä vaiheessa kautta suhteellisen aiheellisia. Tätä olen silti aina sanonut: minua ei kiinnosta kuntopuntarit ja tilastot läheskään niin paljoa kuin montaa muuta täällä. Olen joulukuusta lähtien (kun aloin vihdoin JYPin pelejä myös näkemään) ollut sitä mieltä, että JYPin pelitavassa on jotakin rakenteellisesti ongelmallista. En ole Johtava, mutta katson peliä "pelaajan" silmin. Se ei tule selkäytimestä, siinä on liikaa virheisiin johtavia tilanteita, jotka eivät johdu pelaajien kyvyttömyydestä hallita omaa peliään.

Ennen kautta olin erittäin skeptinen Virtasen lanseeraamaa "reagointikiekkoa" kohtaan. Se ei kuulostanut nyky-JYPin pelityyliltä. Joten toistan jo muissa ketjuissa esittämääni huolestuneisuutta: minkä vitun takia piti muuttaa sellaista pelitapaa, joka toimi vitun hyvin ja josta syystä JYP on ollut viimeiset puolivuosikymmentä koko Suomen vittumaisin vastustaja?

Minua vituttaa yksinkertaisesti se, että muita faneja ei enää vituta JYP. Sen kun näemmä voi voittaa parin viikon sisään viiden maalin erolla Ilves ja Lukko. Vittu nykypäivän Ilves ja Lukko.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Taas yksi todiste siitä, että Suomi on nillittäjä marisijoiden ja ammattiloukkaantujien luvattu maa. Pikkusen ampuu pari joutavaa paitaa ylitse. Eipä nuo tekstit nyt niin pahoja ole kuitenkaan.

Ihan oikeasti. Aikuiset miehet.

Niin, ei nuo tekstit sinänsä pahoja ole, mutta helvetin typeriä kuitenkin.

Idea on sinänsä hyvä, mutta tekstien pitäisi olla hieman kekseliäämpiä. Asiallinen vittuilu ja kuittailu on ihan jees, mutta mikä idea on jossain "Me ollaan hävitty tää peli - Tepsin pelaajat" -jutussa
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Niin, ei nuo tekstit sinänsä pahoja ole, mutta helvetin typeriä kuitenkin.

Idea on sinänsä hyvä, mutta tekstien pitäisi olla hieman kekseliäämpiä. Asiallinen vittuilu ja kuittailu on ihan jees, mutta mikä idea on jossain "Me ollaan hävitty tää peli - Tepsin pelaajat" -jutussa

TPS:n kohdalla olisi kyllä ollut helppo keksiä aiheellisiakin kuitteja tyyliin "kaikki on kaupan" tai "kuka me myydään seuraavaksi" -
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Poiketaan tästä Liiga-aiheisesta keskustelusta sen verran, että nyt vituttaa kun Immonen on Suomen ykkössentteri ja kun Jakke perkele dominoi taas ihan käsittämättömästi jotain Kanadaa vastaan niin menee taas muutama vuosi enemmän ennen kuin mies palaa tänne.
 

Sannoittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
TPS:n kohdalla olisi kyllä ollut helppo keksiä aiheellisiakin kuitteja tyyliin "kaikki on kaupan" tai "kuka me myydään seuraavaksi" -

Oletko oikeasti tuota mieltä? Minusta tuollaisten paitojen painattaminen olisi vammaiselle nauramista. Liigassa ei kilpailla taloudenpidolla eikä henkilöstöhallinnon ratkaisuilla, urheilullisen menestyksen tavoittelussa joudutaan ottamaan kovia taloudellisia riskejä ja joka vuosi joku epäonnistuu ja kärsii taloudellisista tappioista. Se ei ole kuittailun aihe, kysymys on monien ihmisten toimeentulosta. Itse peli on voittamista ja häviämistä, ja yksittäiseen peliin ladataan panoksia, ja kumpikin kilpaileva osapuoli on tietoinen, missä mennään: toinen voittaa, toinen häviää.

En keksi yhtään seikkaa, mikä tekisi tuon paidan tekstin 'Me ollaan hävitty tää peli...' jotenkin erityisellä tavalla moitittavaksi. Verrataan tuota tekstiä tähän asti nähtyyn ja kuultuun: TPS:n kannatuslaulussa on sanat 'ei tullut vastustaja turhaan tänne Turkuun – saa kohta nähdä kuinka oma verkko heiluu'. Pitäisikö tuolle laululle tehdä Liigan päätöksellä kuten Saksan kansallislaululle; sallitaan siitä vain kolmannen säkeistön soittaminen. Urheiluun pitää kuulua uhoamista ja oman erinomaisuuden propagandistista korostamista.

Uhoaja (paidan painattaja) on se, joka ottaa urheilullisen riskin. Paidan painattaja katkaisee omat perääntymistiensä. Häviämällä menetät hieman kasvojasi, mutta riskinotolla rakennetaan asetelmia. TPS päätti katsoa JYPiltä munat ja voittikin ottelun – onko Jatkoajan kirjoittajien paha mieli enemmän seurausta suosikkiseuraan samaistumisesta ja sen myötä tappiokokemuksen karvaammasta kokemuksesta kuin moraalista närkästymistä sopimattomasta tekstipainatuksesta?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
onko Jatkoajan kirjoittajien paha mieli enemmän seurausta suosikkiseuraan samaistumisesta ja sen myötä tappiokokemuksen karvaammasta kokemuksesta kuin moraalista närkästymistä sopimattomasta tekstipainatuksesta?

Ei. JYP pelaa tällä hetkellä hyvää kiekkoa ja voittanee mestaruuden kauden päätteeksi. Olen tyytyväinen ettei menestyvää pelitapaa sekä yleistä konseptia ole lähdetty tämän kauden nimissä muuttamaan. Meillä on myös liigan kovin valmentaja.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
..onko Jatkoajan kirjoittajien paha mieli enemmän seurausta suosikkiseuraan samaistumisesta ja sen myötä tappiokokemuksen karvaammasta kokemuksesta kuin moraalista närkästymistä sopimattomasta tekstipainatuksesta?

Molempia. Vituttaa että hävitään hävettävällä esityksellä kummatkin kotipelit tällä viikolla, mutta enemmän hävettää tuo ylimielisyys, jolla Tyni ja lakeijansa tekevät JYPiä naurunalaiseksi muualla Suomessa.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joukkueen nykytilaan tämä ei ehkä liity, mutta Kari Tyni on mielestäni suurin ongelma JYPin organisaatiossa tällä hetkellä. Hieno mies, mutta väärissä hommissa. Ilman Tynin alasajoa ei JYP tule kunnolla uudistumaan koskaan. .

Täysin samaa mieltä. Tyni ei ole sellainen suunnannäyttäjä ja johtaja, joka uudistaisi organisaatiota vaadittavaan suuntaan. Eteenpäin on mentävä, jos JYP Jyväskylä Oy aikoo pysyä kilpailukykyisenä organsiaationa myös jatkossa ja taistella ihan kärkipään joukossa niin taloudellisilla kuin urheilullisillakin mittareilla. Se vaatii uusia kasvoja, uutta ilmettä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Täysin samaa mieltä. Tyni ei ole sellainen suunnannäyttäjä ja johtaja, joka uudistaisi organisaatiota vaadittavaan suuntaan. Eteenpäin on mentävä, jos JYP Jyväskylä Oy aikoo pysyä kilpailukykyisenä organsiaationa myös jatkossa ja taistella ihan kärkipään joukossa niin taloudellisilla kuin urheilullisillakin mittareilla. Se vaatii uusia kasvoja, uutta ilmettä.


Tähän vahva sama. Tyni on omimmillaan markkinoinnissa. Tuo toimitusjohtajan pesti on vaan liian iso pala. Tyni on liikaa juurtunut menneisiin toimintatapoihin. Ketäköhän Jyväskylän seudulla olisi vapaana sopivalla kompetenssiksi varustettuna?
 

Sannoittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Molempia. Vituttaa että hävitään hävettävällä esityksellä kummatkin kotipelit tällä viikolla, mutta enemmän hävettää tuo ylimielisyys, jolla Tyni ja lakeijansa tekevät JYPiä naurunalaiseksi muualla Suomessa.

Ei siinä pitäisi olla mitään hävettävää. Samoin tuo asian nimeäminen 'ylimielisyydeksi' pitäisi ajatella uudelleen. Aiemmin kirjoitin samasta ilmiöstä ja nimesin teot ja tapahtumat sallituksi uhoksi.

Tuon uhon varaan monet urheiluseurat rakentavat omaa voittajan identiteettiään. Pitäisikö ruveta kuorossa nauramaan Tapparalle jokaisen sen häviämän pelin jälkeen muistuttamalla 'Tappara on terästä' -laulun sanoista: 'toiset Tapparaa niin kunnioittaa – että aniharva vieras voittaa – jos niin käy, on turha naamaa soittaa – kas joskus onni muille hymyilee'. Noilla riimityksillä halutaan sanoa, että 1) on syytä olla nöyrä Tapparaa kohtaan ja hyväksyä häviönsä, ja että 2) voittokin Tapparasta on enemmän onnea kuin omaa pelillistä ansiota. Onko tämä sitten urheiluseura Tapparan taholta ilmaistua ylimielisyyttä? Itselleni se ei sitä ole; se on pikemminkin aiemmin mainittua humoristista urheiluun kuuluvaa uhoa, jolla rakennetaan samaistumispohjaa symbolisella tasolla.

On tottakai lähtökohtaisesti väärin lähestytty, jos kieltäisi toisen ihmisen oikeuden omiin tunteisiinsa. Otsikon mukainen tunnetila on varmasti koettua todellisuutta – itse en vain enää kykene liigakiekkoilussa ja sen ympärillä tapahtuvien ilmiöiden äärellä kokemaan noin kielteisiä tunteita. Lienee ikäkysymys: muistan sairastuneeni ihan fyysisesti, kun KalPa voitti välieräsarjan vuonna 1991. Jotenkin pitkä jännitys laukesi Jari Pulliaisen jatkoaika-maaliin ja elimistö antoi periksi. Tiedän siis, mitä jääkiekko, oma seura ja mentaalinen panostaminen emotionaalisella tasolla ovat. Minulla ei tuolloin ollut nuorena miehenä mentaalisia välineitä käsitellä suurien odotuksieni nopeaa romahtamista, ja projisoin ja samaistin ehkä liikaa itseäni silloiseen joukkueeseen (minä olen voimakas, koska JYP (JyP HT) on voimakas et vice versa).

Mutta tuossa vitutuksessasi (rakentaa itsellensä vitutuksen siitä, mitä muut minusta (meistä) ajattelevat) on jotain aitosuomalaista regressiivisyyttä! Tutkimusten mukaan vitutus lyhentää elinikää pahimmillaan 15 vuodella aiheuttamalla somaattisia oireita, jotka pitkittyessään johtavat hormonaaliseen epätasapainoon. Siihen meillä ei ole kansantaloudellisesti varaa.

ZayWest näyttää ratkaisseen asian edukseen ottamalla asiaan ironista etäisyyttä. Toivottavasti metodin käyttö ei kroonistu, sillä sen tien päässä on kyynistyminen, ja se ei tee hyvää rakkaalle seurallemme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös