ja nyt sekin menee kai reisille...
Nuo tämän hetken puukkojunkkarit..
Joo, reisille meno ja puukkojunkkarit = meikäläisen juhannus eli sen loppuminen.
Olin Lapissa kaverin appivanhempien luona jussia viettämässä ja Suomen parhaiden kalavesien ääressä. Lauantaina sain itseni viimein pykälään, eli kaikki kamppeet kalastusliiveineen ja muine kalliine rätteineen niskaan.
Aurinkolasit ja kärppälippis päähän ja vielä kuselle ennen kuin tökätään vene vesille.
Laskin byysat nilkkoihin, heitin vesilastini Idoon, ja kun olin vetänyt pöksyt takaisin ylös, sijoitin helvetin teräväksi teroittamaani ja vessan lattialle pudottamaani fileerausveitseä takaisin tuppivyöhön. Reidessä tuntui hienoinen pisto eli ohi meni. Ajattelin, että tuskin siihen haavaa tuli, mutta sitten alkoi jalkaa pitkin valua lämmin neste.
Vetäisin taas housut kinttuihin ja sain todeta, että haavasta tulee pulppuamalla violettia nestettä kuin tervaa. Äkkiä soitto vessasta kaverille rantaan, että nyt sattui vahinko.
Kaverin muija on sairaanhoitaja ja meikäläinen oli lähes munasillaan kun hän sitoi haavan kiinni ja sitten maattiinkin mökissä koho-kompressioasennossa kolme tuntia kun muut olivat kalassa ja muissa juhannusriennossa. Onneksi tuikkasin "vain" laskimoon, mutta oli melko lähellä, että veitsi olisi pistänyt reisivaltimoon ja silloin kenelläkään ei olisi ollut mukavaa...
Ja hävetti niin perkeleesti, vaikka en sillä hetkellä ihan kaatokännissä ollutkaan. Edellisenä yönä olin välinukahduksen jälkeen vielä käynyt katsomassa Turkki-Kroatia-ottelun jatkoerät ja rankkarit ja herättänyt koko talon, siellä kun väki on iltaunista ja raitista.
Masennus.
Suurin osa tätäkin palstaa lukevista ei sitä tajua, mutta on sairaus joka saa kyllä läheistenkin elämän vaikeaksi. Jos vaan jaksaa välittää.
Ja nyt huomaan todella rakentavan allekirjoitukseni. Osuvaksi vitsiksi tarkoitettu ei emää uppoa edes itselle.
I can hear you.
Varsinkin nyt kun on vietetty kunnon rylläysjuhannus itsensä puukottamisineen ja hölmöilyineen, niin masennus kyllä jaksaa muistuttaa itsestään.
Omasta allekirjoituksestani voin sanoa samaa kuin sinäkin.
Voi vittu.