Tätäkö tämä on ollut koko kauden?
Näin kauden ekan pelin KalPaa vastaan ja yksi muu peli on tainnut ilmaisilta näkyä, muuten olen ollut radion varassa. Onko tuo peli ollut samanlaista koko kauden? Lievemaan huudon, euro-pelien ja esim. Tappara-pelin nousun varassa olen kannatellut jonkinlaista toivoa, että kyllä se diesel lähtee vielä käyntiin. Nyt näin streamiltä Ässät-pelin ja täytyy sanoa, että tuli ikävä Mestis-kiekkoa!
Ymmärrän että pelitavassa on tehty muutoksia, mutta onko luistelukin kielletty nykyään?! Tänään hyviä olivat Poukkula (ainoa jolla oli liikettä), Tarkki ja Salcido. Loput aivan hirveätä kuraa. Ja kun ottaa huomioon kuinka huonosti Ässät pelasi, "kura" vaatii jo aika paljon. Kuinka vaikeaa se "kiekollinen" pelitapa on viedä sisään? Jos siihen pitää uhrata kokonainen kausi kalliilla joukkueella, onko se enää mielekästä? Minulla alkaa usko loppua sen suhteen että niitä vanhankin pelitavan vahvuuksia joskus kaivettaisiin esille; mikä olisi parempi paikka ollut yksinkertaistaa peliä kuin koko pakkiosaston hajoaminen? Nyt ainakaan kiekko ei ollut sen enempää kiekollista kuin perusvarmaakaan, fyysisyyttä en nähnyt, tuntuu etten edes yritystä. Ei kai tuo euro-kiertue voi jengiä noin aneemiseksi vetää? Peli oli kamalaa räpellystä alusta loppuun, syötöt menivät jatkuvasti eteen ja taakse, kovin montaa ei kohdilleen. Vaikea kai tuota kiekollistakin on pelata ilman kiekkoa. Ei huolestuttaisi niin paljon, jos Ässät olisi tullut päälle kuin raivo härkä, mutta kun senkin peli oli (melkein) yhtä huonoa. Joo, ehkä siinä pääsi pahimmat...
PS. Pyörrän puheeni niin mielelläni jos keväällä taas putki kulkee.