Vitutusketju

  • 10 550 253
  • 56 138

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä olen terve suomalainen mies, ja haluan juoda normaalia maitoa. Mutta mistään sitä ei enää meinaa saada, paitsi baarissa kun juon valkovenäläisiä.
Valkovenäläisiä en ole juonut baarissa enkä muutenkaan, mutta niissä maitodrinkeissä, joita olen juonut, olen aina saanut laktoositonta maitoa ilman, että on tarvinnut kysyä sitä erikseen. Se on hyvä juttu, koska olen laktoosi-intolerantikko. Voisin kuvitella, että valkovenäläisiäkin tehdään laktoosittomaan maitoon ihan asiakkaalta mitään kysymättäkin.
 
Vittu, tavallinen kevytmaito tavallisille ihmisille

Tätä olen miettinyt ja olisi kiva saada joltain ihan faktatietoakin asiasta. Mietin nimittäin, että mikä onkaan tänä päivänä se tavallisen suomalaisen tavallinen maito? Sanoisin, ettei se ole kevytmaito. Siis ihan myynniltään.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Näinhän se on sellaisissakin lajeissa, joita sentään seuraa maailmanlaajuisesti n. 42 miljardia katsojaa enemmän kuin jotain jääkiekkoa.

42 miljardia? No jo on potkiksella katsojia. Ja itse aiheeseen:
-Vituttaa jalkapallo, kuka vitun masokisti jaksaa katsoa 90min tota helvetin tylsää peliä? Ja kyllä, paljon on harrastajia&faneja ko. lajilla, mutta tämä on minun mielipiteeni, mistä kenenkään potkupallo -fanin ei tarvitse ottaa itseensä.
-Vituttaa, että sm-liigassa on meneillään IFK-fanin silmin todella hmv-pleijarit. Suikkasen vuoksi pitänee tepsille pitää peukkuja, muuten ihan sama.

edit. fudiksesta vielä.. Kavereiden kanssa pelailu on ihan hauskaa ja paikanpäällä divari-tason fudista tulee myös välillä seurattua. Paljon hauskemman näköistä, kun kentällä on paljon tapahtumia (johtuen pelaajien surkuhupaisasta tasosta)... Olen myös harrastanut jalkapalloa 9v.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kevytmaito, eli "sininen maito" on ainut ruoka tai tuote mitä syön, missä on "kevyt", "rasvaton", "light" tai muu vastaava termi käytössä. Viilatkaa siitä lisää pilkkua, perkeleet.
Täysin samoilla linjoilla ollaan.

Ennen, kun ruoka oli oikeaa ruokaa eikä näitä lisäainelightpaskoja, oli jokaisella koululuokalla keskimäärin yksi ruoka-aineallergikko, jos sitäkään. Nyt joka toisella on jotain intoleransseja ja muita händikäppejä, ja minä syytän siitä rasvan, suolan ja oikeiden ruokien puutetta.

Rasvaton maito on tonkanpesuvettä, ei sitä mies juo.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oon nyt ollut viikon kotona ja työhuoneen jostain sopukasta kuuluu yhä piip-piip-piip-piip... Ollaan pikkujätkän kanssa käännetty pääkatkaisija nollaan useamman kerran ja koitettu etsiä lelua, josta tuo veikeä piippaus lähtee, mut ei vaan löydy. Onneks lähtö kaukomaille on 9 päivän päästä ja perhe tulee mukaan, etteivät ehdi piilottamaan uutta lelua piippaamaan. Jos tuo sama ääni kuuluu vielä elokuussakin kun seuraavaksi tänne kotiin suunnistan, niin taidan sijoittaa säästöni patterifirmojen osakkeisiin.
 

Rocco

Jäsen
Tätä olen miettinyt ja olisi kiva saada joltain ihan faktatietoakin asiasta. Mietin nimittäin, että mikä onkaan tänä päivänä se tavallisen suomalaisen tavallinen maito? Sanoisin, ettei se ole kevytmaito. Siis ihan myynniltään.
Oli vielä 2006 selkeästi ykkönen, ja 2008 edelleen reipaasti yli puolet maidosta oli sinistä maitoa. Parissa vuodessa on voinut tottakai tulla muutosta noiden muotimaitojen puolelle enemmän.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Valkovenäläisiä en ole juonut baarissa enkä muutenkaan, mutta niissä maitodrinkeissä, joita olen juonut, olen aina saanut laktoositonta maitoa ilman, että on tarvinnut kysyä sitä erikseen. Se on hyvä juttu, koska olen laktoosi-intolerantikko. Voisin kuvitella, että valkovenäläisiäkin tehdään laktoosittomaan maitoon ihan asiakkaalta mitään kysymättäkin.

Siis tarkoitatko sitä laktoositonta maitojuomaa vai perus UHT-vähälaktoosista paskaa? UHT varmaan baareissa on vielä suositumpi, halvemman hintansa ja paremman säilyvyytensä ansiosta. Kunnon baarit toki käyttää kevytmaitoa tai jopa punaistakin joihinkin juttuihin.

Duunissa meinas vituttaa pahastikin päivällä, onneksi alkoi vapaat. Jessus mitä puupäätä taas kaupunki täynnä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis tarkoitatko sitä laktoositonta maitojuomaa vai perus UHT-vähälaktoosista paskaa? UHT varmaan baareissa on vielä suositumpi, halvemman hintansa ja paremman säilyvyytensä ansiosta. Kunnon baarit toki käyttää kevytmaitoa tai jopa punaistakin joihinkin juttuihin.
Todennäköisesti tuota UHT-vähälaktoosista paskaa, en muista tarkalleen. Edellisen kerran tilasin baarissa maitoa sisältävän drinkin kesällä 2008 ja sitä ennen syksyllä 2004 tai 2005, muistaakseni. Harvemmin tulee juotua baarissa maitoa sisältäviä drinkkejä.

Äsken vitutti vesisade, kun siellä piti olla ulkona töissä. Nyt vituttaa se, kun en saa itseäni niskasta kiinni, että rupeaisin tekemään opinnäytetyötä tosissaan. Onhan tässä vielä aikaa, kun 10.5. pitäisi opinnäytetyön olla vasta suht koht valmiissa kunnossa, mutta katsellaan, että miten äijän käy.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keität silmät ristissä aamukahvit, kuuntelet ja palvelet lapsia odottaessa ja kun lopulta saat kupposen nenäsi alle, takapuolen tuoliin ja lapset ohjeistettua antamaan hetken rauhan... KAHVI MAISTUU IHAN KAUHEALTA!!!

Vittu. Kolme vaihtoehtoa: juon tän paskan, nostan perseeni ylös ja menen keittämään uutta tai odotan, kun ukko herää ja hän keittää tapansa mukaan hyvät tsufet. Taidanpa rankaista itseäni ja juoda tän litkun. Vituiksi meni tämäkin "päivän paras hetki". "Onneksi" joillakin on ihan oikeitakin ongelmia... mut vituttaapi silti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli vielä 2006 selkeästi ykkönen, ja 2008 edelleen reipaasti yli puolet maidosta oli sinistä maitoa. Parissa vuodessa on voinut tottakai tulla muutosta noiden muotimaitojen puolelle enemmän.
Oho, onpas yllätys, että rasvatonta maitoa juodaan noinkin paljon verrattuna kevytmaitoon. Ei nyt ainakaan heti tule mieleen, että joisiko kukaan mun tuntemista miehistä rasvatonta maitoa. Itse en pahemmin maitoa osta, mutta piimää aina silloin tällöin. Maidosta tulee jostain syystä ensimmäisenä mieleen Teemu Selänne, kuten joku jossakin ketjussa mainitsikin. Ihme ettei se mielikuva ole hävinnyt viidessätoista vuodessa. Jossakin ravintolassa tuntuisi kyllä vähän nololta tilata maitoa, varsinkin siis jos mies tilaisi ja vielä rasvatonta maitoa. Koittakaapa vaikka sanoa ääneen sana maito, niin se väkisinkin tulee suusta hieman sellaisella negatiivisella äänensävyllä. Rasvaton maito, kevytjuusto, lightkola, ituhippi, nynny, lihava laihduttaja, Teemu Selänne.
 

ferro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NY Rangers, Liverpool, 49ers
Oli vielä 2006 selkeästi ykkönen, ja 2008 edelleen reipaasti yli puolet maidosta oli sinistä maitoa. Parissa vuodessa on voinut tottakai tulla muutosta noiden muotimaitojen puolelle enemmän.

Noista linkeistä voisi tehdä pikaiset päätelmät, että maidon kulutus vähenee aikamoisella vauhdilla ja rasvattoman maidon kulutus ohittaa "kevyt"maidon vuoden 2013 tienoilla. Ja vituttaahan se, sillä kohta Suomi ei enää kuluta eniten maitoa asukasta kohden vaan jotkut sveitsiläiset...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
lihava laihduttaja...
?

Onko laihalla laihduttajalla sun korvissasi jotenkin parempi kaiku?
---

Maidolle voisi avata oman ketjun kokonaan, mutta todetaanpa pikaisesti tähän, että mulla ainakin on vähentynyt aika paljon maidon juonti tässä parin viime vuoden aikana. Ennen se kuului itsestään selvyytenä jokaiselle aterialle, nykyään juon mehuja ja vettä enemmän. Rasvatonkin menee ruoan kanssa, mutta ei pullan kanssa. Uunituore pulla lienee ainoa artikkeli, jonka kanssa en pysty kuvittelemaan mitään muuta kuin kevytmaitoa. Ja kahvin sekaan tietysti myös kevyttä. Onhan maito suurimmalle osalle maapallon väestöä lähinnä lasten juoma, joten miksi sitä täälläkään pitäisi loppujen lopuksi juoda pitkin poikin elämää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko laihalla laihduttajalla sun korvissasi jotenkin parempi kaiku?
No ei nyt silleen, mutta sitä tässä vaan tarkoitin, että jostain syystä aika usein näkee lihavien ihmisten ostavan noita light-tuotteita. Jossakin vaiheessahan niiden kuitenkin täytyy vetästä se sipsipussillinen rasvaa tai suklaalevyllinen sokeria naamaan, niin tuntuu jotenkin hieman hassulta kun ne kuitenkin jossakin pienissä jutuissa sitten miettivät parin hassun prosentin eroa. Ja lautaselle kun pistää vähän salaattia niin voi paremmalla omatunnolla sitten illalla mässäillä.
 
Oli vielä 2006 selkeästi ykkönen, ja 2008 edelleen reipaasti yli puolet maidosta oli sinistä maitoa. Parissa vuodessa on voinut tottakai tulla muutosta noiden muotimaitojen puolelle enemmän.

Kuten jo todettua, menee rasvaton lähiaikoina ohi ellei vielä ole mennyt. Lisäksi noissa linkittämissäsi taulukoissa ykkösmaito on sisällytetty kevytmaidon kulutukseen. Kun kevytmaidon kulutuksesta vähennetään ykkösmaidon osuus, niin olisiko sen "tavallisen sinisen maidon" käyttäjät jo tänä päivänä vähemmistössä? Siinä mielessä voidaan kohta pitää rasvatonta "tavallisten ihmisten maitona" ja kevytmaitoa jonain muinaisjäänteenä ja eläkeläisten juomana. Niin ne ajat muuttuu.
 

Rocco

Jäsen
Kuten jo todettua, menee rasvaton lähiaikoina ohi ellei vielä ole mennyt. Lisäksi noissa linkittämissäsi taulukoissa ykkösmaito on sisällytetty kevytmaidon kulutukseen. Kun kevytmaidon kulutuksesta vähennetään ykkösmaidon osuus, niin olisiko sen "tavallisen sinisen maidon" käyttäjät jo tänä päivänä vähemmistössä? Siinä mielessä voidaan kohta pitää rasvatonta "tavallisten ihmisten maitona" ja kevytmaitoa jonain muinaisjäänteenä ja eläkeläisten juomana. Niin ne ajat muuttuu.
Pitänee siis aloittaa kansanliike sinisen maidon puolesta!!! Barrikaadeille toverit!
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Mutta ei perkele ei ei ei ei, niin kun olen huolta pitänyt ja kaikkeni tehnyt, ei herranjumala, jo kuukauden jälkeen akvaariossa on kotiloita. EN KESTÄ. En en. Ärr. Ukko saa nyppiä niitä pois. Mä kuolen ällötyksestä. Aaarrrgh.

Vastaus tähän on varsin yksinkertainen ja kaunis. Tiikerinuoliainen. http://www.akvaariokalat.net/photos/tikrut.jpg

Nämä säyseät veijarit poistavat kotilo-ongelmasi ilman myrkkyjä tai isompia kotiloita, jos saat ne viihtymään. Lapolla voit imuroida kuoria pohjalta, kun kalat ovat kotiutuneet. Ovat kyllä suht hintavia, eivätkä viihdy yksin, mutta kauniita ja tehokkaita ne kyllä ovat.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Tiikerinuoliaisia en ostanut siitä syystä, että ne ovat parvikaloja ja tuo 240 litran akvaario on niille isoina aivan liian pieni. Tiikerinuoliaisella on myös paha tapa syödä monnisilta silmät päästä ja omat monniset ovat minulle suorastaan aarteita.

Hienoa, hienoa. Olet ottanut huomioon eri lajien eri vaatimukset. Harlekiinit ovat myös mainio valinta. Itselläni ei ole ollut koskaan ongelmia tiikerinuoliaisen aiheuttamista vammoista toisille kaloille, mutta onhan tuo mahdollista toki.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
McDonaldsissa jonottaminen. Miten se on niin saatanan vaikeeta?

Sama tapahtui tänään klo 13 viereisessä mäkkärissä. Autoja oli kaistalla jonoksi asti mikä nyt on ihan normaalia sunnuntaisin mutta kassalla sitten oli joku vitun toope kaktus perseessä ja ei vaan osannut. Kauheaa säätöä ja venasin kellon mukaan 13 min siinä luukulla ja se on mahdottoman pitkä aika autokaistalla. Siinä tulee jo itselle tunnontuskia.
 

Rocco

Jäsen
Suomalaiset eivät osaa jonottaa, tämän mä olen todennut täällä jo aikaisemminkin. Miten helppoa olisikin tehdä vain yksi jono josta sitten jokainen vuorollaan singahtaisi vapautuvalle kassalle?
Ainakaan monessa mäkkärissä ei ole edes tilaa tehdä yhtä jonoa, kun siinä kassojen edustalla on niin vähän tilaa. Ja minä menen mäkkärissä aina siihen jonoon missä on parhaimman näköinen myyjätär, jos siellä on kassoilla jonoa, ei tarvi arpoa. Tottakai jos jossakin on kassa tyhjänä, suuntaan sinne.

Lisäksi kun mäkissä olin aikoinaan töissä, niin siellä henkilökunnalle ohjeistettiin että ihmiset pitäisi saada jakautumaan tasaisesti eri kassoille, niinkuin kaupoissa on. Ei niin että kaikki jonottaisi yhdessä jonossa ja menisivät sinne mistä kassa vapautuu. En sitten tiedä miten ihmiset olettavat että mäkkärissä jonotetaan, koska aika tasaisesti näen molempia tapoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös